Sierra käy päin per...

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Sierra käy päin per...

Viesti Kirjoittaja janneke » La Tammikuu 21. 16:51:33 2006

Elikkä tein kansi rempan tuohon.. Mikähän on pielessä? Harmittaa vaan helvetusti kun yritti saada sen nopeesti taas tien päälle ja loppu tulos on sitten tuo :cry: Yrittäkää antaa vinkkejä jos jollain on vastaavaa ollu.. eli tuossa pikku video http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/Sierra.mpg

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » La Tammikuu 21. 17:20:03 2006

Onko Jako ja sytytysjärjestys varmasti oikein? Jos olet laittanut jaon kiilahihnapyörän merkkien mukaan, tarkista että yläkuolokohdan merkki on oikeassa kohdassa.

Mulla oli yhdessä kiilahihnapyörässä yläkuolokohdan merkki väärässä kohdassa, mistälie pyörä ollut peräisin. Kävi just samalla tavalla.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Su Tammikuu 22. 17:43:05 2006

tuota tuota.. milläs mä sen tietää saan? kun merkit on kohdallaan.. siis niinku sen peltilevyn mukaan mikä tulee siihen hihnapyörän taakse. ykkösessä on molemmat ainaki kiinni. mistä saan tietää että nokka on kans oikeessa asennossa. Nii joo ja autohan on siis 86 vuoden 2.0i sierra.

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/sierranokka.jpg Eli nokka on noin.
Viimeksi muokannut janneke, Su Tammikuu 22. 18:12:47 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Tammikuu 22. 17:59:13 2006

ihanku kävis kolmella

-
tulpat
johdot
venasäätö
suutin liitin irti
suutin jumissa
virranajaka 108 astetta pielessä ja kipinä menee pyörijän muovia pitkin
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Su Tammikuu 22. 19:07:41 2006

TuunaavaAmis kirjoitti:tuota tuota.. milläs mä sen tietää saan? kun merkit on kohdallaan.. siis niinku sen peltilevyn mukaan mikä tulee siihen hihnapyörän taakse. ykkösessä on molemmat ainaki kiinni. mistä saan tietää että nokka on kans oikeessa asennossa. Nii joo ja autohan on siis 86 vuoden 2.0i sierra.

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/sierranokka.jpg Eli nokka on noin.
Kuulostaa että käy kolmella, mittaa johdot että ok, jos joku näyttää nollaa ohmeja niin uutta tilalle. Syttöjärjestys myös tarkistus, tulppa sökö. Ilmeisesti ajoitus kohdallaan jos merkit ok , kun ykkönen ylhäällä.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Tammikuu 22. 19:48:41 2006

kekkonen68 kirjoitti: Kuulostaa että käy kolmella, mittaa johdot että ok, jos joku näyttää nollaa ohmeja niin uutta tilalle. Syttöjärjestys myös tarkistus, tulppa sökö. Ilmeisesti ajoitus kohdallaan jos merkit ok , kun ykkönen ylhäällä.
Tai sitten tulpanjohto kerrallaan irti koneen päästä ja joku tulppa kiinni johtoon ja kone käymään. Samalla huomaa mikä pytty on pimeänä

Ei se tosiaan noin tasaisesti kävisi jos sytytysennakko tai nokan ajoitus ei olisi kohdallaan

....Tosin oma kaasarirottelo tappoi kerran kolmospytyn kun yksi alipaineletku oli irronnut...!?! Etsin vikaa sytytyksestä kunnes huomasin että mitähän tuohon kiiltelevään nupikkaan pitäisi tulla kiinni

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Su Tammikuu 22. 22:20:15 2006

TuunaavaAmis kirjoitti:tuota tuota.. milläs mä sen tietää saan? kun merkit on kohdallaan.. siis niinku sen peltilevyn mukaan mikä tulee siihen hihnapyörän taakse. ykkösessä on molemmat ainaki kiinni. mistä saan tietää että nokka on kans oikeessa asennossa.
Otat ykköspytyn tulpan irti ja vaikka meisselillä (ei omalla, vaikka se siitä reiästä vois mahtuakin) katot että mäntä on ylhäällä kun merkki on kohdallaan. Onhan siellä kiilat paikoillaan?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Su Tammikuu 22. 23:06:25 2006

Itellä rieska kävi vastaavasti kun siinä imusarjalle tulevissa sähköliittimissä oli huono kosketus, jätti maadottamatta toisen suutinparin. Käsi päässä sai päivän ettiä vikaa. Peltisarja kun oli, niin kun sylkäsi jokaiseen primääriin niin 1 ja 2 pytyt vaan sihahti. Eli loppupeleissään kävi vaan kahdella, mut kävi kuitenki. :shock:
Ensin luulin että vika ois syttypuolella kun tulpat oli märät 3 ja 4 pytyissä, mut ne oli vaan ilmeisesti öljystä kun ei ollu työtahtia puristamassa männänrenkaita sylinteriseinämiin.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Tammikuu 23. 0:54:58 2006

Fullspeed kirjoitti:Itellä rieska kävi vastaavasti kun siinä imusarjalle tulevissa sähköliittimissä oli huono kosketus, jätti maadottamatta toisen suutinparin. Käsi päässä sai päivän ettiä vikaa. Peltisarja kun oli, niin kun sylkäsi jokaiseen primääriin niin 1 ja 2 pytyt vaan sihahti. Eli loppupeleissään kävi vaan kahdella, mut kävi kuitenki. :shock:
Ensin luulin että vika ois syttypuolella kun tulpat oli märät 3 ja 4 pytyissä, mut ne oli vaan ilmeisesti öljystä kun ei ollu työtahtia puristamassa männänrenkaita sylinteriseinämiin.
Tää on hyvä... tosta voi olla apua.. pitää ottaa tarkasteluun... huomenna hallille.com.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Tammikuu 23. 18:56:27 2006

Siitos kaikille vastanneille! Nyt käy taas ford niinku fordin pitää käydä :D eli päin pers... ei vaan, nyt kehrää hyvin. vika vissiin oli nelospytyn suuttimen liittimessä. kaikkee sitä...

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Tammikuu 23. 20:09:53 2006

No niin, hyvä että pelaa :D
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin