Scorpparin absit?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Scorpparin absit?

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ma Marraskuu 7. 17:06:10 2005

Oisko antaa jotain vinkkejä kyseiseen vehkeeseen..? Aut on käyny kaks kertaa Foordin merkkihuollossa, ja korjaajat ei tunnut tietävän mitään....
Haulla kokeilin ettiä, mut ei löytyny mitään ratkaisevaa...

Pumppu toimii, sulakkeet ehjät, (kaikki mitä olen löytänyt), taakse ostettiin uusi anturin johto, ei auttanu..., kaikki anturien johdot ehjät...

Ostajakin olisi autolle, mut tuossa se vaan pihalla seisoo absivikaisena :?
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » Ma Marraskuu 7. 18:00:05 2005

mitä ne absit sitten tekee vai tekeekö mitään?
palaako merkkivalo?
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ma Marraskuu 7. 18:05:33 2005

kerra oli yhessä volkkarissa outo abs-vika, nii kaveri mikä o töissä volkkarin hi-tech asentajana kahteli et siellä on ruostesiru anturin ja hammastuksen välissä aiheuttaa häikkää. Et voisko olla joku tollanen juttu.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ma Marraskuu 7. 19:19:28 2005

Palaa hetken kun laittaa auton käyntiin, ja sammuu sit melkein heti, niinku pitääkin... Jonkun matkaa kun ajelee, tai jarruttaa, niin syttyy taas eikä yleensä sammu... Ostin auton viime kevättalvella absivikaisena, ei pitäny olla muuta vikaa kuin taka-anturin johto poikki takaa, ostin uuden anturin motonetiltä, asensin oikein, ja vika jatkuu... Foordilla kattoivat kaikki pyörä-anturit, ja jotain muutakin, eivätkä vikaa löydä...

Laittaisin auton paaliin, jos olis vähän yleisempi malli... Mut noita ei oo kuin muutama suomessa, niin ei kehtais laittaa, ja perkuleen kallista pitää diisseli-autoa seisomassa tyhjän panttina...
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » Ma Marraskuu 7. 19:50:54 2005

tarkista pyöränlaakerit että onko väljää
omassa oli semmonen vika että jos ajo kuoppaan tai käänty vähä rajummin niin alko polttamaan valoa,virrat pois ja päälle, taas toimi seuraavaan monttuun asti.
vika oli väljissä takapyöränlaakereissa,monttuun ajaessa välys anturin ja sen hammaspyörän välillä muuttu ja abs boksi alko sekoilemaan,joskus kyllä teki sitä jarruttaessaki
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Ma Marraskuu 7. 20:20:22 2005

Anturit voit testata itekin..
hommaa yksi ehjä jonka jälkeen kokeilet että minkä pyörän anturin tilalle vaihtamalla valo sammuu. ( ei tarvii asentaa paikalleen asti anturii) :)
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ma Marraskuu 7. 20:23:45 2005

tk kirjoitti:tarkista pyöränlaakerit että onko väljää
omassa oli semmonen vika että jos ajo kuoppaan tai käänty vähä rajummin niin alko polttamaan valoa,virrat pois ja päälle, taas toimi seuraavaan monttuun asti.
vika oli väljissä takapyöränlaakereissa,monttuun ajaessa välys anturin ja sen hammaspyörän välillä muuttu ja abs boksi alko sekoilemaan,joskus kyllä teki sitä jarruttaessaki
Tuota olen itsekkin miettinyt, mitä luulet, riittääkö laakereiden kistys, vai kannatasko vaihtaa, välystä on minimaallisen vähän, mutta kuitenkin,... laakerit on vaan aika kalliit 73e kappale, muistaakseni...
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ma Marraskuu 7. 20:25:14 2005

jleinon2 kirjoitti:
tk kirjoitti:tarkista pyöränlaakerit että onko väljää
omassa oli semmonen vika että jos ajo kuoppaan tai käänty vähä rajummin niin alko polttamaan valoa,virrat pois ja päälle, taas toimi seuraavaan monttuun asti.
vika oli väljissä takapyöränlaakereissa,monttuun ajaessa välys anturin ja sen hammaspyörän välillä muuttu ja abs boksi alko sekoilemaan,joskus kyllä teki sitä jarruttaessaki
Tuota olen itsekkin miettinyt, mitä luulet, riittääkö laakereiden kistys, vai kannatasko vaihtaa, välystä on minimaallisen vähän, mutta kuitenkin,... laakerit on vaan aika kalliit 73e kappale, muistaakseni...
Sehän riippuu enko etu- vai takapyörän laakeri, että voiko sitä kiristää
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ma Marraskuu 7. 20:32:33 2005

