Cologne V6 2.8 huono käynnistyvyys
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Cologne V6 2.8 huono käynnistyvyys
Potilas on Scorpion keulalla oleva V6 2.8 EFi moottori ja olen ihmetellyt sen välillä huonoa käynnistyvyyttä. En oikein jaksa uskoa, että se on ominaisuus (vaikka sellaista onkin selitykseksi tarjottu). Eli: kun moottori on kylmä, niin lähtee aina laakista ja tosi hyvin käyntiin. Kun auto on seissyt vähän aikaa (n. puoli tuntia - n. reiluun tuntiin) eli ilmeisesti vesi on jäähtynyt jo jonkin verran, niin moottoria saa sahata käyntiin aika pitkään. Sitten kun on mennyt jo useampi tunti, niin lähtee taas tosi hyvin käyntiin.
Viimeksikin kun lähdin pihasta ja auto oli seissyt sen puoli tuntia, niin sai varmaan 5-10 sekuntia sahata käyntiin (en ottanut aikaa kellosta, mutta pitkältä se aika silti tuntui). Lähtee kyllä sitten lopulta käyntiin, mutta jotenkin tuntuu että kaikki ei ole ihan täysin ok. Ominaisuus ihmetyttää, kun on olevinaan Executive auto ja sitten saa sahata käyntiin kuin vanhanliiton hehkuvikaista diiseliä eikä ominaisuus oikein tunnu muutenkaan tämän luokan autolle sallitulta.
Ideoita, mistä lähteä vikaa etsimään ja korjaamaan vai onko tämä todellakin ominaisuus?
Viimeksikin kun lähdin pihasta ja auto oli seissyt sen puoli tuntia, niin sai varmaan 5-10 sekuntia sahata käyntiin (en ottanut aikaa kellosta, mutta pitkältä se aika silti tuntui). Lähtee kyllä sitten lopulta käyntiin, mutta jotenkin tuntuu että kaikki ei ole ihan täysin ok. Ominaisuus ihmetyttää, kun on olevinaan Executive auto ja sitten saa sahata käyntiin kuin vanhanliiton hehkuvikaista diiseliä eikä ominaisuus oikein tunnu muutenkaan tämän luokan autolle sallitulta.
Ideoita, mistä lähteä vikaa etsimään ja korjaamaan vai onko tämä todellakin ominaisuus?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Juu tuo paineen varaaja on hiukka turha kapine. Vanhetessaan on vaan haitaksi. Kuitenkin kun virrat lyö päälle niin pumppu surahtaa sen sekunnin pari, joka jo nostaa painetta. Sen lisäksi kun startataan, niin pumppu on jo käytössä joten eipä nuo virran päälle pumppauksetkaan mahdottomia tee.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
en tiedä turhuudesta, omani toimii paremmin sen kanssa kuin ilman, ero on huomattava, ja kyseinen tauti poistui/väheni HUOMATTAVASTI kun laitoin ton kapistuksen. mut hyvä niin, pääasia että mulle auttoi. minkäköhän takia se on sinne alunperin laitettu? höperöitä noi insinöörit.
ei herneitä eikä muutakaan, yritin vain auttaa. jjs mulle joskus tuota osan laittoa ehdotteli, ja timppa v6:selta ostin kyseisen osan,joskus 5 vuotta sitten.. olen ollut jo pitkään huonossa seurassa..liian pitkään. 


taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Missä se takaiskuventtiili on, bensapumpun luona vai jossakin muualla? Ymmärsinkö oikein, että se on pumpussa sisällä tai siinä kiinni? Tässä kuva tankin vaihdon ajoilta. Onko se mahdollisesti tuo oikealla ylhäällä oleva säätimen näköinen lentävälautanen?
Pitää kokeilla tuota virtojen käyttämistä pari kertaa.
