Korin jatkaminen ja turvakaaret

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Korin jatkaminen ja turvakaaret

Viesti Kirjoittaja JJR » Ti Marraskuu 29. 18:42:13 2005

Nonniin eli pistetääs pari kysymystä samalla iskulla.

Eli jotkut kun kummiskin ovat turvakaaria autoonsa väsäilleet
niin tarvitsisi hieman tietoa kuinka paljon moiseen putkea kuluu?
Ja ei mihinkään oikeaan rallikäyttöön tule, kunhan kokeilun
vuoksi hitsaillaan. Ja auto on Sierra. Jotain suuntaa antavaa
tietoa olisi kiva olla että tietää montako kankea sitä tallille hankkii.
Ja malli tulee olemaan ihan "kunnollinen" eli ei minkään lelukaarien
määriä kiitos.


Ja sitten toinen kysymys. Olisiko jollain tietoa auton korin jatkamisesta?
Varsinkin katsastuksen kannalta. Mitä vaaditaan tehtäväksi jne.
Kun en äkkiseltään mitää säädöksiä kys aiheesta löytänyt.
Kaikki tiedot kelpaa. Myös suuntaa antavat tiedot homman vaikeuksista
säädösten suhteen.


Ja ei, aiheet eivät liity oikeasti toisiinsa. Eli tulossa ei ole limusiiniralliautoa. :P
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ti Marraskuu 29. 19:07:09 2005

Kaariin menis varmaan 15-20metriä putkee.

en usko että koria saa jatkaa, ellei mallisarjassa ole ollut ns. limo versioita ja silloinkin vaativat varmaan rakenteen muuttamista tehdasmallia vastaavaksi(näin ainakin oli, kun kaveri teki saabistaan avon)
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Ti Marraskuu 29. 21:26:05 2005

Kiitos mitta arviosta.

Avoauto ja jatkaminen ei välttämättä ole sama asia.

Lisätietona sanottakoon että kuulin jonkun bemariporukan tehneen jatketun bemarin viikonlopun aikana ja saanut sen kilpiin.
Ei mistään pitkän ketjun kautta kuultua et ei välttämäti ole urbaania
legendaa. Mut liian et sais tyyppeihin yhteyttä.
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Marraskuu 29. 21:44:49 2005

joskus oli nettiautossa e30 bemari limo myynnissä, olisko sama pirssi?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Marraskuu 29. 22:19:52 2005

valkoinen väriltään ollut vielä ratapäivilläkin muistaakseni
kaiken hyvän lisäksi 2 ovinen :lol:
Viimeksi muokannut Mikitic, Ti Marraskuu 29. 23:22:20 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Marraskuu 29. 22:20:10 2005

Kyl sitä putkee 30m kannattaa varata, jos tosiaan kunnolliset oot tekemässä.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Ti Marraskuu 29. 23:41:26 2005

Stefa kirjoitti:joskus oli nettiautossa e30 bemari limo myynnissä, olisko sama pirssi?
Ainakin sopis yhteen tarinan kanssa. Tämä vahvistaa legendaa.

Sitten enää faktalinkkiä kehiin. :wink:
Siis korin jatkamisesta, vaikka voihan siit bemustaki tietoa saada.
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Marraskuu 30. 7:45:47 2005

"Puolivalmiit" kaaret eivät ole pahanhintaisia, esim Luuppalalta. Kaaret valmiiksi taivuteltu, pätkit vaan sopivaksi ja hitsailet kasaan. Hintahaarukka taisi olla 300e molemmin puolin, sisältäen kaaret ja metritavaraa.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Marraskuu 30. 9:59:31 2005

Luuppalan kaaret 170e ja ne on jokkiskaaret, eli saumallista putkea. Kovatöiset nekin on laittaa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ke Marraskuu 30. 10:02:20 2005

Noissa pykälissä seisoo, että akselivälin muutokset mallisarjan puitteissa menis ihan muutoskatsastuksella, mutta suuremmat jatkokset vaatii lupakäytäntöä, näin mä tuon ymmärtäisin. Mahdollisessa myönnetyssä luvassa sitten on ne ehdot joilla voidaan hyväksyä.

Vastaa Viestiin