Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Su Helmikuu 19. 7:40:54 2006
mitä haittaa on yksi reikäisistä suuttimista kun vertaa nelireikäsiin??
tai no onhan se sumu paljon hienompi mikä siitä tulee, mutta miten käytännössä ero tulee ilmi??
parempi tyhjäkäynti tai toimivuus vai???
olis vaan niin hakvalla tiedossa..
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Su Helmikuu 19. 9:08:16 2006
Nykyään käytetään nelireikäisiä 16V koneissa jo ihan senkin takia, että kaksi viuhkaa menee nätisti toiseen imukanavaan ja kaksi toiseen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja ckolli » Su Helmikuu 19. 9:59:50 2006
Vakioautoissa ei loppujen lopuksi suurta eroa ole, hifistelyä. Sit kun aletaan virittelee ja isompia tehoja ottamaan, erot alkaa näkymään.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Su Helmikuu 19. 12:57:13 2006
Itse olisin olettanut lähinnä päinvastaista, eli taloudellisuus, käynnistyvyys, transientit, pintakaasualue jne. toimisivat himpun verran paremmin. Urku auki tuskin eroa on. Mutua pitkällä kuitenkin siis.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
PowerUp
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 19. 20:12:59 2006
Jossakin ulkomaalaisessa lehdessä oli lyhyt selvitys aiheesta, niin nelireikäiset tekee hienomman sumun ja hienompi sumu palaa täydellisemmin ja antaa moottorille matalilla muutaman newtonin lisää.
Eli 2+2=3 -> Taloudellisuutta 0,X prosenttia..