Mondeo MK1 luistoneston valo jäi palamaan?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Mondeo MK1 luistoneston valo jäi palamaan?

Viesti Kirjoittaja Lehto » To Joulukuu 8. 21:00:03 2005

Tuli laitatettua Mondeoon lohkolämppäri ja asennuksen ajan oli akun kenkä irti autosta.

Luiston esto toimi aivan normaalisti ennen asennusta ja valo sammui auton käynnistettyä.

Nyt kun akun kengän aittoi takaisin kiinne, niin se luiston eston merkkivalo ei sammukkaan enään, vaan jää palamaan, sekä luistonesto ei tietenkään toimi. Ennen kuin valo jää palamaan se välähtää hyvin heikosti pari kertaa (tuskin huomaa edes sitä)

Lohkosta otettiin se vesi tulppa irti hitsaamalla. (eli hitsattiin pitkä tappi tulppaan kiinne). Akun kenkä ehti olla irti häteseen ehkä 15 min. Liekö vaikutusta?

Tossa koneen takana ei taida edes olla mitään luistoneston antureita tai piuhoja siinä koneen takana startin maastossa?
Vai onko?

En tiedä vaikuttaako toimimaton vakionopeudensäädin asiaan noin paljon että kuolettaa koko luistoneston. Kumminkin tehdas asennettu vakionopeussäädin on kytköksissä luistonestoon. Vakionpeuden säädin ei ainakaan tunnista auton nopeutta.

Onko tossa jotakin konstia selvittää asia vai onko viisaampi turvautua ammatti korjaajaan.

Kiitoksia vastauksista etukäteen.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Joulukuu 8. 22:34:30 2005

Ettei vain olisi hitsaaminen hajottanut jotain sähköosaa. Sanovat, että esim. ecu purkit pitäisi irrotella autosta hitsauksen ajaksi varmuuden vuoksi.

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Lehto » Pe Joulukuu 9. 9:23:04 2005

Vähän samaa itsekkin kyllä epäilisin että hitsaamalla olisi jotakin hajonnut.

En kyllä koskaan ole kuullut tai omalle kohdalle ole sattunut että vehkeet on risoja kun laittaa akun kengän takasin kiinne.

Eipä tossa koneen takana taida olla erityisemmin mitään semmosia osia mihin se rauta vedettäessä olisi osunut. Jäähdytys nesteet tulivat perässä lattialle siitä reiästä kanssa. Asentaja ei viitsinyt niitä erikseen ottaa pois.

Eikös ecu oli moottorin ohjausyksikkö. Vai olenko aivan hakuteillä?
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Pe Joulukuu 9. 11:38:57 2005

kyllähän se ohjainlaite on se ecu. Nykyään on tosiaankin susitus, että hitsauksen ajaksi otetaan eculta sekä absin ohjainlaitteelta johdot irti.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Lehto » Su Joulukuu 11. 9:52:52 2005

Eikös toi luistonesto ollut mondeossa samassa boxissa ton ABS:n kanssa? Eli käyttää samaa ohjainboxia?

Jos vika paljastuu vikakoodin lukijalla ohjainboxiin, niin taitaa mennä korjaamon piikkiin, tosin vääntö siitä taitaa olla aika kova.

Maanantaina se selviää.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

Vastaa Viestiin