OHC:n pakosarja Turku - Kuopio seuduilta?!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Nevada
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Syyskuu 10. 0:07:54 2004
Paikkakunta: Kustavi

OHC:n pakosarja Turku - Kuopio seuduilta?!

Viesti Kirjoittaja Nevada » To Helmikuu 16. 23:53:37 2006

Tuli tässä ongelma vanhaan työmatkaratsuun (iS), kun huomasin pakosarjan olevan halki. No, pientä siritystä kuuluu, mutta mahtuuhan maailmaan ääntä.
Ennenkuin koko hoito (valurautainen orkkissarja) sanoo sopimuksensa irti siihen pitäisi löytää kiiruusti toinen satsi tilalle. Laittelin ostetaan-osioonkin viestin, mutta hiljaista on ollut.

Mahtaako Turun ja Kuopion välissä jollakin olla, joko orkkis- tai peltisarjaa (vakioputken laippaan sopiva) tallin nurkissa pölyttymässä. Samalla voisi vaihtaa koko putkiston, jos semmoinen sattuisi löytymään (paksumpi tietty kuin vakioputkisto) :P

Hommalla on tietenkin jonninmoinen kiire.
Nyt klubilaiset apuun.

Nouto voisi olla jo 22.2. iltapäivällä kotiin päin ajellessa

Yv:llä tavoittaa kenties paremmin, mutta voi textilläkin koettaa:
044-5791093

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Su Helmikuu 19. 13:35:27 2006

Mulla ei valitettavasti oo tarjota sulle tommosta. Mut kyselen muuten vaan. Keksin tossa kerran vaihtaa tohon mun taunukseen tommosen "huikean virityspakosarjan" mallia sierra. Omasta varastosta löytyi pari ja maailmalta olen hommannut pari. Kaikki ovat olleet halki siitä kakkossylinterin paikkeilta.

Oma johtopäätös että siinä kohtaa pakokaasut tulevat suoraan pystysuoraa seinää vasten ja kaasut porautuu siitä läpi, kun taas muista sylintereistä kaasut tulevat edes hiukan kaartuvaan kohtaan.

Onkohan tossa mitään järkeä?
Onkos muilla ollut mitään vastaavia havaintoja?

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Su Helmikuu 19. 13:50:48 2006

Mulla kans ollu joka sierrasta pakosarja halki juuri edeltä painitusta kohtaa.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Su Helmikuu 19. 15:29:04 2006

Enpä ole minäkään ehjää pakosarjaa nähnyt, vaikka noita useampia on itsellänikin. Tuokin Taunukseen laittamani scorpion pakosarja oli halki, mutta se tuli hitsattua ehyeksi.

Taitaa ainakin suurin osa ko. pakosarjoista taitaa olla halki. En ole kuitenkaan kuullut että olisi koskaan "sanonut sopimusta irti" eli hajonnut osiin tuommoinen. Eli tuskinpa se siitä sen kummemmin halkeaa, vaikka sillä ajeleekin.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 19. 23:17:30 2006

Juu ehjän saa jos uusia löytyy kaupasta -> siinä vaiheessa peltisarja yhdistettynä vakio putkistoon. Tulee halvaksi ja samalla ajonautinto kasvaa ;)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Helmikuu 19. 23:54:25 2006

On niitä ehjiä tullut vastaan mutta harvassa ovat. Taitavat olla kirkko ajossa nuo sarjat olleet jos ehjinä pysyvät.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ke Helmikuu 22. 18:36:51 2006

RaimoS kirjoitti:mutta se tuli hitsattua ehyeksi.
Jaahas. Tuota itsekin pitemmän aikaan suunnitellut. Millä hitsasit? Ite suunnitellu hitsaavani lämmittämällä jollain ja sitten puikolla perään...

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Helmikuu 22. 21:28:31 2006

jämsänkoskelta löytyisi tod näköisesti sarja mutta ei taida osua sun matkan varrelle...

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ke Helmikuu 22. 21:49:04 2006

Valurautapuikko tai nikkelirautapuikko, Jälkimmäinen siitä hyvä ettei tarvitse juurikaan erikseen lämmittää kappaletta (huoneen lämpö riittää)ns. kylmähitsaus. Lyhyt palko 10-15mm, taka-askel hitsi ja vasarointi lopetuskohdasta alkuun päin, heti hitsauksen jälkeen..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Ke Helmikuu 22. 22:33:25 2006

Latexi kirjoitti:
RaimoS kirjoitti:mutta se tuli hitsattua ehyeksi.
Jaahas. Tuota itsekin pitemmän aikaan suunnitellut. Millä hitsasit? Ite suunnitellu hitsaavani lämmittämällä jollain ja sitten puikolla perään...
KIP kirjoitti:Valurautapuikko tai nikkelirautapuikko, Jälkimmäinen siitä hyvä ettei tarvitse juurikaan erikseen lämmittää kappaletta (huoneen lämpö riittää)ns. kylmähitsaus. Lyhyt palko 10-15mm, taka-askel hitsi ja vasarointi lopetuskohdasta alkuun päin, heti hitsauksen jälkeen..
Mä hitsasin rosteripuikolla. Sen ominaisuudet olivat lähinnä valurautaa niistä puikoista jota oli tarjolla :) Muuten suoritin KIP:n mainitsemat toimenpiteet.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

Nevada
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Syyskuu 10. 0:07:54 2004
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Nevada » To Helmikuu 23. 16:35:36 2006

Vein viimein sarjan kaverille hitsattavaksi. Menetelmä tiettävästi on sellainen puhallushitsaus :?
Alkuviikosta sen sitten taas saa kiinni koneeseen. Siloin näkee miten se on onnistunut.

mikimikkola: jämsänkoskelta löytyisi tod näköisesti sarja mutta ei taida osua sun matkan varrelle..

Millainen sarja sulla olisi mikimikkola. Peltinen :P

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Helmikuu 23. 21:48:01 2006

Nevada kirjoitti:Vein viimein sarjan kaverille hitsattavaksi. Menetelmä tiettävästi on sellainen puhallushitsaus :?
Alkuviikosta sen sitten taas saa kiinni koneeseen. Siloin näkee miten se on onnistunut.

mikimikkola: jämsänkoskelta löytyisi tod näköisesti sarja mutta ei taida osua sun matkan varrelle..

Millainen sarja sulla olisi mikimikkola. Peltinen :P
ihan sierran orkkis :roll:

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Pe Helmikuu 24. 22:14:21 2006

KIP kirjoitti: Lyhyt palko 10-15mm, taka-askel hitsi ja vasarointi lopetuskohdasta alkuun päin, heti hitsauksen jälkeen..
Kaveri on hoitanut enimmäkseen noi mun puikkohitsit ja mitään hirveesti ole migillä itekään hitsannu. Muuten kyl siis tajusin ton ylläolevan mut mitä toi "taka-askel hitsi" tarkoittaa?

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Helmikuu 26. 11:46:37 2006

Latexi kirjoitti:
KIP kirjoitti: Lyhyt palko 10-15mm, taka-askel hitsi ja vasarointi lopetuskohdasta alkuun päin, heti hitsauksen jälkeen..
Kaveri on hoitanut enimmäkseen noi mun puikkohitsit ja mitään hirveesti ole migillä itekään hitsannu. Muuten kyl siis tajusin ton ylläolevan mut mitä toi "taka-askel hitsi" tarkoittaa?
Jos W on hitsin aloitus kohta


W<---W<---W<---W<---W<---W<---

Alku------------------------------- Loppu

Vaikeasti selitettävä :lol:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Nevada
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Syyskuu 10. 0:07:54 2004
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Nevada » Ke Maaliskuu 1. 20:12:08 2006

No niin, nyt on sarja hitsattu ja on melkein kuin uusi. :D
En tiedä millaista tuo puhallushitsaus on, mutta jälki on kyllä ensiluokkaista.

Tuli samalla korjattua sarjan yläpinnassakin ollut halkeama. Samalla kohtaa kuin alla.
Kaiketi tuolla pakokaasujen törmäyksellä seinämään voi olla jotain tekemistä asian kanssa. Mulla oli tuo tiivistepinta, joka tulee kanteen kiinni, n. millin kiero. Se tietty vääntää jonkin verran ja voi murtaa valua ajan mittaan.

Nyt voi lähteä hommiin turvallisin mielin, kun ratsu on taas kunnossa. :)

Vastaa Viestiin