lämpöaika-anturi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kalle__K
Ylläpitäjä

lämpöaika-anturi

Viesti Kirjoittaja Kalle__K » Ti Joulukuu 6. 13:27:07 2005

Voiskos joku vähän valaista että miten lämpöaikaanturi toimii ja miten saisi selville pelaako se? Ja entäpä tietääkö kukaan miten voisi kokeilla kylmäkäynnistyssuuttimen anturin toiminnan? En sitten tiedä onko nää autokohtaisia juttuja mutta näin yleisesti tiedustelen.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: lämpöaika-anturi

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Joulukuu 6. 13:32:11 2005

Kalle__K kirjoitti:Voiskos joku vähän valaista että miten lämpöaikaanturi toimii ja miten saisi selville pelaako se? Ja entäpä tietääkö kukaan miten voisi kokeilla kylmäkäynnistyssuuttimen anturin toiminnan? En sitten tiedä onko nää autokohtaisia juttuja mutta näin yleisesti tiedustelen.
Eikös tuo lämpöaika-anturi ole juuri tuon kylmäkäyntisuuttimen anturi? Sehän ohjaa tuota suutinta auki, jos koneen lämpötila on alle sen asettelun. Muistaakseni jotain 40astetta. Eli silloin ryypyttää muutaman sekunnin startista.
Mulla meni tuo rikki aikoinaan ja kone sai kokoajan bensaa tuosta suuttimesta. Voi kai tehdä toisinkin päin...
Niin ja auto oli XR3i
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Joulukuu 6. 13:35:15 2005

Kylmäkäynnistyssuuttimen anturi=lämpöaika-anturi.
Tuo maadoittaa kylmäkäyntisuuttimen, jolloin se ruiskii kun koneen jäähdytysnesteen lämpötila on alle jotain astetta ainakin.

edit: oon hidas

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Joulukuu 6. 13:56:56 2005

Siis ruikkii ainoastaan starttauksen aikana ja silloinkin max 8 sek ajan, loput 5 min pyöritetään ilman suuttimen antamaa lisärikastusta jos ei välillä hellitä avaimesta...

Vesku varmaan tarkoitti että toimintalämpötila on alle 35 astetta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Joulukuu 6. 16:00:35 2005

Arska kirjoitti:
Vesku varmaan tarkoitti että toimintalämpötila on alle 35 astetta.
Sitäpä juuri!!! :smt023
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 6. 18:45:58 2005

Ja bensapumpun jännitteellä lämmitetään tuotä lämpöaikakytkintä jolloin suuttimen maadoittaminen loppuu heti kun lämpöaikakytkin saavuttaa tuon 35C. Tästä tämä lämpö+aika, eli ruiskutusaika riippuu alkulämpötilasta. Testausresistanssit ja ajat voi lunttaa korjaamokäsikirjasta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin