Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Etuveto
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja Etuveto » Ke Maaliskuu 15. 16:44:15 2006
Olen etsiny kankia tuohon projektiini (zvh 2.0). olisi tässä tilaisuus kimppa tilaukseen mutta ei tunnu nuo kangen mitat sattuvan kohdilleen

kaikki on laitanaan 139...mm ja pitäisi olla se 136...mm. Siis onko nuo pitemmät jostakin tuoreemmasta koneesta??
Täältä on kateltu

-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ke Maaliskuu 15. 17:42:27 2006
Nuo pidemmät on siinä 98-> versiossa, joka myös Focus-zeteccinä tunnetaan. Vain tähän myöhempään löytyy kankia halvalla, koska sitä vanhempaa ei ole juuri käytetty jenkkien markkinoilla. Nämä uudemman mallin kanget menee kuitenkin siihen vanhaankin kun vaan laittaa männätkin sen uudemman koneen mukaan. Parempihan se on niillä pidemmillä kangilla joka tapauksessa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Etuveto
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja Etuveto » Ke Maaliskuu 15. 18:04:43 2006
JesseT kirjoitti:Nuo pidemmät on siinä 98-> versiossa, joka myös Focus-zeteccinä tunnetaan. Vain tähän myöhempään löytyy kankia halvalla, koska sitä vanhempaa ei ole juuri käytetty jenkkien markkinoilla. Nämä uudemman mallin kanget menee kuitenkin siihen vanhaankin kun vaan laittaa männätkin sen uudemman koneen mukaan. Parempihan se on niillä pidemmillä kangilla joka tapauksessa.
jeps! asia olikin niin kuin ajattelin

mutta varmistus asiaan, se vielä että jos otan nuo kyseisen firman je:n mukit jotka on siihen uudempaan niin setti on valmis?? 9.0:N puristuksille on kylläkin nuo männät! taitaa tippua aika alas puristussuhde

-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » To Maaliskuu 16. 18:43:53 2006
itellä on ZX3:n männät ja kanget Zeta koneessa. Mittailin pipetin kanssa, että 1.8 post 95 kannella puristukset osui lähelle 9.0:1. menee noilla matalapuristeisilla männillä varmaankin alle 8.0:1:n
-
northwest
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja northwest » To Maaliskuu 16. 18:56:22 2006
fiffe kirjoitti:nuo kangen mitat sattuvan kohdilleen

kaikki on laitanaan 139...
Hetkinen,minkäkokoiset laakerit noissa 139+ kangissa on?,eli onko sopivia CVH:n kampikaulalle(n.47.8mm)
-oon meinaan etsimässä n.140mm kankia CVH-koneeseen,42/43 BMW-moottoreissa taitaa olla lähelle...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » To Maaliskuu 16. 19:40:47 2006
En muista paljonko oli eroa, mutta ei ole sama eikä ihan lähelläkään.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Etuveto
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja Etuveto » To Maaliskuu 16. 19:58:41 2006
Elikkä jos laitan zetaan cvh:n kannen zetan vakio männillä puristussuhde 8.6:1 ja jos pistän zetecin puristuksen YSIIN tiputtavat männät cvh:n kannen kanssa puristussuhde tippuu 7.6 +- kannen pahvi.... olenko pahasti väärässä

jostakin jäi tuo 8.6 mieleen!
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Pe Maaliskuu 17. 15:58:17 2006
En kyllä uskalla lähteä veikkailemaan ZVH:n puristuksia Zetec-E:n hiluilla. Ite joskus tuumin Zetecin destroukkaamista RST:n kammella, ja muistaakseni homma voisi teoriassa onnistua. Taisin tosin vertailla vain päälaakerien kaulojen kokoa. Siinä olis meinaan kohtuu räyhäkkä RST, kun pistetään lyhytiskuinen kampura pitkillä kangilla ja 16V kannella
Haynesin manuskasta tuolloin vertailin suurimpia ylikokoja ja pienimpiä alikokoja toisiinsa tullen siihen tulokseen että toleranssien rajoissa homma onnistunee.
-
Etuveto
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja Etuveto » Ti Huhtikuu 18. 18:16:24 2006
Mitenhän lienee noitten vakio liuskojen kesto kangissa noissa zetecin alakerroissa? Vai onkohan siihen saatavilla parempaa liuskaa kankiin ja runkoon! ja onkohan uuden ja vanhan zetan laakerit samat?
