Escort 1,6 CVH sähköprobleemia

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Escort 1,6 CVH sähköprobleemia

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Tammikuu 24. 14:52:51 2006

Otsikonmukainen pirssi siis.

Ongelma 1.

Kierroslukumittari ei toimi: tähänmennessä jo tinattu uusiks kiekkamittaristossa sijaitsevat tinaukset. Kun ajaa 100km nii alkaa toimia. Vinkkejä missä vika.


Ongelma 2.

Mikä se harmaa mötikkä on siinä virranjakajan päällä jossa on liitin kahdelle johdolle mutta menee vaan 1 johto. Eikä vaikutusta moottorin toimintaan oli sitte johto irti tai kiinni.

Ongelma 3.

Lämpömittari hyppää kattoon ku käynnistää koneen, mutta sitten ku ajelee aikansa ja kone lämpiää kunnolla nii sitte mittari alkaa näyttää oikeeta lukemaa.

Ongelma 4.

Miten sen lamdan sai mitattua että oliko kunnossa. Nimittäin eka auto mulla missä tuo happianturi yleensä on, joten...



Alotetaan vaikka näillä :oops:

Jatkoa piisaa... Vehje siis on vuosimallia 1991 ja 1.6 EFI, EEC-IV:llä
#764

soppa
Viestit: 211
Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja soppa » Ti Tammikuu 24. 16:30:25 2006

2: Mötikkä on suodatin ainakin sähköpiirustusten mukaan (Häiriö suodatin?)

VEIKKAISIN sulakepohjan vikaa, mikä noihin noita häiriöitä aiheuttaa (juotokset).

Näin arvelisin minä, miten muut?

Edit: Eikös tuossa ole puolapakka, eikä jakajaa ollenkaan (EDIS 4)?
Mm. 8 litran alumiini Ford FE

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Tammikuu 24. 16:35:03 2006

Lähen tästä kurkkimaan sitä sulakepohjaa. Mitenkä tuo lähti irti? Joutuu vissiin autossa juottelemaan uusiks nuo vai oliko se johtosarja jollain liittimellä kiinni.

No, sittenpähä tuo selkii...
#764

soppa
Viestit: 211
Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja soppa » Ti Tammikuu 24. 16:38:02 2006

Kyllä siinä ihan liittimet on ja niitä on sitten aikas monta.

Älä hätäile.

Kyllä niitä joku on varmasti juotellut, että osaa kertoa tarkemmin. Ettei homma kuse. :wink:
Mm. 8 litran alumiini Ford FE

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ti Tammikuu 24. 18:58:47 2006

Fordilla maksaa uusi jotain 75€. Kannatta käydä hakemassa uusi
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ke Tammikuu 25. 11:52:39 2006

soppa kirjoitti:Kyllä siinä ihan liittimet on ja niitä on sitten aikas monta.
Niimpä näkyy :x

Ei kehtaa vielä uutta ostaa kun ei tuossa muuten vikaa oo :roll:

Ptää tehä tuo vikakoodin tarkistus siihe sitte ku saan tuon sulakeboksin taas paikallen.

Kone pitää vissiin käynnistää ja ajella pikkupätkä ku nyt on ollu akkukenkä irti eilisillasta lähtien. Meinaan tuon ECU:n nollautumista ajatellen vai?
#764

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ma Tammikuu 30. 9:54:30 2006

2, 3 ja 4 korjailtu.

Mistä tuo kiekkamittari ottaa signaalin ku vieläkin tekee tuota että lämpimänä vasta alkaa toimia.
#764

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Tammikuu 30. 13:49:50 2006

Tuo ilmeisesti on EDIS4:llä, silloin signaali tulis käsittääkseni liittimen navasta 2.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wiring.gif

Mulla on yks equus-merkkinen rpm mittari joka tekee samaa pakkasilla, ei siis näytä mitään aluks ja hetken päästä neula nytkähtää pari kertaa ja sitten toimii ihan ok. En tiedä sitten mistä moinen johtuu

Vastaa Viestiin