nprteam kirjoitti:
jleinon2 kirjoitti:
tk kirjoitti:tarkista pyöränlaakerit että onko väljää
omassa oli semmonen vika että jos ajo kuoppaan tai käänty vähä rajummin niin alko polttamaan valoa,virrat pois ja päälle, taas toimi seuraavaan monttuun asti.
vika oli väljissä takapyöränlaakereissa,monttuun ajaessa välys anturin ja sen hammaspyörän välillä muuttu ja abs boksi alko sekoilemaan,joskus kyllä teki sitä jarruttaessaki
Tuota olen itsekkin miettinyt, mitä luulet, riittääkö laakereiden kistys, vai kannatasko vaihtaa, välystä on minimaallisen vähän, mutta kuitenkin,... laakerit on vaan aika kalliit 73e kappale, muistaakseni...
Sehän riippuu enko etu- vai takapyörän laakeri, että voiko sitä kiristää
etupyörissä on välystä hiukan, takana ei...
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ma Marraskuu 7. 23:09:58 2005

Anturin etäisyys hammaskehästä on tärkeä. Samoin anturien liitokset hapettuu. Otin omasta anturista koko kiinnikkeen irti ja tein uuden latasta joka painaa anturia koloonsa. -92 vanhemmassa on koaksiaalijohdot jotka hapettuvat ja pehmenevät sisältä ja resistanssi lisääntyy, voit joutua vaihtamaan kaikkikin että saat toimimaan. Boxi irti ja mittaa kaikkien antureiden vastus sieltä. Rätiseekö sulla poljin hiljaisessa jarrutuksessa abs toiminnassa vaikka pyörät eivät luista, silloin jokin anturitieto on väärä johtuen em. syistä.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 7. 23:24:36 2005

no voisin väittää että sun ABSin boksi ei saa tietoa jostain syystä. eli otat yleismittarin ja mittaat anturin liittimestä että mitä paljonko mittari värähtää kun pyörität rengasta. sitten mittaat absin boksilta että mittari värähtää siellä saman verran. tuon kun toista jokaisen anturin kohdalla, niin todennäköisesti löydät jostain eroa.

se absi menee vikatilaan vasta ajossa, niin silloin vian pitäisi olla jokseenkin selvästi anturien singnaaleissa. eikä pieni laakerivälys sitä vikaa tee. jos on enempi, niin sitten se on mahdollista.

tietysti ongelmaa voi aiheuttaa vaurioitunut anturikehäkin. mutta jos ei silminnähtävää epämuodostumaa tai muuta vikaa näe, tuskin on siitä kiinni.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Marraskuu 8. 1:09:58 2005

Loppupeleissä en tiedä mikä oli lopullinen syy viime talvena, mutta minulla alkoi ABS:n valo palamaan pariin otteeseen. Silloin oli vielä yksi vetoakselin nivel rikki ja kun sen koko akselin vaihtoi, niin samalla vaihtui ABS:n tunnistinkehä. Muistaakseni ABS vielä muistutti itsestään tämänkin jälkeen menemällä kerran vikatilaan. Kesällä löytyi yksi jarrupalojenkuluneisuuden varoittimen poikkinainen johto eli vilkutti käynnistyksen jälkeen mittaristossa sitä valoa. Korjasin johdon ja vaihdoin myös hieman jarrunesteitä (en tosin kokonaan). Nyt olen pitänyt jarrunestesäiliössä aavistuksen MAX merkin yli nestettä, en tiedä onko oikeasti vaikutusta vai ei. Samaten kaikki jarrupalat (& varoittimet paloista) menivät uusiin autosta. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmaa. Nyt kun oli pari viikkoa sitten taas liukasta, niin ABS:t tuntuivat toimivan. Lokakuun lopussa autoa leimalla käyttäessä katsastaja totesi, että näissä on ollut paljon ABS vikoja. Kop kop...

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Marraskuu 8. 12:26:17 2005

Mulla puskee hiljaisissa jarrutuksissa ja vauhdissa joskus poljin takaisin päin, mitään vikavaloja ei pala ja kovemmassa jarrutuksessa ABSit toimii ihan normaalisti. Mikä tota riivaa, nestettä näyttää kyllä ainakin olevan säiliössä liikaa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ti Marraskuu 8. 13:02:34 2005

Tuskin johdoissa on vikaa, olivat foordin huollossa mitanneet kaikkien antureiden vastukset, eikä niistä ollu löytyny mitään epäilyttävää... :shock:
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » Ti Marraskuu 8. 15:51:17 2005

vastus voi ollakin oikein mutta renkaan pyöriessä anturi antaa pienen jännitteen mistä boksi sitten tekee omia johtopäätöksiään,mistä hectori jo kirjottikin.
jossakin oli karkea ohje sen jännitteen mittaamiseenkin,meni jotenkin että kun rengasta pyörittää kierroksen sekunnissa niin jännitteen pitää olla x määrä millivoltteja,mutta tärkeintä että kaikissa on jotakuinkin sama lukema.
toinen vikapaikka mikä omassa joskus temppuili oli moottoritilassa oleva anturinjohdon liitin,oli vaan aikaa myöten löystynyt ja teki häiriötä
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ti Marraskuu 8. 20:47:05 2005

niitä jarrusylinterin johtojakin oon nykiny, ja herkistelly, mut ei... :cry:
tuo saa kyllä olla elämäni viimeinen scorppio... :evil:
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ti Marraskuu 8. 21:19:17 2005

jleinon2 kirjoitti:niitä jarrusylinterin johtojakin oon nykiny, ja herkistelly, mut ei... :cry:
tuo saa kyllä olla elämäni viimeinen scorppio... :evil:

Eikai nyt absien takia tuommosia kannata ruveta puhuun :wink:


Mittaappas ne singnaalit antureilta ja vertaa niitä.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ti Marraskuu 8. 21:26:46 2005

ei saa vähästä luovuttaa... Omani ostin maaliskuussa ja viime viikolla sain abs:n kuntoon. Etummaisen anturin kiinnike oli hapertunut poikki ja anturi päässyt nousemaan alle millin. Uudella kiinnikkeellä alkoi toimimaan kunhan liitintä vähän rassas. Täristääkö abs pienessa vauhdissa turhaan kunhan valo on sammuksissa. Omasta katosi sekin oire kokonaan.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Ti Marraskuu 8. 22:28:29 2005

Kannattaa varmaan uskoakin absolutisti foordin asentajia...
Ite en ainakaa enää usko, joku vuosi sitten mittailivat moneen kertaan ja ei kuulemma vika ollu pyöräantureissa.
No ostin sit yhen anturin ja kävin tutkimaan.... katos vain etupyörän anturi oli sökö.

En tietenkään väitä että kaikki asentajat ei oo perillä/erehtyväisiä
Mutta selvää et saa kun sitkeästi tutkimalla...
Ihanaa omistaa foordi/joku muu vanhemman polven auto :?
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Marraskuu 8. 23:42:31 2005

SLEI kirjoitti:Mulla puskee hiljaisissa jarrutuksissa ja vauhdissa joskus poljin takaisin päin, mitään vikavaloja ei pala ja kovemmassa jarrutuksessa ABSit toimii ihan normaalisti. Mikä tota riivaa, nestettä näyttää kyllä ainakin olevan säiliössä liikaa?
kuulostaisi ihan tunnistinkehän vialta. se tekee tollasta, jos esimerkiksi tunnistinkehää ei syystä tai toisesta pystytä lukemaan lyhyellä matkalla. nopeammissa vauhdeissa harvoin taas se tekee mitään.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Marraskuu 8. 23:48:25 2005

jleinon2 kirjoitti:Tuskin johdoissa on vikaa, olivat foordin huollossa mitanneet kaikkien antureiden vastukset, eikä niistä ollu löytyny mitään epäilyttävää... :shock:
anturit varmaan voivat olla ehjät, ja niiden johdot, mutta onko tarkistettu että singnaali tulee ihan boksille asti. ja boksinkin liittimeen sinne pinnin puolelle, joka ottaa suoraan kiinni siihen boksissa olevaan pinniin?

otat nyt sen yleismittarin käteen, ja mittaat että saat saman arvon boksilta mitattuna kuin anturiltakin mitattuna, sanoi paikallinen fordi mitä vain. kun jos ei vika ole selvinnyt, niin jossain on tapahtunut virhe. tollaset absin viat on vielä suhteellisen helppoja vikoja löytää.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Marraskuu 9. 2:20:04 2005

Hectori kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Mulla puskee hiljaisissa jarrutuksissa ja vauhdissa joskus poljin takaisin päin, mitään vikavaloja ei pala ja kovemmassa jarrutuksessa ABSit toimii ihan normaalisti. Mikä tota riivaa, nestettä näyttää kyllä ainakin olevan säiliössä liikaa?
kuulostaisi ihan tunnistinkehän vialta. se tekee tollasta, jos esimerkiksi tunnistinkehää ei syystä tai toisesta pystytä lukemaan lyhyellä matkalla. nopeammissa vauhdeissa harvoin taas se tekee mitään.
Eli hampaiden välit on täynnä ruostetta tai kiinnikkeiden rikkoutumisen vuoksi (kuten vastaus yllä) pyöränanturi noussut liian kauas kehästä.
Liian iso väli tai huonot hampaat eikä tule riittävästi signaalia pienillä kierroksilla?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ke Marraskuu 9. 13:47:58 2005

Tänään kävin ajelamassa taas pitkästä aikaa... ELI: Autoon kun pistää käyntiin, se valo palaa hetken, ja sammuu sit niinku pitääkin... Kokeilin polkea jarruja paikallaan ollessa; en saanu valoa syttymään... Kun auto kiihtyy yli juoksuvauhdin, kuuluu jostain kojelaudan alta, tai muualta naksahdus, ja valo syttyy, eikä sammu ennenkuin käynnistää auton uudelleen... :roll: Hiljaisessa vauhdissa kun jarruttaa niin jarrupoljin rutisee(välillä), niinku pitääkin, mut jarrut menee lukkoon... :shock: Tänään olis tarkotus rälläköidä niitä kohtia joihin anturi tulee kiinni, jotta sen saisi lähemmäs sitä hammaskehää, saa nähä, auttaako...
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Marraskuu 9. 17:45:56 2005

Eikös se ollut 5-10 km/h, jonka alle ABS ei toimi eli kävelyvauhdilla pitäisikin mennä renkaat lukkoon? Näin muistelen jostakin topicista lukeneeni. Ainakin näin minulla toimii.
Viimeksi muokannut Sine, Ke Marraskuu 9. 18:08:40 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ke Marraskuu 9. 17:49:24 2005

Jaa-a, toivottavasti joku tietää... Onko muuten nuo jarrupalojen kulumisenaturit missään yhteydessä abseihin, kun mulla taitaa olla melkein jokainen kulumisenanturi poikki... Tuskin..?
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » Ke Marraskuu 9. 18:06:29 2005

jleinon2 kirjoitti:Jaa-a, toivottavasti joku tietää... Onko muuten nuo jarrupalojen kulumisenaturit missään yhteydessä abseihin, kun mulla taitaa olla melkein jokainen kulumisenanturi poikki... Tuskin..?
ei oo,vain mittariston varotusvalolle
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 10. 0:23:19 2005

SLEI kirjoitti: Eli hampaiden välit on täynnä ruostetta tai kiinnikkeiden rikkoutumisen vuoksi (kuten vastaus yllä) pyöränanturi noussut liian kauas kehästä.
Liian iso väli tai huonot hampaat eikä tule riittävästi signaalia pienillä kierroksilla?
no näin sanoisin. tuossa on muutamassa autossa ollut peltisessä tunnistinkehässä pieni taittuma, jonka takia absit pumppas ja päästi painetta kymmenisen kilometrin tuntivauhdin nurkilta nollaan asti. isommissa vauhdeissa ei mitään vaikutusta käyttäytymiseen ollut.

WDSsällä kun asiaa tutkin, niin antureiden singnaalissa oli juuri silmin havaittavaa heittoa hiljaisessa vauhdissa, ajettaessa alle 10km/h.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 10. 0:24:22 2005

jleinon2 kirjoitti:Tänään olis tarkotus rälläköidä niitä kohtia joihin anturi tulee kiinni, jotta sen saisi lähemmäs sitä hammaskehää, saa nähä, auttaako...
meinaat tehdä peruuttamatonta tuhoa, ennen kuin tiedät missä vika oikeasti on? no kukin tavallaan.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » To Marraskuu 10. 18:11:32 2005

No niin, nyt toimii absit: Hammaskehä ja anturi oli täynnä vaseliinia... :lol: Ei tullu katottua aikaisemmin, kun foordin huollossa olivat kuulemma kattoneet nuo etuanturit... :twisted: Ja huomenna leimalle, kiitos paljon kaikille vastanneille... :wink:
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

Vastaa Viestiin