DOHC-kysymys,taas...

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

DOHC-kysymys,taas...

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Pe Maaliskuu 24. 9:45:43 2006

Dohc-Sierra käynnistyy normaalisti kylmänä.Hetken käytyään nostaa kierrokset 2500:een ja jää pyörimään niillä kierroksilla ikuisuudelta tuntuvaksi ajaksi. Pudottaa lopulta kierrokset normaaleiksi mutta saattaa innostua uudelleen taas jossain vaiheessa. Vaihdoin lisäilmaluistin yksilöön, joka toimi toisessa Sierrassa samana päivänä. Mikä,mikä?
Ja siitä toisesta taisi mennä kansi...!

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Maaliskuu 24. 19:31:44 2006

imuvuoto, tarkista imusarjalta jarrutehostimelle lähtevä letkuliitos..

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Maaliskuu 24. 21:55:51 2006

Kaasuläpänasennontunnistin.
Samaa vikaa kyselin täällä kerran, ja vika löytyi. :D

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 24. 23:49:31 2006

Bootsin kannalla; tullut pari kertaa vastaan, ja korjautunut samoin. Olisit kysynyt... :?
Kansi rikki, ennenkuulumatonta! Dokki kun on niiiin hyvä "moottori" :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ma Maaliskuu 27. 9:33:15 2006

Kiitos tiedoista! Ymmärsin ensin, että vika ilmenee vain kylmänä, joka olisi viitannut johonkin lämpötilatunnistimeen. Mutta se ilmeni myös lämpimänä...kaasuläpän asentotunnistimen vaihto korjasi asian. JJS: Kansi ei ollut halki, vain kansipahvi nelospytyn ja vesikanavan välistä oli rikki.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 27. 15:00:31 2006

Kannattaa koeponnistaa kansi; usein ollut rikki "vain tiiviste".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Maaliskuu 29. 9:35:25 2006

En viitsi alottaa taas uutta topikkia, dohc päästöt olis kysees
eli mikä olis vikana
tyhjäkäynti
ON Sallittu
CO 0.75 0.50
HC 486 100
CO2 15.31
O2 0.18 5.00

Ja kierroksilla kaikki menee reilusti alle sallitun.
Mikä vois olla?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Maaliskuu 29. 11:26:29 2006

Ensimmäiseksi tutkitaan imuvuodot.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ke Maaliskuu 29. 11:28:38 2006

Tulpat, tulpan johdot, lambda-anturi, joutokäyntikytkin. Onhan näitä vikoja. Eikun järjestelmällisesti tutkimaan järjestelmää.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ke Maaliskuu 29. 11:29:38 2006

Arska kirjoitti:Ensimmäiseksi tutkitaan imuvuodot.
En usko imuvuotoon,kun toi happi on aika alhaalla.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ke Maaliskuu 29. 11:40:57 2006

No nyt parani käynti ainakin korvakuulolla!
Pako nokka yhden hampaan myöhäs!
Kuinka tuo jakoketjun kiristin toimii?
Sillä kun otin venakopan auki ja ketjupyörien välistä ohjurin pois niin sit sai ihan helposto nostettu ketjua niin et sai hampaalla siirrettyä!
Eikä sen pitäs olla kireellä?

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ke Maaliskuu 29. 15:15:11 2006

Dokkien kanssa tullut painittua useampi ilta peräkkäin. Eilen tuttava toi autonsa valittaen sen nuhaisuutta. Muuten käynti kaunis. Pakoputken päästä tuli lähinnä "kuolleen lehmän henkäys". Fikkarilla katsoin putkeen;se oli tukossa! Takimmaisen äänenvaimentajan vaimennusvillat olivat irronneet ja tukkineet ulostulon lähes täysin. Pönttö pois ja taas toimi! Vaimennin oli vajaan vuoden ikäinen Walker, jota joskus olen pitänyt laatuvalmistajana, ainakin istuvuus on ollut hyvä. Että kannattaa joskus vilkaista "sinne taaksekin".

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Maaliskuu 30. 23:21:22 2006

Cosander kirjoitti:No nyt parani käynti ainakin korvakuulolla!
Pako nokka yhden hampaan myöhäs!
Kuinka tuo jakoketjun kiristin toimii?
Sillä kun otin venakopan auki ja ketjupyörien välistä ohjurin pois niin sit sai ihan helposto nostettu ketjua niin et sai hampaalla siirrettyä!
Eikä sen pitäs olla kireellä?
Pitäis olla kireellä. Ei saa päästä hampailta. Kiristinpatruunassa on semmonen lukkorengas joka päästää mäntää ulospäin mutta lukittee jos se menee sisäänpäin. Voi olla niin kulunu se patruuna ettei se lukitu enää ollenkaan, tai lukkorengas irronnu. Olen itte yhden käytetyn patruunan ladannu uudestaan, on hieman ovela homma, mutta ruuvipenkin ja rakotulkin avulla onnistuu. Sisempi lukkorengas pitää laittaa siihen toiseen uraan missä se pysyy sen aikaa kun mäntää painetaan sisälle, sitten kun mäntä tulee pätkän matkaa ulos niin se loksahtaa siihen "käyttöuraan".

Männän päässä on vielä yks lukkorengas millä sen patruunan saa nalkattua kokoon siksi aikaa, että sen saa pistettyä sinne paikallensa. Laukastaan pyöräyttämällä konetta pikkasen vastapäivään tai kolauttamalla vasaran varrella kiristimeen tms...

En suosittelis kuitenkan kasaan noita uudestaan, vaikka maksaakin yli 30 euroa, on se halpa raha verrattuna siihen, mitä se maksaa jos koko mylly porsii sen takia.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin