Putkistot Sierraan

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

karjala
Ylläpitäjä

Putkistot Sierraan

Viesti Kirjoittaja karjala » To Tammikuu 19. 18:50:36 2006

onkos porukoilla millasii putkistoja OHC sierroissa?? oon kattonu noita marteliuksen ja simonsin putkia.. onko esim tollasesta marteliuksen sestistä mihinkää jossa ois 2.5" putkisto ja sille sitte suoraa käyvä pakosarja?? suoraa siis vakioputkiston ja pakosarjan tilalle laittasin...

viirut
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja viirut » To Tammikuu 19. 20:49:18 2006

minulla on oharissa liitetty omaan lähtöputkeen hitsaamalla martelius. ottaa tehopiikin tossa 3500-4000kierroksen välillä
Viimeksi muokannut viirut, Ma Tammikuu 23. 8:40:15 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Tammikuu 19. 21:39:04 2006

no kyllä sillä marteliuksella saa ääntä ainakin..peltisarja + 2" putkisto..

edit: vai olisko se 2.5"..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » To Tammikuu 19. 22:01:35 2006

Mulla oli joskus sillon teininä (vuos sitte) Sierrassa Marteliuksen peltisatsi ja oisko ollu 2.5" putkisto.
Kyllä siitä komee ääni lähti. Ei nyt tähän hätään mitään huonoakaan tuu mieleen siitä.
Mondeo STW mk3

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

putkea.

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Tammikuu 19. 23:44:38 2006

Juu onhan se mukava ajella kun on hiemän möreät sävelet :D

moni miettii et ostaisko simonssin vai marteliuksen mut vastaus on
tämä simons Tekee marteliukselle nykyään putket ym.. Fakta

omassa on jonku sortin piippu myös laitettu entisen omistajan toimesta kylläkin...
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » To Tammikuu 19. 23:53:45 2006

Vanhassa sierrassani oli 2,5" martelius + peltisatsi ja ite tykkäsin äänistä.. Nyt tilasin tohon sierraan jonkun 2,5" tuumasen ja peltisatsin mitkä makso yhteensä 350e merkkiä en muista .. saa nähä millaset tulee ku on noin halpa :roll:
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Pe Tammikuu 20. 9:14:51 2006

Häh ei se kannata ostaa tekee ite :D mullakin on toisessa 2.5" rosteri putkisto ja parit vapaavirtaus änkät välissä ja peltisatsi (sillon kun oli viellä vapari) oli ihan kivat höpinät :lol:
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Pe Tammikuu 20. 10:57:23 2006

Kyllä jos laittaa 2,5" putkiston parilla vapari vaimentajalla on varmasti mukava ajaa matkaa "basso laatikossa" :evil:
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Pe Tammikuu 20. 12:25:51 2006

Turbiini kirjoitti:Kyllä jos laittaa 2,5" putkiston parilla vapari vaimentajalla on varmasti mukava ajaa matkaa "basso laatikossa" :evil:
Riippuupi vähän vaimentimista ja siitä kuinka paljon kehtaa tuoda putkenpäätä ulos korilinjasta. Mutta se on totta, jos ihan hiljaisen haluaa, niin pitää unohtaa vapaavirtausputket.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » Pe Tammikuu 20. 12:57:31 2006

Turbiini kirjoitti:Kyllä jos laittaa 2,5" putkiston parilla vapari vaimentajalla on varmasti mukava ajaa matkaa "basso laatikossa" :evil:
Kaveri sai simonssin putkistossa semmosen suppilon sinne putken päähän ettei ääni kuuluis nii paljoo matka-ajossa :lol: :lol:
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

kai
Viestit: 547
Liittynyt: To Lokakuu 2. 13:11:12 2003
Paikkakunta: Hirvikylä, Lapua

Viesti Kirjoittaja kai » Pe Tammikuu 20. 13:06:30 2006

viirut kirjoitti:minulla on oharissa liitetty omaan lähtöputkeen hitsaamalla martelius. ottaa tehopiikin tossa 3500-4000kierroksen välillä
kuin myös..
E: tosin ei hitsaamalla..tehtiin liitosputki.
Audi A3 8P 2.0tdi -04
Escort mk2 RS2000 -76 r.SS

teemu26
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Syyskuu 12. 0:39:12 2005
Paikkakunta: Lemi / Helsinki

Viesti Kirjoittaja teemu26 » Pe Tammikuu 20. 22:25:16 2006

Ittel oli iS:ssä marteliuksen peltisarja ja 2"ruostumatonputkisto sillä "syklikammiolla" vai mikä nyt viralliselta nimeltä onkaan..
Melu oli sitä luokkaa ja ainakin taajuudeltaan sellainen rosterisen kova
että takapönttö vaihtui ensimmäisen päivän jälkee vakioon..
Eihän niillä ole halkaisiassakaan paljon eroa ja kaasu on jo sen verran kylmempää siellä putken loppupäässä..
Tuloksena just sopivan "murakat" äänet kuormitettaessa, muuten sopivat/
tavalliset :)

karjala
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja karjala » Su Tammikuu 22. 21:25:07 2006

hahah.. eli toisin sanoen, tollasta settii ei uutena kannata ostaa, ellei oo liikaa rahaa...
jooh, eli ois musta ainaki iha mukava ajaa sellasilla äänillä et matkaaki kehtaa ajaa, mut ku polkasee ni murahtas vähä äkäsemmän olosesti.. pitänee kattoo kuinka sitä lähtee etenemää..

lisää kommenttia ja kokemuksia kaivattas.. :)

speedi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja speedi » Su Tammikuu 22. 21:47:02 2006

Omassa autossa Marteliuksen 2,5" putkisto alusta loppuun kahella vaimentimella, ja joku ihmeen suoravirtauskatti piti laittaa ku vakio oli tuuman liian pieni... En muista mitä tuli hommalle hintaa. Polkasee vähän nii kyllä putki soi mut normaaliajossa ei oo vielä häirinny.

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marja » Su Tammikuu 22. 21:51:21 2006

Tuskin vakiokoneeseen kannattaa mitään 2,5" viriputkea sijoittaa. Jos haluaa ääntä lisää, niin vaimentajia poistamalla /vaihtamalla saa meteliä edukkaasti.
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

speedi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja speedi » Ma Tammikuu 23. 7:57:14 2006

Marja kirjoitti:Tuskin vakiokoneeseen kannattaa mitään 2,5" viriputkea sijoittaa. Jos haluaa ääntä lisää, niin vaimentajia poistamalla /vaihtamalla saa meteliä edukkaasti.
Ei niin, jos täysin vakio on :wink:

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Tammikuu 23. 14:12:12 2006

Noita Simonsseja ei paljoa voi vaimentimiksi sanoa... Äänen vahvistimia ne minusta enemmänkin on. Itse kun tekee vastaavanlaisen vaimentimen niin vaimennusteho on aivan toista luokkaa...

Enemmänkin minusta kannattaa sijoittaa peltipakosarjaan kuin johonkin 2,5" putkistoon. Sen peltisarjan perään voi ihan hyvin tällätä vakioputkiston, ja jos meteliä haluaa lisää niin sitten muokkaamaan viimeistä vaimenninta...

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Tammikuu 23. 16:27:30 2006

Mulla oli tästä kerran jo aihe pystyssä, mutta suositelkaas nyt sitten jotain hyvää vaimenninta? Vaatimuksina mahdollisimman matala korkeudeltaan, 2" sisään-ulos ja pituuskin saisi olla maksimissaan jotain 30-35cm luokkaa. Onko ne Simonssit muka niin huonoja vaimentimia? Painaa ne ainakin paljon enempi mitä Cherry Bombit.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Mestari
Viestit: 180
Liittynyt: Ti Toukokuu 6. 14:44:20 2003
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mestari » Ma Tammikuu 23. 18:08:04 2006

MouTine kirjoitti:Mulla oli tästä kerran jo aihe pystyssä, mutta suositelkaas nyt sitten jotain hyvää vaimenninta? Vaatimuksina mahdollisimman matala korkeudeltaan, 2" sisään-ulos ja pituuskin saisi olla maksimissaan jotain 30-35cm luokkaa. Onko ne Simonssit muka niin huonoja vaimentimia? Painaa ne ainakin paljon enempi mitä Cherry Bombit.
Mulla on tuossa taunuksessa 2,5" rööri kahdella simonsin n. 30cm pitkällä soikealla vaimentimella. Sillon ku ei vielä ollu lahonnu seulaksi nii oli tosi hiljanen ja sivistyyneenki kuulonen jopa :D. Eli siinä ainaki hoiti hommansa hyvin nuo simonssit.

Nii ja onhan tuossa volvossaki 2,5" putki mutta vaan yhellä simonssilla ihan putken takaosassa, se kyllä kajahtaa kiihytettäessä ihan kunnolla. Mutta normaaliajossa semmoset mukavan matalat murinat.

Ainiin, noissa molemmissa on tosiaan putken alkuosassakin semmonen öljyjäähdytteinen "vaimennin" :wink:
Voima tuo vikaa?
Taunus '77 "Turpotaneli", myyty
17M 2000S '69
Cortina '69 (ikuisuusrojekti)
Pösö 306 Diesel (talviajoneuvo, luovutettu eteenpäin)
Skoda Octavia Combi 1.9TDI -98 (2-paikkainen veronkiertovaunu, 115hp ;))

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Tammikuu 23. 22:41:21 2006

Mestari kirjoitti: Ainiin, noissa molemmissa on tosiaan putken alkuosassakin semmonen öljyjäähdytteinen "vaimennin" :wink:
No niin... Se tekee jo niin paljon, ettei ole vertailukelpoisia keskenään.

Suunnitelmissa on tehdä putkisto jossa on heti alastulo-putkien jälkeen Simonssin 400mm huilu-vaimentimet, sen jälkeen laatikon takana käyvät yhdessä ja erkanevat heti (X-crossflow) ja juuri ennen taka-akselia nuo perinteiset Simonssin 30cm vaimentimet molemmin puolin ja siitä loppu ätkä hoidetaan auton omilla alkuperäisillä putkilla joissa jotkut onnettomat pienet läpivirtaus vaimentimet. Tiedä sitten onko riittävät...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jantte
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Syyskuu 7. 13:28:54 2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jantte » Ma Tammikuu 30. 9:27:32 2006

-92 dokki sierraan tarttis putkistoa väsätä... paikalla on nyt marteliuksen peltipakosarja, tallin nurkassa tyhjäkatti mutta tarttis loppu putkistokin ostaa.
marteliuksesta olen kuullu vaan hyvää mutta nyt törmäsin http://www.a-alt-avgassystem.fi/ olevaan rosteriseen katista taaksepäin putkeen... onko kokemuksia tuosta rosterisesta??? vai mitä mieltä olette martelius vai tuo rosterinen???

edit: niin ja onko toi kannattavaa laittaa tyhjennetty katti vai ostaa tuollainen esim marteliuksen tyhjä malli???
#1251
kesä-auto -76 Chevrolet Corvette 350CiD
talvi-auto -89 BMW e30 316i Turbo :D

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Tammikuu 30. 11:20:52 2006

Jantte kirjoitti:-92 dokki sierraan tarttis putkistoa väsätä... paikalla on nyt marteliuksen peltipakosarja, tallin nurkassa tyhjäkatti mutta tarttis loppu putkistokin ostaa.
marteliuksesta olen kuullu vaan hyvää mutta nyt törmäsin http://www.a-alt-avgassystem.fi/ olevaan rosteriseen katista taaksepäin putkeen... onko kokemuksia tuosta rosterisesta??? vai mitä mieltä olette martelius vai tuo rosterinen???

edit: niin ja onko toi kannattavaa laittaa tyhjennetty katti vai ostaa tuollainen esim marteliuksen tyhjä malli???
Taitaa toi rosterinen olla vakiokokoinen..?Jos se on isompi ränni niin ottaisin mielummin sen ku marteliuksen. Mut soittamallahan se selviää.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ma Tammikuu 30. 12:43:05 2006

Onkos kukaan ostanut Motonetin tms. valmista mallikohtaista putkistoa Sierraan? Ei kai ne ole pahasti alkuperäistä huonompia?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Tammikuu 30. 13:17:48 2006

Arto65FB kirjoitti:Onkos kukaan ostanut Motonetin tms. valmista mallikohtaista putkistoa Sierraan? Ei kai ne ole pahasti alkuperäistä huonompia?
Ensimmäiseen sierraan ostin semmosen. Ei kai se nyt mikää huonokaan ollut. Samanlainen pilli se on ku alkuperäinen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vastaa Viestiin