BOA:n ajoitus?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

BOA:n ajoitus?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Marraskuu 25. 11:28:34 2005

Onko jollain heittää hyvää ohjetta pähkinän kuoressa? Onko jotain jota olisi syytä tietää?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Marraskuu 25. 17:37:43 2005

Jaa sytkän ajoitus??? Ei kai siinä muuta oo kun kampuran asentoanturi vaan pelaa niin edis hoitaa ennakot sun muut siltä ja eec-iv:ltä saamiensa tietojen mukaan. ecultahan tulee edisille ja edisiltä menee eculle PIP ja SAW signaalit joille hoidetaan ennakot.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Marraskuu 25. 17:44:45 2005

Örr... Nokkien ajoitus! Kun mulla on jopa häipynyt jakokopasta se osoitinlyijykynä.

Alakerta on noin silmämääräisesti merkissään. Ajattelin sitten vaan käännellä nokat merkit vastakkain ja tähystää tulpan reijästä kumpaa tietä voi nokkaa kääntää. Meneekö ihan noin? Sitten kun se on paikallaan niin näkeehän sen meneekö ketju ja hammastus yksi yhteen ja pysyykö merkit kohdillansa. Vai?

Ja taas nimimerkillä, "kiva harjoitella halvoilla vehkeillä näin ensikertalaisena..." =)

Ja BTW... Kampuran jakorattaalla on kiila. Joko joskus väitti toista.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Marraskuu 25. 17:50:37 2005

Jaa nokkia koitata ajoittaa :D

Ei siitä videosta sitte mitään apua löydy mikä tuli siinä matsku paketissa?
Eikös ne silleen saa oikeille kohdille kun pyörittää nokat silleen lepotilaan kun videossa opastettiin. ja sitten merkit oletettuihin jakokopan merkkeihin??? Vai miten se nyt meni... Jokatapauksessa niin kai sen samalla lailla voi tehdä vaikka merkit pois olisi kuluneetkin? Lyöt vaikka omat merkit tilalle.

Miten se muuten on voinut hävitä jakokopasta se merkki? Eikö se oo aika syvä riipu...
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Marraskuu 25. 18:12:39 2005

Lepotilassahan se ei paina yhtäkään venttiiliä ja sillon on hyvä avata nokkien kiinnitys pukit, mutta ajoitusmerkit ei ole lähimainkaan kohdilla. Ja näitä lepotiloja on kaksi kohtaa joka nokassa.

Tällä hetkellä ainakin näyttäisi siltä että kun löystää ohjaimet ja niin pystyy ketjua siirtämään yli eri rattaiden joka helpottaa heti ajoitushommaa.

Se osoitin tappi oli jo vääntynyt siinä ympäriajossa aikaan. Nyppäsin sen pois. Uutta ei saa, mutta eipähän tuommonen 6mm tappi ole paha itsekään tehdä. Toisaalta eipä sillä nyt väliäkään ole koska en voi koppaakaan laittaa kun ihan lopuksi. Muistelin että kiilaura oli suoraan ylös kun merkki oli tapin kohdalla...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Marraskuu 25. 18:30:44 2005

Sori nyt kun vänkään, mutta kun en (vielä :wink: ) oo ite purkanu omaa mottia niin ton videon perusteella asiaa pohdin.
Kun siinähän se käy aikast helpon näkösesti koko homma.
Niin sitä en vielä ymmärtänyt, että miksi et voi vaan laittaa niitä merkkejä niille kohdille jossa ne jakokopan merkit on olleet. Eikö niitä sitten pysty ollenkaan hahmottamaan?
Siinähän on ne levyt jakorattaiden päissä jotka hakevat nokka-akselit kohdilleen kun niiden merkit on oikein???

Näytti vaan tosiaan sen videon mukaan tehtynä melko helpolta toi homma kun purkaessa laittaa kaikki vaan kohdilleen... mutta ei sitten taida olla???
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Pikkupoeka
Viestit: 75
Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
Paikkakunta: Leppis

Viesti Kirjoittaja Pikkupoeka » La Marraskuu 26. 14:43:26 2005

Oiskos tästä kuvasta apua. Löysin joskus netist koko manuskan mut en löytäny enää linkkiä sinne. http://kuvablogi.com/nayta/iso/img14005.jpg
[/img]
Ford Capri II
Ford Escort mk2

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Marraskuu 26. 21:40:10 2005

No kyllä tuo yläpään ajoitus meni ihan nappiin tuossa päivällä kun pyörittelin nokat kohdilleen. Katselin vaan tulpanreijistä missä männät on, ettei tule kontaktia ja mihin suuntaan nokkaa pyörittää. Ketjustakin keräsin löysät kiristinpinnalle.

Nyt vaan kaipaisin tietoa kampiakselin asennosta? YKK? Oliko se kiilaura ylös niin kuin muistelin?

Alapään merkithän ovat jakopään kopassa ja hihnapyörässä, mutta niitä kun nyt ei voi vielä asettaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Marraskuu 27. 14:01:24 2005


tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » Su Marraskuu 27. 18:29:16 2005

yttekin meni lankaan tuossa autodatan kuvassa :D
tuo on todennäkösesti BOB koneen jakopäänkuva vaikka BOA:ksi sitä väittää
no periaate kuitenki varmaan sama tuossa ajoitus jutussa
http://i5.photobucket.com/albums/y153/t ... g_2338.jpg
tuossa näyttäs se kiila olevan aikalailla suoraan ylöspäin
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Marraskuu 27. 19:51:03 2005

tk kirjoitti: http://i5.photobucket.com/albums/y153/t ... g_2338.jpg
tuossa näyttäs se kiila olevan aikalailla suoraan ylöspäin
Ooh! Juuri näin! Juur äsken tulin suulilta, ja aivan näin oli minullakin kuten kuvassa. Ei muuta kuin huomenna koppa kiinni ja jne jne...

Mites TK, pistitkö mitään tiivisteliimaa tai tasoliimaa uusien tiivisteiden kera? Tuli vaan mieleen varmistella noita tuosta vesikanavien kohdalta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tk
Viestit: 273
Liittynyt: La Joulukuu 8. 15:54:14 2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tk » Ma Marraskuu 28. 0:08:48 2005

ohut kerros silikonia tuli laitettua,on ainakin vielä pysyny vesi ja öljy omalla osastolla....kopkop
#20 | Escort RS Cosworth | Capri Mk1 2.0i (rojekti)

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Marraskuu 28. 8:27:27 2005

tk kirjoitti:yttekin meni lankaan tuossa autodatan kuvassa :D
tuo on todennäkösesti BOB koneen jakopäänkuva vaikka BOA:ksi sitä väittää
no periaate kuitenki varmaan sama tuossa ajoitus jutussa
http://i5.photobucket.com/albums/y153/t ... g_2338.jpg
tuossa näyttäs se kiila olevan aikalailla suoraan ylöspäin
Katoin kans sitä että kahella ketjulla näyttäs olevan, mut eihän autodataraamattu voi olla väärässä :D

Vastaa Viestiin