Muutos 2.3D -> 2.5TD

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ondalf
Ylläpitäjä

Muutos 2.3D -> 2.5TD

Viesti Kirjoittaja Ondalf » Ke Joulukuu 7. 21:24:34 2005

Moi!

Olisi tarkoitus otsikonmukainen vaihdos tehdä. Homma on lupien osalta ok, mutta;

1. Onko Granadan 2.5td moottorin vaihdelaatikon kiinnitykset samat, kuin 2.3d? Lohko on kuites samaa merkkiä.
2. Mikä siipikoko olisi hyvä uutta turboa kaavaillessa?
3. Muita saman projektin toteuttavia/toteuttaneita?
4. Mitä muuta pitää ottaa huomioon?

Kiitos jo näin etukäteen!

T:Ari

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ke Joulukuu 7. 22:05:55 2005

Mulla oli ennen 2.3d->2.5td-ic sierra. Se vaan nyt jäi auki että missä mallissa tätä muutosta ollaan tekemässä ?
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Joulukuu 8. 8:00:32 2005

Ahtimeksi joku Garrett GT20-22 VNT niin tulee ahtoja nykytyyliin mukavasti jo 1500 rpm pintaan ja riittoa piisaa jonnekin 180hv asti.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Ondalf
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Ondalf » To Joulukuu 8. 9:10:52 2005

Bliz kirjoitti:Mulla oli ennen 2.3d->2.5td-ic sierra. Se vaan nyt jäi auki että missä mallissa tätä muutosta ollaan tekemässä ?
Tämä on -88 Sierra 2.3D 4D eli kakkoskoppanen(?) neliovinen. Joo, en muistannu kaikkea kirjottaa ja muutenkin kännykällä kirjottaessa viestiä tänne on vähän hankalaa muistaa kaikkea, mitä on kirjottanut, ko koko viesti ei mahdu ruutuun.

Jarrut pitänee vaihtaa (eteen 260mm ja taakse 10" rumpu XR4i:stä), pitikö muuta?

Niin, TD-ic tästä tuleekin. Mutta aluksi leimalle 2.5td ja sitten rakentaan ic:lle tilaa, yms...

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » To Joulukuu 8. 10:23:41 2005

Välikysymys? Paljonkos tommosessa 2.5TD:ssä on tehoa ja mikäs laatikko siinä yleensä on jatkeena?
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » To Joulukuu 8. 15:31:41 2005

nprteam kirjoitti:Välikysymys? Paljonkos tommosessa 2.5TD:ssä on tehoa ja mikäs laatikko siinä yleensä on jatkeena?
92 heboa... Turbottomasssa 2.5 on ihan tavallinen sierran/scorpionin laatikko, missä on siis pakki ykkösen vieressä... Laatikko tulee kolmella pultilla koneeseen kiinni, jotka kannattaa kiinnittä hyvin....kokemusta on... Väliin tulee vielä semmonen sovikepelti...
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » To Joulukuu 8. 16:51:39 2005

Mulla oli oma leimattu ihan 2.3d:n vakio jarruilla. Samat pitäs olla 2.0 OHC:ssä ja se tuottaa melkee 10hv enemmän niin ei pitäs tarvia vaihtaa.

omas oli scorpion aski ja siin on ainakin pitempi vitosvaihde mitä 2.3d:n type9:ssä.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » To Joulukuu 8. 16:51:59 2005

Mulla oli oma leimattu ihan 2.3d:n vakio jarruilla. Samat pitäs olla 2.0 OHC:ssä ja se tuottaa melkee 10hv enemmän niin ei pitäs tarvia vaihtaa.

omas oli scorpion aski ja siin on ainakin pitempi vitosvaihde mitä 2.3d:n type9:ssä.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » To Joulukuu 8. 16:54:08 2005

Niin ja se tuli mieleen että scorpiosta lähtösin olevassa 2.5TD:ssä on lyhkäsempi startti kun sierran 2.3d:ssä. Meinaan omaan sierraan ei menny ku vaan tuo 2.5:n ku 2.3:n otti kii moottorikorvaan. Sitä en tiiä oliko siin sierran 2.3d:n vai scorpio 2.5d:n moottorikorvat.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Vastaa Viestiin