Auton maalaus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Auton maalaus

Viesti Kirjoittaja Turbiini » La Tammikuu 28. 14:59:05 2006

Eli te maalari mestarit, kuinka kannattaisi tehdä. Olen nyt omasta mielestäni hionut ekkeristä miranolit pois joten pakkeloinko montut nyt vai ensin pohjamaali päälle ja sitten pakkeli ja siihen lisäksi toinen pohjamaali kerros päälle+pinta väri sitten joskus???? Ja kuinka helposti tuo miranol pilaa pinta värin jos sitä maalin alle jää??
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Tammikuu 28. 15:22:59 2006

Tuolla on melko kattava selitys siitä kuinka auto oikeaoppisesti maalataan.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Tammikuu 28. 15:26:52 2006

Pakkeli olisi paras laittaa puhtaalle pellille.

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » La Tammikuu 28. 15:42:48 2006

Joo....Täytyy maalata tuo auto linkin mukaan :lol:
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » La Tammikuu 28. 17:52:49 2006

Jaakkoki kirjoitti:Pakkeli olisi paras laittaa puhtaalle pellille.
Minä taas olen kuullut että olisi hyvä olla joku pohjamaali alla ennen kuin paklaa, siis tietysti ruosteet alta pois.
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » La Tammikuu 28. 19:01:01 2006

pohjamaalin minäkin alimmaiseksi laittaisin. nehän kun sisältää ruosteensuoja mössöjä, joita ei pakkeleissa ole
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » La Tammikuu 28. 19:11:38 2006

jos on puhdas pelti ni kittiä vaan päälle.
Mihin se puhdas pelti siitä lähtee ruostumaan?
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » La Tammikuu 28. 19:20:47 2006

latez kirjoitti:jos on puhdas pelti ni kittiä vaan päälle.
Mihin se puhdas pelti siitä lähtee ruostumaan?
oho? Olen aina vetänyt ruosteeneston ja sitten kitin,hionta ja pohjamaali sitten väri pintaan.. Tämä siis klommoissa...
Escort XR3i cabriolet

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » La Tammikuu 28. 19:24:07 2006

4rd kirjoitti:
latez kirjoitti:jos on puhdas pelti ni kittiä vaan päälle.
Mihin se puhdas pelti siitä lähtee ruostumaan?
oho? Olen aina vetänyt ruosteeneston ja sitten kitin,hionta ja pohjamaali sitten väri pintaan.. Tämä siis klommoissa...
Juu :D
Tapoja on näköjään monia mutta näin mulle on opetettu koulussa sekä maalaamossa :)
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » La Tammikuu 28. 19:25:46 2006

Tämä on vähän miten haluu ja kukin itse tykkää, mutta jos on hiottu hyvin paskat poies, kitti päälle, pohjamaali, pintamaali ja lakka niin saa aika kauan olla että lähtee ruostumaan..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Tammikuu 28. 19:51:26 2006

cossuton kirjoitti:Tämä on vähän miten haluu ja kukin itse tykkää, mutta jos on hiottu hyvin paskat poies, kitti päälle, pohjamaali, pintamaali ja lakka niin saa aika kauan olla että lähtee ruostumaan..
Joo näinhän se on, ainut vaan pysyykö se kitti kaikkien pohjamaalien päällä, mutta katsotaan mitä ammattilaiset sanoo..

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » La Tammikuu 28. 20:33:05 2006

Jaakkoki kirjoitti:
cossuton kirjoitti:Tämä on vähän miten haluu ja kukin itse tykkää, mutta jos on hiottu hyvin paskat poies, kitti päälle, pohjamaali, pintamaali ja lakka niin saa aika kauan olla että lähtee ruostumaan..
Joo näinhän se on, ainut vaan pysyykö se kitti kaikkien pohjamaalien päällä, mutta katsotaan mitä ammattilaiset sanoo..
Ei pysy kaikkien maalien päällä. esim. spray värit. Puhtaalle pellille se kitti pitää laittaa...
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » La Tammikuu 28. 22:32:15 2006

