Triggeripyörä alumiinista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Triggeripyörä alumiinista

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Joulukuu 27. 18:24:13 2005

Onko kukaan kokeillut onnistuuko?
Suunnittelin tällaista:
Alumiininen pyörä, siihen porataan reikiä sopivin välein kehälle ja reikiin kierretään pultit. Vaikkapa sellaiset missä ei ole kierre ihan loppuun asti.
Pulttien päät katkaistaan melkein tasalle, pyörä sorviin ja sorvataan pultin päät pyörän tasalle.

Näin ei pääse mikään ylimääräinen tavara tms. hampaiden väliin ja sitä rataa hajottamaan koko anturin pidikettä. Anturikisi esim. joku Zetecin tai muun EDIS-koneen anturi.
Jäsen #606

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 27. 19:43:56 2005

Suuri osa ei-alkupeärisistä hihnapyöristä ja vauhtipyöristä on tehty juuri näin. Esim:
SPI hihnapyörä
Escort mk3 + 2x Focus mk1

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Joulukuu 27. 20:53:15 2005

Siitä vaan cad:lla piirteleen, mulle yks kiitos :)

edit: eikös tohon liikkunutkin jotain piirustuksia ohariin? vai muistanko nyt ihan väärin :roll:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Joulukuu 27. 23:16:51 2005

Toimiva systeemi. Kunhan ei ruuvaa vahingossa rosteripultteja...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Joulukuu 28. 11:15:10 2005

qreippi

mulla on triggeröinti tehty sovitteella johonkin valmiiseen triggeripyörään. Löytyy jonkulainen kuva tuolta mun projektijutusta

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Joulukuu 28. 11:26:15 2005

jjs kirjoitti:Toimiva systeemi. Kunhan ei ruuvaa vahingossa rosteripultteja...
Voihan siihen puuttuvaksi hampaaksi ruuvata rosteripultinkin niin kuin eräskin on yrittänyt. Näin pysyy tasapainokin kunnossa. Taisi henkilö olla fiksumpi kuin itse tiesikään. :D
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Joulukuu 29. 0:55:35 2005

Onkohan niillä pultin nysillä joku minimikoko, minkä alle alkaa tulemaan ongelmia?
Luulis ainakin että varsinkin kierroksilla tekee hallaa, jos on kauheen pieni se rautakikkare, mitä se anturi yrittää haistella.
Jäsen #606

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Joulukuu 29. 7:22:26 2005

olafu kirjoitti:Onkohan niillä pultin nysillä joku minimikoko, minkä alle alkaa tulemaan ongelmia?
Luulis ainakin että varsinkin kierroksilla tekee hallaa, jos on kauheen pieni se rautakikkare, mitä se anturi yrittää haistella.
Tämän näkee käyttämäsi anturin spekseistä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 29. 10:38:26 2005

Kovin pieniä ne on ollut kyllä alunperinkin, eli jos et ala ihan 3mm ruuveja sinne ruuvaamaan niin ainakin vakioanturilla pitäisi pärjätä. Näin vinkkinä, että usein noissa Fordin antureissa se anturin pään näkyvä metalliosa saman levyinen kuin se hammas mitä se lukee.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Joulukuu 29. 10:44:22 2005

Onko ohariin saatavilla valmista Triggeripyörää ja mitenkä tossa ois järkevintä toi hoitaa?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Joulukuu 29. 23:06:41 2005

JesseT kirjoitti:Kovin pieniä ne on ollut kyllä alunperinkin, eli jos et ala ihan 3mm ruuveja sinne ruuvaamaan niin ainakin vakioanturilla pitäisi pärjätä. Näin vinkkinä, että usein noissa Fordin antureissa se anturin pään näkyvä metalliosa saman levyinen kuin se hammas mitä se lukee.
Tota on vähän vaikee verrata, kun se orkkispyörä on kokonaan rautaa. Ymmärtääkseni sen nupukan pituuskin vaikuttaa jollain tavalla siihen, kuinka selvästi se anturi sen huomaa...
Jäsen #606

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Joulukuu 29. 23:37:25 2005

no elkuperäiset vaikka ABS anturin knubut on jotain 2 tai 3 milliä leveitä. ja vaikka se pyörä olisi kuinka kokonaan rautaa, se anturi lukee vain sitä harja osaa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Joulukuu 30. 10:56:48 2005

Juuri tämän takia on helpompi käyttää VR-antureita kuin Hall-antureita.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin