Pellin puhkomista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Pellin puhkomista

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Joulukuu 23. 9:12:18 2005

Värkkäilen rosteripellistä kunnollista lämpösuojaa ahtimen / downpipen päälle ja aattelin teettää siihen "louversit", eli pari riviä 40-50mm leveitä aukkoja, puolittain jo ulkonäkösyistäkin ja vaihtuupa vähän ilmakin sitten siinä kotelossa. Ei taida ihan joka pläkkärillä olla sellasta kapistusta, jolla noita tehdään, mistä kyselemään? Liekö kellään omassa käytössä moista?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 23. 9:21:53 2005

rosteri on aika kovaa tavaraa joten jyrsiminen taitaa olla ainut järkevä vaihtoehto.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Joulukuu 23. 21:32:34 2005

Tuolla Overdrive-Foorumin puolella löytyis varmaan tietoa noiden louversien prässäämisestä/prässääjistä, nehän kuuluu HotRodeihin kuin nenä päähän. :wink:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Joulukuu 23. 22:38:29 2005

Tuollaiset lämpösuojat voi olla ihan miten ohutta tavaraa vaan, vaikka 0.2mm pellistä tekisi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Joulukuu 23. 22:41:17 2005

Bootsi kirjoitti:Tuolla Overdrive-Foorumin puolella löytyis varmaan tietoa noiden louversien prässäämisestä/prässääjistä, nehän kuuluu HotRodeihin kuin nenä päähän. :wink:
tai volkkarifoorumilta, ilmajäähdytteisessähän nuo on kans must.. :-)

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Joulukuu 24. 10:40:30 2005

Kannattaa kahlata vene tarvike luetteloita läpi,niistä löytyy aika isoja ja monimuotoisia happosia ilmastointi ritilöitä,jos niistä pystyisi muokkaamaan.
Kysellä voisi myös ohutlevy töihin erikoistuneilta pajoilta,niillä ainakin on laitteita pellin muokkaukseen..
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Ti Joulukuu 27. 11:21:07 2005

Jep, pidetään simmut auki ja kysellään. Pitäähän sitä ripaus customtatsia olla euro-tehdashotrodissakin... :D

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Helmikuu 10. 10:07:19 2006

Tuli kotelo valmiiksi. Louvers-ajatus vaihtui muutamaan pitkänomaiseen ja kapeaan aukkoon, jotka plasmaleikattiin 1mm levyyn. Kanttailun ja plasmailun hoisi Pentair oy Hauholla. Lopputulos on ihan jees, eikä maksanu maltaita. Kuva ois kiva, mutku ei osaa. :oops:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Helmikuu 10. 11:42:36 2006

shr1 kirjoitti:Tuli kotelo valmiiksi. Louvers-ajatus vaihtui muutamaan pitkänomaiseen ja kapeaan aukkoon, jotka plasmaleikattiin 1mm levyyn. Kanttailun ja plasmailun hoisi Pentair oy Hauholla. Lopputulos on ihan jees, eikä maksanu maltaita. Kuva ois kiva, mutku ei osaa. :oops:
laitas mulle s-postiin kuva niin uppaan sen nettiin jos ei muuten onnistu.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vastaa Viestiin