Suuttimien vaihdosta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Suuttimien vaihdosta
Eilen sovittelin cossuun boschin vihreet paikoilleen. Olin siinä luulossa että tyhjäkäynti huononee kun vaihtaa isommat suuttimet ja käy rikkaammalla. No, tyhjäkäynti huononi, mutta seokset ei rikastunu vaan meni tosi laihalle. Veto hävis siihen tapaan ettei liikkeelle päässy kunnolla, piti siis vaihtaa entiset suuttimet takaisin. Olenkos mää nyt ymmärtäny jotain väärin vai mistä on kyse?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
No minulla oli juuri nuo sinun suuttimet 4x4 cossussa + GGR "stg2" lastu (vihreille+3bar map) + 3bar map ja toimi niinkuin pitääkin. Sinulla voi olla nyt kiinni ns. stg1 lastu, eli tarkoitettu vakiosuuttimille ja -mapille.
Eli sanoisin, että noille suuttimille sopiva lastu ja 3bar map ostoon kipin kapin
Minulla olisi edullisesti kaupan yksi GGR stg2 lastu 4x4 sierra cossun L8 kattimallin ecuun, mutta ei taida käydä esco cossun ecuun, jos en ihan väärin muista.
Eli sanoisin, että noille suuttimille sopiva lastu ja 3bar map ostoon kipin kapin

Minulla olisi edullisesti kaupan yksi GGR stg2 lastu 4x4 sierra cossun L8 kattimallin ecuun, mutta ei taida käydä esco cossun ecuun, jos en ihan väärin muista.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
se on sitten aika varallista kokeilua virityspalikoilla moottorin puolesta.
jos laittaa suuttimet, jotka on tarkoitettu jollekkin muulle map anturille tai lastulle tai muulle bensan paineelle ,ja sitten lähtee vedättämään ja moottori käykin laihalla.
No jos polttoaine loppuu niin sitä saa lisää männästä ja siinä ei monta litraa ole.
Eli männät sulaa liian laihan /kuuman palotapahtuman seurauksena.
jos laittaa suuttimet, jotka on tarkoitettu jollekkin muulle map anturille tai lastulle tai muulle bensan paineelle ,ja sitten lähtee vedättämään ja moottori käykin laihalla.
No jos polttoaine loppuu niin sitä saa lisää männästä ja siinä ei monta litraa ole.
Eli männät sulaa liian laihan /kuuman palotapahtuman seurauksena.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Tuossa on luultavasti joku "räätälöity" lastu, ohjelmassa mm. anti-lag. Sehän tuossa nyt vaan ihmetyttää kun kuvittelin seoksen menevän entistä rikkaammaksi, vaan ei...jouni kirjoitti:No minulla oli juuri nuo sinun suuttimet 4x4 cossussa + GGR "stg2" lastu (vihreille+3bar map) + 3bar map ja toimi niinkuin pitääkin. Sinulla voi olla nyt kiinni ns. stg1 lastu, eli tarkoitettu vakiosuuttimille ja -mapille.
Eli sanoisin, että noille suuttimille sopiva lastu ja 3bar map ostoon kipin kapin![]()
Minulla olisi edullisesti kaupan yksi GGR stg2 lastu 4x4 sierra cossun L8 kattimallin ecuun, mutta ei taida käydä esco cossun ecuun, jos en ihan väärin muista.
Edit: En suuremmin tuota suuttimia kokeillessa vedätelly, seoksia vaan kattelin.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Siis kun on oikeet palikat niin kyllä se käy lambda ykkösellä tyhjäkäyntiä. Melkein sama minkä kokoset suuttimet on P8 ecussa, kyl sen pitäis pystyä säätämään kunhan vaan on kunnon lastu. Mullakin oli joku hämärä lastu, niin sillä oli yläpää vähän laihalla ja tyhjäkäynti oli taas rikkaalla. Melkein kannattaa hommata joku tunnetun valmistajan lastu niin ei tartte arpoa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ilmeisesti ei ole kuitenkaan tarpeeksi lähellä?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Onks sulla normaali vai laajakaista lambda?tony the tiger kirjoitti:Tuossa on luultavasti joku "räätälöity" lastu, ohjelmassa mm. anti-lag. Sehän tuossa nyt vaan ihmetyttää kun kuvittelin seoksen menevän entistä rikkaammaksi, vaan ei...
Edit: En suuremmin tuota suuttimia kokeillessa vedätelly, seoksia vaan kattelin.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Suuttimien vaihdosta
Siis sä vaihdoit pelkästään uudet (isommat?) suuttimet ja sen jälkeen se rupes käymään laihemmalla?tony the tiger kirjoitti:Eilen sovittelin cossuun boschin vihreet paikoilleen. Olin siinä luulossa että tyhjäkäynti huononee kun vaihtaa isommat suuttimet ja käy rikkaammalla. No, tyhjäkäynti huononi, mutta seokset ei rikastunu vaan meni tosi laihalle. Veto hävis siihen tapaan ettei liikkeelle päässy kunnolla, piti siis vaihtaa entiset suuttimet takaisin. Olenkos mää nyt ymmärtäny jotain väärin vai mistä on kyse?
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
3 barin mappi löytyy, sitäkin tuossa suuttimien kanssa kokeilin. Molemmat paikoillaan en käyny ajamassa, ei enää kierrokset noussu ollenkaan, meni vielä paljon laihemmalle.
Laajakaista lambda on.
Ja kyllä, pelkällä suuttimien vaihdollakin meni laihalle, lambda oli yli 1,25, eikä tippunut alle 1,15 ajaessa. Kokeilu 3 barin mapin kanssa vei lambdan yli vielä paljon korkeemmalle.
Edit: Tarkoitus on lähtee talvilomalla teettämään lastu, saa kertoo omia kokemuksia ja suositella paikkoja.
Laajakaista lambda on.
Ja kyllä, pelkällä suuttimien vaihdollakin meni laihalle, lambda oli yli 1,25, eikä tippunut alle 1,15 ajaessa. Kokeilu 3 barin mapin kanssa vei lambdan yli vielä paljon korkeemmalle.
Edit: Tarkoitus on lähtee talvilomalla teettämään lastu, saa kertoo omia kokemuksia ja suositella paikkoja.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Kyllä tarttis myös lastu vaihtaa "vihreille" suuttimille tarkoitettuun. Ei varmasti toimi vakio suuttimille tehdyllä lastulla..tony the tiger kirjoitti:3 barin mappi löytyy, sitäkin tuossa suuttimien kanssa kokeilin. Molemmat paikoillaan en käyny ajamassa, ei enää kierrokset noussu ollenkaan, meni vielä paljon laihemmalle.
Laajakaista lambda on.
Ja kyllä, pelkällä suuttimien vaihdollakin meni laihalle, lambda oli yli 1,25, eikä tippunut alle 1,15 ajaessa. Kokeilu 3 barin mapin kanssa vei lambdan yli vielä paljon korkeemmalle.
Edit: Tarkoitus on lähtee talvilomalla teettämään lastu, saa kertoo omia kokemuksia ja suositella paikkoja.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Paljonko sulla on bensanpaineet?tony the tiger kirjoitti:3 barin mappi löytyy, sitäkin tuossa suuttimien kanssa kokeilin. Molemmat paikoillaan en käyny ajamassa, ei enää kierrokset noussu ollenkaan, meni vielä paljon laihemmalle.
Laajakaista lambda on.
Ja kyllä, pelkällä suuttimien vaihdollakin meni laihalle, lambda oli yli 1,25, eikä tippunut alle 1,15 ajaessa. Kokeilu 3 barin mapin kanssa vei lambdan yli vielä paljon korkeemmalle.
Edit: Tarkoitus on lähtee talvilomalla teettämään lastu, saa kertoo omia kokemuksia ja suositella paikkoja.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Mahtaakohan suomessa olla muita lastun tekijöitä kuin Karala ja mulla on semmonen olo ettei Karalakaan tee P8 ecuun lastua. Tosin voin olla väärässätony the tiger kirjoitti:Edit: Tarkoitus on lähtee talvilomalla teettämään lastu, saa kertoo omia kokemuksia ja suositella paikkoja.

-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Niihin en oo koskenu, eli luulisin et vakio paineet.siipicossu kirjoitti:Paljonko sulla on bensanpaineet?
P8 ecuun valmiitakin lastuja tuntuu Suomesta löytyvän huonosti (tai sit en oo osannu ettii). Muukkoselta löytyy pari vaihtoehtoo mut molemmat melko kalliita.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Itse asiasta sen enempää tiedä, mut tuo kun käytiin hakemassa bsdg:ltä, niin siellä se heppu sanoi et oli tarkastanu et on oikee ecu paikoillaan kun makarooneilla on kuulemma tapana vaihdella 2wd:een ecuja noihin.Jake kirjoitti:Ei .jouni kirjoitti:Onko P8 ecun vaihtamiselle L8 kat boxiin mitään estettä?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Joo niinhän se on.Jake kirjoitti:siipicossu: Bensanpaineita ei juurikaan voi säätää ellei ole jälkeenpäin asennettu säädettävää säädintä . Aina jotain kikkailuja voi tehdä mutta ei kovin mielellään .jouni kirjoitti:Onko P8 ecun vaihtamiselle L8 kat boxiin mitään estettä?
Aina ei tule nuo mieleen kun takavetoisissa on helppo säätää.
Vaikka itselläkin on Esco Cossun bensatukki hyllyssä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Jatketaas tähän samaan. Tuosta laajakaista lambdan ohjaimesta kun saa simuloidun analogisignaalin ulos, meinasin siitä ottaa eculle tiedon kun tuo oma lambda on kuollut(?). Olenkos päätellyt oikein kun tulin siihen tulokseen että boksin päässä lambdan signaali johtimen väri olisi mustavalkoinen? Toinen asia; cossussakin varmaan moottorijarrutuksessa tulisi katketa bensan syöttö ja se tapahtuu kaasuläpän asentotunnistimen tiedolla, vai jollain muulla?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku