
2.9COSWORTH SIERRA
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
2.9COSWORTH SIERRA
Juu elikkäs mitä osia tarttee vaihtaa sierraan että sen saa muutoskatsastettua cossun 2.9 v6 moottorille?jarrut??..mites päästöjen kanssa?tartteeko kattien olla paikoiillaan?haluan todellist tietoa enkä mutu tietoutta 

-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Riippuupi millainen Sierra on kanta-autona ja miten pilkun tarkasti haluat mennä pykälien mukaan. Cossu Sierra on vertailumallina ja sen mukaan teet jarrut ja alustan, noin pää sääntönä. Jos haluat helpommalla, niin leimaat sen ns. kansien-vaihto-kikalla. Eli Etsit sopivan kutos-Sierran, heität Cossun koneen kiinni, punnerrat sopivan teholapun ja muutosleimalla ilmoitat vaihtaneesi vain kannet, jakopään ja imusarjan. Sitten on tapauksia että 180hp Xr4Ti:tä on voitu käyttää vertailumallina jolloin alusta tuossa sama kuin normi Xr4i:ssä.
Katteja ei tarvita jollei auto ole kanta-auto ole vähä päästöinen.
Katteja ei tarvita jollei auto ole kanta-auto ole vähä päästöinen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
No niin, se riippuu niin paljon piirimyyjästäkin. Mulla ei ainakaan, ylläty-yllätys, ole minkäänlaisia ongelmia.samiharju kirjoitti:Ford ei ole kauhean myötämielinen enää cossun käyttämiseen vertailukohtana.. tiedä sitten miksi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Mietitäänpä sekunti tätä!!Arto65FB kirjoitti:Hmm, miksei muka XR4 käy vertailumalliksi?MouTine kirjoitti:Riippuupi millainen Sierra on kanta-autona ja miten pilkun tarkasti haluat mennä pykälien mukaan. Cossu Sierra on vertailumallina ja sen mukaan teet jarrut ja alustan, noin pää sääntönä.
Vinkki: 150*1,2=180
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ja ne prosentit lasketaan vasta tehokkaimmasta mallista. Mutta näitä tulkintoja on niin monenlaisia kuin leimaajiakin, että kyllä näitä voi tehdä aika lailla miten itse päättää ja tietyissä rajoissa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: To Helmikuu 20. 10:44:43 2003
- Paikkakunta: JKL
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei oikein taida käydä vertailumalliksiJaakkoki kirjoitti:Xr4ti? Eikös se oikeaoppisesti ole ihan eri mallisarjaa.Xr4 kirjoitti:Entäs Xr4it
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma Lokakuu 24. 20:17:25 2005
- Paikkakunta: Imatra/Lpr
Ai miksei muka käy? On ennenkin käynysiipicossu kirjoitti:Ei oikein taida käydä vertailumalliksiJaakkoki kirjoitti:Xr4ti? Eikös se oikeaoppisesti ole ihan eri mallisarjaa.Xr4 kirjoitti:Entäs Xr4it

Sierra Xr4i -84 (solmussa)
Sierra 24v (farkku 4x4)
Volvo 460 -95 (Käyttis)
Sierra 24v (farkku 4x4)
Volvo 460 -95 (Käyttis)
-
- Ylläpitäjä
Siksi kun se on eri mallisarjaa. Joissakin tapauksissahan tuo on käynyt niinkuin esim ilm. sullakin. Eikös siinä ollut pohjassa runkopalkitkin, mitä ei "normaali" sierrasta todellakaan löydy.Xr4 kirjoitti:Ai miksei muka käy? On ennenkin käynysiipicossu kirjoitti:Ei oikein taida käydä vertailumalliksiJaakkoki kirjoitti: Xr4ti? Eikös se oikeaoppisesti ole ihan eri mallisarjaa.Nykyisessä autossani oli ainakin käyny!
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
nii no joo miksei muka kävis? Oikeastaan eri mallisarjaahan se sitten olis cossukin jos niin ajatellaan et kun xr4i:n kylkeen tulee ahdin niin mallisarja vaihtus. sama koppahan se on siinäkin... tai siis sama ja sama. ehän ne kyl yksikään tekniikan vaihto cossu ole periaattees laillinen/täysin alkup cossua vastaava... eroaa se koppa kuitenki sen verta.Xr4 kirjoitti:Ai miksei muka käy? On ennenkin käynysiipicossu kirjoitti:Ei oikein taida käydä vertailumalliksiJaakkoki kirjoitti: Xr4ti? Eikös se oikeaoppisesti ole ihan eri mallisarjaa.Nykyisessä autossani oli ainakin käyny!
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Juu, ennen on käynyt, kuten omassani aikoinaan. Pari vuotta myöhemmin kuulin vastaavassa tilanteessa, että eivät enää hyväksyneet. XR4Ti:n tehohan oli 175 hv joka salli tuon prosenttisäännön mukaisen tehon lisäyksen jota cossunkutonen toi - katteja ei omassani tarvittu, lähtökohta-auton mukaisesti. Aluksi nikottelivat päästöjen suhteen, mutta tuossa ei sitten ollut onkelmia.Xr4 kirjoitti:Ai miksei muka käy? On ennenkin käynysiipicossu kirjoitti:Ei oikein taida käydä vertailumalliksiJaakkoki kirjoitti: Xr4ti? Eikös se oikeaoppisesti ole ihan eri mallisarjaa.Nykyisessä autossani oli ainakin käyny!
Tietääkseni nämä XR-serkut ovat identtisiä lukuunottamatta siis voimananto- ja siirtotekniikkaansa. Vilkaiskaapa lisää osoitteesta http://www.merkurclub.com/forum/index.php

* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
luojan kiitos ei oo vielä oikeuksia tehä muutoksia XDCJH kirjoitti:Käy leimaamassa Samilla vaasassaMouTine kirjoitti:Ja ne prosentit lasketaan vasta tehokkaimmasta mallista. Mutta näitä tulkintoja on niin monenlaisia kuin leimaajiakin, että kyllä näitä voi tehdä aika lailla miten itse päättää ja tietyissä rajoissa.
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Hyvin pitkälti toi pitää paikkansaBootsi kirjoitti:Olisko runkonumeron kohdalla eroa?dexta kirjoitti:Nyt sitte voit valaista et missä kohin koreissa on eroa?Eemeli kirjoitti: ehän ne kyl yksikään tekniikan vaihto cossu ole periaattees laillinen/täysin alkup cossua vastaava... eroaa se koppa kuitenki sen verta.![]()
![]()

Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
No shitBootsi kirjoitti:Olisko runkonumeron kohdalla eroa?dexta kirjoitti:Nyt sitte voit valaista et missä kohin koreissa on eroa?Eemeli kirjoitti: ehän ne kyl yksikään tekniikan vaihto cossu ole periaattees laillinen/täysin alkup cossua vastaava... eroaa se koppa kuitenki sen verta.![]()
![]()

Muistaaksein noista korien eroista on väännetty joskus täällä aiemminkin mutta ei pysty lopputulosta muistamaan enää millään.
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
koska onsamiharju kirjoitti:luojan kiitos ei oo vielä oikeuksia tehä muutoksia XDCJH kirjoitti:Käy leimaamassa Samilla vaasassaMouTine kirjoitti:Ja ne prosentit lasketaan vasta tehokkaimmasta mallista. Mutta näitä tulkintoja on niin monenlaisia kuin leimaajiakin, että kyllä näitä voi tehdä aika lailla miten itse päättää ja tietyissä rajoissa.

ny äkkiä yrittää saada ne niin voi vaasassakin katsastaa auton

edes yhellä inssillä
ja jos ei meinaa mennä läpi niin 2pitää kiinni ja yks potkii munille



#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 825
- Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003
sitä yhtä ketä pitäs potkia niin sillä ei oo munia...heka kirjoitti:koska onsamiharju kirjoitti:luojan kiitos ei oo vielä oikeuksia tehä muutoksia XDCJH kirjoitti: Käy leimaamassa Samilla vaasassa![]()
ny äkkiä yrittää saada ne niin voi vaasassakin katsastaa auton![]()
edes yhellä inssillä
ja jos ei meinaa mennä läpi niin 2pitää kiinni ja yks potkii munille![]()
![]()
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
juu niinhän se oneskort kirjoitti:sitä yhtä ketä pitäs potkia niin sillä ei oo munia...heka kirjoitti:koska onsamiharju kirjoitti: luojan kiitos ei oo vielä oikeuksia tehä muutoksia XD![]()
ny äkkiä yrittää saada ne niin voi vaasassakin katsastaa auton![]()
edes yhellä inssillä
ja jos ei meinaa mennä läpi niin 2pitää kiinni ja yks potkii munille![]()
![]()

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Mun mielestä se on ihan mukavatimppaanen kirjoitti:juu niinhän se oneskort kirjoitti:sitä yhtä ketä pitäs potkia niin sillä ei oo munia...heka kirjoitti: koska on![]()
ny äkkiä yrittää saada ne niin voi vaasassakin katsastaa auton![]()
edes yhellä inssillä
ja jos ei meinaa mennä läpi niin 2pitää kiinni ja yks potkii munille![]()
![]()

-
- Ylläpitäjä
Öh, eipä pysynyt tuo Cosworth mielessä noin pitkään. Vaan mitäs jos vaan laittaa sen 24V 2.9V6 sinne kiinni ja säätää auton vähän alavääntöisemmäksi ja sitten dynosta 179,9hv lappu. Jos piikkitehosta uuppuu parikymmentä heppaa, niin mitäs sitten, harva sitä piikkiteholla koko ajan ajaa.sierra4x4tbo kirjoitti:Mietitäänpä sekunti tätä!!Arto65FB kirjoitti:Hmm, miksei muka XR4 käy vertailumalliksi?MouTine kirjoitti:Riippuupi millainen Sierra on kanta-autona ja miten pilkun tarkasti haluat mennä pykälien mukaan. Cossu Sierra on vertailumallina ja sen mukaan teet jarrut ja alustan, noin pää sääntönä.
Vinkki: 150*1,2=180
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Jaakkoki kirjoitti:Siksi kun se on eri mallisarjaa. Joissakin tapauksissahan tuo on käynyt niinkuin esim ilm. sullakin. Eikös siinä ollut pohjassa runkopalkitkin, mitä ei "normaali" sierrasta todellakaan löydy.Xr4 kirjoitti:Ai miksei muka käy? On ennenkin käynysiipicossu kirjoitti:Ei oikein taida käydä vertailumalliksiNykyisessä autossani oli ainakin käyny!
Mäkin haluisin käydä sielä ESSON BAARIS jossa puhutaan noin rajua paskaa. Mistä sen löytää?
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Se valkoinen joka Nettiautossakin oli? Ei muistaakseni ollut pahan hintainen, mutta kuinka hyvin se on tehty?STOCKMANN kirjoitti:Juu no tulipas tossa ostettua semmonen xr4i sierra mis on cossun 24v v6.,.,.ainut onkelma vaan on se että se ei ole leimattu sille koneelle vielä,.,komiasti se kulkee,5v manuaali laatikko,katit poistettu jne,nyt vaan jarruja metsästämään siihen että sais vielä kesäks liikenteesee laillisesti
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
Juu,samainen peli
koneon nätisti laitettu keulalle eikä ihmeellisiä virityksiä näy konehuoneessa,pinnoista auto on ihan nätti.meinaan myllyttää sen kyllä vielä kun sitä työkseenki teen
pientä paikkamaaalausta joutuu muovi helmoihin tekemään kun on maalit hilseilly mut ei kummempaa,ja tuulilasi tarttis vaihtaa ku on halki.kaikki herkut on mitä sierraan on 84 saanut suuripiirtein
ja woimaa piisaa!!kesällä auto näkyy porin liikkenteessä ahkerasti 




-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Itsekin olin kovasti ostamassa kyseistä autoa mutta kuitenkin käännyin 16v cossun puoleen... 
Olis ollu vaan "helppo" projekti kun jarrut yms olis siihen löytyny omasta takaa...

Olis ollu vaan "helppo" projekti kun jarrut yms olis siihen löytyny omasta takaa...
Viimeksi muokannut AkiS, To Helmikuu 16. 21:10:57 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Jaahas. Onko Jbergin auto siis mennyt kaupaksi? Onnittelen, olet mitä ilmeisimmin löytänyt ihka hyvän pelin. Itselläni on justiinsa samanlainen lukuunottamatta Scorpin pyörännapoja - samalta linjalta ovat meidän autot kotoisin Porista - tuo vain ihmetyttää, että ei leimattu vielä, vai eiköhän kyseessä olekaan sama yksilö? Onko valkea XR?STOCKMANN kirjoitti:Juu no tulipas tossa ostettua semmonen xr4i sierra mis on cossun 24v v6.,.,.ainut onkelma vaan on se että se ei ole leimattu sille koneelle vielä,.,komiasti se kulkee,5v manuaali laatikko,katit poistettu jne,nyt vaan jarruja metsästämään siihen että sais vielä kesäks liikenteesee laillisesti
Tuli tuossa toissa kesänä käytyä ja kuvattua sisarukset yhdessä, mikäli siis sama auto...
Mikäs jarruissa?
Jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
En kyllä ymmärrä - mielestäni tuo oli leimattu jo aiemmin, tuolloin vuosia sitten. Onko tapahtunut jotain tässä välillä



* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Ja kuules se paikallinen esson paari missä puhutaan noin rajua paskaa on paikallinen Ford liike ja ne tietää tasan tarkkaan siitä että xr4ti oli koriltaan myös erilainen! Tämä on faktaa eikä paskaa mutta jos paskaksi haluut tietoa kutsua niin siitä vaan. Runkopalkit on tosiaan erilaiset ja oli siinä muistaakseni muitakin eroavaisuuksia. Jos sä vaikka tästä lähtien lopettasit ton vitun moisen provoomisen/uhoomisen ja miettisit hiljaa itseksesi että voiskohan noissa jutuissa olla perää. Taitaa täällä olla semmosia jotka on ruuvannu foordeja jo siihen aikaan ku vaan olit pilke sun faijas silmäkulmassa. Olen itse keskustellut semmosen henkilön joka on perehtynyt xr4ti:n rakenteeseen ja siellä on yllättävän paljon eroa hänen mukaan. Itse en kaikkea voi muistaa koska siitä on jo aikaa.Ares kirjoitti:
Mäkin haluisin käydä sielä ESSON BAARIS jossa puhutaan noin rajua paskaa. Mistä sen löytää?
Olen puhunut,kiitos ja hyvää illan jatkoa!
T: Petsku
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ei se mun mielestä sama auto ole.xrissane kirjoitti:Jaahas. Onko Jbergin auto siis mennyt kaupaksi? Onnittelen, olet mitä ilmeisimmin löytänyt ihka hyvän pelin. Itselläni on justiinsa samanlainen lukuunottamatta Scorpin pyörännapoja - samalta linjalta ovat meidän autot kotoisin Porista - tuo vain ihmetyttää, että ei leimattu vielä, vai eiköhän kyseessä olekaan sama yksilö? Onko valkea XR?STOCKMANN kirjoitti:Juu no tulipas tossa ostettua semmonen xr4i sierra mis on cossun 24v v6.,.,.ainut onkelma vaan on se että se ei ole leimattu sille koneelle vielä,.,komiasti se kulkee,5v manuaali laatikko,katit poistettu jne,nyt vaan jarruja metsästämään siihen että sais vielä kesäks liikenteesee laillisesti
Tuli tuossa toissa kesänä käytyä ja kuvattua sisarukset yhdessä, mikäli siis sama auto...
Mikäs jarruissa?
Jussi
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Tää oli tuolta tampereen takamailta eikös niin?
Ja vakiojarrut alla niin ei saa leimaan niillä... (riippuu tietysti taas ihan konttorista)
Edit -> http://www.nettiauto.com/536785
Ja vakiojarrut alla niin ei saa leimaan niillä... (riippuu tietysti taas ihan konttorista)

Edit -> http://www.nettiauto.com/536785
Viimeksi muokannut AkiS, La Helmikuu 18. 21:51:28 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
xr4ti pohjapalkit, ton kuvan olen joskus täältä foorumilta napannut talteen, en muista kenen ottama mut toivottavasti saa käyttääjesus48 kirjoitti:Ja kuules se paikallinen esson paari missä puhutaan noin rajua paskaa on paikallinen Ford liike ja ne tietää tasan tarkkaan siitä että xr4ti oli koriltaan myös erilainen! Tämä on faktaa eikä paskaa mutta jos paskaksi haluut tietoa kutsua niin siitä vaan. Runkopalkit on tosiaan erilaiset ja oli siinä muistaakseni muitakin eroavaisuuksia. Jos sä vaikka tästä lähtien lopettasit ton vitun moisen provoomisen/uhoomisen ja miettisit hiljaa itseksesi että voiskohan noissa jutuissa olla perää. Taitaa täällä olla semmosia jotka on ruuvannu foordeja jo siihen aikaan ku vaan olit pilke sun faijas silmäkulmassa. Olen itse keskustellut semmosen henkilön joka on perehtynyt xr4ti:n rakenteeseen ja siellä on yllättävän paljon eroa hänen mukaan. Itse en kaikkea voi muistaa koska siitä on jo aikaa.Ares kirjoitti:
Mäkin haluisin käydä sielä ESSON BAARIS jossa puhutaan noin rajua paskaa. Mistä sen löytää?
Olen puhunut,kiitos ja hyvää illan jatkoa!
T: Petsku
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
STOCKMANN kirjoitti:No juu tampereen perukoilta on,leimaamaan mahdollisimman piankyllä mä sen jotenki saan liikenteesee
nahkapenkit on ja kaikki herkut+sähkölelut.,.
kenelt muute sais etukaariin xr4i muovi levikkeet????tosta puuttuu ne
nii ja oisin kiinnostunu cosan ritilä konepellistä jos semmone ois kaupan
Meet vaa pokkana konttuurille normaalisti leimalle ekkä puhu mittää...


Voi olla aika hankala löytää yksittäisiä kaarilevikkeitä mutta osto ilmoo vaan kehiin jos jollekkin olis nurkkiin jääny. Omastakin menin koko setin myymää pois...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
dexta kirjoitti:xr4ti pohjapalkit, ton kuvan olen joskus täältä foorumilta napannut talteen, en muista kenen ottama mut toivottavasti saa käyttääjesus48 kirjoitti:Ja kuules se paikallinen esson paari missä puhutaan noin rajua paskaa on paikallinen Ford liike ja ne tietää tasan tarkkaan siitä että xr4ti oli koriltaan myös erilainen! Tämä on faktaa eikä paskaa mutta jos paskaksi haluut tietoa kutsua niin siitä vaan. Runkopalkit on tosiaan erilaiset ja oli siinä muistaakseni muitakin eroavaisuuksia. Jos sä vaikka tästä lähtien lopettasit ton vitun moisen provoomisen/uhoomisen ja miettisit hiljaa itseksesi että voiskohan noissa jutuissa olla perää. Taitaa täällä olla semmosia jotka on ruuvannu foordeja jo siihen aikaan ku vaan olit pilke sun faijas silmäkulmassa. Olen itse keskustellut semmosen henkilön joka on perehtynyt xr4ti:n rakenteeseen ja siellä on yllättävän paljon eroa hänen mukaan. Itse en kaikkea voi muistaa koska siitä on jo aikaa.Ares kirjoitti:
Mäkin haluisin käydä sielä ESSON BAARIS jossa puhutaan noin rajua paskaa. Mistä sen löytää?
Olen puhunut,kiitos ja hyvää illan jatkoa!
T: Petsku
Kuvasta päätellen on jutussa perää...
Miksiköhän näitä eroja ei löydy xr4x4 tai xr4i mallista. Kummassakaan ei ollut eroja normi sierroihin, lukuun ottamatta xr4x4 vanhaan vuosimalliin tarpeellista isoa kardaani tunnelia ja xr4i oli syvennys helmalevikkeitä varten. Outoa, että vain xr4ti olisi tuollaiset palkit molemmin puolin, mutta kai noista hyötyäkin on jäykistää varmasti erittäin hyvin koria pitkittäis suunnassa.
Tieto pitää pystyä todistamaan faktaksi jos haluaa että muutkin voivat sen sellaiseksi hyväksyä.
Paskapuheeksi tuo oli helppo leimata, vrt cossun kori, tavan kori jutut(yhden cossun jämä kopan olen purkanut ja paska puhetta ei ole mitään eroa) ja itsellä ollut xr4i ja on 2kpl xr4x4 ja ajattelin että nämä olisivat samanlaisia tuon kanssa myöskin. Helppo on ajatella miksi ne olisi siitä nyt sitten tehnyt erilaisen...
EDIT: Ja nuo esson baari jutut on aika yleiseksi muodostunut solvaus täälä foorumilla jatkuvasti sitä näkee. Huonoja asioita opittu tältä eripuraiselta clubilta.
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Tuo xr4ti oli tarkoitettu usan markkinoille ja siellä oli varmaan kovemmat kolariturvallisuus vaatimukset. Tuo kävi kyllä hyvin vertailumalliksi tekniikkansa puolesta kun omani katsastin. Ihan maahantuojalla kirjoittivat lapun että xr4ti ja xr4i vastaa jarruiltaan, alustaltaan ja voimansiirroltaan toisiaan. Eihän korin tarvitse ihan samanlainen ollakkaan.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Mikä oli vuosi? Kuulin tuossa - olikohan vuonna 2002 tai 03 - kun tampereella oli suunnitteilla XR-nelosen muuttaminen kuten omanikin, että eivät enää hyväksyneetkään Ti-mallia. Omani oli kuulemma väärin perustein hyväksytty, kun sitä esitettiin ennakkotapauksena...tumi kirjoitti:Tuo xr4ti oli tarkoitettu usan markkinoille ja siellä oli varmaan kovemmat kolariturvallisuus vaatimukset. Tuo kävi kyllä hyvin vertailumalliksi tekniikkansa puolesta kun omani katsastin. Ihan maahantuojalla kirjoittivat lapun että xr4ti ja xr4i vastaa jarruiltaan, alustaltaan ja voimansiirroltaan toisiaan. Eihän korin tarvitse ihan samanlainen ollakkaan.
Ja joo, erehdyin autossa. Jos tuo on esinahkasisustuksella, ei ole kyseinen peli.
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Noista XR4Ti runkopalkeista + muista pikkueroista:
täytyy muistaa mille markkina-alueelle Ti on tehty, eli USAhan-> rajummat törmäyskestävyysvaatimukset ovat tärkein syy noihin palkkeihin. Euroopassa saa myydä paperikoreja jotka taittuvat matkustamon kohdalta...Saamieni tietojen mukaan palkit löytyvät jokaisesta Ti:stä.
Kuriositeettinä mainittakoon että ovat luokiteltu RS500:een kilpaosina, ja löytyvät kaikista hyvin tehdyistä ex-Touringcareista (Eggenberger yms.). Sarlinin Kallen RS500:sta voi vaikka käydä kurkkimassa.
Ajatusta kun pyörittää, voisi suurehkolla vaivalla saada osoitetuksi että XR4i + XR4Ti:n vahvikkeet = XR4Ti. Mutta hyödyttääkö mitään, tietääkseni Ti:tä ei ole tyypitetty EU -maihin vaikka saksassa Merkur onkin valmistettu
täytyy muistaa mille markkina-alueelle Ti on tehty, eli USAhan-> rajummat törmäyskestävyysvaatimukset ovat tärkein syy noihin palkkeihin. Euroopassa saa myydä paperikoreja jotka taittuvat matkustamon kohdalta...Saamieni tietojen mukaan palkit löytyvät jokaisesta Ti:stä.
Kuriositeettinä mainittakoon että ovat luokiteltu RS500:een kilpaosina, ja löytyvät kaikista hyvin tehdyistä ex-Touringcareista (Eggenberger yms.). Sarlinin Kallen RS500:sta voi vaikka käydä kurkkimassa.
Ajatusta kun pyörittää, voisi suurehkolla vaivalla saada osoitetuksi että XR4i + XR4Ti:n vahvikkeet = XR4Ti. Mutta hyödyttääkö mitään, tietääkseni Ti:tä ei ole tyypitetty EU -maihin vaikka saksassa Merkur onkin valmistettu
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
Ares kirjoitti:Jaakkoki kirjoitti:Siksi kun se on eri mallisarjaa. Joissakin tapauksissahan tuo on käynyt niinkuin esim ilm. sullakin. Eikös siinä ollut pohjassa runkopalkitkin, mitä ei "normaali" sierrasta todellakaan löydy.Xr4 kirjoitti: Ai miksei muka käy? On ennenkin käynyNykyisessä autossani oli ainakin käyny!
Mäkin haluisin käydä sielä ESSON BAARIS jossa puhutaan noin rajua paskaa. Mistä sen löytää?

-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Hyödyttää, koska verrokkina saa käyttää myös Jenkkimarkkinoille hyväksyttyjä malleja.jjs kirjoitti:Ajatusta kun pyörittää, voisi suurehkolla vaivalla saada osoitetuksi että XR4i + XR4Ti:n vahvikkeet = XR4Ti. Mutta hyödyttääkö mitään, tietääkseni Ti:tä ei ole tyypitetty EU -maihin vaikka saksassa Merkur onkin valmistettu
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Ylläpitäjä
Tuolla (valitse north america)jjs kirjoitti:Noista XR4Ti runkopalkeista + muista pikkueroista:
täytyy muistaa mille markkina-alueelle Ti on tehty, eli USAhan-> rajummat törmäyskestävyysvaatimukset ovat tärkein syy noihin palkkeihin. Euroopassa saa myydä paperikoreja jotka taittuvat matkustamon kohdalta...Saamieni tietojen mukaan palkit löytyvät jokaisesta Ti:stä.
Kuriositeettinä mainittakoon että ovat luokiteltu RS500:een kilpaosina, ja löytyvät kaikista hyvin tehdyistä ex-Touringcareista (Eggenberger yms.). Sarlinin Kallen RS500:sta voi vaikka käydä kurkkimassa.
http://hjem.get2net.dk/genie/xrfords.html
väitetään, että olisivat nimenomaan käyttäneet XR4Ti -mallia, mutta jutun juoni kuulostaa vähän pöljältä, ettäkö olisivat suunnitelleet XR4 ratakisoihin, kun kerta Cosworth oli jo tehnyt OHC:stä turbon.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Arto65FB
En lukenut linkkijuttua; sori jos menee jotain vastauksessa väärin, ajatuksena:
XR4Ti oli Fordin yritys saada eksotiikkaa tutulla tekniikalla (vrt mm. BMW:n menestys jenkeissä) USAn markkinoille 80-luvun alkupuolella.
Kilpapuolella siihen innostuttiin enemmänkin euroopassa, kiitos virityspotentiaalia omaavan USA 4 -syl. 2,3 Lima -turbomoottorin. Mm. Andy Rouse (A.R.E.) ja Eggenberger aloittivat kisahommat niillä kun Capri 2,8i:llä ei enää pärjännyt mm. Roverin V8:lle ja Volvo 240 turboille n.83-84. Sitten kun Ti:llä oli ajeltu pari vuotta, Cossu korvasi sen, ja vuotta myöhemmin rs500 taas cossun. Mutta periaatteessa esim. voimansiirto ja alusta joka rs500:ssa oli radalla A-ryhmässä käytössä, oli liki suoraan Merkurin kisaversiosta kotoisin Getragia myöten.
En lukenut linkkijuttua; sori jos menee jotain vastauksessa väärin, ajatuksena:
XR4Ti oli Fordin yritys saada eksotiikkaa tutulla tekniikalla (vrt mm. BMW:n menestys jenkeissä) USAn markkinoille 80-luvun alkupuolella.
Kilpapuolella siihen innostuttiin enemmänkin euroopassa, kiitos virityspotentiaalia omaavan USA 4 -syl. 2,3 Lima -turbomoottorin. Mm. Andy Rouse (A.R.E.) ja Eggenberger aloittivat kisahommat niillä kun Capri 2,8i:llä ei enää pärjännyt mm. Roverin V8:lle ja Volvo 240 turboille n.83-84. Sitten kun Ti:llä oli ajeltu pari vuotta, Cossu korvasi sen, ja vuotta myöhemmin rs500 taas cossun. Mutta periaatteessa esim. voimansiirto ja alusta joka rs500:ssa oli radalla A-ryhmässä käytössä, oli liki suoraan Merkurin kisaversiosta kotoisin Getragia myöten.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004