Sierran kardaani

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Sierran kardaani

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Marraskuu 7. 16:04:30 2005

Onko mk1 ja mk2 kardaanit samanlaisia "coupe, sedan, farmari 4vaihteinen, 5vaihteinen"? Jos ei niin mitä eroja niissä on?

Kiitos etukäteen.
-Jukka-
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Re: Sierran kardaani

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Marraskuu 7. 17:23:09 2005

KIP kirjoitti:Onko mk1 ja mk2 kardaanit samanlaisia "coupe, sedan, farmari 4vaihteinen, 5vaihteinen"? Jos ei niin mitä eroja niissä on?

Kiitos etukäteen.
-Jukka-
4-vaihteisia on pikku lootia joissa on sitten. Pienemmät boorit myös sielä kardaanin päässä lootaa. 2 kahta mallia näissä alle vm.90
Toki on sitten 2 mallia siitä että miten se kardaanin etupätkä on kiinni kardaanissa. 3:lla vai 6:lla pultilla

Sitten mt75 joka eroaa erittäin paljon näistä vanhoista laatikoista. vm.90 ja eteenpäin käytännössä. Laatikossa on laippa johon kardaanin kumilaippa kiinnitetään. Kaikki kardaanit ovat samanlaisia takapäästä eli sopii kaikkiin periin jne...

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Marraskuu 7. 18:59:14 2005

Juu unohtuikin mainita että, tuo on 2 litrainen elikkäkin iso loota 4 vaihteinen.. Eli sopiiko esim 5 vaihteisen(type 9) koko kardaani 4 vaihteisen isoon laatikkoon. Kun tuossa jota olen ostamassa vm.85 coupe sierra on kuulemma kardaani sökö..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Marraskuu 7. 19:39:00 2005

KIP kirjoitti:Juu unohtuikin mainita että, tuo on 2 litrainen elikkäkin iso loota 4 vaihteinen.. Eli sopiiko esim 5 vaihteisen(type 9) koko kardaani 4 vaihteisen isoon laatikkoon. Kun tuossa jota olen ostamassa vm.85 coupe sierra on kuulemma kardaani sökö..
Sopii! iso 4v=sama ku 5v kardaani jos ei joku heppu oo keksiny laittaa pikku lootaa ja kardaania ja sitten pikku boorisen kytkinlevy :lol:

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Marraskuu 7. 20:03:39 2005

Okei. Kiitos kovasti :D
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Marraskuu 7. 23:18:55 2005

Sanokaas miten saan sen kannatinlaakerin vaihettua? yritin irrottaa niitä puoliskoja toisistaan, mutta eihän ne millään lähteny!

Tuli vaan kannakelaakeri ja se uusi kumi ostettua, mutta en tajua kuinka kovaa se lintta voi olla nipussa :twisted:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Marraskuu 7. 23:26:53 2005

Jos vaikka avaat sen pultin joka pitää niitä kartaanin pätkiä toisissaan kiinni....
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 7. 23:31:13 2005

jep. eli siellä nivelessä minkä vieressä se tukilaakeri on, on nivelen "sisäpuolella" pultti, joka pitää irrottaa. senkin jälkeen saattaa olla kireessä, mutta kyllä se irti lähtee. jos ei muuten niin rikkomalla paikalleen.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Marraskuu 8. 8:50:42 2005

Onks se joku lyömällä ulos tuleva? näyttää että ois prässätty sinne sisään :roll:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Marraskuu 8. 9:31:52 2005

qreippi kirjoitti:Onks se joku lyömällä ulos tuleva? näyttää että ois prässätty sinne sisään :roll:
Voimalla tulee, onnistuu nyrkkipajallakin tuo remontti :wink:

Kuten sanottua voi olla siis hieman jumissa.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ti Marraskuu 8. 11:16:53 2005

Siinä keskimutterissa pitäis olla semmonen peltiprikka, jonka sivut on taitettu sitä mutteria vasten.

Yleensä ajan hammas syönyt sitä peltiä/mutteria jolloin voipi näyttää yhtenäiseltä.

Kyllä siihen voi kevyesti iskua antaa vaikka puupalikalla ja kumi vasaralla jos meinaa olla lujassa.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Joulukuu 9. 11:04:24 2005

Palataan nyt asiaan, että mulla ei näy mitään peltiprikkoi tai muttereitakaan sielä, ainut liikkuva osa on se "booritangon" ympärille tuleva holkki.

Vituttaa kun ois uus kumi ja laakeri, mutta ei pysty vaihtamaan :lol:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » La Joulukuu 10. 14:49:57 2005

qreippi kirjoitti:Palataan nyt asiaan, että mulla ei näy mitään peltiprikkoi tai muttereitakaan sielä, ainut liikkuva osa on se "booritangon" ympärille tuleva holkki.

Vituttaa kun ois uus kumi ja laakeri, mutta ei pysty vaihtamaan :lol:
Sulla ilmeisesti MT75:sen kardaani joka eroaa vanhemmista malleista aikalailla.....
Mulla on myös edessä sellaiseen laakerin yms. vaihto ja olisi kiva tietää miten tehdään kun virallisesti sitä ei ole suunniteltu huollettavaksi vaan vaihdettavaksi uuteen kun laakeri tai nivel hajoaa :?
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Tammikuu 5. 18:16:57 2006

Joo ei se kyllä ilman rälläkkää siitä taida irrota :twisted:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Vastaa Viestiin