Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
cossuton
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja cossuton » Ma Joulukuu 26. 20:51:36 2005
Ihan mielenkiinnosta kyselen tällästä, kun kesällä pitäis repiä tuosta kaupparassista kansi irti ja ihmetellä mitä se on syönyt, niin voisko tuota jollain tapaa hieman "parantaa", en tarkoita siis mitään kilpakoneen tekemistä, vaan ihan tuollaiseen kauppa-ajoon hieman "piristämistä" ja että vaimo pääsis kiihdytyskaistalta poies jaloista.

Tekniikkaa en ala vaihtamaan jos joku sitä ehdottaa, turhaa sellainen ja rahat on mitkä on.. Tuossa mopedissa esim 10hv lisääminenkin on jo "kovaa menoa"
Voisko esim. kanavia siistiä koneistamolla tai jotain? Viritys ei siis ole tuttua tämmösissä papan mopedeissa saatikka muissakaan

Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Joulukuu 26. 21:06:54 2005
siinä kannessahan on semmoset koneistusjäljet ja sit siinä on iso pykälä eli kanava kapenee eix ni..
ite hioin ne tasaseks eli kanava oli "pykälätön" kyllä huomas hyvin sen eron vaik kone oli täysin vakio muilta osin.
ps.oli viel kaiken lisäks vakio putkikin (halk. joku tuuma

) ja yks kurkkunen kaasari
siis mulkkumirkelillä onnistuu..
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
Tharkad
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tharkad » Ma Joulukuu 26. 23:33:42 2005
jos siinä on ykskurkkunen kaasari niin varmaan kannattaa tollanen 2-kurkkunen siihen pistää...
-
jleinon2
- Viestit: 844
- Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
- Paikkakunta: Savonlinna
Viesti
Kirjoittaja jleinon2 » Ti Joulukuu 27. 1:02:21 2005
Ukon ohari escoon laitettin koneistamolla tasaiset männät niin saatiin puristusta hiukan lisää... Jos nyt sitä alakertaa ajattelit yhtään parantaa...

-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01
-
Hessu
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Viesti
Kirjoittaja Hessu » Ti Joulukuu 27. 6:07:50 2005
Kaipa se kanavien siistiminen ja sarjojen sopitus auttaisi. Samalla sitten pyöristetään kanavat seetin ympäriltä mahdollisimman hyvin ja venttiileistä hiotaan se "hyppyri" pois. Kannesta pieni siivu että puristukset nousevat sinne kympin tuntumaan.
Keinuvipuakselin kiinnitysreiät jos hioisi soikeaksi ja siirtäisi akselia hiukan kauemmas venttiileistä, niin nostoa voisi saada jokusen kympän lisää. Onkos 1.6 juuttuvakurkkuinen isompi kuin tämän koneen oma kaasari? Olisi ainakin helppo vaihtaa...
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
cossuton
- Viestit: 2335
- Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
- Paikkakunta: Lohja
Viesti
Kirjoittaja cossuton » Ti Joulukuu 27. 9:53:05 2005
Nojuu, kas kummaa en itse olekaan niin tyhmä mitä aattelin..
Juurikin ehdotin vaimolle, että isompaa kaasaria ja kannen laskua, myös mielessä kävi tuo kanavien hiominen. Hei paljon kiitoksia taas näistä vastauksista ja jleinon2: tosiaan, alakertaan en koske, samallahan muuten jo vaihtuis kone

Tuo kannen irroitus on sen verran "helppoa ja hauskaa", että sen vielä jaksaa

Jäsen #292
VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19