Kynäjousitolppien pölysuojat

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Remppa
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003

Kynäjousitolppien pölysuojat

Viesti Kirjoittaja Remppa » La Joulukuu 10. 17:44:51 2005

Tuli mieleen, että muuten on täydelliset tolpat jousineen itsellä, mutta ei ole pölysuojia iskarille. Viikonloppu kun on, niin kaikki paikat kiinni joten kysytään tätä kautta. Kyseessä Mk1 Escoon tulevat paksuvartiset tolpat.

Mistä voisi löytyä/kysellä?

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » La Joulukuu 10. 17:50:41 2005

Rallyrace?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Joulukuu 10. 18:59:57 2005

Tarkoitatko niitä stefoja jotka tulee iskarivarren ja runkoputken väliin? Itse aikoinani kun pelasin kynien kanssa, niin otin ne Lautamäeltä. Ovat aika suolaisen hintaisia, 10€/kpl.

Vai onko mielessä koko iskarin peittävä suojakumin kaltainen suoja? Kynäjousissahan harvemmin sellaista pidetään, mutta olis kyllä suotavaa iskarin suojelemiseksi. Kaikenlaisia raknnelmia kokeilin, mutta parhaat tuli Etolasta ostamastani 50mm kutistesukasta jonka muotoilin ylhäältä tiiviiksi ja jätin alhaalta auki.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » La Joulukuu 10. 20:43:01 2005

Entä voisko kierreholkkia ja alalautasia myös suojata millään ja onko tarpeen jos rymistelee soratiellä?

Laittelenpa muutkin kysymykset tähän...

Voiko/kannattaako isoihin vakiotolppiin asennettavat kierreholkit hitsata myös ylhäältä...saako niitä lautasia kunnolla enää pois ja onko tuosta mitään haittaa/hyötyä.

Onko kukaan koskaan asentanu vakiotolppiin lautamäeltä saatavia bilstein runkoputkia. Eli että iskarin saa "ylösalaisin". Kuva niistä löytyy lautamäen sivuilta, hinta tosin kuulostaa mielestäni suolaiselta. Onko se muuten 51mm myös tuon Bilstein tolpan ulkohalkaisija? Entä miten tuo putki on alunperin kiinni olka-akselissa?

Minkälainen jousi/iskari OHC-välikoppaan, isoon vakiotolppaan kierreholkeilla...katukäyttöä ja rata-ajoa...225lbs ja 10,5" oli yhdellä nettisivulla mainittu...onko hyvä lähtökohta? Moottori vakio ja perä vakioilla 1-lehtisillä ja tramp barseilla. Entä millaset vaimentimet eteen ja taakse vakiopaikalle. Jotain ehdotuksia lähtökohdaksi.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » La Joulukuu 10. 20:57:31 2005

qreippi kirjoitti:Rallyrace?
Rallyracesta suositteli ainakin mun coil overeihin ihan sellaista haitariputkea mitä esim jossakin sahalla käytetään purunpoisto putkissa..se nippusiteillä kiinni..Niin jos tosiaan näyttelypeliä tekee löytyy varmaan siistimpikin vaihtoehto.. :roll:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » La Joulukuu 10. 21:19:39 2005

Jos nyt ei ole kyse siitä stefasta (pyyhkijä) joka
tulee tolppaan kiinni vaan siitä lerssistä jolla suojataan
koko iskarin varsi niin käy varaoskaupasta katsomassa
sopiva haitarikumi siihen. Eikä maksa paljon.
Omiin välikopan Bilsteintolppiin ainakin löytyi
ihan käypäset.

Edit: Taitaa kyse kuitenkin olla pyyhkijöistä kun
oli puhe kynätolpista. Lautamäen hinnastossa
näyttäis olevan 11e/kpl.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Joulukuu 11. 14:01:00 2005

L@RE kirjoitti:Jos nyt ei ole kyse siitä stefasta (pyyhkijä) joka
tulee tolppaan kiinni vaan siitä lerssistä jolla suojataan
koko iskarin varsi niin käy varaoskaupasta katsomassa
sopiva haitarikumi siihen. Eikä maksa paljon.
Omiin välikopan Bilsteintolppiin ainakin löytyi
ihan käypäset.
Mulla ainakin oli ongelmana että tolpan rungon ja jousen sisäpinnan väli oli niin olematon että ei mitään sopivaa kumia löytynyt. Jotakin BMW:n hammastangon suojakumia kokeilin, mutta surkealla menestyksellä. Kumi meni linttaan, vääntyi ja kääntyi niin monelle mutkalle jousen kirteiden väliin että jopa purkaessa tarvin kaveria avuksi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Su Joulukuu 11. 15:00:24 2005

Juu, eipä siellä paljon tilaa ole. Omat tolpat oli isolla
jousella.
Sillä heitin ton Edit-jutun kun kyse on kynätolpasta.

HarriS
Viestit: 2917
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HarriS » To Joulukuu 15. 22:28:06 2005

Nelilinkki kirjoitti:Entä voisko kierreholkkia ja alalautasia myös suojata millään ja onko tarpeen jos rymistelee soratiellä?
Jotkut rallimiehet vetää kuulemma roudariteippiä kierteitten päälle.
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

Vastaa Viestiin