Turboroinaa..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mestari
Viestit: 180
Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Turboroinaa..

Viesti Kirjoittaja Mestari » Ma Tammikuu 2. 20:59:29 2006

Jepjoo, vaihtokaupan tuloksena tuli tuommosia leluja hyllyyn.

Ahdin on "vanha kivuton" eli Garret T04B, kompura 49mm, pako 65mm. Lienee jostain kuorma-autosta lainattu kun on noin suunnaton tuo pakosiipi verrattuna kompuraan? Mihinkähän asti tuolla mutkalla on resursseja päästä?

Hukkaportti näyttäs olevan oikeen HKS -merkkinen, 40mm venttiilillä. Tuo taitaa olla aivan jämäkkä peli, ainaki merkistä vois päätellä..

Puhelin on sitte vaan koon arvioimisen helpottamiseksi mukana kuvassa :wink:
Voima tuo vikaa?
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp ;))

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Tammikuu 2. 22:39:17 2006

aikalailla kaikki to4:t on vakiona noista isommista dieseleistä =)

Mestari
Viestit: 180
Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mestari » Ti Tammikuu 3. 18:26:10 2006

ytte kirjoitti:aikalailla kaikki to4:t on vakiona noista isommista dieseleistä =)
Jepjep, ja näin ku inttiaikoja muistelee niin masissa tais olla hieman samannäkönen ahdin :D

Selvennetääs kysymystä; mielessä oli siis että tekeekö noilla roippeilla mitään jos tässä rahatilanteen normalisoiduttua alkaa rakentamaan mörkömoottoria tuohon tanariin. Lähinnä tuota ahdinta mietin, että pitääkö suosiolla teettää jonkinlainen sekasikiöhybridi vai pärjääkö tuollaisenaan? Hyllyssä olis nimittäin myös 4wd cossun vakioahdin.

Ja tiedossa on kyllä ettei noilla vanhoilla garreteilla saa mitään keskieurooppalaista sivistynyttä turbon mukaantuloa alhaisilla kierroksilla tai helppoa ajettavuutta 8)
Voima tuo vikaa?
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp ;))

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Tammikuu 3. 22:19:48 2006

Joo no tollanen ahdin mulla oli EVO1 moottorissa ja oli aika yläkiree 8) Noin 5500rpm oli 1bar ahtoa... :roll: Täysin vakio kannella...

52/65 siivet ja ar 60/84 oli speksit siinä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Pe Tammikuu 13. 18:26:42 2006

48/60 a/r 0.9 TO4 heräs hitaammin kuin 60/65 GT40 a/r 0.7?. Johtui siitä T04:sen hurjan suuresta pakopesän A/R:stä ja taakse jääneistä kilometreistä.

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Pe Tammikuu 13. 18:30:38 2006

kynsi kirjoitti:48/60 a/r 0.9 TO4 heräs hitaammin kuin 60/65 GT40 a/r 0.7?. Johtui siitä T04:sen hurjan suuresta pakopesän A/R:stä ja taakse jääneistä kilometreistä.
Ja onhan se GT-sarja uudempaa(lue kehittyneempää) tekniikkaa, toisin kuin viimevuosituhannen neloset. Että kyllä se varmasti vaikuttaa herkkyyteen myöskin.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

Vastaa Viestiin