Rytinä kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:
cossuton kirjoitti:Tämä on vähän miten haluu ja kukin itse tykkää, mutta jos on hiottu hyvin paskat poies, kitti päälle, pohjamaali, pintamaali ja lakka niin saa aika kauan olla että lähtee ruostumaan..
Joo näinhän se on, ainut vaan pysyykö se kitti kaikkien pohjamaalien päällä, mutta katsotaan mitä ammattilaiset sanoo..
Ei pysy kaikkien maalien päällä. esim. spray värit. Puhtaalle pellille se kitti pitää laittaa...
Samaa mieltä rytinän kanssa, tosin ollaan käyty sama automaalarikoulu :)
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Tammikuu 28. 22:53:40 2006

J kirjoitti:
Rytinä kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti: Joo näinhän se on, ainut vaan pysyykö se kitti kaikkien pohjamaalien päällä, mutta katsotaan mitä ammattilaiset sanoo..
Ei pysy kaikkien maalien päällä. esim. spray värit. Puhtaalle pellille se kitti pitää laittaa...
Samaa mieltä rytinän kanssa, tosin ollaan käyty sama automaalarikoulu :)
Niin alunperinkin olin sitä mieltä että puhtaalle pellille..

TaunusTomi
Viestit: 522
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 17:35:49 2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi » La Tammikuu 28. 22:57:15 2006

itse olen taas sitä mieltä että ehdottomasti ensin pohjaväri,sitten vasta kitti..perustuen juurikin siihen että kitissä ei ole ruosteenesto ominaisuuksia mutta pohjamaaleissa löytyy..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta

Taunus 78 Cosworth BOA

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Tammikuu 29. 1:22:35 2006

eiku juu, eikö ei, eikö juu, eikö....... :D
Äänestys päälle :wink:

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Su Tammikuu 29. 2:48:58 2006

Kittiä siihe paljaalle pellille.
Näin tekee ammattimies ja näin tekee maalaamot.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Su Tammikuu 29. 3:26:10 2006

latez kirjoitti:Kittiä siihe paljaalle pellille.
Näin tekee ammattimies ja näin tekee maalaamot.
Tehköön, minä teen toisin ja korjaan ruosteet muutaman vuoden päästä :roll:

:lol: Makuasia sanoi koira kun...
Escort XR3i cabriolet

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Su Tammikuu 29. 8:19:52 2006

Kun eikös se kitti ole huokoista ja voi vetää tosi helposti kosteutta sisään ja jos on alla paljas pelti niin voi voi.... :twisted:
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

TaunusTomi
Viestit: 522
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 17:35:49 2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi » Su Tammikuu 29. 9:04:30 2006

latez kirjoitti:Kittiä siihe paljaalle pellille.
Näin tekee ammattimies ja näin tekee maalaamot.
juurikin näin toimii ammatikseen noita tekevät,ja syy on aikataulu,säästetään maalien ym. hinnoissa sama auto tulee muutaman vuoden päästä takas maalattavaksi jne..itse olen nähnyt autoja joita olen tehnyt 10vuotta sitten ja sen perusteella en kyllä laittas puhtaalle pellille sitä kittiä :)
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta

Taunus 78 Cosworth BOA

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Su Tammikuu 29. 10:18:31 2006

Paljaalle pellille ne pakkelit on täälläpäin laitettu.
Viimeksi muokannut AnttiR, Ma Lokakuu 9. 20:18:58 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1112

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Tammikuu 29. 10:18:38 2006

mitä jos nyt kuitenkin ostettais sellaista kittiä joka soveltuu juurikin käyttämämme pohjamaalin kanssa käytettäväksi...? silloin voisi laittaa sen pohjamaalin eka ettei tuosteet tule läpi, käsittääkseni pohjamaalin ekana laittamisen suurin ongelma on se ettei kaikki kitit pysy siinä?

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Su Tammikuu 29. 10:55:21 2006

Turbiini kirjoitti:Kun eikös se kitti ole huokoista ja voi vetää tosi helposti kosteutta sisään ja jos on alla paljas pelti niin voi voi....
Totta pakkelista menee kosteus läpi, mutta eikös sen pakkelin päälle laiteta jotain (maalia) joka tämän kosteuden läpipääsyn estää? :wink: Ei se läpitunkeva kosteus tee hyvää pakkelille, ei ainakaan sen pysyvyydelle, oli sen alla maali tai ei. Jos pakkeli on jonkun maalin päällä, silloin se pysyy yhtä hyvin kiinni kuin se alla oleva maalikin, eli jos maali ei pysy, ei pysy pakkelikaan...

Tähän huutoäänestykseen sanon oman kantani: Pakkeli paljaalle pellille.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Su Tammikuu 29. 11:12:13 2006

Aika sama vaikka vetäsitte kotelonsuojaa sinne kitin alle :lol:
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Su Tammikuu 29. 12:05:07 2006

RaimoS kirjoitti:
Turbiini kirjoitti:Kun eikös se kitti ole huokoista ja voi vetää tosi helposti kosteutta sisään ja jos on alla paljas pelti niin voi voi....
Totta pakkelista menee kosteus läpi, mutta eikös sen pakkelin päälle laiteta jotain (maalia) joka tämän kosteuden läpipääsyn estää? :wink: Ei se läpitunkeva kosteus tee hyvää pakkelille, ei ainakaan sen pysyvyydelle, oli sen alla maali tai ei. Jos pakkeli on jonkun maalin päällä, silloin se pysyy yhtä hyvin kiinni kuin se alla oleva maalikin, eli jos maali ei pysy, ei pysy pakkelikaan...

Tähän huutoäänestykseen sanon oman kantani: Pakkeli paljaalle pellille.
Mutta juuri siinä on pointti että kuinka kauan menee kun laittaa sen pinta/pohja maalin siihen pakkelin päälle esim: kuinka kostea on paikka jossa paklaa yms.
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

perhecossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja perhecossu » Su Tammikuu 29. 18:05:19 2006

jos saa sivuta aihetta ni olis kiva kuulla kokemuksia maalaamoista pk-seudulla.itellä pyörinyt mielessä auton värin vaihto.mistähän olis järkevintä alkaa kyselemään.

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Su Tammikuu 29. 18:29:32 2006

perhecossu kirjoitti:jos saa sivuta aihetta ni olis kiva kuulla kokemuksia maalaamoista pk-seudulla.itellä pyörinyt mielessä auton värin vaihto.mistähän olis järkevintä alkaa kyselemään.
B&T Automaalaamo. löytyy osoitteesta Juvanteollisuuskatu 12,
p. (09) 852 4595

Ei ehkä halvin mutta ihan pätevä paikka.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja cossy » Su Tammikuu 29. 18:53:24 2006

latez kirjoitti:
perhecossu kirjoitti:jos saa sivuta aihetta ni olis kiva kuulla kokemuksia maalaamoista pk-seudulla.itellä pyörinyt mielessä auton värin vaihto.mistähän olis järkevintä alkaa kyselemään.
B&T Automaalaamo. löytyy osoitteesta Juvanteollisuuskatu 12,
p. (09) 852 4595

Ei ehkä halvin mutta ihan pätevä paikka.
En viitsi toistaa latezin sanoja joten totean että pisteet B&T:lle.
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Su Tammikuu 29. 21:35:34 2006

Tätä asiaa saa aina pari kertaa vuodessa selittää mutta menkööt taas kerran.

Kitti puhtaalle peltipinnalle. Kohtiin jossa näkyy metallia ruosteenestomaalia ja koko vaurioalueen yli hiontaväri. Alle jäävällä alueella ei saisi myöskään olla kovin karkeaa hiomajälkeä, esimerkisi fiiberinlaikan jälki on aivan väärä alusta kitille.

Kitti tarttuu pellille paremmin kuin maalin päälle, kitti ei tartu kunnolla millekkään 1k maalille. Kaikki maalit pehmenee jonkin verran kun niiden päälle laitetaan uutta maalia, uuden maalin liuotin sulattaa vanhaa, ja kun maalin päällä on kittiä menee liuottimet kitin alle ja nostaa reunat ylös, ja kittiaukset loistaa pintamaalin läpi, joskus heti, joskus kuukauden päästä.

Jos pelkää että kosteutta niin vika on jossain muualla kuin kittauksissa tai maaleissa. Kuivuttuaan ne ei ime kosteutta, niissä olevat huokoset kylläkin, siksi kitti pitää levittää ohuina siivuina ja aina ristiin. Täten uusi kerros sulkee edellisen huokoset, pätee kitteihin ja maaleihin.

Pelti on puhdas vasta silloin kun se on pellin värinen. Näen miltei jokaisessa itse-tein-ja-säästin maalauksessa kun ruostetta on kiillotettu porakoneen teräsharjalla tai muulla vastaavalla, ei tule olemaan pitkäikäinen ja taas syytetään tuotteita... Karu tosiasia mutta näin se vaan on.


Sanotaan nyt vielä että ruiskukitti vaatii alleen ruosteenestomaalin tai vastaavan eristävän maalin, ja nimen omaan 2 komponenttisen ja koko ruiskukitattavan alueen yli.

Näitä asioita on turha huutoäänestää kun se ei kuitenkaan totuutta muuta.

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Su Tammikuu 29. 22:44:56 2006

Kysynpä tässä nyt kun on kerran sopiva topicci. Tutkailin tuossa viikonloppuna escortin pohjaa ja totesin että se on hiekkapuhallettava mahdollisimman pian niin ei ruostu puhki, niin sitten kun se on hiekkapuhallettu niin millaisella maalilla se kannattaa maalata että varmasti ei heti ruostu, päälle tulee tietysti alustamassa ja ruiskulla olisi tarkoitus maalata. Autolla on myös tarkoitus ajaa talvella. Että mikä maali olisi sopiva tähän tarkoitukseen? Ja missäköhän hinnoissa pyörii?
Jäsen #1112

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Su Tammikuu 29. 22:58:37 2006

AnttiR kirjoitti:Kysynpä tässä nyt kun on kerran sopiva topicci. Tutkailin tuossa viikonloppuna escortin pohjaa ja totesin että se on hiekkapuhallettava mahdollisimman pian niin ei ruostu puhki, niin sitten kun se on hiekkapuhallettu niin millaisella maalilla se kannattaa maalata että varmasti ei heti ruostu, päälle tulee tietysti alustamassa ja ruiskulla olisi tarkoitus maalata. Autolla on myös tarkoitus ajaa talvella. Että mikä maali olisi sopiva tähän tarkoitukseen? Ja missäköhän hinnoissa pyörii?
Happoväriä pohjalle ja jäänmurtaja epoksia pintaan
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ma Tammikuu 30. 10:05:22 2006

Jäänmurtaja yms muut laivamaalit ei sovellu autoon. Ne eivät jousta yhtään, joten ensimmäisessä pohjakosketuksessa tai kunnon kiveniskussa se rapsahtaa irti.

Ruosteenestomaalit alle, päällemaalattava kiveniskumassa ja pintaväri tai ruosteenestomaalia, pintamaali ja massa.

Unohdin sanoa tuosta maalin päälle kittauksesta vielä että maali on myöskin pehmeämpää kuin kitti, joten hioessa kitin ja maalin rajaa, maali hioutuu helpommin joten lopputuloksena kittikohta paistaa korkeampana kohtana pintamaalien läpi.

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ma Tammikuu 30. 11:11:05 2006

No nyt rupeaa olemaan maalaus asiat kunnossa, mutta miten menetellä tuon miranolin kanssa??? Olen kuullut että oikea auto maali "kiehuisi" jos on miranolia vähänkään alla, miten on??
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ma Tammikuu 30. 11:21:06 2006

Näin on, ja jos ei onnistu kiehumaan niin ainakin muita ongelmia tulee ainakin, sama pätee spraymaalien kanssa.

Tinnerillä on hyvä pestä nuo pois.

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ma Tammikuu 30. 12:57:14 2006

lauri kirjoitti:Jäänmurtaja yms muut laivamaalit ei sovellu autoon. Ne eivät jousta yhtään, joten ensimmäisessä pohjakosketuksessa tai kunnon kiveniskussa se rapsahtaa irti.
.
Kolme vuotta on jo murtaja maali kestäny pohjassa.
edit: meinasitko että murtajan kyljet/pohja ei ota osumaa ahtojäiltä vastaan :) taitaa ne jäälohkareet vielä painaa enemmän kuin pari irtokiveä tien pinnalta..
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ma Tammikuu 30. 13:11:18 2006

Sitä juuri meinasin että jäänmurtajamaali, ja muut laivamaalit kestää. Nimenomaan kestää sitä osumaa, ja pysyy kiinni kun alla oleva teräs ei jousta. Mutta entäpä kun alla on millin pelti joka elää ja joustaa kokoajan, ja päällä on maali joka ei jousta. Lopputuloksena saadaan maalikerros joka on irti pohjastaan ja väliin alkaa kertymään kondessia.

Jos haluaa hyvää jälkeä, niin käyttää tarkoituksen mukaisia tuotteita. Jos Laivamaalit olisi parhaita autokäyttöön niin eiköhän maalitehtaat myisi myös niitä automaalaamoihin?

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Tammikuu 30. 13:40:54 2006

J kirjoitti:
edit: meinasitko että murtajan kyljet/pohja ei ota osumaa ahtojäiltä vastaan :) taitaa ne jäälohkareet vielä painaa enemmän kuin pari irtokiveä tien pinnalta..
Meinasin itekkin kysyä samaa mutta sitten välähti :idea:

iegres
Viestit: 897
Liittynyt: Ti Helmikuu 10. 20:34:24 2004
Paikkakunta: Pks

Viesti Kirjoittaja iegres » Ma Tammikuu 30. 14:20:02 2006

latez kirjoitti:
perhecossu kirjoitti:jos saa sivuta aihetta ni olis kiva kuulla kokemuksia maalaamoista pk-seudulla.itellä pyörinyt mielessä auton värin vaihto.mistähän olis järkevintä alkaa kyselemään.
B&T Automaalaamo. löytyy osoitteesta Juvanteollisuuskatu 12,
p. (09) 852 4595

Ei ehkä halvin mutta ihan pätevä paikka.
Onko tää nyt se mikä on/oli St Motorsin naapurissa?
Kävin siellä alkutalvesta ja kovin oli tyhjää sisällä ja ovet lukossa.
Mondeo STW mk3

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ma Tammikuu 30. 14:30:11 2006

iegres kirjoitti:
latez kirjoitti:
perhecossu kirjoitti:jos saa sivuta aihetta ni olis kiva kuulla kokemuksia maalaamoista pk-seudulla.itellä pyörinyt mielessä auton värin vaihto.mistähän olis järkevintä alkaa kyselemään.
B&T Automaalaamo. löytyy osoitteesta Juvanteollisuuskatu 12,
p. (09) 852 4595

Ei ehkä halvin mutta ihan pätevä paikka.
Onko tää nyt se mikä on/oli St Motorsin naapurissa?
Kävin siellä alkutalvesta ja kovin oli tyhjää sisällä ja ovet lukossa.
Sama paikka.
Perjantaisin voivat lopetella hieman aikasemmin ja olisko ollu alkutalvesta kun maalaamo oli hetken kiinni kun uutta uunia asennettiin ja paikkoja remppailtiin.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Tammikuu 30. 17:35:42 2006

btw, tässä on ihan fordin omaa productia, happomaalia. Hyvää kamaa tuokin..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Tammikuu 30. 19:11:00 2006

cossuton kirjoitti:btw, tässä on ihan fordin omaa productia, happomaalia. Hyvää kamaa tuokin..
Mitähän tuo mahtaa maksaa? Ja onko 2k maalia?

Me maalailtiin Sierra kesällä harmaaksi ja joissain paikoissa käytettiin pohjamaalina sinkkiepoksimaalia (pyöränkaaret, ovien alalaidat), eipä pitäisi ruostua eikä pintamaalinkaan liuottimet sitä sulattaneet.
Samalla tökötillä on maalattu pohjan osia ja mm. bensatankki

Täytyypä joskus laittaa kuvia nettiin ja tuohon siguun linkki niin joku mestarimaalari kertoo miten nuo karkeat metallikidemaalit pitäisi maalata ettei tule auringonvalossa tyylikästä pilvikuviota... :oops:

perhecossu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja perhecossu » Ma Tammikuu 30. 19:37:39 2006

missäköhän hintaluokassa tollasessa värinvaihto projektissa liikutaan.ei ole itellä mitään käsitystä

JHE
Viestit: 124
Liittynyt: To Elokuu 7. 23:16:43 2003
Paikkakunta: Iisalmi/Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JHE » Ma Tammikuu 30. 20:08:15 2006

perhecossu kirjoitti:missäköhän hintaluokassa tollasessa värinvaihto projektissa liikutaan.ei ole itellä mitään käsitystä
Taitaapi olla noin 2200-3500e. Ainakin kun itse kyselin viime kesänä. Moni maalari ei edes halua tehdä, on sen verran suuri töinen.
Audi A4 2.0TDI

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Tammikuu 30. 20:40:06 2006

jeddah kirjoitti:
cossuton kirjoitti:btw, tässä on ihan fordin omaa productia, happomaalia. Hyvää kamaa tuokin..
Mitähän tuo mahtaa maksaa? Ja onko 2k maalia?

Me maalailtiin Sierra kesällä harmaaksi ja joissain paikoissa käytettiin pohjamaalina sinkkiepoksimaalia (pyöränkaaret, ovien alalaidat), eipä pitäisi ruostua eikä pintamaalinkaan liuottimet sitä sulattaneet.
Samalla tökötillä on maalattu pohjan osia ja mm. bensatankki

Täytyypä joskus laittaa kuvia nettiin ja tuohon siguun linkki niin joku mestarimaalari kertoo miten nuo karkeat metallikidemaalit pitäisi maalata ettei tule auringonvalossa tyylikästä pilvikuviota... :oops:
Kyllä joo, ja hinnasta en tiiä, kun kaveri tuo sitä aina ilmatteks :D
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ma Tammikuu 30. 20:43:36 2006

jeddah kirjoitti:
Täytyypä joskus laittaa kuvia nettiin ja tuohon siguun linkki niin joku mestarimaalari kertoo miten nuo karkeat metallikidemaalit pitäisi maalata ettei tule auringonvalossa tyylikästä pilvikuviota... :oops:
Jos on fleikillä maalattu niin alakannuruisku ja sinne kuulalaakereita, jotta maali sekoittuu kokoajan.

Jos on taas normimetallihohtomaali niin lisää harjoitusta :) Ruisku samalla etäisyydellä ja samassa kulmassa koko ajan. Liike rauhallista ja pysähtyä ei saa, jos yksi kohta kastuu=saa enemmän maalia se näkyy pilveilynä, sama taas jos maalia on liian vähän.

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ma Tammikuu 30. 20:55:40 2006

lauri kirjoitti:
jeddah kirjoitti:
Täytyypä joskus laittaa kuvia nettiin ja tuohon siguun linkki niin joku mestarimaalari kertoo miten nuo karkeat metallikidemaalit pitäisi maalata ettei tule auringonvalossa tyylikästä pilvikuviota... :oops:
Jos on fleikillä maalattu niin alakannuruisku ja sinne kuulalaakereita, jotta maali sekoittuu kokoajan.

Jos on taas normimetallihohtomaali niin lisää harjoitusta :) Ruisku samalla etäisyydellä ja samassa kulmassa koko ajan. Liike rauhallista ja pysähtyä ei saa, jos yksi kohta kastuu=saa enemmän maalia se näkyy pilveilynä, sama taas jos maalia on liian vähän.
ja turha edes yrittää 1.4 suuttimella :)
siis sitä flakea ruiskuttaa :wink:
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Ma Tammikuu 30. 21:32:51 2006

Laitetaan nyt tähän samaan topicciin vielä lisää löylyä... Miten kannattais "tukkia" lampunpesurien reiät escortin puskurista? Uretaanillako ja sitten kitillä tasaseks ja maali päälle?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Tammikuu 30. 22:07:01 2006

Planet kirjoitti:Laitetaan nyt tähän samaan topicciin vielä lisää löylyä... Miten kannattais "tukkia" lampunpesurien reiät escortin puskurista? Uretaanillako ja sitten kitillä tasaseks ja maali päälle?
Lasikuidulla ite laminoisin alapuolelta eka.. tai sitten muovia hitsaisin siihen.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ma Tammikuu 30. 22:26:09 2006

qreippi kirjoitti:
Planet kirjoitti:Laitetaan nyt tähän samaan topicciin vielä lisää löylyä... Miten kannattais "tukkia" lampunpesurien reiät escortin puskurista? Uretaanillako ja sitten kitillä tasaseks ja maali päälle?
Lasikuidulla ite laminoisin alapuolelta eka.. tai sitten muovia hitsaisin siihen.
Muovihitsaamalla.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Tammikuu 30. 23:41:56 2006

Planet kirjoitti:Laitetaan nyt tähän samaan topicciin vielä lisää löylyä... Miten kannattais "tukkia" lampunpesurien reiät escortin puskurista? Uretaanillako ja sitten kitillä tasaseks ja maali päälle?
Ja hetikö sitä aletaan tuunaamaan :wink:
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin