Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
WRC taunus
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
Viesti
Kirjoittaja WRC taunus » To Maaliskuu 30. 19:01:56 2006
Mikä on oikee oppinen tapa?
Kun laittaa uudet sisään,niin käyttää kaikki vaihteet läpi ja jättää vapaalle jolloin moottorin käydessä katsotaan öljyt?
Onko havaintoa kuinka paljon noin menee öljyä?Kaikkihan sieltä ei tule ulos.

XR3I Escort Cabriolet -90
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » To Maaliskuu 30. 19:37:45 2006
Kun laskee entiset öljyt pois, niin kannattaa laskea ne johonkin astiaan, niin siitä näkee kuinka paljon sitä tuli pois. Ei tarvitse arpoa uusia öljyjä laittaessa, että kuinka paljon sitä menikään.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » To Maaliskuu 30. 20:52:11 2006
Niin, olihan se öljypohjairti ja suodatin vaihtui myös
TON VAIHTEIDEN KÄYTÖN TARKOTUSHAN ON JUST TYÖNTÄÄ KAIKKI PAIKAT TÄYTEEN SITÄ UUTTA ÖLJYÄ, LISÄKSI TARVII KATSOA ETTÄ VAIHTEISTO ON KÄYNTILÄMPÖNEN, SIELLÄ VOI OLLA LÄMPÖOHJATTU VENTIILI TAI PARI YMS.
tää ei pitäny tull isoilla, mut en jaksa kirjottaa uusiks
-
WRC taunus
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
Viesti
Kirjoittaja WRC taunus » To Maaliskuu 30. 21:01:09 2006
Juu pohjantiiviste ja suodatin on hommattu jo.
XR3I Escort Cabriolet -90
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Su Huhtikuu 2. 19:13:52 2006
Kun vaihdoin tuohon 2.8 V6 + A4LD yhdistelmään autotomaatin öljyn viimeksi, niin uutta meni n. 4.6 L. Auton oma ohjekirja sanoo, että kaikki vaihteet kolme kertaa läpi, sitten valitsin P asentoon ja odotetaan ajankulumista tyhjäkäynnillä 2 min. Sen jälkeen öljynmäärän tarkistus mittatikusta.
Ilmaus tapahtuu R ja D(/DE) asennoissa jalka jarrulla ja kaasua antaen.
Ensimmäisellä kerralla öljypohjan tiiviste lähti useana osana, mutta nyt viimeksi n. puoli vuotta ensimmäisestä vaihdosta oli vielä ihan tuore. Ihan tavalliselta korkkitiivisteeltä se minusta näytti. Suodatin on enemmänkin mallia sihvilä.
Jos laatikon irrotus ei kiinnosta (kuten ei minua), niin ei auta muuta kuin vaihtaa öljy tarpeeksi monta kertaa, koska tosiaankin kaikkea ei saa muuten pois kuin turbiini irrottamalla ja kaatamalla siitä kaikki pois horisontaalisessa asennossa...
... vai auttaisiko sellainen, että kaataa vaan kokoajan ylhäältä öljyn täyttöputkesta uutta, niin kai se vanha likainen/huono öljy jossain vaiheessa rupeaa "yli" tulemaan ja näin säästyisi lootan & turbiinin irrotukselta? Vai mitä silloin tapahtuu?
-
TAp
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja TAp » Su Huhtikuu 2. 20:25:24 2006
jaa, mistäköhän se tulisi "yli"
100% uus-vaihto ei ilmeisesti ole huolto-ohjelman mukaan tarpeen normaalikäytössä,
omasta mielestäni semmosta voi yrittää jos on polttanu vanhat öljyt mustaksi, tosin yleensä silloin tarvii ehkä vaihtaa muutakin

-
WRC taunus
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
Viesti
Kirjoittaja WRC taunus » Ma Huhtikuu 3. 17:27:28 2006
Öljyt oli aivan kamalan väriset.Aivan mustat.
Rupes loota pelaamaan paremmin tuon vaihdon jälkeen.
Laitoin tuubillisen forten automaattilootaan tarkoitettua ainetta.
XR3I Escort Cabriolet -90
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ma Huhtikuu 3. 20:22:13 2006
Mersujen turbiineissa on tyhjennysproput, ne saa kätevästi tyhjiksi. Fordin laatikot ovat niin usein paskana, ettei ole kannattanut tuota tulppaa laittaa. Turbiinin kun voi tyhjentää aina laatikkorempan yhteydessä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Pappacosworth
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti
Kirjoittaja Pappacosworth » Ma Huhtikuu 3. 21:52:53 2006
Normaalin öljynvaihdon jälkeen ota laatikon paluuöljyputki irti ja siitä letku astiaan. Auto käyntiin ja odota kunnen letkusta tulee kuplia ja sammuta. Lisää uutta öljyä laatikkoon ja tee sama uudestaan, nyt kun täytät laatikon niin öljyä on mennyt lähes 10l eli kaikki on vaihdettu. A4ld loodalle ammattilaisen suosittelema vaihtoväli on 30 tkm, jos vaihdetaan vain pohjalla olevat öljyt. 4R44 jenkkiloodassa on A4ld sopiva suodatin joka on kunnollinen kuitusuodatin.