ABS-sierran alusta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

ABS-sierran alusta

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Joulukuu 6. 19:54:45 2005

Onkohan ABSillisen 2.9i Sierran alusta sama kuin ABSillisen 2.0i Sierran alusta? Lähinnä taka-akseliston ja etunapojen/jarrujen suhteen.

EDIT: Niin ja onkohan 2.9:n perä 7" vai 7.5"?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Joulukuu 6. 20:01:46 2005

perä on käsittääkseni sama ku skorpparissa eli 7.5".
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Ke Joulukuu 7. 8:29:39 2005

Höpöhöpö... 7" perä siellä on
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Joulukuu 7. 9:10:26 2005

scorpio4x4 kirjoitti:Höpöhöpö... 7" perä siellä on
Jaa,no sit mulla on väärää tietoa. Käsittääkseni vaan nelikoissa on ollut noita 7" laippavetariperiä,mut näköjään olin väärässä. Eli scorpio cossussa ja 2wd cossussa on 7.5" periä,ei muissa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ke Joulukuu 7. 9:53:18 2005

Kattomallahan tuon saisin selville, mutta nyt ei pääse auton alle rönyämään. 2.9i:ssä on levyjarrut takana, kuten vissiin muissakin ABSi Sierroissa. Laippavetarit löytyy, mutta pultit on niissä ilmeisesti pienemmät kuin Cossussa = Vetonivelet on kaiketi samanlaiset kuin Scorpiossa (Varaosissa lukee Granada/Scorpio). Murikka on viskolukollinen. Jouset on myös tukevamman näköiset kuin 2.0:ssa, mutta en osaa sanoa onko nuo alkuperäiset.

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Tammikuu 10. 21:58:35 2006

Tuli nyt sitten ostettua ko. taka-akselelisto. Perä on 7.5" ja laippavetarit. Lukon olemassaoloa en ole vielä huomannut, mutta toivottavasti sekin sieltä löytyy, kunhan saan auton ajoon. Auto ollut kohta viikon telakalla kun en ole onnistunut takakelkan puslia saamaan paikalleen. :(

Onkohan 7.5" lukottomia periä olemassa?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Tammikuu 10. 22:29:36 2006

7,5" lukottomia periä on olemassa.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Tammikuu 11. 1:21:44 2006

SeppoJJ kirjoitti:Tuli nyt sitten ostettua ko. taka-akselelisto. Perä on 7.5" ja laippavetarit. Lukon olemassaoloa en ole vielä huomannut, mutta toivottavasti sekin sieltä löytyy, kunhan saan auton ajoon. Auto ollut kohta viikon telakalla kun en ole onnistunut takakelkan puslia saamaan paikalleen. :(
Jos se perämurikka on lattialla irrallaan niin on se jähmeä kuin perkele paikallaankin pyöritellessä, vaikka olisi viskolukko. Tuli tuossa juuri viime viikolla yksi irrotettua....

Tai sitten siinä perässä oli jotain vikaa. Eihän viskon teoriassa pitäisi hiljaa pyörittämällä vielä lukittua..?

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ke Tammikuu 11. 15:29:26 2006

Katoinpa nyt oman Sierrani tyyppikilpeä. Achse on "A" eli 7.5" lukollinen perä. Onko tämä nyt sama kuin Cossuskorpparin perä? Välitys on kaiketi 3.36. Perä on kyllä jähmeä pyöritellä, huomasi vetoniveliä vaihtaessa.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Tammikuu 11. 15:53:05 2006

kylmänä visko on todella jähmeä ja kuumana kans.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » La Tammikuu 14. 11:44:52 2006

Noniin nyt sain sierran ajoon. Eipä ollut lukkoa tai sitten se on rikki. Toisaalta ei kyllä harmita vaikkei lukkoa olekaan, koska en siitä mitään lukollisen hintaa maksanut. Myyjällä vain ei ollut tietoa lukosta ja kun huomasin perän olevan 7,5" aloin toivomaan että se voisi olla jopa lukollinen. 8)

Nyt sitten katselemaan 7,5" lukkoperää pienillä vetarinlaipoilla... lienee helpommin saatavilla kuin 7" tökättävillä, mikä olisi pitänyt olla entiseen taka-akselistoon. :wink:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Vastaa Viestiin