Sierran kaasari/käymis ongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Sierran kaasari/käymis ongelma
Nyt on pakko turvautua teidän ex-perttien apuun. Lukekaa tää antakaa vinkkejä mitä tehdä.
Kyseessä on siis siguni mukainen sierra. Eli kone on 1.6 kaasari 2-kurkkusella weberillä. Ostin kyseisen auton viime syksynä Hyrylästä jossa se oli autoliikkeen pihalla seissy pari vuotta. Viime syksynä oikeestaa siitä vain katsottiin että se käy ja kulkee. Talven seissyt taloyhtiön parkkipaikalla ulkona ja kovempaan käyttöön otettu pari kolme viikkoa sitten.
Alkuun se kävi jotenki huonosti ja silmiin pisti ensimmäisenä huima 13 litran kulutus satasella *auts*. Noh siitä ne ongelmat sit alkoivat kun sillä olin noin 300-400km ajanut.
Kaasariin iski hengenahdistus ongelmat. Autoa oli vaikee saada kiihtymään ja esim kun nopeus oli 80km/h ja 5-vaihteella painoi kaasua niin vauhti ei ainakaan kasvanut vaan melkeimpä ryytyi. Valoihin tullessa kaasari hukkui bensaan ja usein myös sammui.
Noh syykin paljastui. Edellinen omistaja oli ilmeisesti asentanut automaatti ryypyn väärin jolloin ryyppyläppä makas kokoajan kiinni. Niin huomattavaa oli myös se että se poltti bensaa pakoputkessa ja maa mustui putkenpään ympäriltä.
Viime viikonloppuna kaasari purettiin, pestiin moottorin pesuaineessa, kasattiin uusilla tiivisteillä. Eikä mitään vikaa löytyny. Kaasarin sähkö osat toimi (myös ryyppy kun sen asensi oikein) ja niihin tuli myös virtaa (se testattiin myös). Tämän jälkeen auton käynti säädettiin korva määräisesti hyväksi.
Noh tuon jälkeen auto toimi about 100km tosi hyvin. Tuntu että tehoa oli ja se kävi kuin unelma. Kunnes tänään kyseinen peli rupes kuulostaa joltain ännä ryhmäläiseltä ralli rassilta (pakoputki hajoomassa tiedän), se savuttaa ja tänään sammu kaks kertaa valoihin keskustassa eikä meinanu millään käynnistyä. Lopulta ku sain käyntiin niin liikkeelle päässy tuotti hirveitä ongelmia. Konetta sai huudattaa, kytkimen kanssa leikkiä, eikä tehoa meinanu löytyä edes liikkeelle pääsyyn. Jotenki ihan puhditon peli.
Eli kertokaa mitä tolle nyt sit pitäis tehdä? Kuulostaako tutulta. Multa rupee ideat loppuu. Mutta sen aikaa kun se toimi kunnolla, se oli unelma ajaa toimi tosi hyvin.
Kyseessä on siis siguni mukainen sierra. Eli kone on 1.6 kaasari 2-kurkkusella weberillä. Ostin kyseisen auton viime syksynä Hyrylästä jossa se oli autoliikkeen pihalla seissy pari vuotta. Viime syksynä oikeestaa siitä vain katsottiin että se käy ja kulkee. Talven seissyt taloyhtiön parkkipaikalla ulkona ja kovempaan käyttöön otettu pari kolme viikkoa sitten.
Alkuun se kävi jotenki huonosti ja silmiin pisti ensimmäisenä huima 13 litran kulutus satasella *auts*. Noh siitä ne ongelmat sit alkoivat kun sillä olin noin 300-400km ajanut.
Kaasariin iski hengenahdistus ongelmat. Autoa oli vaikee saada kiihtymään ja esim kun nopeus oli 80km/h ja 5-vaihteella painoi kaasua niin vauhti ei ainakaan kasvanut vaan melkeimpä ryytyi. Valoihin tullessa kaasari hukkui bensaan ja usein myös sammui.
Noh syykin paljastui. Edellinen omistaja oli ilmeisesti asentanut automaatti ryypyn väärin jolloin ryyppyläppä makas kokoajan kiinni. Niin huomattavaa oli myös se että se poltti bensaa pakoputkessa ja maa mustui putkenpään ympäriltä.
Viime viikonloppuna kaasari purettiin, pestiin moottorin pesuaineessa, kasattiin uusilla tiivisteillä. Eikä mitään vikaa löytyny. Kaasarin sähkö osat toimi (myös ryyppy kun sen asensi oikein) ja niihin tuli myös virtaa (se testattiin myös). Tämän jälkeen auton käynti säädettiin korva määräisesti hyväksi.
Noh tuon jälkeen auto toimi about 100km tosi hyvin. Tuntu että tehoa oli ja se kävi kuin unelma. Kunnes tänään kyseinen peli rupes kuulostaa joltain ännä ryhmäläiseltä ralli rassilta (pakoputki hajoomassa tiedän), se savuttaa ja tänään sammu kaks kertaa valoihin keskustassa eikä meinanu millään käynnistyä. Lopulta ku sain käyntiin niin liikkeelle päässy tuotti hirveitä ongelmia. Konetta sai huudattaa, kytkimen kanssa leikkiä, eikä tehoa meinanu löytyä edes liikkeelle pääsyyn. Jotenki ihan puhditon peli.
Eli kertokaa mitä tolle nyt sit pitäis tehdä? Kuulostaako tutulta. Multa rupee ideat loppuu. Mutta sen aikaa kun se toimi kunnolla, se oli unelma ajaa toimi tosi hyvin.
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
- Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere
Ettei olis bensatankissa vettä ja kaikkee muutakin sontaa kun on noin kauan seissy käyttämättömänä
Kun se sonta lähtee liikkeelle sieltä niin se on ihan omiaan hillitteen tota bensansaantia.

# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Re: Sierran kaasari/käymis ongelma
Jackass kirjoitti: Eli kone on 1.6 kaasari 2-kurkkusella weberillä.
Tuntu että tehoa oli ja se kävi kuin unelma.



Aukeaako se ryypyn läppä enää ollenkaan? Hurauta kone käyntiin ilman ilmansuodatinta niin näet mitä siellä tapahtuuKunnes tänään kyseinen peli rupes kuulostaa joltain ännä ryhmäläiseltä ralli rassilta (pakoputki hajoomassa tiedän), se savuttaa ja tänään sammu kaks kertaa valoihin keskustassa eikä meinanu millään käynnistyä. Lopulta ku sain käyntiin niin liikkeelle päässy tuotti hirveitä ongelmia. Konetta sai huudattaa, kytkimen kanssa leikkiä, eikä tehoa meinanu löytyä edes liikkeelle pääsyyn. Jotenki ihan puhditon peli.
Mertie pub & 3D
-
- Ylläpitäjä
No neulaventtiiliä jouduttiin viimeks rusikoimaan kun sillä oli aikasemmin taipumus syöttää jatkuvalla menolla bensaa kaasariin jolloin millään säädöillä ei ollu enää vaikutusta. Varmaan se kannattais ainakin tsekata.
Kohot oli ok kun viimeks katottiin ja ihan oikeassa asennossa.
Olen sen pari kolme kertaa tankannu aivan täyteen eli jotain paskaa on varmaan lähteny liikkeelle. Enkä ihmettelis sitä yhtään. Mutta sillon kun se eka kerran avattiin niin kaikki suuttimet näytti ihan puhtailta eikä merkkejä ollu semmosesta valkosesta kuonasta jota kuulemma tulee nyky bensasta ku se seisoo.
Tänään on suht pitkä päivä mut pakko se on avata ja kattoa. Päivittelen taas kun tiedän tai en liisää asiasta.
PS: Eipäs virnuilla siellä 1.6 koneen tehoille. Se on hurja rassi. Siinä jää melkein kakkoseks ruosteen syömä talbotti ku lähetään viivalle. Arvaa söikö miestä toi?
Kohot oli ok kun viimeks katottiin ja ihan oikeassa asennossa.
Olen sen pari kolme kertaa tankannu aivan täyteen eli jotain paskaa on varmaan lähteny liikkeelle. Enkä ihmettelis sitä yhtään. Mutta sillon kun se eka kerran avattiin niin kaikki suuttimet näytti ihan puhtailta eikä merkkejä ollu semmosesta valkosesta kuonasta jota kuulemma tulee nyky bensasta ku se seisoo.
Tänään on suht pitkä päivä mut pakko se on avata ja kattoa. Päivittelen taas kun tiedän tai en liisää asiasta.
PS: Eipäs virnuilla siellä 1.6 koneen tehoille. Se on hurja rassi. Siinä jää melkein kakkoseks ruosteen syömä talbotti ku lähetään viivalle. Arvaa söikö miestä toi?

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
- Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere
Siinä putkessa mistä se imee sieltä tankista bensan, on päässä semmonen pieni suodatin joka menee aika helposti tukkoon jos siellä tankissa on jotain ylimäärästä. Itellä ollu joskus tommonen probleemi.
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro
-
- Ylläpitäjä
Nyt löyty syykin. Kai sillä on hengen ahdistuksia kun ryyppy makaa jatkuvasti päällä. Jostain syystä automaatti ryyppy ei lämpene kylmällä ilmalla. Lämpösessä tallissa se kylläkin toimii.
Noh nyt se rupes käymään taas hyvin kun repästiin koko automaattiryyppy irti ja sähköteipillä se kaasarin ryyppy härpäke auki.
Laitoinkin tässä osto ilmotuksen manuaali ryyppyyn. Btw saas nähä kuin hyvin käynnistyy pakkasella nyt ilman ryyppyä. Voi olla että joutuu hieman pumppaamaan.
Toinen asia mikä katottiin oli tulpat. Nyt kun se on käynny rikkaalla niin tulpat on ihan umpi mustat noesta (boshit kiinni). Kertokaas mitä tulppia suosittelisitte tommoseen autoon?
Jostain kuulin että nipponit ois hyvät tohon.
Noh nyt se rupes käymään taas hyvin kun repästiin koko automaattiryyppy irti ja sähköteipillä se kaasarin ryyppy härpäke auki.

Laitoinkin tässä osto ilmotuksen manuaali ryyppyyn. Btw saas nähä kuin hyvin käynnistyy pakkasella nyt ilman ryyppyä. Voi olla että joutuu hieman pumppaamaan.

Toinen asia mikä katottiin oli tulpat. Nyt kun se on käynny rikkaalla niin tulpat on ihan umpi mustat noesta (boshit kiinni). Kertokaas mitä tulppia suosittelisitte tommoseen autoon?

-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Onks jollain enempi noiden sähköryyppyjen kanssa pulanneella tietoa mistä toi lämmitys alkaa ajanoloon kanittaan?
Omassa 1,6 oharissa toi ryyppy jumittelee sillon tällön mutta useimmiten pelaa ihan perfect. Jumitusta on tapahtunut 20 asteen pakkasesta tai 10 asteen tallilämmöstä lähdettäessä joten lämpötilasta ei oo suoranaisesti kiinni.
Aina kun oon mitannu niin 7V jänä tulee kyllä ryypyn jouselle ja epäilin että siellä sisällä sitten pätkis maadotus vai?
Omassa 1,6 oharissa toi ryyppy jumittelee sillon tällön mutta useimmiten pelaa ihan perfect. Jumitusta on tapahtunut 20 asteen pakkasesta tai 10 asteen tallilämmöstä lähdettäessä joten lämpötilasta ei oo suoranaisesti kiinni.
Aina kun oon mitannu niin 7V jänä tulee kyllä ryypyn jouselle ja epäilin että siellä sisällä sitten pätkis maadotus vai?
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Ylläpitäjä
Mulle ainaki jäänny semmonen kuva tosta sähköryypystä että siinä on taas yks Kiinalainen juttu jonka ois voinnu jättää keksimättä. Mitä iloa on ryypystä joka ei toimi tai siis toimii liiankin hyvin talvella ja josta ei ole mitään hyötyä kesällä. Hermo menee tohon.
Edit autosta: Elikkäs tänään ois tarkotus laittaa uutta putkea alle. Koko putki pihlajamäen varaosasta 95€. Itte kun asentaan saattaa muutaman kympin säästääkin. Kohta joutuu lähtee jännäämään lähteekö käyntiin ilman ryyppyä.
EDIT2 klo 14.26: Nyt lähti ilman ryyppyä käyntiin ekalla kun eilen lähti vasta neljännellä yrittämällä käyntiin. Tosin tänään on hieman lämpösempi ilma mutta kuiteski.
EDIT3 klo 14.30: No on tää sit kans. Tilasin koko putken kiinnitys tarvikkeineen. Mut ton liikkeen manuskan mukaan putken päähän ei kuulu tulla sitä tiiviste prikkaa siihen kartioon. Kävin viereisestä fordin huollosta kysymässä ja heidän manuskansa sen tuntee mutta sitä saa tilaamalla ruotsista. Ei kai auta ku toivoo että siitä vanhasta on jotain vielä jäljellä.
Edit autosta: Elikkäs tänään ois tarkotus laittaa uutta putkea alle. Koko putki pihlajamäen varaosasta 95€. Itte kun asentaan saattaa muutaman kympin säästääkin. Kohta joutuu lähtee jännäämään lähteekö käyntiin ilman ryyppyä.
EDIT2 klo 14.26: Nyt lähti ilman ryyppyä käyntiin ekalla kun eilen lähti vasta neljännellä yrittämällä käyntiin. Tosin tänään on hieman lämpösempi ilma mutta kuiteski.
EDIT3 klo 14.30: No on tää sit kans. Tilasin koko putken kiinnitys tarvikkeineen. Mut ton liikkeen manuskan mukaan putken päähän ei kuulu tulla sitä tiiviste prikkaa siihen kartioon. Kävin viereisestä fordin huollosta kysymässä ja heidän manuskansa sen tuntee mutta sitä saa tilaamalla ruotsista. Ei kai auta ku toivoo että siitä vanhasta on jotain vielä jäljellä.
Viimeksi muokannut Jackass, To Maaliskuu 2. 14:33:20 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Epäilin samaa, mutta kun kaikki näyttää päällisinpuolin olevan ihan ok ja läppä ym liikkuu kyllä hereesti takertelematta. Mutta joskus se vaan on jäänyt täysin kiinni ihan kuin se läppää ohjaava metallijousi olis lämmittämättä. Jos läpän painaa sormin auki, niin jousi nykäsee sen takas 'täysryyppy' asentoon.
Ja se jousi ei varmaan mekaanisesti paljon kanita kun on 'spiraalijousi' keskellä tyhjää koteloa.
Ja se jousi ei varmaan mekaanisesti paljon kanita kun on 'spiraalijousi' keskellä tyhjää koteloa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Ylläpitäjä
Aattelin hieman päivittää tän hetken tilannetta. Hyvin on toiminu ja lähtee itseasiassa paremmin nykyään käyntiin ilman ryypyä. Hetken sitä saa kurnuttaa toki alussa että ei sammu mutta bensaa tuntuu menevän nyt vähemmän.
Pakoputken vaihto tuli kreivin aikaan kuten sanotaan. Putki meinaan katkes matkalla itsepalveluhalliin. Piti aika kivaa kilinää ja mekkalaa. Hyvin käänty päät, se on myönnettävä.
Pakoputken vaihto tuli kreivin aikaan kuten sanotaan. Putki meinaan katkes matkalla itsepalveluhalliin. Piti aika kivaa kilinää ja mekkalaa. Hyvin käänty päät, se on myönnettävä.
