sintteri

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ma Joulukuu 19. 10:21:32 2005

jeddah kirjoitti:Ihan pakko kysyä itekki kytkimestä vaikka suht järkiheittona kaikki tätä pitääkin....

Kaverit meinaa et tuo MT-75 istuu helposti Moparin 273cid V8 koneeseen, no ihan sama minulle, kiva vaan jos saavat toimimaan.... :P

Paketti on tulossa jäärata-Sierraan ja kytkin luonnollisesti on hieman kysymysmerkki

Nurkassa on yksi hyvä 924 Porschen paineasetelma jos vähän järeämpää tarvitsee (ja jos se sopii tuohon edes jotenkin) mutta vakio kytkinlevy voipi antautua aika nopeasti.... Mikähän kestäisi n. 200hv ja 350-400nm jos käyttää Sierran paineasetelmaa... Ja härveli tulee tosiaan jääradalle eli on aika budjettiluokan kyhäelmä

Muuten voimansiirto on vähän yhdisteltyä iS sierraa ja 2.0 sierraa, perämurikka tulee olemaan mallia 100% lukko. Meinaavat korvata tasauspyörästön jollain kiinteällä akselilla tai jotain en oikein pysynyt kärryillä.... :shock:
Saas nähdä mitä tulee....
Mopessa on samaa 23/1" pooria kuin Fordissakin, joten sopiva Moppekytkin vaan koneen perään.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Joulukuu 21. 14:06:27 2005

Puhutaanko nyt sintteristä vai lapakytkimestä?

Sinttereitä ei katuautoissa nää, kilpakalustossa maailmalla kylläkin (suomessa harvoin). Itellä lapakytkin, 4lapaa - jousittamaton, toimii ja luistaakin joskus, jäykkä asetelma ja uudet palat on odottelemassa.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin