1.6 Zetek esco nykii
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1263
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
- Paikkakunta: Kuusankoski
1.6 Zetek esco nykii
Seuraava ikävä vika on ilmaantunut escorttiin.
autossa on 1.6 zetek kone ruutta kone -94.
Eli lämpösellä koneella esco nykii täydellä/puolella kaasulla kiihdyttäessä.
Ihan pintakaasulla kiihdyttäessä ei nykimistä huomaa.
Missäköhän mahtaisi olla vika?
Onko kellään ollut vastaavaa tapausta omalla kohdalla.
mielestäni ei nykinyt kylmällä koneella, tai sitten se oli uutuuden viehätystä, ettei sitä huomannut sitä.
Koska auto oli sitä aikaisemmin seisonut reilun vuoden, silleen että konetta ei ollut kauheemmin käytelty.
Onko toi kaasuläpän asentotunnistimen anturi mennyt jumiin seisonnan takia. Konetta käytetty silleen että anturin liitin on kiinne ja irti anturista. Mielestäni toi nykiminen on samanlaista kummallakin tavalla.
Hyvät vinkin ja neuvot olisi tarpeen. Kiitoksia etukäteen.
Lisäilen tietoa, kun ehtii escoa tutkimaan.
autossa on 1.6 zetek kone ruutta kone -94.
Eli lämpösellä koneella esco nykii täydellä/puolella kaasulla kiihdyttäessä.
Ihan pintakaasulla kiihdyttäessä ei nykimistä huomaa.
Missäköhän mahtaisi olla vika?
Onko kellään ollut vastaavaa tapausta omalla kohdalla.
mielestäni ei nykinyt kylmällä koneella, tai sitten se oli uutuuden viehätystä, ettei sitä huomannut sitä.
Koska auto oli sitä aikaisemmin seisonut reilun vuoden, silleen että konetta ei ollut kauheemmin käytelty.
Onko toi kaasuläpän asentotunnistimen anturi mennyt jumiin seisonnan takia. Konetta käytetty silleen että anturin liitin on kiinne ja irti anturista. Mielestäni toi nykiminen on samanlaista kummallakin tavalla.
Hyvät vinkin ja neuvot olisi tarpeen. Kiitoksia etukäteen.
Lisäilen tietoa, kun ehtii escoa tutkimaan.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
-
- Viestit: 186
- Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Itsellä vähän samaa vikaa, mut pintakaasulla kiihdyttäessä. Sanoivat et on ne ilmamassamittarin kuumalankat paskaset, et ne puhdistaa niin vois auttaa. En ole omasta vielä testannut toimiiko...
Tommosen sivun löysin netistä kannattaa käydä kattomassa
http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/Idle.html
Tommosen sivun löysin netistä kannattaa käydä kattomassa
http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/Idle.html

Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Vikaehdotuksia:
koska nykii kun tarvitsee enemmän soppaa eli kiihdyttäessä
-polttoainesuodatin
-bensapumppu ja tai sen imuputki tankissa (mk5 tyyppivika)
-tulpat
-tulpanjohdot (tyyppivika)
muita klassikoita
-MAFin kuumalanka (olen korjannut tällä viikolla 3kpl nykiviä/tehottomia fordeja zetecillä puhdistamalla kaasariputs.spraylla MAFfin
)
Tietysti olet tutkinut ilmanputsarin jne....
koska nykii kun tarvitsee enemmän soppaa eli kiihdyttäessä
-polttoainesuodatin
-bensapumppu ja tai sen imuputki tankissa (mk5 tyyppivika)
-tulpat
-tulpanjohdot (tyyppivika)
muita klassikoita
-MAFin kuumalanka (olen korjannut tällä viikolla 3kpl nykiviä/tehottomia fordeja zetecillä puhdistamalla kaasariputs.spraylla MAFfin

Tietysti olet tutkinut ilmanputsarin jne....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1263
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tulpat+tulpanjohdot ja bensansuodatin vaihdettu.
Lupaa ainakin parin ajokerran jälkeen lupaavalta.
Aikaisemmin nykiminen alkoi sen jälkeen kun sammutti escon, kun kone alkoi lämmetä/oli käyttölämpötilassa.
Sen jälkeen antoi vaikka 2-5 minuutti huilia.
Niin sen jälkeen alkoi esiintyä tota nykimistä. Joka kerta samahomma.
Nyt se on pukeilla, koska vetarin vaihto kesken takajarrut pitäisi rempata.
Sitten pääsee ajelemaan taas. Jos vikaa esiintyy vielä ja mikään ei tunnu auttavan, niin pitää sitten taas kysellä uudestaan.
Lupaa ainakin parin ajokerran jälkeen lupaavalta.
Aikaisemmin nykiminen alkoi sen jälkeen kun sammutti escon, kun kone alkoi lämmetä/oli käyttölämpötilassa.
Sen jälkeen antoi vaikka 2-5 minuutti huilia.
Niin sen jälkeen alkoi esiintyä tota nykimistä. Joka kerta samahomma.
Nyt se on pukeilla, koska vetarin vaihto kesken takajarrut pitäisi rempata.
Sitten pääsee ajelemaan taas. Jos vikaa esiintyy vielä ja mikään ei tunnu auttavan, niin pitää sitten taas kysellä uudestaan.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tuolla oli aika tuhdisti asiaa, kannattaa taltioida osoite.Rytinä kirjoitti:Itsellä vähän samaa vikaa, mut pintakaasulla kiihdyttäessä. Sanoivat et on ne ilmamassamittarin kuumalankat paskaset, et ne puhdistaa niin vois auttaa. En ole omasta vielä testannut toimiiko...
Tommosen sivun löysin netistä kannattaa käydä kattomassa
http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/Idle.html
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe