Virittämistä D-O-H-C

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Ma Kesäkuu 27. 16:33:41 2005

Näin minäkin oon ymmärtäny et nämä pitäs mennä "heittämällä" paikoilleen ilman mitään muutoksia.. :? Alaväännöt tosiaan vähän hukassa..
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Ti Kesäkuu 28. 15:01:57 2005

Rallyracen mukaan (Pipercamsin maahantuoja) ainakaan tuo miedompi nokkamalli ei pitäisi vaikuttaa tyhjäkäyntiin eikä päästöihin.. Kireämmälläkin pitäs mennä päästöistä läpi, mutta saattaa tulla onglemia. Siis kumpikin ilman ajotusten säätöä.
Jos nyt oletetaan että nokkien puolesta pitäs pelata ilman säätöjä, niin onko ehdotuksia mikä mättää?
Ajoitukset tarkistin eilen ja oli mielestäni kohdallaan. Nyt tosiaan käy tyhjäkäyntiä "kolmella" ravistaen ja todella rikkaalla alakierroksilla ja joutokäynnillä.. Bensanpaineita pienentämällä vähän helpottuu mutta ei lähellekkään normaalia, lisäksi vetää kierroksilla laihalle.
Samoin lambdasäätö pelaa isommilla kierroksilla, mutta ei pienemmillä.
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Ti Kesäkuu 28. 20:09:57 2005

joo, eipä ollu pakonokan aikaistamisellakaan mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin :(
jokin muu siellä nyt ahistaa..
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Kesäkuu 28. 21:16:22 2005

MAPin letku jäänyt irti ja ECU luulee kaasun olevan pohjassa tyhjäkäynnillä?
Rajoita virtausta MAPille tai laita sinne joku pönttö väliin tasaamaan paineita.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Ti Kesäkuu 28. 22:03:49 2005

SLEI kirjoitti:MAPin letku jäänyt irti ja ECU luulee kaasun olevan pohjassa tyhjäkäynnillä?
Rajoita virtausta MAPille tai laita sinne joku pönttö väliin tasaamaan paineita.
Saatta olla perääkin, nimittäin kun mapin liittimen irrottaa nii lähtee käyntiin paljo reippaammin ja lambda yrittää säätää. Ei käy kuitenkaan kovin kauaa ilman mappia. Mutta eikö kaasu pohjassa alipaine imusarjassa ole pieni.. joten ei varmaan kannata ainakaan rajoittaa virtausta?
Enkai oo ensimmäinen joka vaihtaa nokkia dohciin, onko muilla ollu vastaavia ongelmia?
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Kesäkuu 28. 23:02:12 2005

Rajuissa nokissa alipaine voi olla niin pieni ja sykkivä, että MAP menee sekaisin, ei kyllä pitäisi olla näitten DOHCin mietojen nokkien ongelma. Onko sulla siinä MAP putkistossa se purnukka tasaamassa pulsseja?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Ke Kesäkuu 29. 16:36:04 2005

Purnukka on ja ei auta vaikka laittaa toisen samanlaisen putkiston+purnukan jatkoksi.
Samanlainen dokki käy myös ilman mappia ihan hyvin tyhjää, tämä taas sammuu melko äkkiä. :shock:
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Kesäkuu 29. 16:44:38 2005

mjh kirjoitti:Purnukka on ja ei auta vaikka laittaa toisen samanlaisen putkiston+purnukan jatkoksi.
Samanlainen dokki käy myös ilman mappia ihan hyvin tyhjää, tämä taas sammuu melko äkkiä. :shock:
dokkisierra vetääkin hyvin ilman mappia jos vaan muut anturat kunnossa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Ke Kesäkuu 29. 22:07:49 2005

