scorpio käyntihäiriö

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

scorpio käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Tammikuu 18. 20:50:59 2006

eli tänään aamulla 20asteen pakkasilla vetäsin tuon korpparin 2.9i käymään niin hetken sai yrittää ennenku lähti käymään. Käydessä tyhjäkäynti on suht hyvää , mutta sitte kierroksilla tuntuu että puuttuis pyttyjä pelistä reilusti ja ko kierrokset nousee ajossa/paikalla +1500rpm niin rupee moottori pröpäämään ja pätkimään ja paukuttamaan putkessä ja pensa haisee helvetisti ja vetoja ei oo oikeestaan yhtään. ajoin(yritin) koneen käynti lämpöön niin ei vaikutusta vikaan???


eli onko kellään ollut vastaavaa tai pienintäkään hajua viasta, että mistä vois johtua. eilen kävi ko kello. kone täysin vakio.

tulpat, johdot, jakajan kansi ja pyörijä vaihettu about 1000km sitte.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Tammikuu 18. 20:55:53 2006

Onko mapilla vai MAFilla?

Tuon tyyppistä vikaa tekee MAF kone jos virtausta mittaavat langat ovat likaiset.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Tammikuu 18. 20:56:21 2006

map
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Tammikuu 18. 21:00:32 2006

On voinu kastella tulppia ja ne ei nyt sitte enää tahdo herätä. Toinen vaihtoehto on, että jostain syystä se nyt keksi ottaa varaohjelman käyttöön. Tyhjää käy mutta kulkupuoli on aika vaisua. Itsellä tekee ohc joskus tuon, johtuen varmaan siitä että eskortin kaasuläppäanturi alkaa sitä joskus korpeamaan. Tämä vika ainakin korjaantuu ihan vaan sammuttamalla ja uudestaan käyntiin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Tammikuu 18. 21:04:21 2006

Arska kirjoitti:On voinu kastella tulppia ja ne ei nyt sitte enää tahdo herätä. Toinen vaihtoehto on, että jostain syystä se nyt keksi ottaa varaohjelman käyttöön. Tyhjää käy mutta kulkupuoli on aika vaisua. Itsellä tekee ohc joskus tuon, johtuen varmaan siitä että eskortin kaasuläppäanturi alkaa sitä joskus korpeamaan. Tämä vika ainakin korjaantuu ihan vaan sammuttamalla ja uudestaan käyntiin.

on koitettu starttailla uudelleen varmaan 10 kertaa eikä se oo ainakaan vielä auttanu :(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Tammikuu 18. 21:06:32 2006

Vilkase ne tulpat läpi ennen virallista paniikkia.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Tammikuu 18. 21:13:31 2006

Ja eihän Mapin letku ole päässyt jäätymään? Jos sinne on syystä tai toisesta päässyt moskaa..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ke Tammikuu 18. 21:16:13 2006

pitää yrittää saada toi huomenna johonki läpimään talliin ja koittaa tutkailla mitä löytyy, ko ei tuolla pihalla viittii kuitenkaan nakkeja jäädyttää :roll:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » La Tammikuu 28. 16:14:10 2006

vikana oli ilmesesti liian pienet tulpan kärkivälit, laitto vanhat tulpat kiinni heti hörähti :oops:

tosin sitä mä vieläki ihmettelen ko ei ollu mitään ongelmia käynnistymisen kanssa reilussa -15 asteessa mutta sitte -20 jälkeen ei käynnistyny, ilmesesti kipinä ei vaan ollu enään riittävä ja kasteli tulpat eikä enään sen takia lähteny myöhemminkään :?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Tammikuu 28. 19:24:13 2006

jos kyseessä on mun vanha nelari niin kumman vian löysit.
se ei ole koskaan tehnyt tota ennen ja vielä mulla ei ole edes olluy mitään lämmitintä siinä.
ainoa mikä tulee mieleen on tulpat
en koskaan laittanut foordiin japsi tulppia ne ei toimi siinä.
ja R tulpat on myös kielletyllä listalla
mää käynnistin ton aina pakkasella koskematta kaasuun ihan vaan startista ja se hörähti käyntiin heti.
osta sellaiset tulpat sihen mitkä siinä oli ennenkin.
nykyään käytän BEHr tulppia ja ei mitään ongelmaa niissä.
kestää noin 8000km ja sit suosiolla uudet.
jos huomaat että tulee sama tilanne uudestaan niin ota bensa pumpun rele irti tai lyö kolari turva kytkintä että pumppu ei pyöri ja käynnistä kaasu pohjassa niin moottori kuivuu.
jos kaverisi on mukana niin heti kun se käynnistyy pumppu irti niin laittaa pumpun kiinni .
tän jouduin tekemään viime maanantaina ku sierra kastui
pyöritin maksiman tyhjäksi.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » La Tammikuu 28. 19:31:36 2006

sierra friikki kirjoitti:jos kyseessä on mun vanha nelari niin kumman vian löysit.
se ei ole koskaan tehnyt tota ennen ja vielä mulla ei ole edes olluy mitään lämmitintä siinä.
ainoa mikä tulee mieleen on tulpat
en koskaan laittanut foordiin japsi tulppia ne ei toimi siinä.
ja R tulpat on myös kielletyllä listalla
mää käynnistin ton aina pakkasella koskematta kaasuun ihan vaan startista ja se hörähti käyntiin heti.
osta sellaiset tulpat sihen mitkä siinä oli ennenkin.
nykyään käytän BEHr tulppia ja ei mitään ongelmaa niissä.
kestää noin 8000km ja sit suosiolla uudet.
jos huomaat että tulee sama tilanne uudestaan niin ota bensa pumpun rele irti tai lyö kolari turva kytkintä että pumppu ei pyöri ja käynnistä kaasu pohjassa niin moottori kuivuu.
jos kaverisi on mukana niin heti kun se käynnistyy pumppu irti niin laittaa pumpun kiinni .
tän jouduin tekemään viime maanantaina ku sierra kastui
pyöritin maksiman tyhjäksi.

uudet tulpat mitkä vaihoin oli ngkR aluks toimi ok, sitte ko tuli noi kovat pakkaset niin ei ei ei. nyt kerkesin vaihtaa ne vanhat tulpat ko avainta näytti niin heti hörähti käymään. ei noilla vanhoilla ollu mitään ongelmia käynnistymisessa alkutalvesta jollon huiteli kans melkeen tämmösiä pakkasia (-15>)

elikkä maanantaina uusia tulppia hakemaan :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Tammikuu 28. 19:51:55 2006

katon huomenna sulle mallin mitä ite käytän ja unohda R tulpasta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin