1.6cvh ja 1.6cvh rst moottorin eroavaisuudet?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

1.6cvh ja 1.6cvh rst moottorin eroavaisuudet?

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Marraskuu 19. 17:16:11 2005

otsikon mukainen uteliaisuus kohtaus :lol:

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Marraskuu 19. 17:25:11 2005

männät.
Jäsen #1112

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » La Marraskuu 19. 18:29:05 2005

Eroa on nokkapyörä, veivien laakerit, männät ja männänrenkaat. Muuta?

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Marraskuu 19. 20:12:25 2005

onko puristuksia muutettu männillä? siis "kuoppa" männät or something?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Marraskuu 19. 21:43:01 2005

Männissä on matalampi patti, männäntapit on paksumpaa tekoa, lohkossa on turbon paluuöljylle valmis reikä, kannen kanavat eroaa normaalista rs1600 kannesta joka on lähtökohtana rs turbon kannelle, pakoventtiilit on natriumtäytteiset.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Marraskuu 19. 21:55:16 2005

mitenhän toi tavan 1,6 kestäis painetta?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Marraskuu 19. 21:59:53 2005

Kestäähän se maltillista menoa ja vielä paremmin jos kyseessä on persepalotilakone niin laittaa siihen vanhemman mallin kannen ja ruttu vähenee johonkin 8.5-8.8 tienoille.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Marraskuu 19. 22:23:54 2005

Arska kirjoitti:Kestäähän se maltillista menoa ja vielä paremmin jos kyseessä on persepalotilakone niin laittaa siihen vanhemman mallin kannen ja ruttu vähenee johonkin 8.5-8.8 tienoille.
PErsepalotila kone!? :lol: Siis mikä???

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Marraskuu 19. 22:41:15 2005

-86 ylöspäin kaasarikone.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Marraskuu 19. 22:59:18 2005

mites -91 efi ruuttapannu?

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Marraskuu 19. 23:17:49 2005

turbossa on lohkossa öljynpaluu, helppo tehdä kyllä itsekin.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » La Marraskuu 19. 23:18:20 2005

mikimikkola kirjoitti:mites -91 efi ruuttapannu?
Puolipalloilla palotiloilla.
Jäsen #1112

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Marraskuu 21. 14:08:26 2005

Ja noi Arskan mainitseman venttiili ja kansijutut on siis vain S1:sessä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Marraskuu 21. 15:30:40 2005

S1:set onkin tehty miehille.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Helmikuu 6. 17:23:48 2006

koskar kirjoitti:Eroa on nokkapyörä, veivien laakerit, männät ja männänrenkaat. Muuta?
onko männänrenkaat erillaiset? ainakin mahlen kirja näyttää samoja kuin normi cvh,, :shock:
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Helmikuu 6. 17:26:33 2006

adh kirjoitti:
koskar kirjoitti:Eroa on nokkapyörä, veivien laakerit, männät ja männänrenkaat. Muuta?
onko männänrenkaat erillaiset? ainakin mahlen kirja näyttää samoja kuin normi cvh,, :shock:
Identtisen mittaiset, mutta ylimmän renkaan materiaali on eri.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ma Helmikuu 6. 18:47:02 2006

mikimikkola kirjoitti:mites -91 efi ruuttapannu?
Tulee kaliimmaksi turbottaa kuin ostaa S2:n kone..

trust me !

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Helmikuu 6. 21:19:20 2006

JesseT kirjoitti:
adh kirjoitti:
koskar kirjoitti:Eroa on nokkapyörä, veivien laakerit, männät ja männänrenkaat. Muuta?
onko männänrenkaat erillaiset? ainakin mahlen kirja näyttää samoja kuin normi cvh,, :shock:
Identtisen mittaiset, mutta ylimmän renkaan materiaali on eri.
Tuolla erolla ei käytännössä siis ole hitonkaan merkitystä, järkevä veto tehtaalta laittaa renkaat samoilla mitoilla niin pysyy huoltokustannukset kurissa. Ja saatavuus on hyvä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Helmikuu 6. 21:19:51 2006

joo ei onneks oo koko rojua enään... :lol:

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Helmikuu 6. 21:25:27 2006

mikimikkola kirjoitti:joo ei onneks oo koko rojua enään... :lol:
Näyttäähän tuota vielä neljän auton verran olevan....
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Helmikuu 7. 11:02:59 2006

Arska kirjoitti:
JesseT kirjoitti:
adh kirjoitti: onko männänrenkaat erillaiset? ainakin mahlen kirja näyttää samoja kuin normi cvh,, :shock:
Identtisen mittaiset, mutta ylimmän renkaan materiaali on eri.
Tuolla erolla ei käytännössä siis ole hitonkaan merkitystä, järkevä veto tehtaalta laittaa renkaat samoilla mitoilla niin pysyy huoltokustannukset kurissa. Ja saatavuus on hyvä.
eli normaalit renkaat kestää sen mitä rs turbon mäntäkin???
ford escort´79 tic

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Helmikuu 7. 11:15:21 2006

Takuuvarmasti.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Helmikuu 7. 12:53:09 2006

mulla on ihan normirenkaat ja hyvin pelitttää.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Helmikuu 7. 13:32:06 2006

kiitos tiedosta. ja sitten alkaa efi moottorin rakennus... :D
ford escort´79 tic

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Helmikuu 7. 13:57:43 2006

Stefa kirjoitti:mulla on ihan normirenkaat ja hyvin pelitttää.
juu niin ku allekirjotuksesta selvii..:wink:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Helmikuu 7. 18:37:24 2006

:lol:
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin