EEC-V ja ajonesto+man/E4OD

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

EEC-V ja ajonesto+man/E4OD

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Tammikuu 22. 12:00:39 2006

Onko EEC-V boxissa ensimmäisistä versioista alkaen ajonesto joka vaatii auton alkuperäisen mittariston toimiakseen vai onko se ainoastaan n.2000 ja uudemmissa?
Viimeksi muokannut cosworthman, Pe Tammikuu 27. 17:04:00 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#350

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Tammikuu 22. 13:19:14 2006

Mielestäni on kaikissa EEC-V ECU:ssa. On ainakin jo paljon vanhemissa kuin tuo 2000-vuosiluku. Vanhoissa Montsikoissa jo. Ei tarvi mittaristoa, vaan virtalukon(ympärystän) jossa tuo tunnistin joka tunnistaa avaimessa olevan kiteen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Tammikuu 22. 13:40:02 2006

MouTine kirjoitti:Mielestäni on kaikissa EEC-V ECU:ssa. On ainakin jo paljon vanhemissa kuin tuo 2000-vuosiluku. Vanhoissa Montsikoissa jo. Ei tarvi mittaristoa, vaan virtalukon(ympärystän) jossa tuo tunnistin joka tunnistaa avaimessa olevan kiteen.
Onko se kide kiinni johtosarjassa vai virtalukossa?
#350

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Su Tammikuu 22. 14:45:14 2006

Avaimessa. Modattu avaimen sisään ei vaihdettavissa. Uusi avain ohjelmoitava ajonestolaitteen kanssa yhteen sopivaksi.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Tammikuu 22. 14:56:37 2006

Eli se ajoneston siru ei ole boxissa? Jos alkuperäistä virtalukkoa ei ole eikä tota ajonestoa laita käyttöön niin vehkeen saa tulille? Mulle on tulossa tohon F-250:een jenkeistä tuotu motti johtosarjoineen ja boxeineen.Siinä ei vaan ole virtalukkoa eikä mittaristoa mukana..
#350

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Tammikuu 22. 17:20:20 2006

cosworthman kirjoitti:Eli se ajoneston siru ei ole boxissa? Jos alkuperäistä virtalukkoa ei ole eikä tota ajonestoa laita käyttöön niin vehkeen saa tulille? Mulle on tulossa tohon F-250:een jenkeistä tuotu motti johtosarjoineen ja boxeineen.Siinä ei vaan ole virtalukkoa eikä mittaristoa mukana..
Onko motti samanlainen kuin mikä autossa? Ei kai se tarvi uutta johtosarjaa. Onko siinä alkuperäisessä PATS:ia?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Tammikuu 22. 20:11:47 2006

MouTine kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:Eli se ajoneston siru ei ole boxissa? Jos alkuperäistä virtalukkoa ei ole eikä tota ajonestoa laita käyttöön niin vehkeen saa tulille? Mulle on tulossa tohon F-250:een jenkeistä tuotu motti johtosarjoineen ja boxeineen.Siinä ei vaan ole virtalukkoa eikä mittaristoa mukana..
Onko motti samanlainen kuin mikä autossa? Ei kai se tarvi uutta johtosarjaa. Onko siinä alkuperäisessä PATS:ia?
No sehän täs on ku motti on erilainen ku entinen.. Toi alkuperäinen on esikammiodiesel ja tää uus on suorasuihku. Suuttimia ohjaa Injector drive module IDM jota ohjaa EEC-V Johtosarjat on erilaiset ainakin konehuoneessa. Eli se just kiinnostaa et mitä tuo uus boxi vaatii toimiakseen.. Alunperin autossa ei ole PATS:ia.
#350

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Tammikuu 22. 22:07:43 2006

Ahaa... Eli tarvit juur ne moottorin oman johtosarjan, ECU:n ja lisäksi huoltoavaimen jolla opetat muut avaimet systeemiin. Ja tietenkin sen virtalukon ympärille tunnistimen.

Mutta... Nämä kaikki mun antamat tiedot perustuu ihan Fordilla töissä ollessani opittuihin juttuihin euro-Fordien osalta. Varmistu nyt onko tulevassa tekniikka paketissa ollenkaan PATS:ia. Tarkemmin voisi Kivitilan USA-puoli osata sanoa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Tammikuu 23. 17:28:47 2006

MouTine kirjoitti:Ahaa... Eli tarvit juur ne moottorin oman johtosarjan, ECU:n ja lisäksi huoltoavaimen jolla opetat muut avaimet systeemiin. Ja tietenkin sen virtalukon ympärille tunnistimen.

Mutta... Nämä kaikki mun antamat tiedot perustuu ihan Fordilla töissä ollessani opittuihin juttuihin euro-Fordien osalta. Varmistu nyt onko tulevassa tekniikka paketissa ollenkaan PATS:ia. Tarkemmin voisi Kivitilan USA-puoli osata sanoa.
Joo pitää kilauttaa sinne, mut EEC-V moottorin ohjaus ja PATS on mun käsittääkseni sama systeemi euro- sekä USA- voorteissa. Jos tossa uudessa ei ole patsia niin sillonhan se ei tarvii muuta kun piuhat kiinni ja mopo käyntiin :D tänään pääsen tutkimaan johtosarjoja..
#350

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Tammikuu 23. 17:41:29 2006

Luulis että kaikissa EEC-V:ssa olisi PATS kun viimeisissä EEC-IV malleissakin on.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ma Tammikuu 23. 18:27:13 2006

TIS:n mukaan PATS löytyy eurofordeista about -95 alkaen. Luulisi jenkeissä tulleen samoihin aikoihin, ainakin 2000 mallissa se melko varmasti on.
Tuommoinen purkki tulee virtalukon ympärille. Liittimeen tulee 5 (vai 4?) ohutta johtoa ja liitin on semmoinen matala ja pieni riviliitin, vähän niinkuin tietokoneen verkkopiuha.

Master-avainta ei tarvita, riittä että on ns käyttöavain, Ford-liike kyllä koodaa uudet kunhan viet auton ajamalla paikan päälle. Makso ~80 kun viime keväänä tehtiin Cortinaan 2 käyttö ja 1 master-avain.

edit. Galaxyssä ja Maverick:ssä on näköjään hiukan erimalliset silmukat periaate kuitenkin sama.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Tammikuu 23. 21:02:35 2006

Eipä tossa johtosarjassa ole ainakaan mukana PATS-pötikkää. Jokin 7kpl nippu johtoja oli katkottu, värit pu/ke, or, pu/mu, vi/mu, si/va, ru/va, si/or vieressä pitkulainen liitin jonka luulisin olevan virtalukon pohjalle. Pitää viel käydä autolta kattomassa että millanen liitin siellä virtalukolla on. Eli jos noi katkotut piuhat on menneet patsille, niin onko se mahdollista jättää pois ja miten toi vaikuttaa moottorinohjauksen toimintaan? Ja jos EEC-boxi vaatii patsin niin onkohan mahdollista liittää jonkin toisen voortin patsi noihin piuhoihin ja boxi "huolis" sen. motti on purettu jenkeissä vakuutusyhtiön lunastamasta autosta n. 10v sitten ja tullut suomeen täydellisenä johtosarjoineen ja boxeineen eli alkuperäistä virtalukkoa mahdollisine patseineen on mahdoton saada.
#350

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Tammikuu 23. 22:32:19 2006

PATS on yhteisnimitys, mutta toteuttamistapoja on ainakin kolme. Erillinen boksi, ECU:n integroitu sekä erillisellä kaukolukituksella varustettu. PATS:n piuhoitus on kasa ohuita mustia piuhoja, jotka kulkevat erillisen liittimen kautta lukijalle.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Tammikuu 27. 16:53:20 2006

Eipä tuosta johtosarjasta löytynyt mustia johtoja eikä sellasta liitintä mikä viittais PATSiin. Eli näyttäis siltä et sitä ei ole tuossa uudessa paketissa. Irrottelin eilen johtosarjoja ja hämmästyin kun löyty EEC-IV boxi, toi vanha kone on kuitenkin mekaanisella pumpulla.
#350

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Tammikuu 27. 17:04:58 2006

Onko muuten Boxi erilainen manuaalin ja tomaattilootan kanssa?
Tän mun boxin liittimessä seisoo: SOD4, EEC-V DPC-203, F5TF-12A650-BTE
#350

Vastaa Viestiin