16V kansi DOHCiin?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

16V kansi DOHCiin?

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Su Joulukuu 11. 13:56:50 2005

Ihan tyhmiä lähen taas kyselee...
Onko mitään 16 v kantta joka sopis lyömällä dohc sierran 8Vn paikalle?
En ole koskaan vielä joutunut avaamaan dokkin konetta.

FST
Viestit: 35
Liittynyt: La Elokuu 20. 22:42:14 2005

Viesti Kirjoittaja FST » Su Joulukuu 11. 14:01:59 2005

rs2000 escortin.
ford sierra 2.1 tic
ford sierra 1.8td

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Su Joulukuu 11. 14:07:02 2005

Mite käy jakopään kans?Pitääkö soveltaa vai käykö rs2000 jakopää kilkkeet suoraan?

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Su Joulukuu 11. 14:42:35 2005

WRC taunus kirjoitti:Mite käy jakopään kans?Pitääkö soveltaa vai käykö rs2000 jakopää kilkkeet suoraan?
Samat jakopään osat niissä on. Helpoin ratkaisu on jos mielii 16v DOHC moottoria Sierraan, vaihtaa siihen Scorpion 16v. :D

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Joulukuu 11. 15:58:08 2005

Eikö eskolla ollu valmiita 2.3 16v moottoreita kaupan?

Joskus suunnittelin aikoinaa sierraan samaa operaatiota. Jäipä yllättäen tekemättä.

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Su Joulukuu 11. 16:04:21 2005

hoopee kirjoitti:Eikö eskolla ollu valmiita 2.3 16v moottoreita kaupan?

Joskus suunnittelin aikoinaa sierraan samaa operaatiota. Jäipä yllättäen tekemättä.
Onhan sillä niitä kuulemma vielä muutama kymmenen. Ja tuo Jari S osaa kertoa miten se onnistuu :D

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Su Joulukuu 11. 19:01:14 2005

hoopee kirjoitti:Eikö eskolla ollu valmiita 2.3 16v moottoreita kaupan?

Joskus suunnittelin aikoinaa sierraan samaa operaatiota. Jäipä yllättäen tekemättä.
Jep, Eskon puoleen kääntymällä niitä löytyy. Kävis se moottori pienillä muutoksilla RS2000 keulallekin.

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Su Joulukuu 11. 20:45:30 2005

Mite tuollanen kone sit istuu 4x4 lootan perään?Ku kattelin myynti ilmotusta,nii siin oli joku automaatti peräs ja niitten päälle en perusta yhtään.

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ma Joulukuu 12. 0:56:53 2005

WRC taunus kirjoitti:Mite tuollanen kone sit istuu 4x4 lootan perään?Ku kattelin myynti ilmotusta,nii siin oli joku automaatti peräs ja niitten päälle en perusta yhtään.
Kyllä sen saa nelikkoon myös laitettua, ihan kohtuudella. Ei sitä automaatti laatikkoa kannata ujostella siinä paketissa, sen saa siitä moottorista irti :D . Öljypohja, vauhtipyörä, kytkin ja vaihdelaatikko käy siitä 8venttiilisestä. 2 vetoa jos rakentaa niin öljypohjaa ei tarvitse vaihtaa. Ainut mitä joutuu hankkimaan on silmälaakeri, sitä ei ole automaatin kanssa.

Essoblue
Viestit: 61
Liittynyt: To Maaliskuu 3. 19:40:14 2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Essoblue » Ke Joulukuu 14. 10:50:08 2005

Entäs se tasapaino-akseli. Voiko sen heittää huoletta jokeen ?

Kaveri on laittamassa 2.3:sta 4*4 Sierraan.

Arto

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ke Joulukuu 14. 22:56:22 2005

Essoblue kirjoitti:Entäs se tasapaino-akseli. Voiko sen heittää huoletta jokeen ?

Kaveri on laittamassa 2.3:sta 4*4 Sierraan.

Arto
www.rs2000-16v.co.uk Tuossa osoitteessa on juttua miten rakentaa RS2000:seen 2.3:nen kone. Näkyy jäävän tasapainoakselit pois. Samoilla ohjeilla voi rakentaa mielestäni myös koneen 4X4 Sierraan.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Joulukuu 15. 14:48:22 2005

Sain tiirailtua RS2000 kannen öljyntäyttötulpasta, että siellä on samat tulpat vesitilaan kuin DOHC kannessa. Meinaan viritellä kannen niin, että vesianturit levyyn kannen ja tulipellin väliin ja sitten vedet ulos kannesta sytytystulppien välistä. Omat puolat ei sitten enää taida mahtua paikalleen eli kannen ulkopuolelle sitten yksi Zetec- tai Bosch-puola.
Asentoanturi kampiakselilla ei taida asteiden puolesta olla yhteen sopiva EEC:n EDIS:n kanssa, mutta mulla on DTA josta saa aika vapaasti valita triggerihampaiden määrän ja paikan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Joulukuu 15. 15:14:13 2005

kellään mitään ideaa et millai sen kannen vesi ulostuonnin toteuttas ihan käytännössä??
eli siis letkutukset???
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Joulukuu 15. 17:17:04 2005

Rahtinalle kirjoitti:kellään mitään ideaa et millai sen kannen vesi ulostuonnin toteuttas ihan käytännössä??
eli siis letkutukset???
Tulpassa taitaa olla 1" putkikierre, sellaiset vedetään niin pitkiin alumiiniputkiin, että ne ylettyy läpi venttiilikopan, johon laitetaan reiät ja läpivientikumit. Putket jököttää pystyssä ja kansi saadaan painettua paikoilleen näppärästi. Kannen yläpuolelle 90 asteen letkumutkat kiinni ja niistä putket tai letkut levyyn johon pultataan kiinni RS2000 termarikotelo.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » To Joulukuu 15. 22:59:47 2005

SLEI kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:kellään mitään ideaa et millai sen kannen vesi ulostuonnin toteuttas ihan käytännössä??
eli siis letkutukset???
Tulpassa taitaa olla 1" putkikierre, sellaiset vedetään niin pitkiin alumiiniputkiin, että ne ylettyy läpi venttiilikopan, johon laitetaan reiät ja läpivientikumit. Putket jököttää pystyssä ja kansi saadaan painettua paikoilleen näppärästi. Kannen yläpuolelle 90 asteen letkumutkat kiinni ja niistä putket tai letkut levyyn johon pultataan kiinni RS2000 termarikotelo.
melkonen suunnitelma!?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Joulukuu 20. 15:38:21 2005

Kierre olikin 3/4" ihme mitoitus noissa putkihommissa.
Bauhaussin hyllystä löytyisi osat suoraan jos tekee rautaosista nippelit.
Jos käyttää 25 ja 32mm alumiiniputkia niin voi käyttää muovisia tai messinkisiä painevesiliittimiä, joissa on o-rengas tiivistys.
Voiko messinkiä käyttää alukannen kanssa vai iskeekö korroosio?
RS2000 imusarja pitäisi modata sopivaksi, nykyisen läpän päästä poikki ja levy siihen. Nokkapyörien päähän reikä imusarjaan, putki ja laippa Cossun läpälle tai sitten 2wd imusarjan mutka kohti lokaria.
Onko jollain ajatuksia mikä toimisi parhaiten?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin