Ajo kokemusta lukkoperällä...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 18:42:20 2004
- Paikkakunta: Ikaalinen
Ajo kokemusta lukkoperällä...
Eli kertokaa joilla on lukkoperä mutta ei nelivetoa autossaan millainen on ajaa talvikelillä jäisillä ja mutkaisilla teillä...
Helpottaako jäisellä tiellä menoa vai tuoko jotain haitta puolia???
Helpottaako jäisellä tiellä menoa vai tuoko jotain haitta puolia???
Per aspera ad astra!!!
#647
#647
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Aivan, antaa varmuutta siihen et lähtee kaasulla luistoon silloin kun haluaa, vaikka sierra on siinä aika varma muutenkin. Ja estää voimakkaammissa äkkitilanteita, esim kostealla poljet menemään lukottomalla, sutii yhdellä, ottaa yhtäkkiä toisen mukaan-> sillon mentiin yleensä leveeseen sladiin mitä ei ole suunniteltu.J kirjoitti:Käyttäytyy paljon paremmin kuin lukoton.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Ainakin cossun 2wd on talvella ihan eri planeetalta kun toi mun lukoton dokki. Liikkeelle lähdössä pito paljon parempi ja sladit ja suoralla sudittelut paljon rennommin hallittavat. Ei vetele sivulle yhtä hanakasti,ellei halua. Useesti kyl haluttaa
toi mun dokki etenee poikittain suoralla tiellä koko ajan ,jos vaan on liukas ja sutii tyhjää.
Ja asfaltilla kaarteessa sladittelu on vähemmän äkkinäistä lukollisella,varmaan cossun isommat tehotkin auttaa kyllä siinä. Ei tule sellaista yht'äkkistä pitoa kuin heikkotehosemmalla takatuuparilla.

toi mun dokki etenee poikittain suoralla tiellä koko ajan ,jos vaan on liukas ja sutii tyhjää.
Ja asfaltilla kaarteessa sladittelu on vähemmän äkkinäistä lukollisella,varmaan cossun isommat tehotkin auttaa kyllä siinä. Ei tule sellaista yht'äkkistä pitoa kuin heikkotehosemmalla takatuuparilla.
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Ylläpitäjä
Eilen otin tallista lukottoman automaatilla olevan takavetoisen jonkunlaisilla nastarenkailla tallista ja laitoin tilalle lukollisen Nokian NRV:llä ja manuaalilla. Tallista tallin viereen ja päinvastoin, tallin edustalla noin metrin enemmän tilaa kuin pidemmän auton mitta. Tallin edusta raidallisesti peilijäässä, eli jäässä ne kohdat, missä on ajettu tallitieltä pois. Aika kauheata oli tuon automaattilukottoman kanssa, sutii ja sitten nappaa ja mennään ja taas jää kiinni ja alkaa kääntymään poikittain. Kitka"lukolla" ja 225 leveillä suvikumeilla ei juurikaan jäätä huomannut.
Kyllähän se ennustettavuus on se lukollisen hyvä puoli, aina lähtee. Johonkin suuntaan
Kyllähän se ennustettavuus on se lukollisen hyvä puoli, aina lähtee. Johonkin suuntaan

Viimeksi muokannut Arto65FB, Ti Tammikuu 24. 15:04:56 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
kemppi:m_pajula kirjoitti:mites kemppilukko vs lukoton? hyvät ja huonot puolet??
+halpa
+pitää varmasti
-laiton
-hirmu rasitus vetareille ja perän puslille
-kokeileppa käännellä asvaltilla tiukkoja käänöksiä, varmasti rupee k****imään.
-syö renkaat nopeammin
-jne...
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
laiton..hmm, kellähän ei ois mitään laitonta autossaan..
hirmu rasitus vetareille ja perän puslille.. onneks noita escon sakuperiä riittää..
kokeileppa käännellä asvaltilla tiukkoja käänöksiä, varmasti rupee k****imään. no kaikkeen tottuu
syö renkaat nopeammin.. mulla 13" kaposet renkaat joten eipä haittaa..
eli ei siis mitään kovin suurta estettä heittää kemppi lukollistä paikalleen..

hirmu rasitus vetareille ja perän puslille.. onneks noita escon sakuperiä riittää..
kokeileppa käännellä asvaltilla tiukkoja käänöksiä, varmasti rupee k****imään. no kaikkeen tottuu

syö renkaat nopeammin.. mulla 13" kaposet renkaat joten eipä haittaa..
eli ei siis mitään kovin suurta estettä heittää kemppi lukollistä paikalleen..

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Voi insinööri jättää leiman lyömättä papereihin kun jarruja alkaa mittailemaan kemppi lukon kanssa.ylimark kirjoitti:Olematon situttaispito. Todella vittumainen ajaa, en suosittele!m_pajula kirjoitti:mites kemppilukko vs lukoton? hyvät ja huonot puolet??
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No niin kauan kaikki on kaikki hyvin kun takapyörillä ei ole pyörimisnopeuseroja.m_pajula kirjoitti:minkäslainen tollanen kemppi lukko sit on jos ajaa vähä pitempää matkaa maantiellä?
Heti kun tulee pyörimisnopeuseroa, alkaa ongelmat.
Miksikähän tasauspyörästö on noihin kehitetty?
Tuo kemppi on kyllä vihonviimeinen ratkaisu jos mikään muu ei ole enää mahdollista.
Kempin ymmärrän jos on pakko saada auto liikkumaan eikä ole mahdollisuutta laittaa kunnossaolevaa perää autoon mutta silloinkin kemppi vain hyvin tilapäiskäyttöön.
Jos lukkoa kaipaa niin sitten pitää ostaa se oikea lukko..
Viimeksi muokannut ukormi, Pe Tammikuu 20. 11:39:32 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Tästä kemppilukosta oli aikoinaan hauska tapaus tässä paikalliskonttorissa kun jarrudynis näytti aivan erilukemia vaikka oli hitsilukko. No jos insinööri sanoo että takajarruissa on reilusti heittoa mutta kelpaa, niin eipä siinä kannata huomauttaa että "sekä sun mittareissa"
Kyllä kemppilukolla on joskus ajeltu ja hyvin toimii kunhan risteykset ja ysikympit ajaa hieman rajummin, vetaritkin pääsee reilulla kaasulla helpommalla, ja menee siis hyvin suoraan mutta käännöksissä aliohjaa.
Kyseinen lukkohan on selkee jokkis/peltoautoviritys. Kiihdytyksessä käytetään "spoolia" joka on myös 100% lukko mutta tasauspyörästö korvattu teräsholkilla, ei mitään miggiliimoja.

Kyllä kemppilukolla on joskus ajeltu ja hyvin toimii kunhan risteykset ja ysikympit ajaa hieman rajummin, vetaritkin pääsee reilulla kaasulla helpommalla, ja menee siis hyvin suoraan mutta käännöksissä aliohjaa.
Kyseinen lukkohan on selkee jokkis/peltoautoviritys. Kiihdytyksessä käytetään "spoolia" joka on myös 100% lukko mutta tasauspyörästö korvattu teräsholkilla, ei mitään miggiliimoja.
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Joo, ehkei kuitenkaan kannata alkaa lankaa / puikkoa sinne rattaisiin sulattelemaan. Joskus nassikkana tuikin Chevy Pick-upin murikan lukkoon, kun alkuperäinen ratashässäkkä ei isolohkon selkäsaunaa kestänyt ja intin tuloilla ei ollu sillä hetkellä vauhtiputkaan asiaa. Kaljatölkin paksuiset vetarit kyllä kesti ja kevyellä polkasulla kääntyi suht pienessä tilassa...ukormi kirjoitti:Tuo kemppi on kyllä vihonviimeinen ratkaisu jos mikään muu ei ole enää mahdollista.
Kempin ymmärrän jos on pakko saada auto liikkumaan eikä ole mahdollisuutta laittaa kunnossaolevaa perää autoon mutta silloinkin kemppi vain hyvin tilapaäiskäyttöön.

-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Mikkelissäkin on joskus vastaavanlaisesti konttorilla käynytSHR kirjoitti:Tästä kemppilukosta oli aikoinaan hauska tapaus tässä paikalliskonttorissa kun jarrudynis näytti aivan erilukemia vaikka oli hitsilukko. No jos insinööri sanoo että takajarruissa on reilusti heittoa mutta kelpaa, niin eipä siinä kannata huomauttaa että "sekä sun mittareissa"![]()
Kyllä kemppilukolla on joskus ajeltu ja hyvin toimii kunhan risteykset ja ysikympit ajaa hieman rajummin, vetaritkin pääsee reilulla kaasulla helpommalla, ja menee siis hyvin suoraan mutta käännöksissä aliohjaa.
Kyseinen lukkohan on selkee jokkis/peltoautoviritys. Kiihdytyksessä käytetään "spoolia" joka on myös 100% lukko mutta tasauspyörästö korvattu teräsholkilla, ei mitään miggiliimoja.

Mutta muuten tuosta tekstistä ei voi sanoa muuta kuin:
Tämä on totuus hitsilukoista.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.