Sierra jarru tehostin

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Sierra jarru tehostin

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ma Helmikuu 20. 18:35:29 2006

Eli miten voi olla mahdollista että viimekesänä vaihdoin pääsylinteriin tiivisteet ja nyt jo uudestaan hävittää nestettä ja ei vuoda näkyvästi mistään ulos. Mikä syö nuita tiivisteitä???
Autohan on 89 2l Laser.
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Helmikuu 20. 18:47:09 2006

Syöpynyt ja/tai huonosti hoonattu sylinteri.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Helmikuu 20. 19:42:01 2006

asialla ratsastaen, mikä ero xr4ja 4x4 tehostimella ja normaali sierran tehostimella? sopivatko sekaisin..
entä liekkö -86 mallin is sierrassa ate vai girling sylinteri? kun ei saa selvää entisestä?

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Helmikuu 20. 19:50:11 2006

Mutta miten alkup. kysymys liittyy jarrutehostimeen?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ma Helmikuu 20. 20:45:24 2006

Jaakkoki kirjoitti:Mutta miten alkup. kysymys liittyy jarru tehostimeen?
:lol: :lol:

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ti Helmikuu 21. 6:49:32 2006

Et sittee miee vuan et joskohan nuissa on joku tyyppi vika syödä nuita tiivisteitä vaiko johkohan mie ostasin uudet tiivisteet vaeko uuden jarrutehostajan.
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Helmikuu 21. 7:22:09 2006

Älä suotta uutta tehostajaa osta, jos vaan pääsylinteri vuotaa. Mutta mitenkä kun täälä päin nuo tarvikeosien kanssa läträävät puhuvat että olisi jopa halvempi ostaa kokonaan uusi sylinteri kuin kumisarja, niin uskomattomalta kun se kuulostaakin. Orkkis tietysti on kalliimpi.

Onko muilla kokemuksia noista tarvike-pääsylintereistä? Onko ne hyviä/toimivia? Ostin Capriin LPR merkkisen vihreässä paketissa ja teksti kertoo vaan että "made in EU".
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Helmikuu 21. 7:32:25 2006

MouTine kirjoitti:Mutta mitenkä kun täälä päin nuo tarvikeosien kanssa läträävät puhuvat että olisi jopa halvempi ostaa kokonaan uusi sylinteri kuin kumisarja, niin uskomattomalta kun se kuulostaakin. Orkkis tietysti on kalliimpi.
Joo itse laitoin tuohon fiestanräppänään nui kortsut uusiksi niin muistaakseni 13€ maksoi kumit (muutama hassu) ja uuden sylinterin ois saanut täydellisenä n.40€. Mutta elämä on :roll:

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ti Helmikuu 21. 13:25:20 2006

Turbiini kirjoitti:Et sittee miee vuan et joskohan nuissa on joku tyyppi vika syödä nuita tiivisteitä vaiko johkohan mie ostasin uudet tiivisteet vaeko uuden jarrutehostajan.
Joo siis anteeksi unenpöpperössä kirjootin siis pääsylinterin ostosta on kyse.Muistaakseni parin kympin hujakoilla oli tuo tiivistesarja tuohon pääsylinterin,mutta kannattako nuita ostaa jos puolivuotta kestää ja sitten taas pitäisi uusia.
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Helmikuu 21. 14:05:28 2006

No ei tietenkään kannata ihan paskaan sylinteriin laittaa uusia kumeja. Tietenkin tarkastit sylinterin kunnon ennen huoltoa, että se kumeilla ja kunnon hoonaustyökalulla kuntoon tulee?

Syöpymät saa helposti aikaiseksi kun jättää nesteet vaihtamatta, tunnin työ 1.5 vuoden välein on aika pieni vaiva siitä hyvästä ettei tarvitse sylinteriremontteja tehdä ja jarrut tarvittaessa löytyykin.

Todella huonosti huollettuun systeemiin kun vaihtaa nesteitä, niin voi tapahtua semmonen hauska juttu, että kun ilmausvaiheessa polkaisee polkimen lattiaan, niin pääsylinterin mäntä menee alueelle jossa se ei ole normaalisti toiminut. Täällä on taas niin paksu räkäkerros että sinne jää, eikä tahdo palautua. Ei muuta kun sylinteri pöydälle ja auki, yleensä tällöin sylinteri vaatii kumiremontin, mutta on joskus hetken toiminut pelkällä puhdistuksellakin ennekuin alkaa vuotamaan hiljakseen.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ti Helmikuu 21. 16:35:04 2006

Arska kirjoitti:No ei tietenkään kannata ihan paskaan sylinteriin laittaa uusia kumeja. Tietenkin tarkastit sylinterin kunnon ennen huoltoa, että se kumeilla ja kunnon hoonaustyökalulla kuntoon tulee? .
No tottakai katsoin........ :roll:
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

Vastaa Viestiin