suuttimista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

suuttimista

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Helmikuu 19. 7:40:54 2006

mitä haittaa on yksi reikäisistä suuttimista kun vertaa nelireikäsiin??
tai no onhan se sumu paljon hienompi mikä siitä tulee, mutta miten käytännössä ero tulee ilmi??
parempi tyhjäkäynti tai toimivuus vai???

olis vaan niin hakvalla tiedossa..
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Helmikuu 19. 9:08:16 2006

Nykyään käytetään nelireikäisiä 16V koneissa jo ihan senkin takia, että kaksi viuhkaa menee nätisti toiseen imukanavaan ja kaksi toiseen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Su Helmikuu 19. 9:59:50 2006

Vakioautoissa ei loppujen lopuksi suurta eroa ole, hifistelyä. Sit kun aletaan virittelee ja isompia tehoja ottamaan, erot alkaa näkymään.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Helmikuu 19. 12:57:13 2006

Itse olisin olettanut lähinnä päinvastaista, eli taloudellisuus, käynnistyvyys, transientit, pintakaasualue jne. toimisivat himpun verran paremmin. Urku auki tuskin eroa on. Mutua pitkällä kuitenkin siis.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Helmikuu 19. 20:12:59 2006

Jossakin ulkomaalaisessa lehdessä oli lyhyt selvitys aiheesta, niin nelireikäiset tekee hienomman sumun ja hienompi sumu palaa täydellisemmin ja antaa moottorille matalilla muutaman newtonin lisää.

Eli 2+2=3 -> Taloudellisuutta 0,X prosenttia..

Vastaa Viestiin