Takaveto fordin diesel tekniikka vaihtoehdot

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Takaveto fordin diesel tekniikka vaihtoehdot

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » To Helmikuu 9. 23:42:41 2006

Mitähän kaikkia dieseleitä voisi sierraan helposti laittaa, itsellä on pyörinyt ajatus dieselöidä sierra. 2.3D ja 2.5D psa yhtymän motit olisi tietysti, mutta. nehän on vanhoja työntötankopelejä, en tarkoita nyt sitä niin huonona asiana mutta..

vastaan nyt itselleni ;)
Eli vaihtoehdot ollee 2.3D ja 2.5D suoraan. mutta millä laatikolla?

Mesen 24 venttiilinen kuutonen tai 20v vitonen olisi potentiaalisia.

Laittakaa ajatuksianne ja tietoa keltä löytyy.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Helmikuu 9. 23:52:09 2006

nissanin ld28. Noi kutoset on vaa jo niin pitkiä että rupee olemaan vaikee saada sierraa istuu ellei tulipeltiä muokkaa.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Helmikuu 10. 0:33:46 2006

Miten toi muuten on. Saako esim. sierraan istuttaa jonkin toisen merkin moottorin?

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Helmikuu 10. 6:38:03 2006

Saa..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Helmikuu 10. 7:53:13 2006

fsohc kirjoitti:Miten toi muuten on. Saako esim. sierraan istuttaa jonkin toisen merkin moottorin?
Kunhan tehot, paino ja tilavuus pysyvät tiettyjen rajojen sisässä.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Pe Helmikuu 10. 15:38:24 2006

Bemarin 2.4l kutos dieseli olis yks vaihtoehto kans jota ite oon katellu p100 keulille =D Ei ole niin pitkäkään ku esim. Nissanin kone ja saatavuus o iha hyvä. 500e:lla saa td koneen täydellisenä ja onkai tuosta vajaa 300hp otettu. Ei ihan "superturbo" tehoja tietenkään saa, mut kyllä tuolla alkuun pääsee.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Helmikuu 10. 17:16:49 2006

ytte kirjoitti:Bemarin 2.4l kutos dieseli olis yks vaihtoehto kans jota ite oon katellu p100 keulille =D Ei ole niin pitkäkään ku esim. Nissanin kone ja saatavuus o iha hyvä. 500e:lla saa td koneen täydellisenä ja onkai tuosta vajaa 300hp otettu. Ei ihan "superturbo" tehoja tietenkään saa, mut kyllä tuolla alkuun pääsee.
noi tehot p100 keulalla ei kuullosta hirveen nautinnolliselta.. :roll:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Helmikuu 11. 0:44:58 2006

jesus48 kirjoitti:
ytte kirjoitti:Bemarin 2.4l kutos dieseli olis yks vaihtoehto kans jota ite oon katellu p100 keulille =D Ei ole niin pitkäkään ku esim. Nissanin kone ja saatavuus o iha hyvä. 500e:lla saa td koneen täydellisenä ja onkai tuosta vajaa 300hp otettu. Ei ihan "superturbo" tehoja tietenkään saa, mut kyllä tuolla alkuun pääsee.
noi tehot p100 keulalla ei kuullosta hirveen nautinnolliselta.. :roll:
Minusta kuulostaa erittäin kivalta =)

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » La Helmikuu 11. 0:53:09 2006

jesus48 kirjoitti:
ytte kirjoitti:Bemarin 2.4l kutos dieseli olis yks vaihtoehto kans jota ite oon katellu p100 keulille =D Ei ole niin pitkäkään ku esim. Nissanin kone ja saatavuus o iha hyvä. 500e:lla saa td koneen täydellisenä ja onkai tuosta vajaa 300hp otettu. Ei ihan "superturbo" tehoja tietenkään saa, mut kyllä tuolla alkuun pääsee.
noi tehot p100 keulalla ei kuullosta hirveen nautinnolliselta.. :roll:
Älä nyt jeesustele :D

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » Ti Maaliskuu 7. 23:16:30 2006

huomenna tarvisi mennä katsomaan yhtä kolaroitua p100 1.8 td lavasierraa ja jos vaikka tekniikan laittaisi keväällä. ghia cossu look sedaniin. ja siittä käyttöautoa. cossun cooleri ja muuttuva siipinen ahdin sekä 12mm nestepää. eiköhän niillä saavuteta jo se 160hv heittämällä. rupee kumi laulaan. :)

ffp:n foorumilla jetman oli ottanut reilu 200hv td jetasta. joten siinä olisi tavoitetta. eiköhän tuo 1.8 kestä vaikka moni sitä huonona moottorina pitää, vai mitä mieltä olette.

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ke Maaliskuu 8. 4:53:27 2006

sierrakuski kirjoitti:eiköhän niillä saavuteta jo se 160hv heittämällä...
saavuteta=savuteta :roll: ,voip usva lisääntyä...dieselcossu...köh...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Maaliskuu 8. 11:49:54 2006

joskushan täälläkin oli juttua että joku oli ottanu mondeosta sen 200hp tosta 1.8:sta. Eikai se kone ny niin heikko ole mitä puhutaan, huohotus ongelma sen yleensä rikkoo.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Maaliskuu 8. 12:02:31 2006

Onko muuten tuo P100 sierran 1.8 dieselkone endura-de?

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » Ke Maaliskuu 8. 22:34:57 2006

kiitokset ytte rohkaisusta :)

joo se on se endura de juuri. (tiedä mitä se sitten tarkoittaa :oops: )
kertokaa toki jos tiedätte.

Kävin tosiaan katsomassa. 100tkm ajettu pioo ja jakoremmi mätkähtänyt 10tkm sitten. Eli 100tkm ajettu ja juuri koneremppa tehty. hyvä lähtökohta. kyljestä repsikanpuolen oven kohdalta sisällä ihan reilusti. ei kannata korjata enää.

peräosasta saisi komean peräkärryn. olisi hieno sierralla vetää :lol:

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ke Maaliskuu 8. 22:56:29 2006

sierrakuski kirjoitti:
peräosasta saisi komean peräkärryn. olisi hieno sierralla vetää :lol:
Tulis kerranki sinisen sijasta jotain muuta :D
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Viesti Kirjoittaja a.l » To Maaliskuu 9. 23:33:18 2006

Mondeon konehan(endura e) oo evo versio tosta sierra/p100 1.8 td:stä. Tehoissa ainakin eroja 75hv ja 90hv, ja muutenkin eroja on. Vanhasta td:stä olen kuullu kauhutarinoita, mut tossa "uudessa" koneessa lienee korjailtu näitä tai ongelmia. Hihnan ku vaihtaa ajoissa, 60tkm vaihtoväli.

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » To Maaliskuu 9. 23:55:56 2006

P100 kaupat tuli sovittua ja käyn hakemassa lavasierran pois parin viikon kuluttua .Myöhemmin nähdään tuleeko pätevä käyttöauto.
toivon mukaan.

Vastaa Viestiin