DOHC Sierran lämmöt

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

DOHC Sierran lämmöt

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Joulukuu 26. 5:02:24 2005

Ei nouse - ei millään ilveelläkään - paitsi puolen tunnin tyhjäkäynnillä ajon jälkeen.

Termari vaihdettu(92ast.), ei ilmaa järjestelmässä, uudet nesteet... jne...


Toinen kysymys: Miten sen toisen flektin saa toimiin? Laakerit on ehjät ja liittimiä kitkuteltu irti ja auki... Joo on putsattu liittimet mutta ei. Muistaakseni alempi ei toimi.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Joulukuu 26. 10:19:08 2005

Lämpeekö letkut? Toimiiiko mittari varmasti? Entä tuleeko sisälle lämmintä? Koitappa ajaa joku puhdistusaine läpi.

Se toinen flektihän kuuluu käynnistyä vasta jollain toisella lämpöalueella, muistaakseni kone saa olla aika kuuma. Vai oletko jo pakkokytkenyt sen anturista?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Re

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Joulukuu 26. 13:44:06 2005

En oo pakko kytkenyt sitä. Mieli tekisi. Missä se anturi on ja miten kytkentä tehdään?


Elikkä: Vaikka lämmöt nousisi melkee punaselle nii flekti ei inahdakkaan, ja oisko ollu että se yks flekti ei riitä laskeen lämpöi.


Normaali ajossa sisälle ei kunnolla tuu lämmintä. Puskuri on vakio, ainoastaan maski on verkotettu ja avattu. Ja auto on lisäksi ilmastoitu jolloin kenno on syylärin edessä jo valmiiksi.


Letkut kyllä lämpee.. Mittarin toimintaa hieman epäilen mutta kummallista on tämä:


Viisarin kuuluisi olla joko A) vaakatasossa tai B) hieman yläviistossa.
Tossa sierrassa viisari on hädin tuskin valkoisen alueen ja keskitason kohdalla, ennemminkin valkoisen ylärajassa. Tätä auto on tehnyt jo 10tkm.


Nesteet on vaihdettu noin 5tkm sitten ja ajoin läpi silloin puhdasta vettä noin 50l. Lopetin kun alko tuleen ihan kirkasta - ja vielä pari kieppiä...

Lämmöt kuitenkin käyttäytyvät vakaasti, mutta eivät tunnu nousevan sinne minne kuuluu. Kylmänä kun sähteen liikkeelle niin melkein heti alkaa lämmintä puhaltaan elikkä vesi kyllä lämpee mutta kaikki ei vaan toimi...

RS200
Viestit: 68
Liittynyt: To Helmikuu 19. 9:06:40 2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RS200 » Ke Joulukuu 28. 16:30:12 2005

Mulla rupes höyry nousee pellin alta ku meni lämpömittari puolenvälin yli :shock: Voihan sen flektin toiminnan testata sieltä anturille tulevasta liittimestä kaks nastaa yhdistää ni pitäis flektin lähtee pyörimään(virrat päällä tottakai). Omasta oli molempien flektien hiilisillat sulanu paskaks ettei se mitenkää ennen kuulumatonta ois vaikka se toinen ois rikki . Koita laittaa vaikka se pahvi syylärin eteen jos ei muuten lämpee :wink: aika paljo kuullu väitteitä noista liian kuumista termareista syynä dohc kannen halkeamiseen ...

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Joulukuu 28. 17:13:36 2005

Mulla oli kossussa tälläinen vika:

Lämpömittari ei noussut kuin valkoisen ylärajalla ja kun lämmöt alkoi nousemaan niin mittari alkoi laskemaan. Kone melkeimpä keitti yhessä miitingissä, mutta onneksi olin nopea huomaamaan asian. Syy miksi flekti ei lähtenyt pyörimään: sulake palannut. Ja syy miksi lämpömittari ei noussut: viallinen lämpötila-anturi. Fordilta uusi maksoi cossuun 17€ joten ei paha. Ainut mikä on paha niin vaihto. On meinaan vittumaisessa paikassa, oikeastaan saa vaihdettua vain nosturin avulla. Mutta dohcissa taitaa olla helpompi?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Vastaa Viestiin