Sierra 2,9 etuperä

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Silizium
Ylläpitäjä

Sierra 2,9 etuperä

Viesti Kirjoittaja Silizium » Ke Helmikuu 22. 14:00:50 2006

Eli kysymys kuuluu minkälainen välitys tuossa etuperässä on? Vai onko noita monella eri välityksellä.

Ja sitten, että minkälainen välitys on 4x4 dohc sierran perässä.

Koitin hakua ei tuottanu tulosta.

-Pasi

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Helmikuu 22. 14:15:42 2006

Taitaa olla samat kuin 2.8:ssakin eli 3.62. Eli 2.8/9/sierra cosw. 4x4 samat.
2.0dohc:ssa sitten se kevyt 3.92

Etu ja takaperissä samat välitykset.

Silizium
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Silizium » Ke Helmikuu 22. 14:18:13 2006

XR4x4 2.8i V6 (upto 1989) (7.0" ) (3.62:1)
XR4x4 2.9i V6 (1989 to 1993) (7.0" ) (3.62:1)
XR4x4 2.0i DOHC (1990 to 1993) (7.0" ) (3.92:1)
Sierra Cosworth (7.5" )
Sapphire Cosworth (7.5" )
Sapphire Cosworth 4x4 (7.0" ) (3.62:1)


Tuommoset tuli esiin ku googletti hetken.

Pitää vissiin alkaa 4x4 cossun perää metästää.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Helmikuu 22. 16:40:12 2006

Silizium kirjoitti:XR4x4 2.8i V6 (upto 1989) (7.0" ) (3.62:1)
XR4x4 2.9i V6 (1989 to 1993) (7.0" ) (3.62:1)
XR4x4 2.0i DOHC (1990 to 1993) (7.0" ) (3.92:1)
Sierra Cosworth (7.5" )
Sapphire Cosworth (7.5" )
Sapphire Cosworth 4x4 (7.0" ) (3.62:1)


Tuommoset tuli esiin ku googletti hetken.

Pitää vissiin alkaa 4x4 cossun perää metästää.
Kyseessä on dokki nelikko alunperin?
Jos laitat sinne 4wd cosan perän eteen niin laitat myös taakse,sama välitys pitää olla edessä ja takana. Jos on xr4x4 kyseessä niin sillon sillä ei ole merkistystä laitatko xr:n vai 4wd cosan perän eteen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Silizium
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Silizium » Ke Helmikuu 22. 20:28:03 2006

jesus48 kirjoitti:
Kyseessä on dokki nelikko alunperin?
Jos laitat sinne 4wd cosan perän eteen niin laitat myös taakse,sama välitys pitää olla edessä ja takana. Jos on xr4x4 kyseessä niin sillon sillä ei ole merkistystä laitatko xr:n vai 4wd cosan perän eteen.
Niin siis etuperähän tulis tuon tekniikan mukana mitä oon kattelemassa.

Perä = perään ja etuperä eteen mun puheessa

Niin sellanen tuli mieleen, että voishan sitä nykystä etuperää käyttää tuon 2,9:n kanssa?

-Pasi

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Helmikuu 27. 12:27:39 2006

Silizium kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
Kyseessä on dokki nelikko alunperin?
Jos laitat sinne 4wd cosan perän eteen niin laitat myös taakse,sama välitys pitää olla edessä ja takana. Jos on xr4x4 kyseessä niin sillon sillä ei ole merkistystä laitatko xr:n vai 4wd cosan perän eteen.
Niin siis etuperähän tulis tuon tekniikan mukana mitä oon kattelemassa.

Perä = perään ja etuperä eteen mun puheessa

Niin sellanen tuli mieleen, että voishan sitä nykystä etuperää käyttää tuon 2,9:n kanssa?

-Pasi
Kun vaan on samat välitykset edessä ja takana. Otat käteen perät ja avaat ne ja tarkistat että sulla on samalla välityksellä perät eteen ja taakse. Ei kannata alkaa spekuloimaan onko vai. Voi kyllä sanoa miten asia on alunperin ollut, mutta sitä ei sano erkkikään mitä sinne on sitten ajan saatossa tehty.
Itselläni on 3.62:1 etuperä ja takaperä 7" ylimääräisenä. Taka-akseli nyt on varattu ens vkl...

Jos tässä nyt oli kyse sopivuudesta niin vakio etuperät sopii keskenään. Ei ole eroja kiinnityksissä!

Jos haluaa parempaa kiihtyvyyttä ja samalla kestävyyttä niin:
dohc etuperä 3.92:1 ja sinne vahvikelevy, takaperäksi scorpion 7.5" lukkoperä 3.92:1 välityksellä.

Tommonen paketti tulee itselle jos jostain löytyisi dohc alkuperäinen hyväkuntoinen etuperä, mutta saapa nähdä...

Vastaa Viestiin