Mondeo -98 eberistä?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Mondeo -98 eberistä?

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Marraskuu 30. 21:05:37 2005

Onkohan paha homma laittaa tuohon allekirjotuksen mondeon alkuperäiseen eberiin erillistä ohjausyksikköä esilämmitystä ajatellen? Tuohon on olemassa valmiita paketteja. Paikallinen ford pyytäisi paketista(kello, relerasia, jotain letkuja ja johtoja, kiertovesipumppu ym.) 400 euroa (crsc:n alennuksella 380e).
Saattaisi toki saada edullisemmin eberin edustajalta, pitää selvittää..

Eli onnistuuko laitteen masennus normaalia teknistä ajattelukykyä ja maalaisjärkeä omaavalta henkilöltä? :roll:

Ensin on toki selvitettävä, toimiiko tuossa edes tuo eber. En kyllä ole kuullut sen käyvän. Missä jäähdytysnesteen lämpötilassa sen pitäisi alkaa polttaa naftaa?
Mitä vikoja noissa on yleensä ollut, jos ei toimi?
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Ke Marraskuu 30. 22:14:20 2005

Itellä fiicus, mutta varmaan suht sama vimpain.

Kävin tänään ostamassa omaan uuden hehkun ja muuta kilkettä (Finnklima), samalla kysyin tuota kellosarjaa -> 425e ois ollut osat, 650e asennettuna jos en väärin muista. Saa mun puolesta jäädä kauppaan, uuden kokonaisen Webaston kaikilla kelloilla ja rojuilla saa 550-600e.

Mutta, tuota rupesin miettimään että jos ostais motonetistä yleismallin vesipumpun (~70e) ja väkertelis itte siihen sen ohjauksen, niin pääsis paaaljon halvemmalla. Ongelma vain että miten sen eberin saa pyörimään kun motti ei käy, eberille tulee 5 johtoa, plussa, maa, 2kpl lämpöanturin johtoja ja yksi mysteeriöpiuha, joka ilmeisesti menee auton älyboxille. Tai sitten on se käyntitieto. Kun tietäis.

Omassa lähtee käymään jos ulkolämpötila alle 5-6 astetta ja kylmä - vähän alle normaalin.

Jos ei toimi ollenkaan, syynä voi olla se ilmapuhallin tai naftapumppu, jos yrittää ja tekee savua ja pahaa hajua muttei kuitenkaan käynnisty (niinkuin mulla lopulta teki) niin syypää mitä todennäköisimmin hehkutulppa tai sen ympärillä oleva sukka/verkko. Omassa oli hehkutulppa kulunut(/syöpynyt?) osittain lähes poikki, sekä siinä tulppaa ympäröivässä sukassa reikä. Uudet rojut sisään ja taas toimii, joskin ainakin ekalla käynnistyksellä puski aika hyvät savut, poltteli varmaan polttokammiota puhtaaksi kun on takana monta kymmentä epäonnistunutta yritystä -> täynnä naftaa ja karstaa.

En tiedä missä tuo Mondeossa majailee tuo lämmitin, mutta ainakin focuksessa oli melkoisen kettumainen kaivella esiin koneen takaa.
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Marraskuu 30. 22:24:47 2005

jarkkoo kirjoitti:En tiedä missä tuo Mondeossa majailee tuo lämmitin, mutta ainakin focuksessa oli melkoisen kettumainen kaivella esiin koneen takaa.
Juu.. Onhan se aika hankalassa paikassa tuossa mondeossakin. Siellä koneen takana rintapellissä kiinni. Helpoiten pääsee käsiksi, kun ottaa cuulerin pois paikoiltaan.
Tiedä sitten, taitaa olla joku vika tossakin kun se ei ainakaan vielä oo lähteny polttamaan.. :roll:
Mittaako ulkolämpötilaa ja nesteen lämpötilaa? Voisko noissa olla vikaa, ettei lämmitin lähe päälle?
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Marraskuu 30. 23:26:42 2005

[quote="jarkkoo"][/quote]

en nyt muista ulkoa minkälaiset piuhat sulla menee eberissä, mutta voinen sen huomenna tarkistella. mutta 5kw hydronikissa, jossa on sisäinen vesi ja polttoainepumppu, menee 5 johtoa eberin liittimeen.

sinne menee jatkuva +, maatto, vikasingnaali, eberin heräte ja sisätilanpuhaltimelle menevä heräte.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin