DOHC jakoketjun kiristimen lukitus?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 312
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 7. 14:41:35 2005
- Paikkakunta: Helsinki
DOHC jakoketjun kiristimen lukitus?
Eli, -90 8-tappinen dokki
Mitä pitää tehdä ennen jakoketjun irroitusta? Tarkoitan eikös siinä hydrauli-kiristimessä joku räikkä-mekanismi tai vastaava ole, että se lukitaan painamalla pohjaan ja vapautetaan kans???
Pitäis vähä nostajia vaihdella...
Mitä pitää tehdä ennen jakoketjun irroitusta? Tarkoitan eikös siinä hydrauli-kiristimessä joku räikkä-mekanismi tai vastaava ole, että se lukitaan painamalla pohjaan ja vapautetaan kans???
Pitäis vähä nostajia vaihdella...
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
Korjausoppaassa lukee -->"Ketjunkiristimen mäntäasetelma on vaihdettava uuteen aina irroituksen jälkeen. Varmista ettei uuden asetelman mäntä ole työntynyt liiaksi ulos, sillä asetelma on tällöin käyttökelvoton."
Eli foordilta uusi ennen rempan aloitusta
Eli foordilta uusi ennen rempan aloitusta

Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
-
- Viestit: 1335
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Saa siihen tehtyä helposti parista pultista ja prikasta sellasen lukituslaitteen. Kiristäjästä kun kiristää löysät pois ketjulle tulee sen verran löysää, et saa ketjupyörät pois. Kun tuolla "työkalulla" pitää kiristäjän tiukalla sitä ei tarvi uusia. Tuolleen on useamman kerran tullu purettua ilman kiristäjän vaihtoa. Tietty kuva helpottais, mut hyvin yksinkertainen laite on kyseessä.