Apuakselin asentoa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Yoco
Ylläpitäjä

Apuakselin asentoa

Viesti Kirjoittaja Yoco » Pe Marraskuu 11. 22:20:34 2005

Vaihtelin cossuun jakohihnan ja tuli tuo apuakselin asento merkattua heikosti mieleen, joten osaakos joku valaista mihin sen suuntaisin. kuvasta käy ilmi että n. klo.2 suunta olisi oikea mutta onko siinä oikeasti joku pykälä/tappi johon se pitäisi suunnata.
mikähän voisi aiheuttaa tyhjäkäynnin heittelyä tonnin ja kahden välillä etenkin lämpimänä. auto ei tee sitä aina ja kaikki perusjutut (tulpat ja suurimman osan antureista) olen mielestäni tarkistanut, ongelma oli jo ennen hihnan ja vesipumpun vaihtoa.
samoin seosmittari sekoilee silloin tällöin ja saattaa "sammua" minuutiksikin tyhjäkäynnillä ennenkuin taas herää. Mitkäs kaikki anturit noissa koneissa on ollut hajoamisherkkiä? jotka vaikuttavat tuohon tyhjäkäyntiin ja seokseen tyhjäkäynnillä...

kiitoksia jo etukäteen jos jollakin olisi ideaa mistä vikaa lähteä seuraavaksi etsimään

*Juuso

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Pe Marraskuu 11. 22:25:54 2005

Kunhan se pyörijä sojottaa ykkösen nastaan.
Jakajan kannen alla, siinä virranjakajan kehällä on muistaakseni
merkki, tähtää siihen.
Hihnapyörällä ei oo kunnon merkkejä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Marraskuu 11. 22:30:34 2005

http://www.siipicossu.com/jako.jpg

Hinhnapyörällä ei ole väliä kun vaan tuo jakajan merkki on kohdalla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Yoco
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Yoco » La Marraskuu 12. 17:35:15 2005

kiitoksia oli tuo sitten oikein...
voisikohan tuohon seosmittarin sammumiseen vaikuttaa se ettei lambda ole lämmitetty esim. jäähtyykö lambda liikaa tyhjäkäynnillä.

Osaakos kukaan sanoa miten lambdan lämmitys on hoidettu lämmitetäänkö sitä koko ajan vai onko se jotenkin pätkittyä?? ja miten se pätkitään jos pätkitään. Autossa on itsetehty mittari jossa ei ole muuta ongelmaa kuin tuo lämmityksen toimivuus tai pikemminkin toimimattomuus.

*Juuso

Vastaa Viestiin