2.9COSWORTH SIERRA

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

STOCKMANN
Ylläpitäjä

2.9COSWORTH SIERRA

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » To Helmikuu 2. 21:29:08 2006

Juu elikkäs mitä osia tarttee vaihtaa sierraan että sen saa muutoskatsastettua cossun 2.9 v6 moottorille?jarrut??..mites päästöjen kanssa?tartteeko kattien olla paikoiillaan?haluan todellist tietoa enkä mutu tietoutta :?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Helmikuu 2. 21:53:25 2006

Riippuupi millainen Sierra on kanta-autona ja miten pilkun tarkasti haluat mennä pykälien mukaan. Cossu Sierra on vertailumallina ja sen mukaan teet jarrut ja alustan, noin pää sääntönä. Jos haluat helpommalla, niin leimaat sen ns. kansien-vaihto-kikalla. Eli Etsit sopivan kutos-Sierran, heität Cossun koneen kiinni, punnerrat sopivan teholapun ja muutosleimalla ilmoitat vaihtaneesi vain kannet, jakopään ja imusarjan. Sitten on tapauksia että 180hp Xr4Ti:tä on voitu käyttää vertailumallina jolloin alusta tuossa sama kuin normi Xr4i:ssä.

Katteja ei tarvita jollei auto ole kanta-auto ole vähä päästöinen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Helmikuu 2. 22:46:39 2006

Ford ei ole kauhean myötämielinen enää cossun käyttämiseen vertailukohtana.. tiedä sitten miksi.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Helmikuu 3. 7:11:26 2006

samiharju kirjoitti:Ford ei ole kauhean myötämielinen enää cossun käyttämiseen vertailukohtana.. tiedä sitten miksi.
No niin, se riippuu niin paljon piirimyyjästäkin. Mulla ei ainakaan, ylläty-yllätys, ole minkäänlaisia ongelmia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Pe Helmikuu 3. 10:56:55 2006

MouTine kirjoitti:Riippuupi millainen Sierra on kanta-autona ja miten pilkun tarkasti haluat mennä pykälien mukaan. Cossu Sierra on vertailumallina ja sen mukaan teet jarrut ja alustan, noin pää sääntönä.
Hmm, miksei muka XR4 käy vertailumalliksi?

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Helmikuu 3. 10:59:53 2006

Arto65FB kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Riippuupi millainen Sierra on kanta-autona ja miten pilkun tarkasti haluat mennä pykälien mukaan. Cossu Sierra on vertailumallina ja sen mukaan teet jarrut ja alustan, noin pää sääntönä.
Hmm, miksei muka XR4 käy vertailumalliksi?
Mietitäänpä sekunti tätä!!

Vinkki: 150*1,2=180
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Helmikuu 3. 11:01:54 2006

Ja ne prosentit lasketaan vasta tehokkaimmasta mallista. Mutta näitä tulkintoja on niin monenlaisia kuin leimaajiakin, että kyllä näitä voi tehdä aika lailla miten itse päättää ja tietyissä rajoissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

CJH
Viestit: 92
Liittynyt: To Helmikuu 20. 10:44:43 2003
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja CJH » Pe Helmikuu 3. 12:32:19 2006

MouTine kirjoitti:Ja ne prosentit lasketaan vasta tehokkaimmasta mallista. Mutta näitä tulkintoja on niin monenlaisia kuin leimaajiakin, että kyllä näitä voi tehdä aika lailla miten itse päättää ja tietyissä rajoissa.
Käy leimaamassa Samilla vaasassa :roll:

Xr4
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Lokakuu 24. 20:17:25 2005
Paikkakunta: Imatra/Lpr

Viesti Kirjoittaja Xr4 » Pe Helmikuu 3. 19:58:34 2006

Entäs Xr4it :?:
Sierra Xr4i -84 (solmussa)
Sierra 24v (farkku 4x4)
Volvo 460 -95 (Käyttis)

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Helmikuu 3. 22:09:17 2006

Xr4 kirjoitti:Entäs Xr4it :?:
Xr4ti? Eikös se oikeaoppisesti ole ihan eri mallisarjaa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Helmikuu 3. 22:18:00 2006

Jaakkoki kirjoitti:
Xr4 kirjoitti:Entäs Xr4it :?:
Xr4ti? Eikös se oikeaoppisesti ole ihan eri mallisarjaa.
Ei oikein taida käydä vertailumalliksi
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Xr4
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Lokakuu 24. 20:17:25 2005
Paikkakunta: Imatra/Lpr

Viesti Kirjoittaja Xr4 » Pe Helmikuu 3. 22:22:19 2006

siipicossu kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:
Xr4 kirjoitti:Entäs Xr4it :?:
Xr4ti? Eikös se oikeaoppisesti ole ihan eri mallisarjaa.
Ei oikein taida käydä vertailumalliksi
Ai miksei muka käy? On ennenkin käyny :!: Nykyisessä autossani oli ainakin käyny!
Sierra Xr4i -84 (solmussa)
Sierra 24v (farkku 4x4)
Volvo 460 -95 (Käyttis)

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Helmikuu 3. 23:13:40 2006

Xr4 kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti: Xr4ti? Eikös se oikeaoppisesti ole ihan eri mallisarjaa.
Ei oikein taida käydä vertailumalliksi
Ai miksei muka käy? On ennenkin käyny :!: Nykyisessä autossani oli ainakin käyny!
Siksi kun se on eri mallisarjaa. Joissakin tapauksissahan tuo on käynyt niinkuin esim ilm. sullakin. Eikös siinä ollut pohjassa runkopalkitkin, mitä ei "normaali" sierrasta todellakaan löydy.

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Helmikuu 3. 23:16:35 2006

Xr4 kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti: Xr4ti? Eikös se oikeaoppisesti ole ihan eri mallisarjaa.
Ei oikein taida käydä vertailumalliksi
Ai miksei muka käy? On ennenkin käyny :!: Nykyisessä autossani oli ainakin käyny!
nii no joo miksei muka kävis? Oikeastaan eri mallisarjaahan se sitten olis cossukin jos niin ajatellaan et kun xr4i:n kylkeen tulee ahdin niin mallisarja vaihtus. sama koppahan se on siinäkin... tai siis sama ja sama. ehän ne kyl yksikään tekniikan vaihto cossu ole periaattees laillinen/täysin alkup cossua vastaava... eroaa se koppa kuitenki sen verta.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Helmikuu 5. 13:29:38 2006

Xr4 kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti: Xr4ti? Eikös se oikeaoppisesti ole ihan eri mallisarjaa.
Ei oikein taida käydä vertailumalliksi
Ai miksei muka käy? On ennenkin käyny :!: Nykyisessä autossani oli ainakin käyny!
Juu, ennen on käynyt, kuten omassani aikoinaan. Pari vuotta myöhemmin kuulin vastaavassa tilanteessa, että eivät enää hyväksyneet. XR4Ti:n tehohan oli 175 hv joka salli tuon prosenttisäännön mukaisen tehon lisäyksen jota cossunkutonen toi - katteja ei omassani tarvittu, lähtökohta-auton mukaisesti. Aluksi nikottelivat päästöjen suhteen, mutta tuossa ei sitten ollut onkelmia.

Tietääkseni nämä XR-serkut ovat identtisiä lukuunottamatta siis voimananto- ja siirtotekniikkaansa. Vilkaiskaapa lisää osoitteesta http://www.merkurclub.com/forum/index.php :wink:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Su Helmikuu 5. 13:40:30 2006

Eemeli kirjoitti: ehän ne kyl yksikään tekniikan vaihto cossu ole periaattees laillinen/täysin alkup cossua vastaava... eroaa se koppa kuitenki sen verta.
Nyt sitte voit valaista et missä kohin koreissa on eroa?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 5. 15:26:17 2006

CJH kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Ja ne prosentit lasketaan vasta tehokkaimmasta mallista. Mutta näitä tulkintoja on niin monenlaisia kuin leimaajiakin, että kyllä näitä voi tehdä aika lailla miten itse päättää ja tietyissä rajoissa.
Käy leimaamassa Samilla vaasassa :roll:
luojan kiitos ei oo vielä oikeuksia tehä muutoksia XD

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Helmikuu 5. 16:09:39 2006

dexta kirjoitti:
Eemeli kirjoitti: ehän ne kyl yksikään tekniikan vaihto cossu ole periaattees laillinen/täysin alkup cossua vastaava... eroaa se koppa kuitenki sen verta.
Nyt sitte voit valaista et missä kohin koreissa on eroa?
Olisko runkonumeron kohdalla eroa? :wink: :lol: :lol:

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Su Helmikuu 5. 16:22:46 2006

Bootsi kirjoitti:
dexta kirjoitti:
Eemeli kirjoitti: ehän ne kyl yksikään tekniikan vaihto cossu ole periaattees laillinen/täysin alkup cossua vastaava... eroaa se koppa kuitenki sen verta.
Nyt sitte voit valaista et missä kohin koreissa on eroa?
Olisko runkonumeron kohdalla eroa? :wink: :lol: :lol:
Hyvin pitkälti toi pitää paikkansa :lol:
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Su Helmikuu 5. 16:38:00 2006

Bootsi kirjoitti:
dexta kirjoitti:
Eemeli kirjoitti: ehän ne kyl yksikään tekniikan vaihto cossu ole periaattees laillinen/täysin alkup cossua vastaava... eroaa se koppa kuitenki sen verta.
Nyt sitte voit valaista et missä kohin koreissa on eroa?
Olisko runkonumeron kohdalla eroa? :wink: :lol: :lol:
No shit :lol:

Muistaaksein noista korien eroista on väännetty joskus täällä aiemminkin mutta ei pysty lopputulosta muistamaan enää millään.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Su Helmikuu 5. 16:43:09 2006

samiharju kirjoitti:
CJH kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Ja ne prosentit lasketaan vasta tehokkaimmasta mallista. Mutta näitä tulkintoja on niin monenlaisia kuin leimaajiakin, että kyllä näitä voi tehdä aika lailla miten itse päättää ja tietyissä rajoissa.
Käy leimaamassa Samilla vaasassa :roll:
luojan kiitos ei oo vielä oikeuksia tehä muutoksia XD
koska on :wink:
ny äkkiä yrittää saada ne niin voi vaasassakin katsastaa auton :roll:
edes yhellä inssillä

ja jos ei meinaa mennä läpi niin 2pitää kiinni ja yks potkii munille :lol: :lol: :lol:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » Su Helmikuu 5. 17:37:18 2006

heka kirjoitti:
samiharju kirjoitti:
CJH kirjoitti: Käy leimaamassa Samilla vaasassa :roll:
luojan kiitos ei oo vielä oikeuksia tehä muutoksia XD
koska on :wink:
ny äkkiä yrittää saada ne niin voi vaasassakin katsastaa auton :roll:
edes yhellä inssillä

ja jos ei meinaa mennä läpi niin 2pitää kiinni ja yks potkii munille :lol: :lol: :lol:
sitä yhtä ketä pitäs potkia niin sillä ei oo munia...

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Su Helmikuu 5. 17:49:38 2006

eskort kirjoitti:
heka kirjoitti:
samiharju kirjoitti: luojan kiitos ei oo vielä oikeuksia tehä muutoksia XD
koska on :wink:
ny äkkiä yrittää saada ne niin voi vaasassakin katsastaa auton :roll:
edes yhellä inssillä

ja jos ei meinaa mennä läpi niin 2pitää kiinni ja yks potkii munille :lol: :lol: :lol:
sitä yhtä ketä pitäs potkia niin sillä ei oo munia...
juu niinhän se on :?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ma Helmikuu 6. 11:45:09 2006

timppaanen kirjoitti:
eskort kirjoitti:
heka kirjoitti: koska on :wink:
ny äkkiä yrittää saada ne niin voi vaasassakin katsastaa auton :roll:
edes yhellä inssillä

ja jos ei meinaa mennä läpi niin 2pitää kiinni ja yks potkii munille :lol: :lol: :lol:
sitä yhtä ketä pitäs potkia niin sillä ei oo munia...
juu niinhän se on :?
Mun mielestä se on ihan mukava :shock:

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ma Helmikuu 6. 13:40:11 2006

sierra4x4tbo kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Riippuupi millainen Sierra on kanta-autona ja miten pilkun tarkasti haluat mennä pykälien mukaan. Cossu Sierra on vertailumallina ja sen mukaan teet jarrut ja alustan, noin pää sääntönä.
Hmm, miksei muka XR4 käy vertailumalliksi?
Mietitäänpä sekunti tätä!!

