Kentcamsin nokka, en saa ajotettua

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Kentcamsin nokka, en saa ajotettua

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 28. 23:23:41 2006

Ajoitusohje
1. vaihtoehto: Kampura ykk:ssa, ykkönen saksaa - imuventtiili auki 2.95mm
2. vaihtoehto: Kampura 110 astetta j ykk, imuventtiili täysin auki

Ongelma on semmonen että kun toisella ohjeella on ajotuksen laittanu kohdalleen niin toinen ei enää ole kohdallaan. Sama tulos pitäisi kuitenkin vissiin tulla noilla?

Lisäksi ainakin imuventtiili ei aukea niin paljoa kuin nokan tiedoissa sanotaan.
Kosketus on keskellä keinuvivun liukupintaa.

Nokka on kentcamsin fr34, keinut on uudet alkuperäiset.

Onko syytä johonkin toimenpiteisiin vai pistänkö nippuun ja toivon parasta?
Jäsen #606

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Maaliskuu 1. 1:07:23 2006

Onko ohje o-välykselle vai käyttövälykselle....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Maaliskuu 1. 10:44:09 2006

Ainakaan mulla ei kentin nokka antanu luvattua nostoa toimivalla vipusuhteella, ventiiliä lyhentäen kylläkin, eli mainosmiehet on tainnu olla asialla.

Yleisesti olen sitä mieltä, ettei nostoon perustuvaa arvoa kannata käyttää muilla kuin suoraan ventiiliä painavilla nokkamekanismeilla, kuten TC ja BDA.
Toi täysin auki (max lift) asettaa kuitenkin nokan keskilinjan jokseenkin oiken suhteessa kampuran asentoon, siten kuin nokan tekijä on tarkoittanut.

Vastaa Viestiin