Jonkun (lämpötila-)anturin rikkinäisyys tuli mieleen minullekin, mutta ei viitsisi alkaa niitä summassa vaihtelemaan. EEC-IV vikakoodien lukuun olen tutustunut netin välityksellä ja jotain lukijoitakin näyttäisi olevan tarjolla. Jotain ihmeellistä veivausta tuntuisi tyhjäkäynnissä olevan puolilämpöisenä. Kierrokset nousevat välillä n. 1500 rpm ja sitten tippuvat taas normaaliin alle 1000 kierrokseen. Olen kuvitellut, että se on tyhjäkäyntiventtiili mikä siellä välillä kiukuttelee (olen sitä kyllä myös yrittänyt puhdistaa eikä tunnu olevan mitään vaikutusta). Seokset ovat kohdillaan, kun pari viikkoa sitten katsastuksessa ne katsottiin.
Autoon on vaihdettu vuonna -93 bensapumppu (Varaosamafian kuitissa lukee vain polttoainepumppu Scorpio 6165571), joten alkuperäinen se ei ole (edellisen omistajan vaimo oli työntänyt pissapojan nesteet joskus tankkiin). Samaten bensansuuttimet ja o-renkaat vaihdoin syyskuussa, kun oli yksi suutin halki. Tämä huono käynnistyvyysominaisuus on ollut koko ajan, joten sen suhteen ei tapahtunut muutosta.
Pitää kokeilla tuota virtojen käyttämistä pari kertaa.
Jonkun (lämpötila-)anturin rikkinäisyys tuli mieleen minullekin, mutta ei viitsisi alkaa niitä summassa vaihtelemaan. EEC-IV vikakoodien lukuun olen tutustunut netin välityksellä ja jotain lukijoitakin näyttäisi olevan tarjolla. Jotain ihmeellistä veivausta tuntuisi tyhjäkäynnissä olevan puolilämpöisenä. Kierrokset nousevat välillä n. 1500 rpm ja sitten tippuvat taas normaaliin alle 1000 kierrokseen. Olen kuvitellut, että se on tyhjäkäyntiventtiili mikä siellä välillä kiukuttelee (olen sitä kyllä myös yrittänyt puhdistaa eikä tunnu olevan mitään vaikutusta). Seokset ovat kohdillaan, kun pari viikkoa sitten katsastuksessa ne katsottiin.
Autoon on vaihdettu vuonna -93 bensapumppu (Varaosamafian kuitissa lukee vain polttoainepumppu Scorpio 6165571), joten alkuperäinen se ei ole (edellisen omistajan vaimo oli työntänyt pissapojan nesteet joskus tankkiin). Samaten bensansuuttimet ja o-renkaat vaihdoin syyskuussa, kun oli yksi suutin halki. Tämä huono käynnistyvyysominaisuus on ollut koko ajan, joten sen suhteen ei tapahtunut muutosta.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
No joo, vahan huonoon tapaan tuo kirjoitettu. En toki kyseenalaista insinöörien suunnitelmia. Ensitapaaminen tämän paineakun kanssa oli edellisessä Caprissa johon tein bensalinjat uudestaan ja tämä murkula oli kauttaaltaan ruostunut ja hapertunut. Antoi huonon ensivaikutelman. =) Tarkemmin tutkiessa tuntui olevan aika tukkoinen. Jätin sen pois ja olin tyytyväinen. Ei vaikuttanut mitenkään, tosin silloisessa autossa oli punpun heräte suoraan virtalukolta ja pyöri niinkauan kuin vain halusi.taneli kirjoitti:en tiedä turhuudesta, omani toimii paremmin sen kanssa kuin ilman, ero on huomattava, ja kyseinen tauti poistui/väheni HUOMATTAVASTI kun laitoin ton kapistuksen. mut hyvä niin, pääasia että mulle auttoi. minkäköhän takia se on sinne alunperin laitettu? höperöitä noi insinöörit.ei herneitä eikä muutakaan, yritin vain auttaa. jjs mulle joskus tuota osan laittoa ehdotteli, ja timppa v6:selta ostin kyseisen osan,joskus 5 vuotta sitten.. olen ollut jo pitkään huonossa seurassa..liian pitkään.
Nykyisessä jossa ECU ohjaa pumppua niinkuin pitääkin, ei myöskään ole havittu minkään näköisiä käynnistyvyys ongelmia kelistä riippumatta.
Kot!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
miten musta näyttä että toi bensapumppu on asennettu väärinpäin
toi kalvo osa on paineen tasaaja ja pitää pienen jäännöspaineen järjestelmässä.
pumppu on kyllä oikein päin mutta toi kalvo hässäkkä on normaalisti paineen puolella
tässä l jetissä ei varsinaista kalvo paine varaajaa ei tarvita koska järjestelmä on common rail tyyppinen moottorin päällä.
K ja Ke vaativat paineen varaajan koska suuttimille menevät putket ovat pitkiä ja ohuita.
Jos moottori on lämmin ja se sammutetaan niin jäännöspaineen puuttuminen aiheuttaa polttoaineen kaasuntumisen putkistossa ja käynnistys on hankalampi seuraavalla kerralla.
Jos moottori menee kylmäksi niin kaasuuntumista ei enää esiinny.
Myös varaajan tarkoituksena oli paineen tasaaminen ettei polttoaineen määrässä tapahtuisi paine eroja hirveästi >tasasempi seos
Tämä järjestelmä paineen pito ventiili on heti pumpun jälkeen olevassa päässä banjo liittimen tai kierre liittimen alla. se näkyy päästä.
toinenhan pito ventiili on paineen tasaajassa joka estää putken tyhjentymisen tankkiin paluuputkea pitkin.
toi kalvo osa on paineen tasaaja ja pitää pienen jäännöspaineen järjestelmässä.
pumppu on kyllä oikein päin mutta toi kalvo hässäkkä on normaalisti paineen puolella
tässä l jetissä ei varsinaista kalvo paine varaajaa ei tarvita koska järjestelmä on common rail tyyppinen moottorin päällä.
K ja Ke vaativat paineen varaajan koska suuttimille menevät putket ovat pitkiä ja ohuita.
Jos moottori on lämmin ja se sammutetaan niin jäännöspaineen puuttuminen aiheuttaa polttoaineen kaasuntumisen putkistossa ja käynnistys on hankalampi seuraavalla kerralla.
Jos moottori menee kylmäksi niin kaasuuntumista ei enää esiinny.
Myös varaajan tarkoituksena oli paineen tasaaminen ettei polttoaineen määrässä tapahtuisi paine eroja hirveästi >tasasempi seos
Tämä järjestelmä paineen pito ventiili on heti pumpun jälkeen olevassa päässä banjo liittimen tai kierre liittimen alla. se näkyy päästä.
toinenhan pito ventiili on paineen tasaajassa joka estää putken tyhjentymisen tankkiin paluuputkea pitkin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Jäännöspaine säilyy jos pumpun takaiskuventtiili siinä banjopultissa pitää, paineenvaraajaa ei siihen välttämättä tarvita. Tietynlainen virtauksenrajoitin se siellä vaan on. Itselläni ei ainakaan ole ollut koskaan mitään ongelmia vaikka nuo puhkiruostuneet pöntöt olen poistanut. Huonoilla vuotavilla suuttimilla tuo varaaja saattaakin olla hyödyllinen.sierra friikki kirjoitti:K ja Ke vaativat paineen varaajan koska suuttimille menevät putket ovat pitkiä ja ohuita.
Jos moottori on lämmin ja se sammutetaan niin jäännöspaineen puuttuminen aiheuttaa polttoaineen kaasuntumisen putkistossa ja käynnistys on hankalampi seuraavalla kerralla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Jokos se vika on selvinnyt? Itselläni sama kone ja samanlainen vika.
Omassa tapauksessani riittää se, että jos pitää autoa lohkolämmittimessä kiinni, niin saa sahata, vaikka autolla ei olisi ajettu pariin päivään, mutta jos ei lämmitä ja pakkasta -10, niin lähtee heittämällä käyntiin. Sitten taas jos ajaa koneen kuumaksi ja seisottaa ½ tuntia niin taas saa sahata. Luulisi, että pakko olla jokin anturivika?!?
Omassa tapauksessani riittää se, että jos pitää autoa lohkolämmittimessä kiinni, niin saa sahata, vaikka autolla ei olisi ajettu pariin päivään, mutta jos ei lämmitä ja pakkasta -10, niin lähtee heittämällä käyntiin. Sitten taas jos ajaa koneen kuumaksi ja seisottaa ½ tuntia niin taas saa sahata. Luulisi, että pakko olla jokin anturivika?!?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No niin. Asia on edennyt sen verran, että kysyin bensapumpun vieressä olevan ufo-osan nimeä ja hintaa hakiessani uuden paisuntasäiliön korkin (n. 10e). Nimi sille on paineentasaaja ja jos se on rikki tai ruosteessa jne, niin paine saattaa kuulemma karata ja luonnollisesti paineet ovat mitä sattuu. Hintaa osalle on muistini mukaan 45 euroa. Eihän tuo ihan ilmainen kalikka ole, mutta pitänee tilata väkkärä ja kokeilla vaikutusta.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Lohkolämmitin on varmaan asennettu kanteen tässä tapauksessa?MdMaxx kirjoitti:Jokos se vika on selvinnyt? Itselläni sama kone ja samanlainen vika.
Omassa tapauksessani riittää se, että jos pitää autoa lohkolämmittimessä kiinni, niin saa sahata, vaikka autolla ei olisi ajettu pariin päivään, mutta jos ei lämmitä ja pakkasta -10, niin lähtee heittämällä käyntiin. Sitten taas jos ajaa koneen kuumaksi ja seisottaa ½ tuntia niin taas saa sahata. Luulisi, että pakko olla jokin anturivika?!?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Ylläpitäjä
Enpä ole muuten edes katsonut missä se on. Vaan ihan sama homma on kesällä kun on ajanut koneen kuumaksi. Kaupan pihassa saa sahata sen vakioajan. Kunhan nyt vähän kelit paranee niin pitää pihalla katsella tuota ecua säätävää lämpötila-anturia.Lohkolämmitin on varmaan asennettu kanteen tässä tapauksessa?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Päivitystä vihdoin aiheeseen. Kesä on tullut ja ongelmaa alkoi olla jo kylmäkäynnistyksessäkin. Auto oli välillä yötä talon _aamu_auringon puolella ja se tuntui lämmittävän jo ilmeisesti moottoriakin tarpeeksi hyvin. Tästä päättelin, että vian täytyy liittyä jotenkin ruiskun lämpötila-anturiin.
Sitten se lopulta tapahtui: tässä joku päivä lounaan jälkeen (auto seisonut sen n. 30 min) startatessa alkoi vi**tuskäyrä lähennellä punaista siinä määrin startin sahatessa moottoria käyntiin sekuntitolkulla (kuin tulpatonta mopoa käynnistäisi) ja Sonyn mankan lopulta säestäessä tiko-tiko, että otin välittömästi pikaisen puhelun paikalliselle Fordille kysyäkseni onko a) lämpötila-anturia hyllyssä ja b) mitä maksaa. Kumpaankin vastaus oli riittävän miellyttävä, joten kaasutin asap hakemaan osaa. Reilu 25 euroa vaihtoi omistajaa ja uusi anturi lähti matkaan. Mittaisin yleismittarilla uudesta anturista arvoja eri lämpötiloissa ja pistin ohmilukemat talteen: mitä kylmempi, sitä suurempi ohmilukema esim. 18.9 astetta 39,8 ohmia, 7.5 astetta 72,8 ohmia, Autossa oleva antoi kuumalle koneelle ajon jälkeen 6,6 ohmia ja kylmälle koneelle 64,6 ohmia.
Suurin osa lämpöanturin vaihtoajasta meni etsiessä 25 millin lenkkiavainta, joka tuntui olevan harvinainen koko. Normaali 25 mm hylsy ei ole tarpeeksi syvä. Tyhjäkäyntiventtiili ja flektin suojamuovin yläosa piti irrottaa, jotta lenkkiavaimella pääsi pelipaikalle.
Vika taisi korjaantua. Moottori on lähtenyt nyt pari päivää nätisti käyntiin myös vähän aikaa seisoneenakin, joten toivossa on hyvä elää. Tyhjäkäynnissäkään ei ole ollut mainittavaa ongelmaa. Tuntuu, että moottori käy nyt lämpimänä hieman matalammilla kierroksilla tyhjäkäyntiä vaihde-D asennossa (kierroslukumittarissa on ne pienet pisteet ja nyt on hieman lähempänä sitä alempaa kuin ennen). Tyhjäkäynnillä reilusti kaasutellessa ennen kuului pakoputkesta aika useasti pauketta (taisi syöttää liikaa bensaa), mutta nyt sitäkään ei enää juurikaan tapahdu.
Sitten se lopulta tapahtui: tässä joku päivä lounaan jälkeen (auto seisonut sen n. 30 min) startatessa alkoi vi**tuskäyrä lähennellä punaista siinä määrin startin sahatessa moottoria käyntiin sekuntitolkulla (kuin tulpatonta mopoa käynnistäisi) ja Sonyn mankan lopulta säestäessä tiko-tiko, että otin välittömästi pikaisen puhelun paikalliselle Fordille kysyäkseni onko a) lämpötila-anturia hyllyssä ja b) mitä maksaa. Kumpaankin vastaus oli riittävän miellyttävä, joten kaasutin asap hakemaan osaa. Reilu 25 euroa vaihtoi omistajaa ja uusi anturi lähti matkaan. Mittaisin yleismittarilla uudesta anturista arvoja eri lämpötiloissa ja pistin ohmilukemat talteen: mitä kylmempi, sitä suurempi ohmilukema esim. 18.9 astetta 39,8 ohmia, 7.5 astetta 72,8 ohmia, Autossa oleva antoi kuumalle koneelle ajon jälkeen 6,6 ohmia ja kylmälle koneelle 64,6 ohmia.
Suurin osa lämpöanturin vaihtoajasta meni etsiessä 25 millin lenkkiavainta, joka tuntui olevan harvinainen koko. Normaali 25 mm hylsy ei ole tarpeeksi syvä. Tyhjäkäyntiventtiili ja flektin suojamuovin yläosa piti irrottaa, jotta lenkkiavaimella pääsi pelipaikalle.
Vika taisi korjaantua. Moottori on lähtenyt nyt pari päivää nätisti käyntiin myös vähän aikaa seisoneenakin, joten toivossa on hyvä elää. Tyhjäkäynnissäkään ei ole ollut mainittavaa ongelmaa. Tuntuu, että moottori käy nyt lämpimänä hieman matalammilla kierroksilla tyhjäkäyntiä vaihde-D asennossa (kierroslukumittarissa on ne pienet pisteet ja nyt on hieman lähempänä sitä alempaa kuin ennen). Tyhjäkäynnillä reilusti kaasutellessa ennen kuului pakoputkesta aika useasti pauketta (taisi syöttää liikaa bensaa), mutta nyt sitäkään ei enää juurikaan tapahdu.
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
No ..kele. Voisikin sitten vaihtaa tuon anturin omaan Sierraan kunhan vain tutkisi mikä ihme se on, Motonet tarjoaa neljää eri mallia.
Kivassa välissä se anturi, onkohan joku vaihtanut sitä ilman että purkaa koko imusarjaa...?
Kivassa välissä se anturi, onkohan joku vaihtanut sitä ilman että purkaa koko imusarjaa...?
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
Motonet ei myy vedenlämpötila anturia ne on mittarille menevät anturit.jeddah kirjoitti:No ..kele. Voisikin sitten vaihtaa tuon anturin omaan Sierraan kunhan vain tutkisi mikä ihme se on, Motonet tarjoaa neljää eri mallia.
Kivassa välissä se anturi, onkohan joku vaihtanut sitä ilman että purkaa koko imusarjaa...?
Jos ruisku ohari muistaakseni tota anturia ei toimitettu vaan oli korvattu uudenmalla anturilla mutta, siinäpä on liitin plugi erinlainen.
Sen anturin saa vaihdettua imusarjaa irrottamatta tekemällä pitkänhylsyn.
Eli yksi 25mm hylsy pätkä putkea halkese hylsy hitsaa putki väliin.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
No niinpä tietysti. Sitä anturia ei tietysti sitten saa kuin Fordilta tai romikselta?t5 kirjoitti:Motonet ei myy vedenlämpötila anturia ne on mittarille menevät anturit.jeddah kirjoitti:No ..kele. Voisikin sitten vaihtaa tuon anturin omaan Sierraan kunhan vain tutkisi mikä ihme se on, Motonet tarjoaa neljää eri mallia.
Kivassa välissä se anturi, onkohan joku vaihtanut sitä ilman että purkaa koko imusarjaa...?
Jos ruisku ohari muistaakseni tota anturia ei toimitettu vaan oli korvattu uudenmalla anturilla mutta, siinäpä on liitin plugi erinlainen.
Kaverin autotallissa on lojumassa Dohcilainen, kävisiköhän sen anturi tuohon?
Vaikka aika turhalta alkaa tuntua koko operaatio....
Mertie pub & 3D
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ei tarvitse irrottaa imusarjan yläosaa. Anturi on mielestäni aika hyvin esillä.
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Fordin varaosamyyjä kertoi, että samaa anturia käytetään jonkin toisenkin mallin ruiskussa. Ilmeisesti siksi, sitä oli myös hyllyssä. En tullut kysyneeksi, missä mallissa sitä myös käytetään.
Motonetissä on tosiaankin vain mittariston lämpömittarin antureita.
Itse en lähtisi vanhoja antureita laittamaan entisen vanhan tilalle, niistä kun ei koskaan tiedä toimiiko se varmasti.
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Fordin varaosamyyjä kertoi, että samaa anturia käytetään jonkin toisenkin mallin ruiskussa. Ilmeisesti siksi, sitä oli myös hyllyssä. En tullut kysyneeksi, missä mallissa sitä myös käytetään.
Motonetissä on tosiaankin vain mittariston lämpömittarin antureita.
Itse en lähtisi vanhoja antureita laittamaan entisen vanhan tilalle, niistä kun ei koskaan tiedä toimiiko se varmasti.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
No niin no... Mulla on 2.0OHC ruisku, siinä se on hieman hankalammassa paikassa imusarjan sisällä. Oireet ovat vain täsmälleen samanlaiset kuin olit aiemmin kuvaillut. Samoja EEC-IV bokseja ne älylaatikot pääosin lienevät, joten kaipa nuo anturit ovat edes jossain määrin vaihtokelpoisia. En edes tiennyt, että mittarille menee anturi jostain muualta.Sine kirjoitti:Ei tarvitse irrottaa imusarjan yläosaa. Anturi on mielestäni aika hyvin esillä.
Fordin varaosamyyjä kertoi, että samaa anturia käytetään jonkin toisenkin mallin ruiskussa. Ilmeisesti siksi, sitä oli myös hyllyssä. En tullut kysyneeksi, missä mallissa sitä myös käytetään.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Tahtoo vaan olla aikas tiukassa ja kaikenlisäksi muistelisin että taisi olla jokin erikoinen koko??
Voisipas itsekkin kokeilla vaihtaa, sama juttu tankilla kun käy niin kuumana lähtee vielä kerrasta mutta jos pidempään seisottaa niin saa sahata vakioajan (4-5sek) eikä auta pumpun pyörittäminen
Kylmänä myös kerrasta tulille
Itse olen uskonut että tuo johtuu vuotavista suuttimista mutta en ole vielä jaksanut tutkia vuotaako ne vai ei. Nyt tosin ajatellen niin aika paljonhan ne saisi vuotaa jotta starttia vaikeuttaa, ennemmin antaisi puolilämpösenä liian paksua seosta tai jotain muuta vastaavaa
Voisipas itsekkin kokeilla vaihtaa, sama juttu tankilla kun käy niin kuumana lähtee vielä kerrasta mutta jos pidempään seisottaa niin saa sahata vakioajan (4-5sek) eikä auta pumpun pyörittäminen
Kylmänä myös kerrasta tulille
Itse olen uskonut että tuo johtuu vuotavista suuttimista mutta en ole vielä jaksanut tutkia vuotaako ne vai ei. Nyt tosin ajatellen niin aika paljonhan ne saisi vuotaa jotta starttia vaikeuttaa, ennemmin antaisi puolilämpösenä liian paksua seosta tai jotain muuta vastaavaa
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Hmm, mullakin on samantapasta ongelmaa XR3i K-Jetin kanssa.
Tosin yleensä sitä käynnistyvyyttä haittaa startin 'takertelu'. Tiedä sitten ottaako siellä ankkuri kenttään vai onko toi lähes uusi akku sitten sökö. Tuntuu vaan et kylmänä sitä ei ilmene.
Tarvis kai jaksaa mittailla noi anturitki ku vaan EI SATAIS JOKAPÄIVÄ !!!!111oneone
Hitsatakki tarvis kele.
Edit
Lisättäköön vielä tuohon Escon oireisiin semmonen et tyhjäkäynnillä ja hieman korkeimmillakin kierroksilla tuntuu sammuvan aika herkästi. Kummallisesti ala-vääntö kateissa, liekö se sitten nokasta kii. Ei se nyt ihan niin 'race' muistaakseni ole.
Tosin yleensä sitä käynnistyvyyttä haittaa startin 'takertelu'. Tiedä sitten ottaako siellä ankkuri kenttään vai onko toi lähes uusi akku sitten sökö. Tuntuu vaan et kylmänä sitä ei ilmene.
Tarvis kai jaksaa mittailla noi anturitki ku vaan EI SATAIS JOKAPÄIVÄ !!!!111oneone
Hitsatakki tarvis kele.

Edit
Lisättäköön vielä tuohon Escon oireisiin semmonen et tyhjäkäynnillä ja hieman korkeimmillakin kierroksilla tuntuu sammuvan aika herkästi. Kummallisesti ala-vääntö kateissa, liekö se sitten nokasta kii. Ei se nyt ihan niin 'race' muistaakseni ole.

* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Nyt kun lueskelin näitä vanhoja omia viestejä uudelleen, niin pakko on tähän väliin todeta: vika ei ole poistunut sittenkään täysin. Anturin vaihto ei poistanut vikaa, tosin sentään jotain parannusta tuli.
Kunhan V6:sta lähtee kannet irti ja saan "uudet" uusien tiivisteiden kanssa paikalleen, niin raportoin lisää aiheesta.
PS. XR3i:ssa on ihan eri ruisku kun tämä Scorpion EFi.
Kunhan V6:sta lähtee kannet irti ja saan "uudet" uusien tiivisteiden kanssa paikalleen, niin raportoin lisää aiheesta.
PS. XR3i:ssa on ihan eri ruisku kun tämä Scorpion EFi.
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti: