Ford Escort 1.8TD:stä kokemuksia?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Ford Escort 1.8TD:stä kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Huhtikuu 4. 11:23:09 2006

Lähinnä kiinnostaa koneen hyvät/huonot puolet. MK6:sen escon muut viat onkin jo tiedossa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

escort 1.8 td

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ti Huhtikuu 4. 12:30:30 2006

Käyttöautona ihan hyvä ja verrattain ripeä kulkine. Ainoa miinus tuo orkkis startti joka on niin vietävän laiska, motonetista löytyy välitettyjä startteja jolla vika korjautuu. Itse ajellut noin 15 tkm ilman minkäänlaista ongelmaa.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ti Huhtikuu 4. 22:11:43 2006

Ruiskutuspumppu kannattaa kattoa, ettei vuoda. Onkohan noissa kaikissa lucas?
Startti on itselläkin tosiaan aika laiska tuossa mondeossa uudella vartan agm akullakin.
Tutulla on tuolla 1,8td koneella oleva mondeo, ajettu n. 650000km ilman mitään suurta remppaa. Kai se itse mylly on sitten kuitenkin aika kestävä, jos perusasiat on kunnossa.
Se huohotinhan noissa aiheuttaa vissiin suurimman osan konerikoista...
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Huhtikuu 4. 22:49:51 2006

ne ei pysy tiellä :-)

kiva ajaa, voima tulee heti tyhjäkäynniltä mukaan eli ei oo viivettä vrt. 1.8td sierra.. mun bemari tuntuu laiskemmalta kaupungissa. loistava laite, mun ajossa vei 4,8l/100km ainetta ja tuo oli 2hlö pakuksi muutettu, dsl vero osuus 77e/vuosi.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Huhtikuu 5. 7:36:05 2006

samiharju kirjoitti:dsl vero osuus 77e/vuosi.
No ton takia kaveri on miettinyt tommosta.

Se ei taida olla auton vika ettei se pysy tiellä,et vaan osaa..:wink:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Huhtikuu 5. 18:21:17 2006

:-)

ehkä spekulointia, mutta takavetoisella monta talvea ensin ja sit 20cm lumihangessa etuvetoisella (jossa on ISO moottorijarrutus) jalan nosto kaasulta ja siinä meni pito..

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Huhtikuu 5. 19:24:06 2006

samiharju kirjoitti::-)

ehkä spekulointia, mutta takavetoisella monta talvea ensin ja sit 20cm lumihangessa etuvetoisella (jossa on ISO moottorijarrutus) jalan nosto kaasulta ja siinä meni pito..
ettei vaan ois ollu ihan vauhtia liikaa :wink:

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Huhtikuu 7. 19:07:38 2006

Sellasia ne väärästä päästä vetävät on.... Ei vaan kyllä siihen nopeasti tottuu :)

escovainaa
Viestit: 515
Liittynyt: Ti Syyskuu 21. 5:09:10 2004
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja escovainaa » Pe Huhtikuu 7. 20:38:18 2006

samiharju kirjoitti: 2hlö pakuksi muutettu, dsl vero osuus 77e/vuosi.
Tuo on mielenkiintoinen tieto!
Ostin alkuviikosta samanlaisen escon joka on myös muutettu 2hlö pakuksi.
Näin muutaman päivän ajelujen jälkeen tuntuu hyvältä ostokselta :D

Sami: oliko sun autosta takapenkit kokonaan poistettu?
Mulla on ja rengas melu tulee ärsyttävästi sisään. Pitänee kehitellä jotain äänieristeitä kun ehtii..

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Huhtikuu 7. 21:02:50 2006

jokaisesta farkkuautosta saa 2hlö pakun poistamalla takapenkin kiinnityspisteineen. muutoskatsastus pakuksi ja on pikkuvero ja pienempi vakuutus kun ha:ssa. takaisin jos muuttaa ha:ksi pakun niin sit tulee autovero eli käytännössä kerran pakuksi muutettu pysyy aina pakuna.

älkää sotkeko tähän näitä 5hlö monikäyttöautoja tai muinaisjäänteitä "kovalla" takapenkillä pliis..

mun autosta oli siis takapenkki poistettu ja lattialla oli 3cm paksu vaikennusmatto ja sit sellaine vanerinen tasanne "tavarankuljetustaso".

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Huhtikuu 7. 21:09:36 2006

samiharju kirjoitti:jokaisesta farkkuautosta saa 2hlö pakun poistamalla takapenkin kiinnityspisteineen. muutoskatsastus pakuksi ja on pikkuvero ja pienempi vakuutus kun ha:ssa. takaisin jos muuttaa ha:ksi pakun niin sit tulee autovero eli käytännössä kerran pakuksi muutettu pysyy aina pakuna.

älkää sotkeko tähän näitä 5hlö monikäyttöautoja tai muinaisjäänteitä "kovalla" takapenkillä pliis..

mun autosta oli siis takapenkki poistettu ja lattialla oli 3cm paksu vaikennusmatto ja sit sellaine vanerinen tasanne "tavarankuljetustaso".
Siis hetkinen, mites autovero voi mennä uudestaan jos muutoskatsastaa takas ha:ksi? Johan se on uutena maksettu kertaalleen :shock: Eikö se ole normaali muutoskatsastus jos haluu takas ha:ksi?
#350

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Huhtikuu 8. 8:01:36 2006

siinäpä se koukku onkin... :evil: katsokaas lapset kun auton voi muuttaa alempaan veroluokkaan (ha -> pa) ilman veroseuraamuksia mutta autoa ei saa muuttaa korkeampaan veroluokkaan (pa -> ha) tai tulee veromätky.. täysin riippumatta siitä onko auto alunperin pa vai ha josta muutettu pa.

"monikäyttöauton" eli lähinnä nää farkut/maasturit joita tehtiin pari vuotta sitten pehmeepenkkisiksi pikuveroautoiksi, sehän ei ole paku eli sellaisen saa muuttaa takaisin ha:ksi.

Vastaa Viestiin