DOHC Sierran huohotus?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

DOHC Sierran huohotus?

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ke Tammikuu 4. 10:05:35 2006

Onko kellään villejä veikkauksia miksi tuo Dokkini huohottaa yläkertaan kohtalaisen paljon, öljykorkin kun ottaa pois niin selvä puhallus käy, sekä kone kuluttaa hiukan öljyä. Alakertaan taas ei muodostu minkäänlaista painetta kun kokeileen öljytikun reijästä. Koneella ajettu täydellisen koneremontin jälkkeen n.8000km, puristukset mittailin bilteman mittarilla ja sain tuloksiksi kunnioitettavat 16.0bar-16.9bar joten palotiloista huohotus ei varmaan tule. Itse epäilisin pakoventtiilin ohjurin kumeja mutta nekin tuli uusittua ja laitettaessa naputeltua kunnolla pohjaan. Vai ohko tuo huohotus kenties normaalia Dohcin tapauksessa. Öljynä on Castrol Magnatex.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Tammikuu 4. 10:59:57 2006

Ohivuotomittaus. Kaikki moottorit puhaltelee öljykorkista, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Silloin jos korkki jää leijumaan siihen venttiilikopan päälle, on syytä huolestua...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Tammikuu 6. 10:13:43 2006

Tais löytyä syyllinen huohotukseen ja öljyn kulutukseen.
Ykkös ja kakkos pako aukko
Kolmos ja nelos.
Olleet nähtävästi jotain "laadukaita" ohjurin kumeja, kun ei kestä ajaa ees kymppitonnia.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Tammikuu 6. 10:15:23 2006

laatu tavaraa :roll: mistä sä ostit tiivisteet?

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Pe Tammikuu 6. 10:39:12 2006

no to näyttää ihan normaalilta, ainahan dohc vuotaa pakopuolelle, mutta onneks ei oo ohjurit alkanu tippuu :wink:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Tammikuu 6. 10:50:13 2006

mikimikkola kirjoitti:laatu tavaraa :roll: mistä sä ostit tiivisteet?
Nuo tais tulla vaihtokoneen mukana, kaupanpäälisiksi joten ei tietoa mistä ostettu.
tanari kirjoitti:no to näyttää ihan normaalilta, ainahan dohc vuotaa pakopuolelle, mutta onneks ei oo ohjurit alkanu tippuu :wink:
Joo ohjurit oli koneistajankin mielestä hyvin kiinni ettei niiden pitäisi tippua. Edellinen enemmän rääkätty kone ei vuotanut joten vaihtohommiin pääsee kunhan kerjee.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Tammikuu 6. 15:22:49 2006

Mun silmään toi 1-pytyn ohjuri näyttää siltä, että olisi vähän alhaalla verrattuna kansiin jotka on ollut rempattuja. Kuva on monitorilla aika iso ja silmä saattaa valehdella, mulla tulee ohjurit n. 4mm kanavaan rempatussa kannessa, kun kaksi kanavaa näytti tuolta kuin kanava 1 niin auto pölläytti startatessa pakarista.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Tammikuu 6. 15:31:32 2006

SLEI kirjoitti:Mun silmään toi 1-pytyn ohjuri näyttää siltä, että olisi vähän alhaalla verrattuna kansiin jotka on ollut rempattuja. Kuva on monitorilla aika iso ja silmä saattaa valehdella, mulla tulee ohjurit n. 4mm kanavaan rempatussa kannessa, kun kaksi kanavaa näytti tuolta kuin kanava 1 niin auto pölläytti startatessa pakarista.
Joo tuosta itseasiassa koneistaja huomautti, mutta sanoi sen olevan niin hyvin kiinni, ettei sitä kannatanut lähteä siirtelemään.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Tammikuu 6. 19:03:52 2006

Toikin on semmonen kone että lämpiää vähän hitoksen paljon, voi kuumana olla aika holo. Mulle koneistettiin pako ohjureille ohjurinreijän ympärille potero seekerirengasta varten, ohjuriin ura ja siihen päälle kulutuslevy. Tuli parempi kun uus.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin