4x4 Sierran voim.siir. öljyt

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

4x4 Sierran voim.siir. öljyt

Viesti Kirjoittaja ParDe » La Joulukuu 3. 14:33:30 2005

Mt 75, etuperä, jakovaihteisto, perä

Mites ootte vaihtaneet?

Elikkä lähinnä nuo pikkupurkit huolettaa kun ei oo imuria/pumppua jolla vois imee vanhat ulos ja ei oikee huvita purkaa..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Joulukuu 3. 16:01:18 2005

Vaihdatin öljypisteellä. Imivät entiset pois. Kun toimitusta auton alta katselin niin eipä tuo vaihtohinta päätä huimannut. Voi olla aika vaikeaa ottaa entiset pois ilman imuria.

Mutta aika arvokkaaksi koko homma tuli, öljyt eivät ole kovinkaan edulliset. Mutta eipä niitä kovin useasti tarvitse sitten vaihdellakaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Joulukuu 3. 18:01:06 2005

ukormi kirjoitti:Vaihdatin öljypisteellä. Imivät entiset pois. Kun toimitusta auton alta katselin niin eipä tuo vaihtohinta päätä huimannut. Voi olla aika vaikeaa ottaa entiset pois ilman imuria.

Mutta aika arvokkaaksi koko homma tuli, öljyt eivät ole kovinkaan edulliset. Mutta eipä niitä kovin useasti tarvitse sitten vaihdellakaan.
Mä kävin Turussa Myllyn pikahuollossa ja vaihdatin öljyt etu- ja takaperään, sekä muistaakseni laatikkoon. Oli jotain 50euroa luokkaa yhteensä.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Joulukuu 3. 19:48:47 2005

Yrkesman kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Vaihdatin öljypisteellä. Imivät entiset pois. Kun toimitusta auton alta katselin niin eipä tuo vaihtohinta päätä huimannut. Voi olla aika vaikeaa ottaa entiset pois ilman imuria.

Mutta aika arvokkaaksi koko homma tuli, öljyt eivät ole kovinkaan edulliset. Mutta eipä niitä kovin useasti tarvitse sitten vaihdellakaan.
Mä kävin Turussa Myllyn pikahuollossa ja vaihdatin öljyt etu- ja takaperään, sekä muistaakseni laatikkoon. Oli jotain 50euroa luokkaa yhteensä.
Minä vaihdatin öljyt koneeseen, vaihdelaatikkoon, etuperään, jakolaatikkoon ja takaperään (siis joka paikkaan). Muistaakseni juuri tuo jakolaatikko oli kallis. Taisi tehdä noin 90 euroa kokonaisuudessaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Joulukuu 3. 20:39:49 2005

Jakolaatikkoon ATF:ää
Laatikkoon fordin omat mt75 öljyt
etu ja takaperä, fordin oma sae90 (muistaakseni)

ja laatikkoon ei sitten missään nimessä mitään muuta kuin juuri tuota omaa!
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Joulukuu 3. 21:18:36 2005

Monella huoltofirmalla on tuommoinen imuri. Sillä saa...

Aiheella ratsastaen... Mikä olisi paras öljy lukottomaan perään?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Joulukuu 3. 22:39:57 2005

Minä kun vaihdoin transitin perään öljyt imurilla niin eikös se muoviputki jääny jumiin, kiilautui sellaisen peltisen loiskelevyn väliin. Sitten irroittelin vetarit ja perämurikan roplasin pois että sain sen imuputken helvettiin sieltä. Toisaalta tulipahan kuivattua hyvin tarkkaan vanhat öljyt pois.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

whiddu kato

Viesti Kirjoittaja ParDe » Su Joulukuu 4. 4:26:26 2005

Joo elikkäs ny on uudet ölpat sisällä, joka paikassa:
'

Synteettiset 80/90 hypoidit perässä ja etu perässä. jakovaihteistossa AT42 ATF ja lodjussa foorttin oma MT-75 litku. 75e oli öljyt kaikkineen.


Kiitokset Stefa ja Sierra Friikki!


Peräöljyt:


1kpl märkäimureita(tehokas)

Imuletku Fordin/mobilin 5l öljypullos kaatoreikään ja tiivis on. Reikä ko kannun kylkeen ja sisähalk. 10mm joustava kirkas letku reikään. Letkun toinen pää perään ja imuri päälle ja kahville ;) Tällä kikalla imuriin ei menny perän öljyjä vaan ne jäi siihen 5l kannuun ;)

Voi helv... mitä taikinaa sieltä tuli! Ja rullaa ainakin puolet herkemmin kuin ennen.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Joulukuu 4. 6:06:22 2005

Luin jostain vastaavuustaulukoista että Dextron 3 ATF kävisi MT75 lootaan, Shellin ko. tavara on synteettistä ja liikkuvaa -52 asti. Vaikutti ihan toimivalta viime talvena tossa 4x4 DOHCissa ja vaihteet meni kunnon pakkasellakin sisään. Kävin kyllä Fordillakin MT75 öljypurkkia kädessä pyörittämässä, mutta kun siitä ei löytynyt mainintaa synteettisyydestä yms. jäi sitten hyllyyyn.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Su Joulukuu 4. 8:34:00 2005

Juu hyvin on toiminu jo neljä vuotta shellin öljyllä tuo MT75
Herkkä pakkasellakin.. on testattu suomen lapissa -34 pakkasessa :D
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Joulukuu 4. 11:52:13 2005

Mun mielestä se aito MT75 öljy on ainakin täyssynteettistä. pöntön kylessä ei kuitenkaan siitä mainita.
mulla on sitä 20l pönttö, kylessä lukee motorcraft MT75 special gear oil 8) riittää vähäks aikaa noihin vehkeisiin..
#350

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Joulukuu 4. 20:26:20 2005

ukormi kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Vaihdatin öljypisteellä. Imivät entiset pois. Kun toimitusta auton alta katselin niin eipä tuo vaihtohinta päätä huimannut. Voi olla aika vaikeaa ottaa entiset pois ilman imuria.

Mutta aika arvokkaaksi koko homma tuli, öljyt eivät ole kovinkaan edulliset. Mutta eipä niitä kovin useasti tarvitse sitten vaihdellakaan.
Mä kävin Turussa Myllyn pikahuollossa ja vaihdatin öljyt etu- ja takaperään, sekä muistaakseni laatikkoon. Oli jotain 50euroa luokkaa yhteensä.
Minä vaihdatin öljyt koneeseen, vaihdelaatikkoon, etuperään, jakolaatikkoon ja takaperään (siis joka paikkaan). Muistaakseni juuri tuo jakolaatikko oli kallis. Taisi tehdä noin 90 euroa kokonaisuudessaan.
Minkäslaisilla öljyillä te ajelette??? Öljypisteellä ite vaihdatin moottoriöljyt ja suodattimen, niin hinta oli yli 70€ :shock: . Öljynä castrol tws motorsport.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Joulukuu 4. 21:23:54 2005

castrol on kyl pätevä öljy. Itellä on laatikoissa foordin öljyt ja sierran koneeseen pistin kokeeks Valvolinen MaxLifet. Ei oikein osaa viel sanoo mitään valvolinesta. Paitsi hyvin tuntus palavan niin kun kaikki muutkin öljyt. :P
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Joulukuu 4. 21:47:29 2005

Mistä Joensuussa saa Valvolinea? Voisi kokeilla niitä seuraavana.

Vastaus: Bromannilta.
Viimeksi muokannut Sine, Ti Joulukuu 6. 21:26:05 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Joulukuu 4. 23:25:46 2005

rohkeita on kokeilut laittaa laatikkoon muutakun fordin omaa mt75 öljyä.
ja mustakaa perän kohdalla että 10mm alle täyttö tulpan jos laitatte tasalle niin keävllä ei ole enään visko toiminnassa.
p.s. mua ei saa helposti puhelimella kiinni monasti en jaksa vastata kun muutenkin makaan puhelimessa päivät pitkät.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Joulukuu 5. 1:07:13 2005

Mitä tossa Fordin MT75 öljyssä on sellasta jota muista öljyistä ei löydy? Viimeksi kun kysyin MT75 öljyä, sitä ei enää saanut. Suositus oli laittaa samaa öljyä kuin muihinkin Fordin laatikoihin.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Joulukuu 5. 13:20:29 2005

Turbo_IS kirjoitti:Mitä tossa Fordin MT75 öljyssä on sellasta jota muista öljyistä ei löydy? Viimeksi kun kysyin MT75 öljyä, sitä ei enää saanut. Suositus oli laittaa samaa öljyä kuin muihinkin Fordin laatikoihin.
sen kun tietäis
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Ma Joulukuu 5. 13:33:02 2005

Turbo_IS kirjoitti:Mitä tossa Fordin MT75 öljyssä on sellasta jota muista öljyistä ei löydy? Viimeksi kun kysyin MT75 öljyä, sitä ei enää saanut. Suositus oli laittaa samaa öljyä kuin muihinkin Fordin laatikoihin.
Siinä purkissa ei vain enää lue sitä MT-75:sta niinkuin ennen. Mutta sillä samalla tuotenumerolla löytyy oikea öljy.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Tammikuu 20. 9:04:47 2006

Jay kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Mitä tossa Fordin MT75 öljyssä on sellasta jota muista öljyistä ei löydy? Viimeksi kun kysyin MT75 öljyä, sitä ei enää saanut. Suositus oli laittaa samaa öljyä kuin muihinkin Fordin laatikoihin.
Siinä purkissa ei vain enää lue sitä MT-75:sta niinkuin ennen. Mutta sillä samalla tuotenumerolla löytyy oikea öljy.
Soitin äsken niittykummun voortille ja kyllä niillä on ainakin kyseistä öljyä. Pitää käydä hakemassa tänään.

Pitääkö tämä paikkaansa?? -->
Fluids

Standard ATF oil grade .

Oil capacities

2wd 1.2 litres
4wd 1.2 litres plus ½ litre in transfer box


Aattelin ostaa kaikki voimansiirron öljyt samalla niin saa ne joskus vaihdatettua.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 1:29:50 2006

takaveto mt75 on mun käytössä aina saanut perus atf mömmöä ja hyvin on toiminut.. tuohon uutukaiseen 4x4 ostokseen pitäis nyt vaihdella kans kaikki alkuunsa..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Helmikuu 19. 11:12:02 2006

Tietääkseni ATF:ää käy laatikoista B&W T5:lle, ei MT75:lla johon on ne Fordin omat öölit. Tosin suulilla kun nuuhkin noita litkuja niin Fordin ATF ja toi MT75 öljy näyttivät, tuoksuivat (ja maistuivat) ihan samalta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 19. 11:58:34 2006

MouTine kirjoitti:Fordin ATF ja toi MT75 öljy näyttivät, tuoksuivat (ja maistuivat) ihan samalta.
paljonko joit?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Helmikuu 19. 13:23:01 2006

Niin kuin aiemmin kirjoitin Dextron III öljyä suositeltiin jossain taulukossa MT75 askiin ja ihan hyvin se viime talvena toimi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Kesäkuu 5. 8:46:43 2006

Paikallinen ford käyttää mt75 4wd laatikkoon Castrol SMX-S öljyä. Myös Castrolin sivu suosittelee tätä laatikkoon SMX-S/FMT öljyä. Useissa muissakin merkeistä löytyy dexron III FORD MERCON hyväksyntä, mutta onko se riittävä tae toimivuudelle.

SLEI: onko kyseessä "FormulaShell® ATF DEXRON® III/MERCON® Automatic Transmission Fluid" vai shell:n öljy, jonka laatuvaatimukset täyttävät dexron III hyväksynnän?
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Kesäkuu 5. 12:39:58 2006

Shellin vaihteistoöljy on muistaakseni Donax tsekkaan vielä mikä se tyyppi on, ei niitä synteettisiä Dextron III luokituksen ATFiä taida olla kuin yksi.

Öljy on Donax TX.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ti Heinäkuu 25. 19:21:04 2006

Mites noi öljyjen pintojen korkeudet. Sierrafriikki sanoikin jo et perään 1 cm alle täyttöröörin.

Onko muissa vanha tuttu sääntö eli ku täyttöreiästä tulee ulos ni oikea määrä?

Lähinnä askaruttaa tuo jakolaatikon öljyn korkeus.



Tänään ku kävin Turussa Automaalla (exStockmann) ni sanoivat että

-perämurikoihin Mobil SHC 15 75W-90 +taakse lukkoperän "salainen lisäaine" (lisäaine n 30e purkki)
-laatikkoon ja jakolaatikkoon Fordin omaa MT75 öljyä

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Heinäkuu 26. 0:12:13 2006

Perään 10mm alle täyttöpropun korkeuden, muut täyttökorkeuteen saakka.

Laatikkoon Mt75 öljy, jakolaatikkoon ATF.

Perään ei todellakaan tarvitse mitään lisäainetta koska on visko -> täysin suljettu järjestelmä.

Etu ja takaperään taisin itse laittaa SAE90 öljyt.
Ja kaikki luonnollisesti Sinisellä ovaalilla merkityissä purnukoissa ;)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Su Lokakuu 22. 12:01:47 2006

Mistäs muuten noi jakolaatikon öljyt täytetään? Siitä päältä vaihdekepin vieressä olevasta "huohotin tötsästä" vai? Ja edelleenkin ihan täyteen saakka?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Lokakuu 22. 13:32:34 2006

Zipi kirjoitti:Mistäs muuten noi jakolaatikon öljyt täytetään? Siitä päältä vaihdekepin vieressä olevasta "huohotin tötsästä" vai? Ja edelleenkin ihan täyteen saakka?
Kyllä siellä on puolessa välissä jakolootaa kuusiokolotulppa, en muista kummalla puolella.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Lokakuu 22. 17:52:11 2006

SLEI kirjoitti:
Zipi kirjoitti:Mistäs muuten noi jakolaatikon öljyt täytetään? Siitä päältä vaihdekepin vieressä olevasta "huohotin tötsästä" vai? Ja edelleenkin ihan täyteen saakka?
Kyllä siellä on puolessa välissä jakolootaa kuusiokolotulppa, en muista kummalla puolella.
kuskinpuolella...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Vastaa Viestiin