Dokin kannen korjaus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Dokin kannen korjaus

Viesti Kirjoittaja dexta » Pe Marraskuu 18. 19:06:17 2005

Kyseessä Sierran dohc 8v kansi joka on venttiilien välistä halki.

Kaikki aina puhuu miten dokin kansi on paska ja halkee mut korjauksesta ei oo havaintoja.

Kylmiltään hitsaus ei onnistu, halkee heti saumasta ku aavistuksen jäähtyy, pitäs ilmeisesti saaha uuniin.

Eli onkos näitä onnistuneesti korjattu ja kukahan korjauksia tekis ja missäpäin Suomea?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Marraskuu 18. 20:04:58 2005

Hevosmiesten tietotoimiston mukaan tuon kannen valu on kuraa ja vaikeasti hitsattavissa niin että tulee kestävä. Monethan niistä on halki venttiilien välistä, mutta siltikään ei vesitilaan. Ainakin nyt istukkarenkaat pitää irroittaa ja sitten niiden pesät koneistaa uudestaan hitsauksen jälkeen.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Pe Marraskuu 18. 20:25:01 2005

Arska kirjoitti:Hevosmiesten tietotoimiston mukaan tuon kannen valu on kuraa ja vaikeasti hitsattavissa niin että tulee kestävä. Monethan niistä on halki venttiilien välistä, mutta siltikään ei vesitilaan. Ainakin nyt istukkarenkaat pitää irroittaa ja sitten niiden pesät koneistaa uudestaan hitsauksen jälkeen.
No juu, valun suhteen ollaan samoilla linjoilla. Kaks kantta irrallaan, toinen vesitilaan asti halki ja toinen ei. Korjattavaks meinatusta on seetit pois ja halkeema yletti seetin pesän pohjaan asti eli ei paljon puutu et on läpi asti halki.

Jossain pohjanmaalla on firma joka on erikoistunut alukansien korjauksiin mutta ei tarkempaa tietoa. Kenties tämä? http://www.metek.fi/?navi=1,35,57,62

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » La Marraskuu 19. 3:52:07 2005

Helsingin korjaus- ja erikoishitsaus hitsas ja lämpökäsitteli sen mun harmaan nelikon kannen sillon ja lahden kansityössä laittovat seetit..pitää ettiä se numero jostain. ainakin tuo korjaus kesti..kyseinen firma on modifioinu kiihdytysautojen kansia, hitsaillu lohkoja, korjaillee potkureita ym pientä eli taitoa löytyy..
#350

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » La Marraskuu 19. 19:49:50 2005

No kuukkelillahan tuo erikoishitsauksen numero löytyy. Pitää sinne soitella ja kysellä mikä on meininki

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ti Marraskuu 22. 11:46:49 2005

Soitin tonne erikoishitsaukseen ja sano et ei oo ensimmäinen kans mikä on halki, ympäri suomen on heille lähetetty korjattavaks.

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Marraskuu 22. 11:56:26 2005

Sitten kun joku vielä laittas vähän hintahaarukkaa mihin tää kannen korjaaminen asettuu...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Marraskuu 22. 12:42:15 2005

Mulla on kans yksi hitsattu kansi joka on kestänyt hitsauksen ajan hetken, ennen kuin on haljennut samasta kohtaa uudelleen. Että kovasti epäilyttää ton toimenpiteen kannattavuus.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Ti Marraskuu 22. 13:30:06 2005

Mä tiggasin kerran yhden volkkarin kannen,meni myöskin myöhemmin vierestä..Eräässä moottorikoneistamossa ovat myös todenneet,että on aika arpapeliä ainakin vw kansien korjaukset.Toiset onnistuu,toiset ei..
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ti Marraskuu 22. 17:39:54 2005

Hinta-arviota en kysyny, eiköhä tuo aikanaan selviä.

Kestävyydestä kysyin, sano et ei ainakaa yhtää oo takas tuotu sen takia et olis uudestaa halennu. No, mennessä senkii sit näkee kestääkö vai nöy

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Marraskuu 22. 18:24:51 2005

Olis pitäny aikoinaan olla lisävarusteena saatavana kansi joka on valuvaiheessa seostettu niin että helpompi hitsata...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Marraskuu 22. 19:37:13 2005

Arska kirjoitti:Olis pitäny aikoinaan olla lisävarusteena saatavana kansi joka on valuvaiheessa seostettu niin että helpompi hitsata...
Oliskohan Ghia DOHC semmonen? :lol:

Osaisko joku sanoa mitä yleensä tommonen kannen korjauttaminen suurinpiirtein maksaa? Olis RS2000 kansi tossa missä on 3 palotilaa halki tulpanreiästä johonkin seetiin, joista yksi on halki myös venttiilien välistä. Se palotila joka on venttiilien välistä halki, vaikuttas puhtaammalta kun muut vaikka pitäs olla ponnistettu ja ehjäks todettu... Siltikään en halua laittaa sitä kiinni mihinkään, ennenkuin se on ehjä.
Jäsen #606

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Ti Marraskuu 22. 22:14:43 2005

olafu kirjoitti:Osaisko joku sanoa mitä yleensä tommonen kannen korjauttaminen suurinpiirtein maksaa? Olis RS2000 kansi tossa missä on 3 palotilaa halki tulpanreiästä johonkin seetiin, joista yksi on halki myös venttiilien välistä. Se palotila joka on venttiilien välistä halki, vaikuttas puhtaammalta kun muut vaikka pitäs olla ponnistettu ja ehjäks todettu... Siltikään en halua laittaa sitä kiinni mihinkään, ennenkuin se on ehjä.
Taitaa olla kyseessa RS2000 alkupään kansia, jotka on samaa paskavalua kuin tavan dohc:n kannet. Muistaakseni vm. -94 alkaen RS2000:sissa kansi on jo hieman parempaa materiaali, eikä vanhoista kaljatölkeistä tehtyjä.

Kannattaa miettiä korjauttaako?
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ke Marraskuu 23. 0:01:09 2005

olafu kirjoitti:
Arska kirjoitti:Olis pitäny aikoinaan olla lisävarusteena saatavana kansi joka on valuvaiheessa seostettu niin että helpompi hitsata...
Oliskohan Ghia DOHC semmonen? :lol:

Osaisko joku sanoa mitä yleensä tommonen kannen korjauttaminen suurinpiirtein maksaa? Olis RS2000 kansi tossa missä on 3 palotilaa halki tulpanreiästä johonkin seetiin, joista yksi on halki myös venttiilien välistä. Se palotila joka on venttiilien välistä halki, vaikuttas puhtaammalta kun muut vaikka pitäs olla ponnistettu ja ehjäks todettu... Siltikään en halua laittaa sitä kiinni mihinkään, ennenkuin se on ehjä.
Laita paikalleen vaan! On mullakin hyvin kestänyt ja on saanut koeponnistusta koko ajan!! :wink:
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

zero_cool
Viestit: 44
Liittynyt: To Elokuu 26. 12:26:08 2004
Paikkakunta: Ylivieska

hyvä kansien koneistus ja hitsaus paikka

Viesti Kirjoittaja zero_cool » Ti Marraskuu 29. 22:58:45 2005

Eli tämmöinen paikka löytyy täältä pohjois-pohjanmaalta Ylivieskasta.
Koneistamon nimi on: Aution Auto oy.
Siellä tehdään nopeaa ja ammatti taitoista työtä.

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Ti Joulukuu 20. 18:12:51 2005

Zipi kirjoitti:Sitten kun joku vielä laittas vähän hintahaarukkaa mihin tää kannen korjaaminen asettuu...
Nyt olis kansi ehjä, kehtais vielä näprätä paikalleen.

Ja tässä hinnat, ovat noin hintoja:

-hitsaus 150e
-rahdit transpointilla Mikkeli-Helsinki-Ristiina 75e
-koneistukset sis. pesu, venttiilien purku ja kasaus, kahden seetin irrotus, kaksi uutta seetiä, k-linerit, seetien koneistus, venttiilien koneistus, korjaussauman siistiminen, oikasu 330e
-yläpään tiivistesarja Fordilta, sisältää kannenpultit ja jakoketjun kiristimen mut ei kannentiivistettä, kannentiiviste, jakoketju ja pitkä ketjunohjain 300e

Vastaa Viestiin