Vm -88 hatchback Scorpion takaluukun keskuslukon mekanismissa on jotain pikku hämminkiä. Aina kun kääntää virta-avaimesta virrat päälle ni luukku napsahtaa auki, siis auki huulilleen ei vain pois lukosta.
Varustelutaso on CL. Onko tämmösessä ollut joku nappi kojelaudassa mistä luukun on saanut auki? (Mulla on ratin vasemmalla puolella kaksi napin paikkaa toisessa takasumarit ja toinen pelkkä optio. Mikä näiden oikealla puolella pitäisi olla? Mulla on vaan semmonen noin 3x3cm reikä missä oli joku ihme lämpömittari edellisiltä omistajilta jääneenä.)
Millä periaatteella lukon muutenkin pitäsi toimia? Onko se mallia "ainalukossa" eli saa vain avaimella auki. Tällöinhän ei kyllä tosta keskuslukon solenoidista ole mitään hyötyä.
Vai pitäiskö se olla sellainen "kiinni mutta saa silti auki lukkopesää painamalla"?
Scorpion takaluukunlukko
Valvoja: CRSC Hallitus
-
-
-
Tarkistan olenko ymmärtänyt.
Auto sammuksissa, keskuslukko avannut ovet --> takaluukku aukeaa "lukkonappia" painamalla. Ja kun auto käy ni luukku on lukossa ja toimii vaan avaimella.
No täytyypä siis ihmetellä et mistä se solenoidi haistelee sitä auton käymistä ja ottaa sähköjä muutenkin. Korjausopas oli jo muutenkin ostoslistalla.
Mut mitäs varten se sitten oikeen avaa sen luukun auki eikä vaan avaa lukkoa?
OT: Välillä on kiva päästä auton käydessäkin takakonttiin. Täytynee hommata samanlainen virtalukko ku mulla on tanarissa, avain lähtee virtalukosta pois vaikka auto käy...
Auto sammuksissa, keskuslukko avannut ovet --> takaluukku aukeaa "lukkonappia" painamalla. Ja kun auto käy ni luukku on lukossa ja toimii vaan avaimella.
No täytyypä siis ihmetellä et mistä se solenoidi haistelee sitä auton käymistä ja ottaa sähköjä muutenkin. Korjausopas oli jo muutenkin ostoslistalla.
Mut mitäs varten se sitten oikeen avaa sen luukun auki eikä vaan avaa lukkoa?
OT: Välillä on kiva päästä auton käydessäkin takakonttiin. Täytynee hommata samanlainen virtalukko ku mulla on tanarissa, avain lähtee virtalukosta pois vaikka auto käy...