Sierra sammuu yhtäkkiä

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

minkeo
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 19:23:10 2005
Paikkakunta: Mikkeli

Sierra sammuu yhtäkkiä

Viesti Kirjoittaja minkeo » Ti Tammikuu 24. 23:53:38 2006

Eli kaverin 1.6 87 sierain lähtee ihan normaalisti käyntiin ja sillä voi ajaakkin :shock: mutta koneen lämmetessä sammuu ja käynnistyy uudelleen kun kone jäähtyy. Oisko kellään mitään hajua mistä moinen?

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ti Tammikuu 24. 23:56:26 2006

Puola?
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Tammikuu 25. 0:12:38 2006

Sytkäpoksin puolelta lähtisin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Tammikuu 25. 1:33:42 2006

noiden edellämainittujen jälkeen kannattaa kokeilla puhaltaa polttoainelinja tankkiin asti puhtaaksi paineilmalla, ja jos ongelma katosi, niin sulla on tuke siellä. ja avaa toki polttoainesäiliön korkki, ennenkuin puhallat tankkiin paineilmaa, ja tarkista polttoainesäiliön huohotus. mulla tukoksena oli tankissa oleva karkeasuodatin, ja teki samanlaista vikaa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Tammikuu 25. 1:44:41 2006

Ja jos siinä on se höyrynerotin pömpeli bensanpaluukierrossa niin hiuksista vittuun, sen höyrynaiheuttajan ensi oireita on juurikin huono käynnistyminen lämpimänä. Sitten se joku päivä sammahtaa lennosta.

Hectori: tuo "muista ottaa tankinkorkki pois" on hyvä. :D Kerran se unohtu ottaa pois, mulla oli sillon semmonen tökättävää mallia oleva oravanerotin korkin virkaa hoitamassa. Pistin sitten painetta linjaan, ja hetken ihmeteltyäni kuulu "lops", korkki lensi kuuhun ja tankki puhalsi palttiarallaa 10 litraa bensaa viereiseen koivuun. :shock: :lol: :lol: Joitamia päiviä myöhemmin ei alimmat koivun lehdet olleet enää vihreitä sillä puolen puuta... :roll: :D :D
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Tammikuu 26. 1:02:31 2006

Fullspeed kirjoitti: Hectori: tuo "muista ottaa tankinkorkki pois" on hyvä. :D Kerran se unohtu ottaa pois
joo, no on saattanut allekirjoittaneellakin joskus ehkä mahdollisesti vahingossa unhoittua... :wink:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

MdMaxx
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja MdMaxx » To Tammikuu 26. 1:48:20 2006

Ettei haluaisi kaasari jäätyä jostain syystä? MAsinolia tankkiin ja ilmanotto uusiksi.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Tammikuu 26. 10:07:23 2006

paineentasaaja? paluupuolen letku kaksinkerroin jos alkaa toimimaan niin uusi tilalle tai vanhavex. onkohan toi fullspeedin kirjoittama "höyrynerotin" sama asia? kuitenkin mulla 2sierrassa käynyt juuri noin.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Tammikuu 26. 11:55:10 2006

mikimikkola kirjoitti:paineentasaaja? paluupuolen letku kaksinkerroin jos alkaa toimimaan niin uusi tilalle tai vanhavex. onkohan toi fullspeedin kirjoittama "höyrynerotin" sama asia? kuitenkin mulla 2sierrassa käynyt juuri noin.
Tarkoitan varmasti samaa, en tiedä sen painetta tasaavista ominaisuuksista. Mutta vangemmuuten kun sillä purkilla nakkaa vesilintua ja jättää vaikka sen paluukierronkin kokonaan pois, suora putki vain b-pumpulta kaasariin, niin on vehkeet heittäny vittuilemasta.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » To Tammikuu 26. 14:23:27 2006

Samana päivänä sammui Riesa ja toinen Fordi ajosta. Riesassa ryypyn bi-metallijousi poikki ja läppä lävähteli kiinni miten sattui, lähti kylmänä käyntiin mutta kun lämpimänä heitti läpän kiinni, niin sammui. Toisessa oli bensalinjassa tikku, joka liikkui eestaas ja laski vähän bensaa läpi. Muita lämpemisestä johtuneita sammumisia oli puolan loppuminen, eli kylmänä toimi mutta kuumana alkoi pätkiä.

minkeo
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 19:23:10 2005
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja minkeo » To Tammikuu 26. 18:59:46 2006

Kiitoksi vastauksista

Vastaa Viestiin