Escort mk.5 kuumenee
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Escort mk.5 kuumenee
Kyseessä on 1.6 cvh efi vm.91 ajettu 130tkm.
Lämpömittari nousee punaiselle paikallaan ja ajossakin , mutta lämmintä ei tule puhaltimesta . Vesiletkut ei juurikaan lämpene . Vesipumppuko rikki ???
Termostaatti vaihdettu juuri uuteen .
Lämpömittari nousee punaiselle paikallaan ja ajossakin , mutta lämmintä ei tule puhaltimesta . Vesiletkut ei juurikaan lämpene . Vesipumppuko rikki ???
Termostaatti vaihdettu juuri uuteen .
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Ostaa uuden termarikopan tai tukkia sen reiän. Itse tukin sen yhdestä ajoneuvosta, otin sen kanavan päällä olevan blommin pois, väänsin siihen M12 kierteen, pudotin pienemmän pultin sen helmen paikalle kanavaan ja M12 pultti päälle. Loppukiristyksen tein vasta sitten kun järjestelmä oli ilmautunut. Hemmetin viisaan näköinen mutta toimi...
[mikälie ku ei saa ainuttakaan hymiötä liimattua...]
[mikälie ku ei saa ainuttakaan hymiötä liimattua...]
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Joku tuollainen systeemi kannattaa kehittää jos ei halua maksaa 80e? uudesta kopasta. Itse lisäisin tuohon vielä systeemin joka päästää mahdollisesti muodostuvan ilman paisuntasäiliöön, ylävesiletkuun T-haara josta ohut letku sitten tuolle säiliölle, samaan tapaan kuin ohc koneissa.
Tuli vaan mieleen että onhan se uusi termostaatti oikein päin......?
Tuli vaan mieleen että onhan se uusi termostaatti oikein päin......?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Onhan siellä se ilmausletku ihan vakionakin, vai mitä Arska myt oikein tarkoitti? Tuo kuula on kyllä yleinen ongelma jos vauhdissa ei tahdo pitää lämpöjä, mutta en ole kyllä huomannut, että vaikuttaisi toisinpäin. Vaikea ymmärtää, että vesipumppu olisi kokonaan mennyt jos jakopää toimii vielä niinkuin pitääkin. Ja aivan varma siis olet, että ei ole letkut jäässä mistään?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Avaa se termarikotelo ja katso onko se terska oikein päin, jousipuoli siis koneeseen päin. CVH koneessa sen näköjään saa väärinpäin, työkaveri aikoinaan asensi väärinpäin ja jotain mussutusta oli havaittavissa asiakkaan puolelta...pikkusieluista porukkaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mistä tiedät että kone keittää? Mittaristoko niin kertoo? Oletko varma että näyttää oikein? Jos ei flekti lähde ollenkaan pyörimään, vaikka lämmöt nousee ~90-100 C tuntumaan, niin yksi vika on ainakin löydetty. Meinaako lämmetä liikaa ajossakin vauhdissa vain ainoastaan paikalla käytettäessä. Jos on flektin sähköissä vikaa, niin vauhdissa pitäisi kyllä lämmöt pysyä termarin asettamalla alueella.
Vesipumppu on siinä lohkon päässä, laturin vieressä/yläpuolella jakohihnan pyöritettävänä.
Vesipumppu on siinä lohkon päässä, laturin vieressä/yläpuolella jakohihnan pyöritettävänä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Mittari tosiaan nousee punaselle , kuinkahan paljon siihen sitte voi luottaa . Lämpenee samallalailla ajossa kuin paikallaankin . Onko tuo mittarin lämpöanturi tuossa termostaattikotelon päässä (sininen)JesseT kirjoitti:Mistä tiedät että kone keittää? Mittaristoko niin kertoo? Oletko varma että näyttää oikein? Jos ei flekti lähde ollenkaan pyörimään, vaikka lämmöt nousee ~90-100 C tuntumaan, niin yksi vika on ainakin löydetty. Meinaako lämmetä liikaa ajossakin vauhdissa vain ainoastaan paikalla käytettäessä. Jos on flektin sähköissä vikaa, niin vauhdissa pitäisi kyllä lämmöt pysyä termarin asettamalla alueella.
Vesipumppu on siinä lohkon päässä, laturin vieressä/yläpuolella jakohihnan pyöritettävänä.
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
"Lämmintä ei tule puhaltimesta,vesiletkut kylmät,letkut ei jäässä,mittari punaisella,flekti ei pyöri ja paisuntasäiliö kylmä"
Tarkoittanee sitä,ettei kone ainakaan yli kuumene/keitä.
Eli termari auki ja lämpötila anturi sökö !
Tarkoittanee sitä,ettei kone ainakaan yli kuumene/keitä.
Eli termari auki ja lämpötila anturi sökö !
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 476
- Liittynyt: To Syyskuu 2. 12:17:08 2004
- Paikkakunta: Jämsä/Kangasala
Ikuisuusprojektissa (´94 1.8 ekkeri) on ollut hiukan ongelmia lämpöjen kanssa. Ainakin mittarin mukaan. Tosin viisari on ollut irti. Mittarin viisari nousee heti puoleen väliin ( ottaa ikäänkuin tyhjät pois) ja sitten pikku hiljaa tappiin. Eikös se piikki mihin viisari tulee, ole nesteessä ja jännite nostaa neulaa tilanteen mukaan? Joten voiko sen viisarin laittaa väärin? Painovoimahan sen pudottaa alas ja ympärillä oleva kela nostaa.
Ehkä pahempi vika on flekti. Pitkäkään tyhjäkäyttö ei saa flektiä starttaamaan. No tänään sitten nappasin ylävesiletkussa olevan termostaattianturin(?) liittimen irti ja yhdistin navat ja kappas flektihän toimii. Eli vika ilmeisesti anturissa?
Sitten päivän arvoitus: tuolle anturille tulee kaksi johtoa ja näiden kaverina yksi valko/ruskea johto, jonka päässä kuminen ysikymppimutka. Näyttää pieneltä tulpan johdolta. Mihin tämä johto pitäisi mennä vai onko paremmin varusteltuja autoja varten?
Ehkä pahempi vika on flekti. Pitkäkään tyhjäkäyttö ei saa flektiä starttaamaan. No tänään sitten nappasin ylävesiletkussa olevan termostaattianturin(?) liittimen irti ja yhdistin navat ja kappas flektihän toimii. Eli vika ilmeisesti anturissa?
Sitten päivän arvoitus: tuolle anturille tulee kaksi johtoa ja näiden kaverina yksi valko/ruskea johto, jonka päässä kuminen ysikymppimutka. Näyttää pieneltä tulpan johdolta. Mihin tämä johto pitäisi mennä vai onko paremmin varusteltuja autoja varten?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 476
- Liittynyt: To Syyskuu 2. 12:17:08 2004
- Paikkakunta: Jämsä/Kangasala