Alkaa pikkuhiljaa usko mennä.. Imunokan kääntelykän ei vaikuttanu tyhjäkäyntiin millään tavalla. :cry:
Seokset on välillä pahasti hukassa, pienellä kaasulla liian rikkaalla ja täydellä välillä niin laihalla et seosmittarissa ei pala yhtään valoa. Ei vikaa ainakaan mapissa, tulpissa, kaasuläpän anturissa, tulpissa, virranjakajassa, lämpöanturissa, tyhjäkäyntiventtiilissä..
Joutokäynniltäkin kun raottaa kaasuläppää ihan pikkusen niin meinaa tukehtua.
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Kesäkuu 30. 9:48:51 2005

mjh kirjoitti:Alkaa pikkuhiljaa usko mennä.. Imunokan kääntelykän ei vaikuttanu tyhjäkäyntiin millään tavalla. :cry:
Seokset on välillä pahasti hukassa, pienellä kaasulla liian rikkaalla ja täydellä välillä niin laihalla et seosmittarissa ei pala yhtään valoa. Ei vikaa ainakaan mapissa, tulpissa, kaasuläpän anturissa, tulpissa, virranjakajassa, lämpöanturissa, tyhjäkäyntiventtiilissä..
Joutokäynniltäkin kun raottaa kaasuläppää ihan pikkusen niin meinaa tukehtua.
Mites TPS?? enkä tarkoita kiekkojoukkuetta
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » To Kesäkuu 30. 15:07:54 2005

kaasuläpän anturi = TPS (throttle position sensor).
Kokeiltu on toisesta autosta eikä vaikutusta.
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Kesäkuu 30. 18:56:40 2005

Bensanpaineensäädin? Painemittari linjaan ja kattoo mitä siellä tapahtuu.
Jäsen #606

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » To Heinäkuu 7. 17:51:14 2005

Käytin tuossa eilen autoa mittareissa. Imusarjan alipaine aivan liian pieni tyhjäkäynnillä, 300mbar luokkaa, pitäisi olla ~700mbar. MAP tämän takia sekaisin. Samoin sylinterienpuristuspaineet 9-10 bar, kun pitäisi olla 11-13 bar.
Nyt vaihdoin imunokan kokeeksi vakioon, käy ja vetää ihan hyvin.
Mikähän tuossa hiotussa imunokassa on kun ei saa "imua" aikaseksi?
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Heinäkuu 7. 17:58:21 2005

mjh kirjoitti:Käytin tuossa eilen autoa mittareissa. Imusarjan alipaine aivan liian pieni tyhjäkäynnillä, 300mbar luokkaa, pitäisi olla ~700mbar. MAP tämän takia sekaisin. Samoin sylinterienpuristuspaineet 9-10 bar, kun pitäisi olla 11-13 bar.
Nyt vaihdoin imunokan kokeeksi vakioon, käy ja vetää ihan hyvin.
Mikähän tuossa hiotussa imunokassa on kun ei saa "imua" aikaseksi?
Usein rajut rampit saavat aikaan sykkivän paineen... Kyllähän tuokin toimii jos lastun tekee, tai sitten vaan kierroksia lisää tyhmäkäyntiin...

EDIT:

Viestiketjua enemmän luettuani huomasin, että slei mainitsi jo tuon sykkivän alipaineen, nuo puristuspaineet johtuvat myös tuosta imuventtiilin myöhempään kiinnimenosta...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Heinäkuu 8. 18:15:22 2005

Mielestäni Piperin lievempi nokka ei pitäisi käyttäytyä noin, olisko nokassa asteita enemmän? Nokka hiottu koville painimille ja hytikoilla asteita on sitten pirusti enemmän, eikä alipainetta ole sitten sopivasti jotta EEC ja MAP sen ymmärtäisi. Piperin rajumman nokan mainostetaan käyvän ihan asiallista tyhjäkäyntiä.
Eikös OHC is-ruisku koneisiin ole laitettu jopa 300 asteisia nokkia ja ne on jopa toiminut?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Pe Heinäkuu 8. 18:47:25 2005

Kyllä, kaverilla on nyt joku n.290 nokka mutta ohc is:ssä on ilmamäärämittari, eikä mappia. Tuolle nokalle on pitänyt jo säätää sitä jousta sieltä joten ei se aivan semmoisenaa pelaa, toisin kuin pikkuveljellä, jonka autossa on se 264 asteinen ruiskulle tarkoitettu nokka.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Heinäkuu 8. 19:23:55 2005

Vetoalue 1500-6200, imu asteet 260 deg, pako asteet 256 deg, imunosto .452" 11.48mm, pakonosto .440"11.18mm.
Ei noilla spekseillä vielä pitäisi pahemmin rykiä.
Rajummissa nokissa on asteita 270 ja 268, nostoa 10,87mm ja 11,07mm, vetoalue 2000-6800. Peltisarjalla, pikku viilailulla ja kireemmillä nokilla on saatu vähän rontti 150hv lukemia.
Aiemmin mainitsemaani sytkänmyöhästyspiuhaa ei ole -92 is DOHCissa, onkohan tuossa nelarissa säädetty sytkä myöhäisemmälle ladon kokoisen asuntovaunun vetämisen varalta?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Pe Heinäkuu 8. 20:13:04 2005

Ei pitäsi rykiä ei.
Imunokan mittasin ja nostoa jää tosiaan se ~11,5mm. Pelkästään perusympyrää on hiottu, mutta kyllähän noissa saattaa olla muutama aste enemmän koska kyseessä kuitenki käytetyt nokat ja nokan kärki voinut kulua. Mutta ei varmasti pitäisi noin paljoa vaikuttaa.
Hiojalle on mennyt kyllä ainakin tieto että hyd. nostimilla. Tiedä sitte mikä toteutus..

Ei oo kaverin nelikossakaan tuota sytkän myöhäistys piuhaa..
Ford Sierra 4x4 DOHC -90

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ti Elokuu 2. 20:12:08 2005

Tuli tässä sellaisen koneen rakennus mieleen, että laittaisi tuon DOHC:n alakerran ja RS2000-kannen. Meneekö kaikki jakopään osat ihan suoraan keskenään? Siihen sitten voimaa tuomaan fööni ja megasquirt. Oiskohan hyvä peli? On vaan sen verran edukkaasti yksi RS2000- kansi tiedossa, että alkoi sivistyneemmän koneen kuin tuon OHC:n rakentelu kiinnostamaan. Meneekö muuten tuohon DOHC:n kampuran päähän OHC:n vauhtipyörä kivuttomasti paikoilleen?

Nicke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nicke » Ke Elokuu 3. 10:29:57 2005

Jos sulla on jossain tiedossa kohtuuhintainen RS2000 kansi niin osta pois vaikka et tarviskaan sitä.....

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Elokuu 6. 23:03:23 2005

nyt on taas ajankohtaista tämä DOHC juttu, mitä mieltä olette DOHC jakoketjusta, millanen välys saa olla, tuntuu että ketjun lenkit liikkuu sivuittain aika paljon 1-2mm/lenkki, onkohan ihan normaali välys nokkaketjussa? entä mitäs kaikkia osia kannattaa uusia, meinasin nyt ostaa nokkaketjun, kiristimen ostin jo ja mulla on uus muoviohjain sinne, mites se "ratas" mikä ohjaa kanssa ketjua.. entä öljypumpunketju? :roll:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Elokuu 7. 9:57:37 2005

öljypumpun ketjua ei käsittääkseni tarvitse paljon vaihdella ellei se ole sitten selvästi kulunut.lahden ford-liike ei ollut myynyt yhtään ketjua kun kysyin asiasta joskus.
kiristin sille kannattaa vaihtaa samalla kun jakopäätä ropeltaa.
ratas ei kulu kauheasti eli jos hampaat näyttää hyvältä niin itse en vaihtaisi.
edit: vaihda ketju.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

speedi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja speedi » Su Elokuu 7. 17:39:17 2005

Topicciin liittyen - joku mainitsi toisessa aiheessa olevan dokkivirityksen suhteen helpointa viedä johonkin viripajalle auto ja hakea piristettynä pois. Oliko läppä vai ketkä tekee tämmösiä hommia? Vois hintoja kysellä yms.

Köyhänmiehen vaihtoehto kossulle, töitä toukokuun loppuun asti näillä näkymin, jos ei ehdi kossuun säästää eikä kesätöitä näy nii saa luvan kelvata nykynen.

P.Tupe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja P.Tupe » Su Elokuu 7. 18:00:46 2005

Itsellä vähän samansuuntaisia suunnitelmia kuin "Kiljupulkalla", tosin tällähetkellä taitaa paras vaihtoehto olla että hankin V6 cossu Scorpion ja vaihdan siitä tekniikan Sierraan. Kun oma Sierra sattuu olemaan vähäpäästöinen niin taitaa olla helpoin/halvin keino saada n.200 heppainen Sierra, eikä kutosen vääntökään kuulosta pahalta!

speedi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja speedi » Su Elokuu 7. 18:06:53 2005

P.Tupe kirjoitti:Itsellä vähän samansuuntaisia suunnitelmia kuin "Kiljupulkalla", tosin tällähetkellä taitaa paras vaihtoehto olla että hankin V6 cossu Scorpion ja vaihdan siitä tekniikan Sierraan. Kun oma Sierra sattuu olemaan vähäpäästöinen niin taitaa olla helpoin/halvin keino saada n.200 heppainen Sierra, eikä kutosen vääntökään kuulosta pahalta!
Sehän se kiva ois, omalla kohalla vaan tekn.vaihto romuttu siihen että alta löytyy katti, plus projektille tulee ihan liikaa hintaa. Jos edes kohtuuhinnalla sais 20-40 pollee max. tähän lisään nii menis taas vuosi pari ihan suosiolla.

Pitää huomenna soitella sinne sun tänne asiasta, jos jollain on tiedossa hyviä paikkoja niin ehdottakaa ihmeessä.

P.Tupe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja P.Tupe » Su Elokuu 7. 18:11:56 2005

Katti se on mullakin, mutta jos Scorpiokin on vähäpäästöinen niin ongelmia ei Käsittääkseni tule, en ole kyllä ihan varma? Samalla saisi myös paremmat jarrut ja ilmeisesti myös sisustan osia.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Elokuu 8. 17:48:07 2005

noni, nyt on kansi irti ja kovasti kiinnostaisi, miten palotiloja kannattaa vinguttaa, imuventtiilin vieressä on "seinä" mikä ilmeisesti pitäis aiheuttaa pyörteilyä? onko järkevä vinguttaa ne pois? vai jättää silleen niinku on.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Elokuu 31. 22:49:53 2005

Onko dohcin vakio suuttimet valkoiset 280150705 koodilla ,151 cc/min ja 16ohmia.

Tommoset mulla tuli auton mukana ja paikalla jotkut isommat ilmeisesti.

Ei ihan helpolla löytyny tolla koodilla tietoa netistä ja auto ,missä noita on käytetty mukamas oli joku yuko 1.3L

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Syyskuu 1. 1:33:32 2005

KtK kirjoitti:Onko dohcin vakio suuttimet valkoiset 280150705 koodilla ,151 cc/min ja 16ohmia.

Tommoset mulla tuli auton mukana ja paikalla jotkut isommat ilmeisesti.

Ei ihan helpolla löytyny tolla koodilla tietoa netistä ja auto ,missä noita on käytetty mukamas oli joku yuko 1.3L
Taitaa vakiot olla 0280150743 eli 192cm3 virtaavat ja vihreät väritään.
Viimeksi muokannut SLEI, To Syyskuu 1. 12:24:26 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Syyskuu 1. 11:34:58 2005

SLEI kirjoitti:
KtK kirjoitti:Onko dohcin vakio suuttimet valkoiset 280150705 koodilla ,151 cc/min ja 16ohmia.

Tommoset mulla tuli auton mukana ja paikalla jotkut isommat ilmeisesti.

Ei ihan helpolla löytyny tolla koodilla tietoa netistä ja auto ,missä noita on käytetty mukamas oli joku yuko 1.3L
Taitaa vakiot olla 150743 eli 192cm3 virtaavat ja vihreät väritään.
192cc löyty omastakin dokista.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Syyskuu 1. 22:30:26 2005

Thanks suutin tiedoista. Noi on jotkut ihan hämärät suuttimet näköjään.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Syyskuu 2. 17:10:02 2005

Bosch 0 280 150 705 151cc 16.0 ohmia YUGO 1.3L(IC-554)

Tuollaista tietoo minulta löyty.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Syyskuu 7. 18:40:16 2005

En muista olenko kysellyt tätä jo aiemmin, mutta kysytään taas eli onko kukaan porannut DOHC:tä 90 tai 90.5mm?
Tarvitseeko joku 5.85" tai 6" Eagle kiertokankia RS2000 tai DOHCiinsa? Vakio lienee 150mm pitkä, 2" laakeri eli kampiakselia pitää hioa 0.2mm.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Syyskuu 14. 18:32:08 2005

Voiko dohcista tarkastaa jostain ajotuslampulla sytytysennakon? Luulen että tosta on maadotettu kaikki ne octane adjustment piuhat maihin.

En löytäny niitä siitä puolan läheisyydestä ,mutta siellä oli maadotettuja piuhoja kumminkin lähimaastossa muutama kappale.
Eiks ne sieltä ecusta suoraan tule ne piuhat.

Jospa rupeis toimimaan hiukan terävämmin toi pata ,kun laittais ne ennakot siihen 12 asteeseen 6:den sijasta,mitä 98 bensalla kuuluu olla.



:arrow: (homma tuli katottuu ,kaikki kondiksessa. ecusta mittasin jne...)

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Syyskuu 16. 13:28:05 2005

Taralabs kirjoitti:Tuli tässä sellaisen koneen rakennus mieleen, että laittaisi tuon DOHC:n alakerran ja RS2000-kannen. Meneekö kaikki jakopään osat ihan suoraan keskenään? Siihen sitten voimaa tuomaan fööni ja megasquirt. Oiskohan hyvä peli? On vaan sen verran edukkaasti yksi RS2000- kansi tiedossa, että alkoi sivistyneemmän koneen kuin tuon OHC:n rakentelu kiinnostamaan. Meneekö muuten tuohon DOHC:n kampuran päähän OHC:n vauhtipyörä kivuttomasti paikoilleen?
Tähän ei ole tullut vielä mitään kommenttia. Paitsi ihan alussa joku sanoi että menee paikalleen mutta pako/imusarjaa ei saa mahtumaan konehuoneeseen. Mutta eikos imu/pakosarjoja voi muotoilla mielensä mukaan? Ei muuten kiinnosta vaan kohta on dohc koneita kaks talossa. rs2k ja 8vDOHC...

edit: ja yks ylimääränen 2k kansi :wink:
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Syyskuu 16. 18:11:22 2005

Meinasin kysyä jotain tyhmää, onneksi en :lol:
Viimeksi muokannut KIP, Su Syyskuu 18. 19:23:50 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » La Syyskuu 17. 1:04:12 2005

Taralabs kirjoitti:Tuli tässä sellaisen koneen rakennus mieleen, että laittaisi tuon DOHC:n alakerran ja RS2000-kannen. Meneekö kaikki jakopään osat ihan suoraan keskenään? Siihen sitten voimaa tuomaan fööni ja megasquirt. Oiskohan hyvä peli? On vaan sen verran edukkaasti yksi RS2000- kansi tiedossa, että alkoi sivistyneemmän koneen kuin tuon OHC:n rakentelu kiinnostamaan. Meneekö muuten tuohon DOHC:n kampuran päähän OHC:n vauhtipyörä kivuttomasti paikoilleen?
Tähän ei ole tullut vielä mitään kommenttia. Paitsi ihan alussa joku sanoi että menee paikalleen mutta pako/imusarjaa ei saa mahtumaan konehuoneeseen. Mutta eikos imu/pakosarjoja voi muotoilla mielensä mukaan? Ei muuten kiinnosta vaan kohta on dohc koneita kaks talossa. rs2k ja 8vDOHC...
Niin, se pakosarjan muotoilu tuskin vaikea. Imusarja voi jo tuottaa päänvaivaa, etuvedossa kone poikittain ja ylävesiletku/termostaatti kannen päässä. Pitkittäin asennettuna menee ahtaaksi tulipellin puolelta.
Yksi ratkaisu on että laittaa Scorpion imusarjan ja laittaa tulpan sinne päähän. Jakopään kanssa en näkis ongelmia. Mikä vika siinä DOHC:n vauhtipyörässä on?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Syyskuu 17. 12:31:34 2005

2l 16v Scorpiossa on vaan muuttuva pituuksinen imusarja, todella epämääräinen hässäkkä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Su Syyskuu 18. 12:49:07 2005

Skorppi kirjoitti:2l 16v Scorpiossa on vaan muuttuva pituuksinen imusarja, todella epämääräinen hässäkkä.
2.3 ei ole.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Syyskuu 18. 19:47:29 2005

Jari S kirjoitti:
Taralabs kirjoitti:Tuli tässä sellaisen koneen rakennus mieleen, että laittaisi tuon DOHC:n alakerran ja RS2000-kannen. Meneekö kaikki jakopään osat ihan suoraan keskenään? Siihen sitten voimaa tuomaan fööni ja megasquirt. Oiskohan hyvä peli? On vaan sen verran edukkaasti yksi RS2000- kansi tiedossa, että alkoi sivistyneemmän koneen kuin tuon OHC:n rakentelu kiinnostamaan. Meneekö muuten tuohon DOHC:n kampuran päähän OHC:n vauhtipyörä kivuttomasti paikoilleen?
Tähän ei ole tullut vielä mitään kommenttia. Paitsi ihan alussa joku sanoi että menee paikalleen mutta pako/imusarjaa ei saa mahtumaan konehuoneeseen. Mutta eikos imu/pakosarjoja voi muotoilla mielensä mukaan? Ei muuten kiinnosta vaan kohta on dohc koneita kaks talossa. rs2k ja 8vDOHC...
Niin, se pakosarjan muotoilu tuskin vaikea. Imusarja voi jo tuottaa päänvaivaa, etuvedossa kone poikittain ja ylävesiletku/termostaatti kannen päässä. Pitkittäin asennettuna menee ahtaaksi tulipellin puolelta.
Yksi ratkaisu on että laittaa Scorpion imusarjan ja laittaa tulpan sinne päähän. Jakopään kanssa en näkis ongelmia. Mikä vika siinä DOHC:n vauhtipyörässä on?
Siis on vaikeaa mutta ei mahdotonta!? Onko kukaan tehnyt ko. viritystä? Metalli on kuiteski viel aika helposti muovattavissa...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Lokakuu 21. 16:36:30 2005

Pitäisikö dohcissa vaikuttaa jotenkin käyntiin toi 4 piuhasen lambdalta tulevan johdon liittimen aukaisu. Omassa ei ainakaan tapahdu mitään ,on lambda kiinni tai auki. En saanu seosmittaria toimimaan jostain syystä tossa ollenkaan.

Mustasta vedin signaalin ja maata koitin akusta ja siitä harmaasta signaalimaasta lambdan johdoista. Kummallakaan ei tullut lukemia ollenkaan. Kyseessä on tommonen siipicossun tekemä mittari. Eiks siinä ole sininen signaali,punanen plussa ja musta piuha maa (vai lambdan signaalimaa?)

Yleismittarilla jos koittais auton käydessä tota ,niin eiks se pitäis näyttää mustasta ja harmaasta lambdan johdosta 0.5 -1.0 voltin välillä ,vai täytyykä maa ottaa rungosta/akun miinuksesta.

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Pe Lokakuu 21. 18:36:16 2005

KtK kirjoitti:Pitäisikö dohcissa vaikuttaa jotenkin käyntiin toi 4 piuhasen lambdalta tulevan johdon liittimen aukaisu. Omassa ei ainakaan tapahdu mitään ,on lambda kiinni tai auki.
Mulla kun unohtu liitin auki ni kyllä sen huomas, tyhjäkäynti oli vähän alempana ja vähä muutenkii hakusessa ja pienillä kierroksilla nykivää meno.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » La Lokakuu 22. 13:40:02 2005

dexta kirjoitti:
KtK kirjoitti:Pitäisikö dohcissa vaikuttaa jotenkin käyntiin toi 4 piuhasen lambdalta tulevan johdon liittimen aukaisu. Omassa ei ainakaan tapahdu mitään ,on lambda kiinni tai auki.
Mulla kun unohtu liitin auki ni kyllä sen huomas, tyhjäkäynti oli vähän alempana ja vähä muutenkii hakusessa ja pienillä kierroksilla nykivää meno.
Itellä ei ole kanssa mitään vaikutusta onko lambdan töspeli kiinni vai ei, enkä ole kanssa saanut anturista mitään lukemia yleismittarilla. Ja mikä erikoisinta kun katsoo sähkökuvia niin johtosarjassa menee +12v lambdan signaali johtoon tämä on vahvistettu mittaamalla johdon molemmista päistä, oisko tuo Dokin vakio lambda niitä harvoja resistanssilla toimivia. Megan kanssa joudun tästä syystä käyttämään eri lambdaa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Marraskuu 3. 21:03:15 2005

Viikonloppuna ajattelin hiukan tutkia tota dohcin tyhjäkäynti+muita nykimisongelmia ja lambdasta meinasin aloittaa. Eikös siitä signaalista pitäis yleismittarilla näkyä jotain 0.5-1.0 volttia auton käydessä.

Hiukan jo sitä tutkisin kiireessä ,kun koitin seosmittaria siihen kytkeä tossa taannoin. Muistaakseni näytti 0.7v koko ajan ja ei muuttunut kaasua painaessa. Mittariin en saanu mitään lukemia ,vaikka mistä koitti maadoittaa.

Muuta keinoa ei kai ole anturin toimivuuden testaukseen. Jostain luin ,että ohmi mittauksella ei saa lambdaa mitata ja ei se ilmeisesti mitään kerrokkaan.

Vai näyttääkö vikakoodi ilmaisin lambdankin.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Marraskuu 4. 6:02:32 2005

mvla kirjoitti:
Jari S kirjoitti:
Taralabs kirjoitti:Tuli tässä sellaisen koneen rakennus mieleen, että laittaisi tuon DOHC:n alakerran ja RS2000-kannen. Meneekö kaikki jakopään osat ihan suoraan keskenään? Siihen sitten voimaa tuomaan fööni ja megasquirt. Oiskohan hyvä peli? On vaan sen verran edukkaasti yksi RS2000- kansi tiedossa, että alkoi sivistyneemmän koneen kuin tuon OHC:n rakentelu kiinnostamaan. Meneekö muuten tuohon DOHC:n kampuran päähän OHC:n vauhtipyörä kivuttomasti paikoilleen?

Niin, se pakosarjan muotoilu tuskin vaikea. Imusarja voi jo tuottaa päänvaivaa, etuvedossa kone poikittain ja ylävesiletku/termostaatti kannen päässä. Pitkittäin asennettuna menee ahtaaksi tulipellin puolelta.
Yksi ratkaisu on että laittaa Scorpion imusarjan ja laittaa tulpan sinne päähän. Jakopään kanssa en näkis ongelmia. Mikä vika siinä DOHC:n vauhtipyörässä on?
Siis on vaikeaa mutta ei mahdotonta!? Onko kukaan tehnyt ko. viritystä? Metalli on kuiteski viel aika helposti muovattavissa...
Scorpin 16-v imusarja sopinee muuten paikalleen, mutta siinä vesireiän kohdalla ei ole RS2000 kannessa paikkaa eli hitsausta ja hiontaa yms.
RS2000 termarikotelo ei mahdu sinne koneen taakse takavetoasennuksessa, mutta taitaa sinne kuitenkin jonkinlainen letkunippa sopia. RS2000 termarikotelossa on 2 lämpöanturia ja flektien kytkimet, joku niistä hajoo jos niitä yrittää sinne koneen taakse survoa.
RS2000 kone hankittu ja sen äheltämistä kiinni nelariin suunitellaan, nyt on jo tullut todettua, että Scorppi kone RS2000 virinokilla ja kevyellä kannen höyläyksellä olisi ollut paaljon helpompi homma.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Marraskuu 4. 7:27:09 2005

Scorpion 16v koneessa on matalammat puristukset kuin rs2000 koneessa, lisäksi toi scorpion muuttuva pituuksinen imusarjahässäkkä on varsin "mielenkiintoisen" näkönen.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Marraskuu 4. 11:49:30 2005

Onko männillä vai palotilojen muodolla tehty toi puristussuhdemuutos?
Jäsen #606

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Marraskuu 4. 12:31:24 2005

Tutkin tuossa ykspäivä noita mun I4 koneita (8vdohc ja rs2000) ja tulin siihen tuolokseen että niissä ei ole mitään eroa alakerran osalta kun männät. Kaikkille koneen kiinnityspaikoille ja muillekkin kilkkeille löytyy paikat molemmista. On ne hienoja vehkeitä. :P Eikös ole niin että 8V dohc:ssä on männissä kolot venttiileille.? Imulautanen niin suuri halkaisijaltaan että tarvii liiketilaa männästä? Mutta varma on että rs2000 koneessa niitä ei ole. Kun venttiillit suhteessa pienempiä. Vaikka molemmissa puristukset 10:3 . Onkohan minkä lainen puristus suhteen muutos kun laittaa rskannen 8v alakertaan.? ja toisinpäin.?

Mitä tulee siihen termari koteloon rskannessa sierran konetilassa. Voi siihen kait itse tehdä jonkun laippa/putki/laippa viritelmän jolla saa käännettyä orkkis termarikotelon koneen sivulle. (jos joku ymmärsi mitä tarkiotin) Ei siinä kait tule niin suurta lämmön häviötä että termari ei toimis vaikka se ei ole ihan kannen sisällä. Enkä usko vaikka tekis hieman erimuotoisen osan siihen kanteen että nesteen virtauskaan häiriintyisi, kun pumppu kuitenkin tuottaa sinne painetta. Muutos vaatii kyllä hieman hommia mutta jos mikään muu ei ole varsinaisena esteenä tolle hommalle. Paitsi imusarja... Ei ehkä kannata hylätä ajatusta tollasen pikku ongelman takia.!?
Mites pakopuoli? meniskö 8v peltisarja suoraan rskanteen?

Minkälainen se scorpio 16v kansi on? kuvia kellään? Entäs se imusarja? kun kerran on niin härskilaite että pitää päästä näkemään...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Marraskuu 4. 14:10:20 2005

Puristukset rs2000 koneessa on 10,3 ja scorpiossa 9,8. Nokat korppiossa on 248 astetta, nostot pako 9,16mm / imu 9,99mm. Tietääkö joku rs2000 nokkien speksit ?

edit: nii tosiaan 8v dohcissa on 4v venakolot männissä.

edit2: onhan noissa vielä ruiskuerokin, RS2000 on eec-4:lla joka on kait tavan batch ruisku. Scorppiossa on eec-5 joka jo sekventiaalinen, nokan asennon tunnistin on venakopassa kiinni.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Marraskuu 4. 17:06:52 2005

Skorppi kirjoitti:Puristukset rs2000 koneessa on 10,3 ja scorpiossa 9,8. Nokat korppiossa on 248 astetta, nostot pako 9,16mm / imu 9,99mm. Tietääkö joku rs2000 nokkien speksit ?

edit: nii tosiaan 8v dohcissa on 4v venakolot männissä.

edit2: onhan noissa vielä ruiskuerokin, RS2000 on eec-4:lla joka on kait tavan batch ruisku. Scorppiossa on eec-5 joka jo sekventiaalinen, nokan asennon tunnistin on venakopassa kiinni.
Kattelin kuvia tosta scorppio 16v koneesta ja se piru on melkein saman näkönen rs2000... Minkähän laiset erot on scorpion, 8v sieran ja rs:n alakerroissa. Jos ovat hyvinkin käypäsiä keskenään niin ei ole ainakaan ongelma tulevaisuudessa jos pitää alkaa haalimaan ehjiä alakertoja. Scorpio ja rs kansi olivat kovin saman näköset...

Voiskohan onnistua jos ottas ja pulttais eec-5 ecun, johtosarjan ja ruiskun + nokka hal, tohon rs:n imusarjaan vaan raakasti kiinni. Saiskohan aikaan muutakin kun tuhoa...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Vastaa Viestiin