Vinkki: 150*1,2=180
Öh, eipä pysynyt tuo Cosworth mielessä noin pitkään. Vaan mitäs jos vaan laittaa sen 24V 2.9V6 sinne kiinni ja säätää auton vähän alavääntöisemmäksi ja sitten dynosta 179,9hv lappu. Jos piikkitehosta uuppuu parikymmentä heppaa, niin mitäs sitten, harva sitä piikkiteholla koko ajan ajaa.

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Helmikuu 6. 13:48:46 2006

Jaakkoki kirjoitti:
Xr4 kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Ei oikein taida käydä vertailumalliksi
Ai miksei muka käy? On ennenkin käyny :!: Nykyisessä autossani oli ainakin käyny!
Siksi kun se on eri mallisarjaa. Joissakin tapauksissahan tuo on käynyt niinkuin esim ilm. sullakin. Eikös siinä ollut pohjassa runkopalkitkin, mitä ei "normaali" sierrasta todellakaan löydy.

Mäkin haluisin käydä sielä ESSON BAARIS jossa puhutaan noin rajua paskaa. Mistä sen löytää?

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Su Helmikuu 12. 17:11:23 2006

Juu no tulipas tossa ostettua semmonen xr4i sierra mis on cossun 24v v6.,.,. 8) ainut onkelma vaan on se että se ei ole leimattu sille koneelle vielä,.,komiasti se kulkee,5v manuaali laatikko,katit poistettu jne,nyt vaan jarruja metsästämään siihen että sais vielä kesäks liikenteesee laillisesti :lol:

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Helmikuu 12. 20:44:05 2006

STOCKMANN kirjoitti:Juu no tulipas tossa ostettua semmonen xr4i sierra mis on cossun 24v v6.,.,. 8) ainut onkelma vaan on se että se ei ole leimattu sille koneelle vielä,.,komiasti se kulkee,5v manuaali laatikko,katit poistettu jne,nyt vaan jarruja metsästämään siihen että sais vielä kesäks liikenteesee laillisesti :lol:
Se valkoinen joka Nettiautossakin oli? Ei muistaakseni ollut pahan hintainen, mutta kuinka hyvin se on tehty?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ke Helmikuu 15. 21:20:19 2006

Juu,samainen peli :) koneon nätisti laitettu keulalle eikä ihmeellisiä virityksiä näy konehuoneessa,pinnoista auto on ihan nätti.meinaan myllyttää sen kyllä vielä kun sitä työkseenki teen :D pientä paikkamaaalausta joutuu muovi helmoihin tekemään kun on maalit hilseilly mut ei kummempaa,ja tuulilasi tarttis vaihtaa ku on halki.kaikki herkut on mitä sierraan on 84 saanut suuripiirtein :wink: ja woimaa piisaa!!kesällä auto näkyy porin liikkenteessä ahkerasti :lol:

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Helmikuu 15. 21:59:49 2006

Itsekin olin kovasti ostamassa kyseistä autoa mutta kuitenkin käännyin 16v cossun puoleen... 8)

Olis ollu vaan "helppo" projekti kun jarrut yms olis siihen löytyny omasta takaa...
Viimeksi muokannut AkiS, To Helmikuu 16. 21:10:57 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » To Helmikuu 16. 20:05:07 2006

No 16v cosaa kattelinki ensi mut sitte en iha viel raaskinu investoidakkaan siihen.mut raju laite on tämäki,vääntö on ihan sairas 8) ahtimenku vielä laittas niin.,. :wink:

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Pe Helmikuu 17. 18:29:13 2006

STOCKMANN kirjoitti:Juu no tulipas tossa ostettua semmonen xr4i sierra mis on cossun 24v v6.,.,. 8) ainut onkelma vaan on se että se ei ole leimattu sille koneelle vielä,.,komiasti se kulkee,5v manuaali laatikko,katit poistettu jne,nyt vaan jarruja metsästämään siihen että sais vielä kesäks liikenteesee laillisesti :lol:
Jaahas. Onko Jbergin auto siis mennyt kaupaksi? Onnittelen, olet mitä ilmeisimmin löytänyt ihka hyvän pelin. Itselläni on justiinsa samanlainen lukuunottamatta Scorpin pyörännapoja - samalta linjalta ovat meidän autot kotoisin Porista - tuo vain ihmetyttää, että ei leimattu vielä, vai eiköhän kyseessä olekaan sama yksilö? Onko valkea XR?

Tuli tuossa toissa kesänä käytyä ja kuvattua sisarukset yhdessä, mikäli siis sama auto...

Mikäs jarruissa?

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » La Helmikuu 18. 17:57:42 2006

Juu valkonen peli on,onhan se ihan soiva peli vanhaksi sierraksi.jos uuden auton haluaa niin kaupasta hakemaa. :D kyllähän vanhassa saa pientä sanomista ollakki,.mutta tekniikka on kymppi 8) juu leimalle tarttis koittaa.Saa nyt nähä mikä on tuomio.,.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » La Helmikuu 18. 19:37:19 2006

En kyllä ymmärrä - mielestäni tuo oli leimattu jo aiemmin, tuolloin vuosia sitten. Onko tapahtunut jotain tässä välillä :?: :?:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Helmikuu 18. 20:10:29 2006

Ares kirjoitti:
Mäkin haluisin käydä sielä ESSON BAARIS jossa puhutaan noin rajua paskaa. Mistä sen löytää?
Ja kuules se paikallinen esson paari missä puhutaan noin rajua paskaa on paikallinen Ford liike ja ne tietää tasan tarkkaan siitä että xr4ti oli koriltaan myös erilainen! Tämä on faktaa eikä paskaa mutta jos paskaksi haluut tietoa kutsua niin siitä vaan. Runkopalkit on tosiaan erilaiset ja oli siinä muistaakseni muitakin eroavaisuuksia. Jos sä vaikka tästä lähtien lopettasit ton vitun moisen provoomisen/uhoomisen ja miettisit hiljaa itseksesi että voiskohan noissa jutuissa olla perää. Taitaa täällä olla semmosia jotka on ruuvannu foordeja jo siihen aikaan ku vaan olit pilke sun faijas silmäkulmassa. Olen itse keskustellut semmosen henkilön joka on perehtynyt xr4ti:n rakenteeseen ja siellä on yllättävän paljon eroa hänen mukaan. Itse en kaikkea voi muistaa koska siitä on jo aikaa.

Olen puhunut,kiitos ja hyvää illan jatkoa!

T: Petsku
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Helmikuu 18. 20:36:52 2006

xrissane kirjoitti:
STOCKMANN kirjoitti:Juu no tulipas tossa ostettua semmonen xr4i sierra mis on cossun 24v v6.,.,. 8) ainut onkelma vaan on se että se ei ole leimattu sille koneelle vielä,.,komiasti se kulkee,5v manuaali laatikko,katit poistettu jne,nyt vaan jarruja metsästämään siihen että sais vielä kesäks liikenteesee laillisesti :lol:
Jaahas. Onko Jbergin auto siis mennyt kaupaksi? Onnittelen, olet mitä ilmeisimmin löytänyt ihka hyvän pelin. Itselläni on justiinsa samanlainen lukuunottamatta Scorpin pyörännapoja - samalta linjalta ovat meidän autot kotoisin Porista - tuo vain ihmetyttää, että ei leimattu vielä, vai eiköhän kyseessä olekaan sama yksilö? Onko valkea XR?

Tuli tuossa toissa kesänä käytyä ja kuvattua sisarukset yhdessä, mikäli siis sama auto...

Mikäs jarruissa?

Jussi
Ei se mun mielestä sama auto ole.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Helmikuu 18. 21:26:11 2006

Tää oli tuolta tampereen takamailta eikös niin?
Ja vakiojarrut alla niin ei saa leimaan niillä... (riippuu tietysti taas ihan konttorista) :roll:


Edit -> http://www.nettiauto.com/536785
Viimeksi muokannut AkiS, La Helmikuu 18. 21:51:28 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » La Helmikuu 18. 21:31:24 2006

jesus48 kirjoitti:
Ares kirjoitti:
Mäkin haluisin käydä sielä ESSON BAARIS jossa puhutaan noin rajua paskaa. Mistä sen löytää?
Ja kuules se paikallinen esson paari missä puhutaan noin rajua paskaa on paikallinen Ford liike ja ne tietää tasan tarkkaan siitä että xr4ti oli koriltaan myös erilainen! Tämä on faktaa eikä paskaa mutta jos paskaksi haluut tietoa kutsua niin siitä vaan. Runkopalkit on tosiaan erilaiset ja oli siinä muistaakseni muitakin eroavaisuuksia. Jos sä vaikka tästä lähtien lopettasit ton vitun moisen provoomisen/uhoomisen ja miettisit hiljaa itseksesi että voiskohan noissa jutuissa olla perää. Taitaa täällä olla semmosia jotka on ruuvannu foordeja jo siihen aikaan ku vaan olit pilke sun faijas silmäkulmassa. Olen itse keskustellut semmosen henkilön joka on perehtynyt xr4ti:n rakenteeseen ja siellä on yllättävän paljon eroa hänen mukaan. Itse en kaikkea voi muistaa koska siitä on jo aikaa.

Olen puhunut,kiitos ja hyvää illan jatkoa!

T: Petsku
xr4ti pohjapalkit, ton kuvan olen joskus täältä foorumilta napannut talteen, en muista kenen ottama mut toivottavasti saa käyttää

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Su Helmikuu 19. 19:29:27 2006

No juu tampereen perukoilta on,leimaamaan mahdollisimman pian :lol: kyllä mä sen jotenki saan liikenteesee :wink: nahkapenkit on ja kaikki herkut+sähkölelut.,. 8) kenelt muute sais etukaariin xr4i muovi levikkeet????tosta puuttuu ne :( nii ja oisin kiinnostunu cosan ritilä konepellistä jos semmone ois kaupan :P

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Helmikuu 19. 21:50:33 2006

STOCKMANN kirjoitti:No juu tampereen perukoilta on,leimaamaan mahdollisimman pian :lol: kyllä mä sen jotenki saan liikenteesee :wink: nahkapenkit on ja kaikki herkut+sähkölelut.,. 8) kenelt muute sais etukaariin xr4i muovi levikkeet????tosta puuttuu ne :( nii ja oisin kiinnostunu cosan ritilä konepellistä jos semmone ois kaupan :P

Meet vaa pokkana konttuurille normaalisti leimalle ekkä puhu mittää... :roll: :wink:

Voi olla aika hankala löytää yksittäisiä kaarilevikkeitä mutta osto ilmoo vaan kehiin jos jollekkin olis nurkkiin jääny. Omastakin menin koko setin myymää pois...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 19. 23:34:11 2006

dexta kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
Ares kirjoitti:
Mäkin haluisin käydä sielä ESSON BAARIS jossa puhutaan noin rajua paskaa. Mistä sen löytää?
Ja kuules se paikallinen esson paari missä puhutaan noin rajua paskaa on paikallinen Ford liike ja ne tietää tasan tarkkaan siitä että xr4ti oli koriltaan myös erilainen! Tämä on faktaa eikä paskaa mutta jos paskaksi haluut tietoa kutsua niin siitä vaan. Runkopalkit on tosiaan erilaiset ja oli siinä muistaakseni muitakin eroavaisuuksia. Jos sä vaikka tästä lähtien lopettasit ton vitun moisen provoomisen/uhoomisen ja miettisit hiljaa itseksesi että voiskohan noissa jutuissa olla perää. Taitaa täällä olla semmosia jotka on ruuvannu foordeja jo siihen aikaan ku vaan olit pilke sun faijas silmäkulmassa. Olen itse keskustellut semmosen henkilön joka on perehtynyt xr4ti:n rakenteeseen ja siellä on yllättävän paljon eroa hänen mukaan. Itse en kaikkea voi muistaa koska siitä on jo aikaa.

Olen puhunut,kiitos ja hyvää illan jatkoa!

T: Petsku
xr4ti pohjapalkit, ton kuvan olen joskus täältä foorumilta napannut talteen, en muista kenen ottama mut toivottavasti saa käyttää

Kuvasta päätellen on jutussa perää...

Miksiköhän näitä eroja ei löydy xr4x4 tai xr4i mallista. Kummassakaan ei ollut eroja normi sierroihin, lukuun ottamatta xr4x4 vanhaan vuosimalliin tarpeellista isoa kardaani tunnelia ja xr4i oli syvennys helmalevikkeitä varten. Outoa, että vain xr4ti olisi tuollaiset palkit molemmin puolin, mutta kai noista hyötyäkin on jäykistää varmasti erittäin hyvin koria pitkittäis suunnassa.

Tieto pitää pystyä todistamaan faktaksi jos haluaa että muutkin voivat sen sellaiseksi hyväksyä.

Paskapuheeksi tuo oli helppo leimata, vrt cossun kori, tavan kori jutut(yhden cossun jämä kopan olen purkanut ja paska puhetta ei ole mitään eroa) ja itsellä ollut xr4i ja on 2kpl xr4x4 ja ajattelin että nämä olisivat samanlaisia tuon kanssa myöskin. Helppo on ajatella miksi ne olisi siitä nyt sitten tehnyt erilaisen...

EDIT: Ja nuo esson baari jutut on aika yleiseksi muodostunut solvaus täälä foorumilla jatkuvasti sitä näkee. Huonoja asioita opittu tältä eripuraiselta clubilta.

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ma Helmikuu 20. 17:04:30 2006

Tuo xr4ti oli tarkoitettu usan markkinoille ja siellä oli varmaan kovemmat kolariturvallisuus vaatimukset. Tuo kävi kyllä hyvin vertailumalliksi tekniikkansa puolesta kun omani katsastin. Ihan maahantuojalla kirjoittivat lapun että xr4ti ja xr4i vastaa jarruiltaan, alustaltaan ja voimansiirroltaan toisiaan. Eihän korin tarvitse ihan samanlainen ollakkaan.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Helmikuu 21. 19:22:29 2006

tumi kirjoitti:Tuo xr4ti oli tarkoitettu usan markkinoille ja siellä oli varmaan kovemmat kolariturvallisuus vaatimukset. Tuo kävi kyllä hyvin vertailumalliksi tekniikkansa puolesta kun omani katsastin. Ihan maahantuojalla kirjoittivat lapun että xr4ti ja xr4i vastaa jarruiltaan, alustaltaan ja voimansiirroltaan toisiaan. Eihän korin tarvitse ihan samanlainen ollakkaan.
Mikä oli vuosi? Kuulin tuossa - olikohan vuonna 2002 tai 03 - kun tampereella oli suunnitteilla XR-nelosen muuttaminen kuten omanikin, että eivät enää hyväksyneetkään Ti-mallia. Omani oli kuulemma väärin perustein hyväksytty, kun sitä esitettiin ennakkotapauksena...

Ja joo, erehdyin autossa. Jos tuo on esinahkasisustuksella, ei ole kyseinen peli.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » To Helmikuu 23. 22:28:32 2006

Taisi olla 2 vuotta sitten. Ei siis käy 24v koneelle verrokiksi vaan 12v turbolle max 177hp teholle tai vaikka ohc turbolle.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Helmikuu 23. 23:37:49 2006

Noista XR4Ti runkopalkeista + muista pikkueroista:
täytyy muistaa mille markkina-alueelle Ti on tehty, eli USAhan-> rajummat törmäyskestävyysvaatimukset ovat tärkein syy noihin palkkeihin. Euroopassa saa myydä paperikoreja jotka taittuvat matkustamon kohdalta...Saamieni tietojen mukaan palkit löytyvät jokaisesta Ti:stä.
Kuriositeettinä mainittakoon että ovat luokiteltu RS500:een kilpaosina, ja löytyvät kaikista hyvin tehdyistä ex-Touringcareista (Eggenberger yms.). Sarlinin Kallen RS500:sta voi vaikka käydä kurkkimassa.

Ajatusta kun pyörittää, voisi suurehkolla vaivalla saada osoitetuksi että XR4i + XR4Ti:n vahvikkeet = XR4Ti. Mutta hyödyttääkö mitään, tietääkseni Ti:tä ei ole tyypitetty EU -maihin vaikka saksassa Merkur onkin valmistettu
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Helmikuu 24. 9:35:59 2006

Ares kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:
Xr4 kirjoitti: Ai miksei muka käy? On ennenkin käyny :!: Nykyisessä autossani oli ainakin käyny!
Siksi kun se on eri mallisarjaa. Joissakin tapauksissahan tuo on käynyt niinkuin esim ilm. sullakin. Eikös siinä ollut pohjassa runkopalkitkin, mitä ei "normaali" sierrasta todellakaan löydy.

Mäkin haluisin käydä sielä ESSON BAARIS jossa puhutaan noin rajua paskaa. Mistä sen löytää?
:?

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Helmikuu 24. 10:34:22 2006

jjs kirjoitti:Ajatusta kun pyörittää, voisi suurehkolla vaivalla saada osoitetuksi että XR4i + XR4Ti:n vahvikkeet = XR4Ti. Mutta hyödyttääkö mitään, tietääkseni Ti:tä ei ole tyypitetty EU -maihin vaikka saksassa Merkur onkin valmistettu
Hyödyttää, koska verrokkina saa käyttää myös Jenkkimarkkinoille hyväksyttyjä malleja.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Pe Helmikuu 24. 10:48:22 2006

jjs kirjoitti:Noista XR4Ti runkopalkeista + muista pikkueroista:
täytyy muistaa mille markkina-alueelle Ti on tehty, eli USAhan-> rajummat törmäyskestävyysvaatimukset ovat tärkein syy noihin palkkeihin. Euroopassa saa myydä paperikoreja jotka taittuvat matkustamon kohdalta...Saamieni tietojen mukaan palkit löytyvät jokaisesta Ti:stä.
Kuriositeettinä mainittakoon että ovat luokiteltu RS500:een kilpaosina, ja löytyvät kaikista hyvin tehdyistä ex-Touringcareista (Eggenberger yms.). Sarlinin Kallen RS500:sta voi vaikka käydä kurkkimassa.
Tuolla (valitse north america)
http://hjem.get2net.dk/genie/xrfords.html

väitetään, että olisivat nimenomaan käyttäneet XR4Ti -mallia, mutta jutun juoni kuulostaa vähän pöljältä, ettäkö olisivat suunnitelleet XR4 ratakisoihin, kun kerta Cosworth oli jo tehnyt OHC:stä turbon.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Helmikuu 24. 13:47:28 2006

Arto65FB
En lukenut linkkijuttua; sori jos menee jotain vastauksessa väärin, ajatuksena:

XR4Ti oli Fordin yritys saada eksotiikkaa tutulla tekniikalla (vrt mm. BMW:n menestys jenkeissä) USAn markkinoille 80-luvun alkupuolella.
Kilpapuolella siihen innostuttiin enemmänkin euroopassa, kiitos virityspotentiaalia omaavan USA 4 -syl. 2,3 Lima -turbomoottorin. Mm. Andy Rouse (A.R.E.) ja Eggenberger aloittivat kisahommat niillä kun Capri 2,8i:llä ei enää pärjännyt mm. Roverin V8:lle ja Volvo 240 turboille n.83-84. Sitten kun Ti:llä oli ajeltu pari vuotta, Cossu korvasi sen, ja vuotta myöhemmin rs500 taas cossun. Mutta periaatteessa esim. voimansiirto ja alusta joka rs500:ssa oli radalla A-ryhmässä käytössä, oli liki suoraan Merkurin kisaversiosta kotoisin Getragia myöten.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » La Helmikuu 25. 12:24:14 2006

Lähetin XR4TIn luokitustodistuksen maahantuojalle kun pyysin tuota vertailupaperia. TIn todistuksessa oli A-ryhmään liki samat osat kuin Cossuissa mm getrac laatikko. Täytynee etsiä olisiko tuo luokitustodistus vielä tallessa.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Vastaa Viestiin