Mondeon luistonesto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

BulldogPO
Ylläpitäjä

Mondeon luistonesto

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » Pe Joulukuu 31. 15:49:45 2004

Miten voisi tarkistaa että toimiiko luistoen esto järjestelmä oikein?
Kun tuntuu että ei se oikein toimi, pyörät sutivat jäisellä pinnalla ja luistonesto valo kojelaudassa ei pala.
Ja nappulasta kun sen kytkee pois päältä niin lamppu tietysti syttyy kojelaudassa mutta auton käytöksessä ei ole eroa.
Voi olla että tiet ovat nyt olleet liian liukkaita ja kummatkin pyörät pyörivät yhtä nopeasti jolloin järjestelmä ei tiedä pyörien sutivan kun renkainakin on kitkat ja kuluneet sellaiset.
ABS toimii hyvin.
--------
Kesällä kävi muutaman kerran niin että kuivalla asfaltilla noin 90km/h nopeudesta jarruttaessani oikean puolen etupyörän ABS kytkeytyi päälle vaikka pyörä ei todellakaan voinut luistaa.

BulldogPO
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » Su Tammikuu 2. 22:25:33 2005

Onko jollain TIS jos vaikka siitä löytyisi apua?

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ma Tammikuu 3. 0:42:37 2005

En tiedä miten voi tarkistaa, mutta mulla luistonesto rutisee säännöllisesti vaikka on 4x4. Valo kojetaulussa vilkkuu ja absi koittaa jarruttaa sutivaa pyörää. Kun sutiminen yltyy oikein suureksi niin alkaa potkimaan kaasupoljinta ylöspäin.

BulldogPO
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » Ti Tammikuu 4. 11:30:43 2005

Tuntuu nyt toisinaan toimivan ja toisinaan ei tee mitään

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Tammikuu 4. 11:54:41 2005

epäillys!!!!!!!!!!!!
96 ja mondeo
eikai luiston esto sentään tässä mallissa jarruun koske
eikös se vaijeri hässäkkä kaasuväijerissa (oikea lampun takana)
tee sen luiston esto toiminnan?????????
vai onko se myös jarruihin koskeva ?????? epäillys mut voin olla väärässäkin????
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

BulldogPO
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » Ti Tammikuu 4. 11:59:01 2005

Alle 50km/h nopeuksissa vaikuttaa jarruun ja kaasuläppään, yli 50km/h nopeuksissa vain kaasuläppään.

BulldogPO
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » Pe Tammikuu 7. 0:23:02 2005

Eilen ei taaskaan tahtonut toimia ollenkan ja tänään taas täydelisesti, on se nyt kummaa.

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Pe Tammikuu 7. 23:09:30 2005

Kosketushäiriötä veikkaan. Liittimien puhdistus voi auttaa.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Tammikuu 7. 23:22:51 2005

off topik ainakin liippaa läheltä


yks tuttu kertoi ajaneensa opelilla seinään
kuivassa parkkihallissa ja puhtaalla alustalla.
auto oli opel 4x4 malli ja absllä varustettu.
hän oli ajanut ruutuun ja painanut jarrua.
yhtäkkiä jarrut alkoi ruksuttaan ihan niinkuin liukkaalla ja auto van jatkoi matkaa seinään.
oli kuulemma vaikea selittää pomolle miksi ajoi seinään.
vikana kuulostaa ihan abs boksi vialta.
en osta koskaan opelia
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

BulldogPO
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » La Tammikuu 8. 0:32:32 2005

Onneksi kyse ei ole Opelista.
Kosketushäiriö/pyörän nopeus tunnistin häiriötä itse epäilen.
Meinaan lähempien tutkimusten jälkeen sanon että vika esiintyy alle 50kmh nopeuksissa.

BulldogPO
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » Su Tammikuu 9. 14:53:55 2005

Noh kai jollain on tietoa?
Tuli liiskittyä Microcat 2004 jos siitä olisi apua..

BulldogPO
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BulldogPO » To Helmikuu 3. 21:13:57 2005

uppista.

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Pe Marraskuu 18. 18:15:13 2005

Ratsastetaan samalla aiheella.Rupesi viime keväänä oireilemaan seuraavasti.

Pyörät täysin linkussa jumpaan kumpaan suuntaan,luistonesto toimi.Jonkin ajan päästä pyörät vain vähän käännettynä,luistonesto toimi.Ainoastaan renkaat ihan suorassa ja tosi hiljaa lähdettäessä auto toimi normaalisti.Käytin huollossa vikakoodiksi tuli,luistonesto potenttiometri rikki.Ajelin jonkin aikaa rupesi ABS valo palamaan,luistonesto oli otettu pois käytöstä.Loppu kesästä luistonesto oli koko ajan päältä pois,siitä lähtien on ABS valo ja luistonesto valot palanut koko ajan.Nyt hommasin luistonesto potenttiometrin+moottorin,ongelma seuraavanlainen.Kun auton käynnistää ABS+luistonesto valot sammuu ihan normaalisti,mutta kun lähdet liikkeelle ja käännät vähänkin renkaita luistonesto toimii,mikäli kytkee luistoneston pois päältä ja ajat n.100m ABS valo syttyy ja luistonestoa ei saa laitettua päälle,valot palaa taas.Kun käytät autoa paikallaan,valot ei syty.
Nyt auto ilmoittaa vikakoodiksi: Speed wheel sensor RR coherency fault C1168.
Tarkoittaa mitä?

Auto on Ford Mondeo 2.5 v6 GT 1997.

ABS anturit on puhdistettu ja mitattu,ne on kunnossa.Pyörän laakereissa ei ole väljyyttä eikä myöskään alustan osissa.

Vähän monimutkaista,mutta osaisiko joku kertoa missä vika?Tai edes epäillä.

Kiitos etukäteen.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Marraskuu 19. 0:11:14 2005

cossu- kirjoitti: Nyt auto ilmoittaa vikakoodiksi: Speed wheel sensor RR coherency fault C1168.

oikean takapyörän nopeusanturin jatkuvuudessa on jokin häiriö. epäilisin että tarkoittaa tunnistinkehää, ja sitä että jostain syystä anturi ei lue sitä oikein.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » La Marraskuu 19. 16:01:46 2005

Kiitän ja kumarran :D

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Marraskuu 19. 16:40:14 2005

Kyllä tossa korppiossakin toi luistonesto vaikuttaa myös jarruihin. Hieno systeemise kyllä on. Viime yönä liukastelin sillä kesärenkailla kun tuli lunta urakalla niin kävin huviksi testaamassa sitä jyrkissä mäissä. Luistonestolla meni melko jyrkkiäkin mäki hienosti ylös mutta ilman luistonestoa ei.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Ma Marraskuu 28. 17:04:13 2005

Nyt se selvis,siitä on mennyt se ABS ohjainyksikkö.Onko kellään tietoo mistä niitä sais käytettynä?Uusi maksaa Fordilla vähän reilu 2000e.Olen yrittäny kysellä sitä purkaamoilta,mutta ei tahdo löytyä.

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ma Marraskuu 28. 17:49:44 2005

cossu- kirjoitti:Nyt se selvis,siitä on mennyt se ABS ohjainyksikkö.Onko kellään tietoo mistä niitä sais käytettynä?Uusi maksaa Fordilla vähän reilu 2000e.Olen yrittäny kysellä sitä purkaamoilta,mutta ei tahdo löytyä.
Mulla on yksi uusi yksikkö joutilaana. Täytyy käydä katsomassa se finis koodi ja selvittää josko olisi sopiva.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Ma Marraskuu 28. 18:03:27 2005

Osa tulis tohon 2.5 v6 Mondeoon.

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ti Marraskuu 29. 11:54:27 2005

Se koodi on 1022394, ei ilmeisesti käy sun autoon. Tämä on sellaiseen jossa ei ole tcs:ää. Ja on rummut takana.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Ke Marraskuu 30. 17:25:43 2005

Kiitos kumminkin Jay.

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » La Huhtikuu 29. 16:08:24 2006

cossu- kirjoitti:Nyt se selvis,siitä on mennyt se ABS ohjainyksikkö.
No nyt tarvittaisiin tosi tietäjien apua,nyt autoon vaihettu ABS ohjainyksikkö+pumppu ja silti sama vika jatkuu,mitä tuolla aikaisemmassa viestisssä kerroin,mikä siinä vielä voisi olla vikana?

Autoon vaihdetut osat:

Luistoneston potenttiometri
ABS ohjainyksikkö+pumppu
Kehät tarkastettu
Anturit tarkastettu
Katottu Fordin testerillä muutamaan kertaan ja resetoitu.

Silti testeri näyttää joka kerta Speed wheel sensor RR coherency fault C1168. =oikean takapyörän nopeusanturin jatkuvuudessa.

Rupee olemaan sen verran henkimailman vika että meinaa mennä yöunetkin :D

Kiitos eukäteen.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Huhtikuu 29. 16:17:55 2006

Ootko kokeillut vaihtaa tuon vikaa ilmoittavan anturin paikkaa? Veikkaisin ainakin että noiden paikat on vaihdettavissa. Itse kokeilisin vaihtaa takapään antureiden paikat niin sais selville, että onko vika anturissa vai tuleeko jostain muualta esim. huonoista johdoista.

Muuten onkos tuo abs-anturi magneettinen niin kuin vr-anturi? Tuli vaan mieleen että onko imaissut jotain rautaa kärkeensä?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

cossu-
Viestit: 153
Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:10:58 2005
Paikkakunta: jämsä/helsinki

Viesti Kirjoittaja cossu- » Su Huhtikuu 30. 13:56:05 2006

Tarvii kokeilla tuota vaihto hommaa ja tarkistaa tuo magneetti jutska.

Kiitän ja kumarran.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Huhtikuu 30. 14:03:48 2006

Minullekkin tuli mieleen anturilta boksille tulevan kaapelin kunto? Jos kaapelissa olisi jotain häikkää, niin se voisi sotkea tuon anturin toimintaa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vastaa Viestiin